Post APgQur8VwZJqO49TP6 by snils@mastodon.se
(DIR) More posts by snils@mastodon.se
(DIR) Post #APgQur8VwZJqO49TP6 by snils@mastodon.se
2022-11-16T22:08:03Z
0 likes, 0 repeats
Kan man lära sig att springa ett maraton på ett år?
(DIR) Post #APgQurdM5tzNvia6TY by JoWa@mastodon.se
2022-11-17T04:24:45Z
0 likes, 0 repeats
@snils Troligen, om du är villig att skada dig. 😟
(DIR) Post #APgXEZk8v5jbxaXRnU by snils@mastodon.se
2022-11-17T05:35:33Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa 😂
(DIR) Post #APgcpiWVjoQ7g0gyBs by JoWa@mastodon.se
2022-11-17T06:38:17Z
0 likes, 0 repeats
@snils Fredrik ”Doktor lagom” Nyström: ”Om du gillar konditionsträning, försök åtminstone att undvika tävlande mot andra. De som gillar att träna har förstås ofta goda förutsättningar för att prestera väl i tävlingar. Men om du fortsätter att träna hårt och satsar på uthållighetslopp, kom gärna ihåg den här boken den dag du får förmaksflimmer – jag har ju varnat dig. Och du som aldrig kom tillbaka på grund av din plötsliga död, vi ses på andra sidan.”😮https://volante.se/2021/11/lagommetodens-10-gyllene-regler-sa-lever-du-halsosamt-utan-att-trana-och-banta-ihjal-dig/
(DIR) Post #APgg7fz6DRj4sSJqoi by snils@mastodon.se
2022-11-17T07:15:09Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa haha, jag hatar att träna, tar inte gärna ut mig men skaffade en garminklocka för två år sedan. Startade ett träningsprogram för att lära mig springa 5 km på 30 min. Körde alla tre pass per v i 13 veckor och missade målet med 1,5 min 😅 MEN upptäckte att jag fick en positiv upplevelse trots att ca 3 pass kändes kul, hellre springer långt och långsamt än kort och snabbt. Jag lärde mig också att jag hellre springer på puls än km-tid..
(DIR) Post #APgqu9LnKsm3OcgghU by snils@mastodon.se
2022-11-17T07:18:30Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa och då tänkte jag att ett maraton kanske vore kul eftersom det är just långt. (Hittade ett midnattssolslopp i Tromsö som såg finfint ut) Jag är egentligen inte ute efter att gå ner i vikt, även fast jag väger lite mer än jag "borde", och jag är inte intresserad av att vinna något. Jag behöver bara en anledning att ge mig ut (pga stillasittande jobb) och varken hälsa eller vikt motiverar mig.
(DIR) Post #APgqu9pDZUJGrsSBYu by JoWa@mastodon.se
2022-11-17T09:15:57Z
0 likes, 0 repeats
@snils Jag har inget emot löpning, och har lupit en del. I slutet av 2019 skedde det regelbundet måndag, onsdag och fredag, kanske en halvmil, med hund. Därefter mer sporadiskt, och då en halvmil på en halvtimme. Då tog jag det rätt lugnt, utom på slutet, där jag spurtade. 🏃 I år har jag inte lupit alls, trivs bättre med att ta det lugnt. 🚶 🐕Mitt kanske tråkiga råd är att inte pressa dig allt längre och hårdare. Finn den löpsträcka du trivs med, och håll dig till den. Lyssna på hela kroppen. 😉
(DIR) Post #APgrDkdAx7boWNADya by JoWa@mastodon.se
2022-11-17T09:19:30Z
0 likes, 0 repeats
@snils Rätt inställning till vikten. 🙂 👍