Post APTRcaR4s5kGHICxMW by altaveu@mastodont.cat
(DIR) More posts by altaveu@mastodont.cat
(DIR) Post #APT8FzseCjdTP5cPOC by ceskfreixas@mastodont.cat
2022-11-10T10:16:07Z
0 likes, 1 repeats
En el rerefons de la tria de Mastodon com a xarxa preferent de microblogging, hi ha, sense cap mena de dubte, una mirada ideològica. Aquí no hi ha tràfic de dades, ni es negocia amb la nostra informació. Una empresa privada ens ha convertit en esclaus de la dependència, del vici digital i de la selva algorítmica. Amb Mastodon tenim la possibilitat de bastir una xarxa de comunicació sana, sense interessos privats, totalment horitzontal i basada, sobretot, en el respecte i la igualtat. Gaudim-la!
(DIR) Post #APTRcYH4uIYfZhVwUy by altaveu@mastodont.cat
2022-11-10T18:30:55Z
0 likes, 0 repeats
@ceskfreixas Hola gent! Totalment dacord menys en una cosa:Segur que és "totalment horitzontal"?El Fedivers és descentralitzat, sens dubte, però aquest node, per exemple, és una comunitat amb un sol administrador que pren totes les decisions. Les usuaries no gestionem la comunitat. Parlem i prou.Dit això, agraeixo un cop més la feinada que ha fet i fa l'@spla.Que jo sàpiga això no és una cooperativa ni existeix cap assemblea ni hi ha cap junta gestora, no ens confonguem, Freixas!
(DIR) Post #APTRcYoOuPDHF36YRE by sergibertran@mastodont.cat
2022-11-10T18:40:01Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @ceskfreixas @spla horitzontal potser en un sentit més ampli, que tothom (amb uns recursos i coneixements concrets) pot obrir noves instàncies. A diferència de twitter, que és propietat de l'empresa i no hi ha cabuda per la diversitat. Però tinc els meus dubtes i desconec molt com funciona.
(DIR) Post #APTRcZPcg0zH6UWHSK by ceskfreixas@mastodont.cat
2022-11-10T19:29:36Z
0 likes, 0 repeats
@sergibertran @altaveu @spla horitzontal ho deia en un sentit més relacional, de respecte i menys bullying digital. Però segur que en una instància assembleària hi trobaries aquest sentit d'horitzontalitat que exposes tu ☺️
(DIR) Post #APTRcZvAmiDygLHTdI by enricpineda@mastodont.cat
2022-11-10T19:38:53Z
0 likes, 0 repeats
@ceskfreixas @sergibertran @altaveu @spla Jo crec que el model del Fedivers permet que una entitat assembleària pugui crear, mantenir i gestionar una instància seguint elnseu model de funcionament, si és el que les seves associades decideixen.Sempre cal que hi hagi alguna (o més d'una) encarregada de la gestió del dia a dia, però amb l'assemblea per sobre.Un model ideal per cooperatives i associacions.
(DIR) Post #APTRcaR4s5kGHICxMW by altaveu@mastodont.cat
2022-11-10T19:50:26Z
0 likes, 0 repeats
@enricpineda @ceskfreixas Entre la gestió d'una comunitat amb 1 sol administrador (mastodont.cat) i la gestió assembleària (per ex, contrabanda.org), hi ha termes mitjos de corresponsabilitat i cogestió en moltes empreses i organitzacions diverses.No és horitzontal però tampoc vertical ni piramidal. Som 4000 usuàries (amb els mateixos drets i deures) i 1 administrador (amb tota la responsabilitat i el poder) en qui confiem i a qui li agraïm la feinada que fa.@sergibertran @spla
(DIR) Post #APTRcbBs47AwcQ6KIa by jo@gabvp.masto.host
2022-11-10T19:56:21Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla Insisteixo, ningú no t'obliga a estar a mastodont.cat. Pots triar qualsevol altra instància del fedivers i, fins i tot, crear la teva pròpia instància, si vols. Et queixes d'una cosa que pots canviar avui mateix. Tens llibertat per estar a Mastodon de la manera que vulguis.
(DIR) Post #APTRcc0v0K0bAjz5rk by altaveu@mastodont.cat
2022-11-10T19:59:14Z
1 likes, 0 repeats
@jo @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla No m'estic queixant de res!Podem reconèixer com son les coses o no? Aquesta invitació a marxar és molt lletja de part teva!
(DIR) Post #APTRcdVRSK1DnhGz56 by jo@gabvp.masto.host
2022-11-10T20:01:42Z
0 likes, 0 repeats
@altaveu @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla Com vols que et convidi a marxar d'un lloc on no hi sóc?En fi, deixem-ho aquí perquè veig que no ens entenem.Salutacions cordials.
(DIR) Post #APTRce71Cc4ngEqzeS by altaveu@mastodont.cat
2022-11-10T20:06:40Z
0 likes, 0 repeats
@jo Molt cordials. En fi. @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla
(DIR) Post #APTRcekiozprfNQhXM by altaveu@mastodont.cat
2022-11-10T20:46:04Z
0 likes, 0 repeats
@jo Sort que ens seguim mútuament! Hi hagi pau i amor, germans/es!! @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla
(DIR) Post #APTRcfQYJTIPl706jo by JordiVallcarca@mastodon.social
2022-11-10T21:52:34Z
1 likes, 0 repeats
@altaveu @joEm sembla que en @marcelcosta defensa una filosofia semblant, en la que a barcelona.social no aposten per una estructura piramidal de gestió sino que proposen una administració assembleària compartida/colegiada/consensuada/participada entre diverses persones, crec, peró ell us ho explicarà millor. @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla
(DIR) Post #APTSUKe3nRwiwRuNCC by marcelcosta@barcelona.social
2022-11-10T22:11:06.548383Z
0 likes, 0 repeats
@JordiVallcarca @altaveu @jo @enricpineda @ceskfreixas @sergibertran @spla Hola!Sí, jo sempre penso que falten instàncies més col·lectives. Tant per un tema de govern com també per intentar aconseguir instàncies que no depenguin de la situació personal i econòmica d'un sol administrador.A barcelona.social la idea inicial era construir una associació (vam arribar a escriure els estatuts i tot!), tot i que això està frenat. De moment continúa sent una administració col·legiada, on prenem decisions entre diverses persones de manera assambleària sense una estructura legal concreta.L'altra experiència similar de la que formo part és anartist.org (tenim instàncies com social.anartist.org, picto.anartist.org o video.anartist.org). La idea és dotar d'eines lliures a artistes i que els membres del col·lectiu es corresponsabilitzin dels costos i de la presa de decisions. També en la gestió de les eines, en la mesura del possible i de les ganes per a que no recaigui en una sola persona. El projecte està a mig gas, però va fent.@anartist