Post AMwfKuzKK04cUynbEG by rollspelosofen@mastodon.se
(DIR) More posts by rollspelosofen@mastodon.se
(DIR) Post #AMt03BFuQDDW8z6BmK by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-24T19:22:17Z
0 likes, 0 repeats
#Shehulk var ju inte dålig. Inte #MsMarvel heller för den delen. Man får ta det för vad det är och #Marvel visar att det går att göra superhjältefilmer inom de flesta genrer.Sen är det ju bra om serien eller filmen kan bestämma sig för vilken genre den ska vara i. Ja, jag tittar på dig #DrStrange. Jag borde skriva något om den också, bara för att skriva av mig min besvikelse.
(DIR) Post #AMt03Biyg8T9b8hP5U by JoWa@mastodon.se
2022-08-25T12:18:39Z
0 likes, 0 repeats
@rollspelosofen Jag såg det första avsnittet av She-Hulk, och tyckte att det var rätt dåligt. Innehållsfattigt och ytligt.Tacka vet jag Hulken (1977–1982) med Bill Bixby som Banner och Lou Ferrigno som Hulken. Mycket mognare och mänskligare – ”a pillar of humanity” beskriver en recensent Banner.https://www.blu-ray.com/movies/The-Incredible-Hulk-The-Complete-Series-Blu-ray/300397/#Review
(DIR) Post #AMwfKuzKK04cUynbEG by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-27T06:45:24Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa Båda serierna är barn av sin tid. Jag har sett lite av den första Hulk-serien och minns bara enstaka scener, framför allt den återkommande avslutande scenen med den melankoliska melodin. She-Hulk är dock en annan karaktär än Bruce Banners hulken och det känns konstigt att jämföra. Jag håller med om att första avsnittet inte var särskilt innehållsrikt men serien har bara börjat och trailern har gett en indikation om vart intrigen är på väg. Det räcker för mig.
(DIR) Post #AMxagHpoGitMpAg3fM by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-27T06:45:24Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa Jag håller inte med om att den var ytlig. Serien gjorde flera poänger som landade djupt hos mig, både kopplat till karaktären och MCU i det stora hela. Det ska bli kul att se vart de tar intrigen och karaktären. 🙂
(DIR) Post #AMxagIDYqPtI0pn1ge by JoWa@mastodon.se
2022-08-27T17:27:56Z
0 likes, 0 repeats
@rollspelosofen I She-Hulk har det att vara Hulken (hane eller hona) minskats till det fysiska, att vara stor, stark och grönhyad. Banner har lyckats tämja besten och kan vara Banner i Hulkens kropp, så länge han vill, och Walters skiftar fram och åter närhelst hon vill, och gör det helt öppet och lättsinnigt.Borta är den ostyriga vreden, det förändrade medvetandet, att vara ensam och på flykt från reportern McGee, och den vrede som framkallar Hulken.
(DIR) Post #AMxhOhciLb1LH179gu by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-27T18:43:13Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa Ja, precis! Jag älskar det, att superhjältar utvecklas och kommer framåt i livet. Övervinner sina problem och kan komma närmre ett lyckligt liv. Precis som du och jag.Sen tror jag att She-Hulks(ugh, jag har svårt för titeln men den är ju också från 80-talet) svårigheter bara har börjat och kommer att bli större desto längre in i serien vi kommer. 🍿
(DIR) Post #AMzjKOLAgg4QXCtua0 by JoWa@mastodon.se
2022-08-28T18:14:17Z
0 likes, 0 repeats
@rollspelosofen Jag missunnar inte Banner att bli av med sin ”förbannelse”, men därmed är hans saga all. Nu är han ett städsegrönt muskelberg. Inte så spännande. Walters börjar med detta tillstånd. I slutet av avsnitt två antyds det motstånd hon kommer att möta. Det blir nog en hel del slagsmål.Nåja, nu kan jag väl inte backa ur, utan får se följande delar också. 😉 Hoppas att man får en djupare bild av Walters, om det nu finns något att upptäcka bakom advokatrollen.
(DIR) Post #AMzpuM7wzckNovFVey by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-28T19:28:00Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa Banner finns med som en sidokaraktär som stöttar andra karaktärer på deras resa, som en mentor. Också ett koncept som jag gillar.Jag har inte sett ep2 av She-Hulk ännu men jag ser fram emot det.
(DIR) Post #AN0fGYZcUgOCSGXDYO by rollspelosofen@mastodon.se
2022-08-29T04:46:31Z
0 likes, 0 repeats
@JoWa Förresten läste jag någonstans att Marvel kommer att göra en ny hulk-film längre fram. Jag misstänker att både Banner och Walters kommer att medverka där.
(DIR) Post #AN0fGYzUwT5bkWdstE by JoWa@mastodon.se
2022-08-29T05:03:27Z
0 likes, 0 repeats
@rollspelosofen Då får vi se om de i någon mån går tillbaka till rötterna, eller fortsätter på den väg de har slagit in på.