Post ALBzqbJdIRk8WrTAQa by ClaudetteK@appdot.net
(DIR) More posts by ClaudetteK@appdot.net
(DIR) Post #ALBzqbJdIRk8WrTAQa by ClaudetteK@appdot.net
2022-07-02T06:56:32Z
0 likes, 0 repeats
Kijk, dit dus. Die ellende waait over uit Amerika. We waren er hier toch grotendeels uit, maar blijkbaar beleeft agressief demonstreren en geladen lulkoek verkopen voor de deuren van een medische instelling een opleving. Hoe kan ik het duidelijker zeggen dan dat iedereen die niet de zwangere vrouw in kwestie of haar arts is zich er niet mee moet bemoeien?https://nos.nl/l/2434929
(DIR) Post #ALBzqbkvexZrtWExyS by FreePietje@x0f.org
2022-07-05T20:31:41Z
0 likes, 0 repeats
@ClaudetteK Ik krijg sterk de indruk dat dit een doorgeschoten geval is van 'objectieve' berichtgeving.Als bv 99% voor recht op abortus is en 1% tegen, maar je geeft beiden even veel aandacht, lijkt de anti-abortus groep veel relevanter dan ze werkelijk zijn.*Bovendien kregen die religieuze extremisten vol de tijd om kritiekloos hun onzin uit te kramen. *) Ik maak me wel zorgen dat ze door die aandacht (mogelijk) relevanter *worden*
(DIR) Post #ALBzqci86qvsr7wFFY by ClaudetteK@appdot.net
2022-07-02T10:55:50Z
0 likes, 0 repeats
Voor een land vol “onafhankelijke” mensen die zich door niemand de wetten laten voorschrijven en achter niemand aanlopen vind ik het toch wel opvallend hoe vaak de waanzin die we in Amerika zien hier kritiekloos, likkebaardend en kwijlend een op een wordt overgenomen. Soms waaien er goede dingen over - BLM, Me Too - maar veel vaker lijken domme, wrede trends uit Amerika hier onweerstaanbaar.
(DIR) Post #ALCkst4Qx1iu1Gx6SO by ClaudetteK@appdot.net
2022-07-06T05:18:44Z
0 likes, 0 repeats
@FreePietje Je heb zeker gelijk. Dat is het probleem met both sides reporting: het wekt de indruk dat beide kanten van gelijke grootte en gelijke relevantie zijn. Natuurlijk moet je afwijkende geluiden niet onder het tapijt vegen, maar er moet toch een manier zijn om de werkelijke proporties en de significantie weer te geven. En vermeld dan meteen even de feiten die de luide onzin weerspreken. Verantwoordelijke journalistiek of zo?