Post AJfevyozds89UuXwLA by Bosbesje@mastodon.nl
 (DIR) More posts by Bosbesje@mastodon.nl
 (DIR) Post #AJfevyRx1XhOLRlXQO by Hardlopertje@mastodon.social
       2022-05-20T20:16:26Z

0 likes, 0 repeats

Een nieuw netwerk is onderweg.https://www.deingenieur.nl/artikel/nieuw-sociaal-netwerk-uit-nederland-krijgt-vorm

(DIR) Post #AJfevyozds89UuXwLA by Bosbesje@mastodon.nl
       2022-05-21T05:17:12Z

0 likes, 0 repeats

@Hardlopertje Hmm, op basis van Matrix. Als zij nou eens een goede client ervoor bouwen.

(DIR) Post #AJfevzAyK9iAb4pUbA by ruud@mastodon.world
       2022-05-21T06:00:38Z

0 likes, 0 repeats

@Bosbesje @Hardlopertje Element is toch een prima client voor matrix?

(DIR) Post #AJfevzYitqi5mjwScS by Bosbesje@mastodon.nl
       2022-05-21T06:09:04Z

0 likes, 0 repeats

@ruud @Hardlopertje Twee keer getracht ermee te werken. Zelf nog geholpen met fouten opsporen bij Riot en RiotX. Maar de interesse ligt bij element meer bij het toevoegen van opties dan bugs oplossen. In die 3 jaar dat ik ermee gewerkt heb is het van redelijk naar ronduit slecht gegaan. Ik heb het helemaal gehad met dit pakket. Fluffychat gaat sinds enige maanden ook de verkeerde kant op (sinds kort vreemde permissies).Ik heb het wel over Element Android op tablet en chromebooks.

(DIR) Post #AJfew01RB5g9DnNONM by tyil@fedi.tyil.nl
       2022-05-21T08:14:29.106Z

0 likes, 0 repeats

@Bosbesje@mastodon.nl @ruud@mastodon.world @Hardlopertje@mastodon.social #Matrix is in mijn ervaring heel traag, en het protocol vrij complex. Dat gepaard met hun statement voor "secure" messaging in combinatie met amateuristische security problemen geeft me weinig vertrouwen.Dat gezegd hebbende, ik vind het concept helemaal niet verkeerd, en zou het heel fijn vinden als we een nieuwe, open, gedecentraliseerde chatprotocol hebben die populair is, zodat ook mijn niet-technische vrienden en familie makkelijker in contact kunnen blijven.Het huidige Matrix+Element werkt, maar het is bij verre weg niet echt "goed" te noemen.