Post AGGx6XW2IsBO5JXCBU by rsolva@snabelen.no
 (DIR) More posts by rsolva@snabelen.no
 (DIR) Post #AGGvDd1G2WvbGxOGw4 by rsolva@snabelen.no
       2022-02-08T16:00:40Z

0 likes, 0 repeats

Ble medlem av strømmetjenesten Resonate idag, et co-op som eies av både musikerne og lytterne. De har klart å finne en god balanse mellom å kompensere musikerne og å ikke gjøre det for dyrt for lytteren. Veldig spennende modell!Tjenesten er fortsatt i et tidelig stadie, så de har ingen dedikert iOS/Android-app, men de har en velfungerende PWA. Alt er åpen kildekode!Støtt de ved å bli medlem (€10 i året) og/eller bli med på fundraiseren de har startet!https://opencollective.com/resonate

(DIR) Post #AGGvDdUKISBEj6zUFE by rsolva@snabelen.no
       2022-02-08T16:07:09Z

0 likes, 0 repeats

Jeg avsluttet mitt Spotify-abonnement for noen år siden. En av grunnene var at distribusjonen av pengene blir veldig skjevt fordelt mellom musikerne. De største artistene håver inn enorme summer, mens de små og mellomstore får smuler.Resonate har løst dette problemet og bygger en løsning som er bedre for alle involverte. Vinn-vinn!https://resonate.is/

(DIR) Post #AGGvDdxOYNQsBGahYO by JarlavGrenlandUpir@mastodon.pirateparty.be
       2022-02-08T16:12:51Z

0 likes, 0 repeats

@rsolva tilbyr de DRM-fri kjøp? Har egentlig ikke lyst til å betale for en strømme tjeneste å kun ha mulighet til å høre på sangen jeg har kjøot via deres offisielle tjeneste.

(DIR) Post #AGGx6XW2IsBO5JXCBU by rsolva@snabelen.no
       2022-02-08T16:34:00Z

0 likes, 0 repeats

@JarlavGrenlandUpir Anbefaler å lese "About"-siden (https://resonate.is/about/) som forklarer konseptet i detalj, men ja.Når du har hørt på en sang/album 9 ganger eller mer, så eier du den og kan laste den ned. Fordi tjenesten fortsatt er ny (nett-appen er fortsatt i beta) så er ikke nedlastingsfunksjonen klar enda. De kaller konseptet "stream2own". Liker det!

(DIR) Post #AGH0mxgfgjVDHNQewK by vega@snabelen.no
       2022-02-08T16:51:52Z

0 likes, 0 repeats

@rsolva Det er jo veldig fint med tanke på rett til migrasjon! #migrasjonsrett

(DIR) Post #AGH0myL5GTpRIiKvvk by JarlavGrenlandUpir@mastodon.pirateparty.be
       2022-02-08T17:15:15Z

0 likes, 0 repeats

@vega enig der. Har satt opp egen navidrome server så jeg kan strømme all musikken jeg selv har kjøpt drm-fri så har virkelig ikke lyst til å gå tilbake til å være låst hos en strømme platform @rsolva

(DIR) Post #AGH2ANFUusYZAjRjqy by rsolva@snabelen.no
       2022-02-08T17:30:43Z

0 likes, 0 repeats

@JarlavGrenlandUpir @vega har også en Navidrom med flac-filer fra CDer jeg kjøper på bruktbutikker. Finner mye god musikk der for slikt-og-ingenting 😏Perfekt å kunne streame sin egen musikksamling fra mobilen med mulighet til for å transcode til mindre filer for å spare data når man er på farten 👍