Daisenryaku Portable Japanese-English Dictionary Document version 1.5-2007/10/24 Copyright 2007 JVGFanatic (tm) This document is a dictionary of terms found in the game Daisenryaku Portable. The game is available only in Japanese and thus I thought it would be helpful to have a list of terms. To view this document you'll need a Japanese-enabled browser or file viewer. In Mozilla it's View>Character Encoding>More Encodings... and find: Japanese (Shift-JIS) Thanks for taking a look. MAIN MENU ==================================== Scenario Mode シナリオモード Free Mode フリーモード Mission Mode ミッションモード Link Battle 通信対戦 Weapon Encylopedia 兵器図鑑 Options オプション Save/Load セーブ/ロード Continue       コンティニュー Scenario/Free Mode Sub-menu ---------------------------- New          はじめから Continue       つづきから OPTIONS ==================================== Battle Animation 戦闘アニメ Help Window ガイド表示 Hex Lines ヘックス枠 Movement Speed 移動速度 Confirm Garrison 収人の確認 Confirm Resupply 補給の確認 Production First 初期生産 (Production Phase before Command Phase) Values ----------------- On あり Off なし Fast 速い Slow 遅い Is する Is Not しない FREE MODE SETTINGS ==================================== Turn Count ターン数設定 Early Production 初期生産 Day and Night 昼夜 Fog Of War 索敵 Values ----------------- On あり Off なし Day 昼 Night 夜 COMMANDS (Unit Orders) ==================================== Move 移動 Attack 攻撃 Bomb 破壊 Occupy 占領 Disband 解散 Resupply 補給 Garrison 収納 Load 搭載 Unload 搭載部隊 Merge Units 合流 Satellite 衛星 Garrisoned Units 収納部隊 Wait 待機 Cancel キャンセル COMMANDS (Menu and Other Non-Orders) ==================================== Unit List 部隊表 Option オプション Save セーブ Cancel キャンセル End Phase フェイズ終了 Game End ゲーム終了 UNIT STATS ==================================== Health 機数 Fuel 燃料 Ammo 弾数 Experience 経験値 Type 兵器タイプ (Fixed Wing, Heli, Armor, Infantry, Missile) Search Range 索敵 Evasion 回避率 Movement 移動力 Range 射程 Firepower 火力 Accuracy 命中率 Unit Abilities ユニット特性 Special Attack 攻撃特性 Unit Ability/Etc Values ----------------------- Megahex メガヘックス (affects target and surrounding hexes) Load Capacity 搭載可 (eg. 2搭載可 can load 2 units) Loaded Units 搭載中 Resupply 補給 Capture Ability 占領 Repair 回復 Transportable 輸送可 Demolish 破壊 Repair 修復 Stealth ステルス Unit Types ----------------- Armor 地硬 Air 高空 Helicopter ヘリ Light Armor 地軟 Facility Stats ==================================== Facility Health 破壊耐久度 Defensive Rating 地形効果 Income 収入 Search Range 視界 Special Abilities 建物特性 Facility Type ---------------------- Headquarters 司令部 Airbase 空軍基地 Army Base 陸軍基地 Supply Depot 補給基地 Missile Base ミサイル基地 Large City 大都市 Small City 小都市 Ruins 廃墟 Facility Special Abilities --------------------------- Satellite 衛星 Enemy Detection 索敵 Garrison 収納 Repair 修理 Refuel/Resupply 補給 Terrain Types ==================================== Plains 平地 Woods 林 Forest 森 Highway アアスファルト (Asphalt) Mountains 山 River 河川 Shoal 浅懶 Desert 砂漠 Hill 丘陵 Rise, Dune 砂丘 Swamp 湿地 Sea 海 Bridge 橋 Road 道路 Weapons 滑腔砲 - Cannon Other Labels ==================================== Load File Data ------------------------ Open Maps 出現マップ数 - Clear Missions クリアミッション数 - Producable Units 生産可能ユニット数 - Finish Scenario Stats ------------------------ Battle Length 作戦ターン Number of Units 生存部隊数 Occupied Facilites 建物占領 Mission Titles ------------------------ 移動 - Movement (1) 補給 - Resupply (2) 補給基地 - Supply (3) 収納 - Garrison (4) へり輸送 - Transport Helicopters(5) 有効利用 - Effective Use (of Forces) (6) 遠隔攻撃 - Indirect Attack (7) 占領 - Occupation 都市収納 - City Garrison (16) 対人海戦術 - Taking on a Sea of Humanity (17) 生還 - Return Alive エアフォーメーション - Air Formation (18) 迎撃 - Intercept (19) MISC TERMS ==================================== Country 生産国 Situation Report 支配率 (term found in manual) Victory Conditions 勝利条件 Base Selection 陣営選択 Preview Attack 戦果予想 War Situation 戦況 Preemptive Attack 先制攻撃 Turn ターン Neutral Facility 中立建 Phase フェイズ Unit 部隊 Helicopter ヘリ Unit ユニット Zone of Control ZOC Missile ミサイル Saved Units 持ち越し部隊 Objective 目的 Victory Condition 勝利条件 Player プレイイヤー Production 生産 EOF