+----------------------------------------------------------------------------+ | | | SWAT: GLOBAL STRIKE TEAM | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – LA 2-11 3B – Dead On Arrival 3C – Underground Assault 3D – Kingpin Takedown 3E – The Paris Transmission 3F – Rendezvous In Russia 3G – Rendezvous In Russia 2 3H – Rendezvous In Russia 3 3I – Concrete Jungle 3J – Vertical Strike 3K – Beneath The City Of Angels 3L – Asylum Siege 3M – Battle Of Berth 201 3N – Warehouse Showdown 3O – Operation: Contraband 3P – Hot Metal Jacket 3Q – Tropical Storm 3R – Tropical Storm 2 3S – The Panama Affair 3T – Ice Station Zemlya 3U – Ice Station Zemlya 2 __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A - Slotwoord 4B - Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. Deze walkthrough is geschreven spelend op de Normal moeilijkheidsgraad. De levels zijn op iedere moeilijkheidsgraad hetzelfde, alleen het aantal vijanden en specifieke verdachten verschilt. Op de Normal moeilijkheidsstand en dus in deze walkthrough zijn twee van die specifieke verdachten. Deze zijn te herkennen aan een icoontje van handboeien boven hun hoofd. Op de hoogste moeilijkheidsgraad loopt er dus zo’n vijand rond die niet genoemd wordt, maar je weet dan dat je hem niet moet doden maar moet arresteren. Bij het schrijven van de walkthrough ben ik er van uit gegaan dat je speelt met de standaard instellingen. Als je met een ander wapen wilt spelen kan dat best, het gaat met name om de Flashbangs. Zorg er dus voor dat je die mee neemt, want daar wordt tijdens het level vrij intensief gebruik van gemaakt. Ook de instellingen heb ik op hun standaard waardes laten staan. Elke verandering is dus op eigen risico, ik kan niet garanderen dat de walkthrough nog goed te volgen is als je wat aanpast. Het arresteren van vijanden is een belangrijk onderdeel van de game. In de beginlevels wordt vaak uitgelegd hoe je dat moet doen, maar in de latere levels wordt er van uit gegaan dat je inmiddels weet hoe het werkt. Er zijn echter nog wat dingen die het arresteren van personen makkelijker maken. Dat heeft alles te maken met de Compliance meter, de balk die zich vult als je mensen intimideert door te schreeuwen en te schieten of ze te verrassen. Als deze meter blauw is moet je blijven intimideren tot hij rood is, dan steken ze hun handen in de lucht. De balk loopt ook weer leeg, dus arresteer ze voordat dat gebeurt. De locatie van vijanden is per keer dat je een stuk speelt anders. De aantallen zijn meestal hetzelfde, maar ze kunnen op andere plekken in de ruimte zitten als daarvoor, zelfs als je een Continue gebruikt. De Compliance meter geeft dus aan hoe ver je iemand geïntimideerd hebt, maar je kan er ook andere dingen mee zien. Als je een vijand ziet maar hij jou niet, dan kan het zijn dat zijn Compliance meter knippert tussen blauw en rood. Als je dan schreeuwt met vierkantje geeft de vijand zich meteen over zodat je hem kunt arresteren. Vijanden doden terwijl deze meter knippert of in andere situaties waar ze je nog niet gezien hebben wordt gezien als Unauthorised Force en als je dat te vaak hebt haal je die parameter van de missie niet. Net als het arresteren van vijanden is het in de boeien slaan van gijzelaars en andere burgers die je tegenkomt erg belangrijk. Je hoeft dat niet te doen, maar als ze gedood worden door vijanden beïnvloed dat je SWAT rating aan het einde van een missie negatief. Ze wel arresteren voor hun eigen veiligheid is juist weer positief voor je SWAT rating. In het begin worden burgers nog wel genoemd, maar later in de walkthrough niet meer. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn en dat je ze niet hoeft te arresteren. Kies zelf wat je doet, maar ik raad je aan ze gewoon even te boeien. Aan het einde van een missie verdien je medailles en upgrade punten. Medailles zijn te halen door bepaalde dingen te doen of juist niet te doen in een missie. Om te zien hoe je deze haalt kan je naar je Profile gaan. Je ziet daar niet alleen welke je al hebt, maar ook de doelstelling om ze te halen. Er worden er echter maar vijf weergegeven en er zijn er zeven te halen. De zesde schijnt te halen te zijn door tien headshots te geven in een missie en de zevende verdien je door tien niet toegestane afrekeningen te doen. Per gearresteerde verdachte krijg je upgrade punten die je kunt gebruiken om een wapen te verbeteren onder Customize. Het is slim te sparen voor de beste upgrades en die er tussen gewoon over te slaan. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ SWAT: Global Strike Team vertelt het verhaal van speciale agenten Kincaid, Jackson en Lee tijdens een deel van hun carrière als SWAT team. Het begint allemaal als een alledaagse zaak wanneer een aantal terroristen een bank beroven en gijzelaars nemen. Het team wordt er op af gestuurd om de boel onder controle te krijgen. Na nog een aantal gevaarlijke missies blijkt echter dat er één organisatie is met iemand aan het hoofd die toegang weet te krijgen tot de SWAT database en dus precies weet wie deze speciale agenten zijn. Het driekoppige team moet deze man en organisatie zien te stoppen om een groot aantal collega’s van hen te redden. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [KINCAID] Kincaid is de leider van het team en ook het personage waar jij mee speelt. Kincaid heeft zelf geen speciale opties, maar kan wel de rest dingen opdragen. [JACKSON] Jackson draagt meestal een jachtgeweer en heeft als eigenschappen dat hij panelen kan gebruiken en bommen onschadelijk kan maken. [LEE] Lee is de vrouwelijke sluipschutter en kan als opdracht krijgen vijanden van afstand uit te schakelen en sloten open te breken. [LINCOLN] Ed Lincoln is de standaard opdrachtgever van het SWAT team en dus de man die je meestal van informatie voorziet en je tijdens de missie begeleidt. [THOMAS] Jeremy Thomas is een oude criminoloog in dienst van MI5 en hij is plaatsvervanger van Lincoln in sommige missies. [COSTELLO] Jeff Costello is ook een contactpersoon van je tijdens je verblijf in Parijs. Hij wordt echter slachtoffer van de terroristen. [NOVOTNY] Ook Rudi Novotny staat je bij als contactpersoon, deze keer als je in Rusland bent. Naast informatie ondersteunt hij later ook zelf missies. [HERNANDEZ] Paolo Hernandez is ook een contactpersoon. Hij is lid van de Navy Seals en staat je soms bij in de latere levels. [NELSON] De laatste contactpersoon die je krijgt is kolonel Nelson. Hij neemt de plaats in van Lincoln als Carter hem weet te ontvoeren. [CARTER] Pierce Carter weet het Omega kartel en de Dragon clan naar z’n hand te zetten en trekt uiteindelijk zelf de macht naar zich toe. [SCHMIDT] Wolfgang Schmidt staat aan het hoofd van het Omega kartel, de organisatie die samen met de Dragons voor alle ongein zorgt. [GREY] Deepak Grey is het hoofd van de Dragon clan en sinds hij samen werkt met het Omega kartel zijn de problemen voor SWAT aanzienlijk gegroeid. [FURIOUS] Furious is een oude bekende van de politie en hij is één van de misdadigers die samen met Carter in het eerste level de bank berooft. [COURTNEY] Courtney Brady is de dochter van de burgemeester. Ze bevindt zich in een ziekenhuis en wordt daar gegijzeld door terroristen. [PASCAL] Andre Pascal is een farmaceutisch chemicus en wordt door terroristen gevangen gehouden om een nieuw soort drugs te ontwikkelen. [VASILY] In één van je missies in Rusland moet je op zoek gaan naar een wetenschapper die je meer informatie kan geven, dat is dus Vasily. [STARKEY] Generaal Starkey zit opgesloten in een hotel en je moet hem begeleiden zodat hij z’n kostbare informatie door kan geven. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Commando volgen Beneden - Commando menu oproepen Links - Commando menu oproepen Rechts - Commando menu oproepen SYMBOLEN: Driehoekje - Wapen wisselen Kruisje - Interactie/herladen Vierkantje - Schreeuwen Rondje - Lichamelijke aanval SCHOUDER: L1 - Item gooien L2 - Item gooien R1 - Schieten R2 - Speciale hulpmiddelen STICKS: L3 - Bukken Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - Precisie schietmode Rechter Analoog - Beweeg vizier FUNCTIE: Start - Pauze Select - Missiedoelen =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\__________ \ A / LA 2-11 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Belangrijk om te weten is dat je alleen mensen hoeft te arresteren die een tekentje met handboeien boven het hoofd hebben. Andere vijanden kan je ook arresteren, maar ze mogen ook gedood worden. Niet vijandige mensen kunnen ook geboeid worden voor hun eigen veiligheid. Geef je teamgenoot de Follow Me opdracht en loop door het riool tot je niet verder kunt. Links van je is een gat in de muur, stap er doorheen en volg de trappen naar dubbele deuren aan het einde. Doe de deuren open en knal de vijand neer, pas wel op voor de agent. Geef je teamgenoot de opdracht de agent te boeien en kijk zelf naar rechts, naast de deuren staat nog een vijand die je neer moet knallen. Loop door de deuren en kijk naar rechts om een tegenstander op te merken die je moet arresteren. Schreeuw tegen hem met vierkantje tot de meter gevuld is en hij zijn handen in de lucht steekt, arresteer hem dan of geef die opdracht aan je collega. Voor de balie ligt nog een agent, boei hem en loop verder langs de balie tegen de klok in. Mik op de dubbelde deur en zeg Breach Door tegen je collega. Zigzag door de gang naar een hek en geef je maat de opdracht het paneel links er van te gebruiken. Als er al mensen aan de andere kant van het hek verschijnen schiet je die neer. Zodra het hek open gaat ren je naar binnen, er zijn in totaal twee vijanden in de kamer waarvan één achter een tafel. Een derde vijand is links in de zijgang te vinden, ze mogen allemaal neergeschoten worden. Achter de derde man is een hek, laat je collega deze openen en dood de man rechts. Links in de gang zit nog een andere man achter een tafel. Ren naar hem toe als hij gebukt zit en schiet hem neer zodra hij opstaat. Op de grond ligt ook een agent die je kan boeien. Aan de andere kant van deze vierkantje hal met glas in het midden staat nog een vijand. Deze moet ja arresteren, dus benader hem voorzichtig en schreeuw tegen hem zodat hij zich overgeeft. Arresteer hem en merk op dat er in dit blok een aantal dubbele deuren zitten. De locatie is willekeurig, maar achter één van die deuren zit een gijzelaar met een bom er bij. Als je die gevonden hebt geef je de collega de opdracht hem onschadelijk te maken. Blijf er bij uit de buurt, anders ontploft de bom! Er komen twee mannen aan rennen, schiet ze neer voordat ze bij de bom kunnen komen. Druk op Select om je doelen te bekijken, vooral het doel Restrain Suspects For Questioning is nu belangrijk. Je hebt al twee terroristen weten te pakken, maar je moet er nog twee willekeurige bij hebben. Keer terug naar de vorige hal voor het hek en je ziet in de tegenoverliggende gang al een vent staan. Schreeuw flink tegen hem met vierkantje of schiet op plaatsen waar je hem niet mee kunt doden. Als hij neer gaat of zich overgeeft kan je hem arresteren, daarna hoef je dat nog maar één keer te doen in dit level. Doe dat dus gewoon met de eerstvolgende persoon, of misschien ligt er nog wel iemand ergens op de grond, om dit eerste Rules Of Engagement doel te volbrengen. Volg de gang achter hem om een checkpoint te bereiken. In de hal verderop is in het midden een bom te vinden. Open eerst alle deuren die in de buitenste muren van de hal zitten en schakel terroristen uit. Je vindt in één van de kamers een bom, maak deze onschadelijk. In één van de kamers zit ook een terrorist die een gijzelaar vast houdt, schreeuw tegen hem en knal hem neer zodra de gijzelaar niet te raken is. Keer daarna terug naar de bom in het midden van de kamer en maak die ook onschadelijk door je teamgenoot die opdracht te geven. Terwijl hij daar mee bezig is gaat er een lift open, maai de mannen neer die er uit komen en stap zelf in die lift om verder te gaan. Op de verdieping waar je uit komt zijn ongeveer vier terroristen, schiet ze neer en arresteer degenen die het overleven. Na een tussenstukje heb je de missie gehaald en als het goed is alle doelen voltooid. ___ /_3_\__________________ \ B / DEAD ON ARRIVAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Open zelf de deuren rechts voor je en knal een vijand neer door het raam. Pas wel op als er een vrouw van rechts naar je toe komt, anders schiet je haar misschien neer. Volg de gang verder en negeer de deur links, dus ga door naar de deur waar Reception boven staat. Open de deuren en knal vanaf waar je staat vijanden neer die je ziet. Er is één persoon die je moet arresteren in deze kamer, dus schiet deze niet neer! Als je de kamer in loopt komt er naast de te arresteren vent ook een gozer uit de kamer links. Knal hem eerst neer en schreeuw dan tegen degene met de boeien boven z’n hoofd, laat je partner hem dan arresteren. In deze kamer zitten een aantal deuren die open kunnen en één die je niet direct kunt openen. Open eerst alle deuren die dat wel kunnen en zorg dat het gebied uitgekamd is, alle vijanden verslagen en alle burgers ook geboeid. Keer dan terug naar die éne gesloten deur met Administration er boven, richt er op en geef de Breach Door opdracht aan je teamgenoot. Loop de gang in en kijk de hoek om, je ziet meteen al de tweede persoon die je moet arresteren. Hij zal weglopen als je al begint te schreeuwen en van de zijkant kunnen er andere vijanden komen. Om je Restrain Suspects For Questioning doel te halen kan je het beste in deze kamer naast de verplichte arrestatie ook twee andere vijanden inrekenen door ze neer te knallen op niet dodelijke plaatsen of tegen ze te schreeuwen tot ze zich overgeven. Als je deze verplichte arrestaties hebt gedaan loop je om het blok heen om de gang verder te volgen. In de volgende ruimte gaat er recht voor je een deur open, maar schiet pas als de gijzelaar bij de vijand weg is. Het achterste deel waar deze man vandaan kwam is al veilig, dus je kunt verder door de glazen deuren die je laat openen door je teamgenoot. Na een tussenstukje ga je dan over naar mevrouw Lee, waarmee je nu verder speelt. Open de deuren aan het eind van de gang en knal de man snel neer. Je kunt vanaf het balkon naar het gebied beneden kijken waarin je twee mannen moet uitschakelen. De eerste staat rechts onder op de grond in een gebouwtje en de ander staat wat meer naar links en wat hoger op de steigers. Als je verder de hoek om gaat kan je vanaf het balkon nog iemand vrij dichtbij op de verhoging en iemand anders helemaal achterin neer knallen. Dat was alles wat je met Lee moest doen, dus je keert nu terug naar Kincaid en Jackson. Betreed voorzichtig het parkeerterrein en knal nog twee vijanden neer. Loop onder de steigers door via een steeg en je loopt weer wat vijanden tegemoet. Het zijn er best veel, dus probeer er een paar met de bescherming van de hoek uit te schakelen voordat je verder gaat. Ze zitten zowel links als rechts voorbij de opening. Rechts is verder niks, dus als het veilig is ga je links en verder door de gang. Rechts gaat er een deur open, beweeg er naar toe en knal de man in de gang er achter neer en ook de man wat verder in de kamer. Keer dan terug naar de gang en loop verder naar de open ruimte, links staat één man die je uit moet schakelen. De deuren rechts gaan naar het mortuarium, zoals de naam Morgue al zegt. Open die deuren en knal de vent neer die door de deuren recht voor je komt zetten. Volg de gang naar beneden en zoek dekking achter de gekantelde brancard. Geef je partner de opdracht de deuren te openen en schiet de tegenstanders er achter neer. Loop verder als het nodig is, als het scherm zwart wordt ben je klaar. ___ /_3_\______________________ \ C / UNDERGROUND ASSAULT / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Open de dubbele deuren in deze ruimte, er zullen geen vijanden achter staan. Er is wel een controlepaneel en als je daar naar kijkt kan je Jackson de opdracht geven het te gebruiken. Hierdoor opent zich buiten de kamer een doorgang, dus maak als je naar buiten loopt een halve draai naar rechts de hoek om de gang in. Volg deze gang naar een spiraalvormige trap, onderweg zijn er geen vijanden maar als je daar aankomt hoor je wel stemmen. Daal dus voorzichtig af en schiet ze allebei neer zodra ze je opmerken. Kijk niet verbaasd als er nog iemand de trap op komt. Zo niet dan knal je hem neer als je verder gaat. Negeer beneden rechts even het paneel naast het hek en duik de gang links in, knal wel de vent neer bij de hoek. Loop weer verder en bij een volgende knik naar rechts staat weer een vijand om de hoek te wachten. Iets verderop is een trap die je dan op moet. De linker kant bovenaan is veilig, dus richt je aandacht op het openstaande hek aan de rechter kant. Je kunt wel veilig door die opening lopen, maar rechts om het hoekje staat nog net een vijand verscholen. Schakel hem eerst uit en kijk dan verder links door de metrotunnel. Beweeg langzaam over het perron en knal vijanden neer die verschijnen. Vergeet niet dat je naast de verplichte arrestanten ook drie extra vijanden nog moet inrekenen! Pas wel op dat je hier geen burgers neer schiet, zowel op het perron als door de hekken aan de zijkant. Als daar vijanden staan kan je die wel uitschakelen, zo niet dan kom je ze later wel tegen. In de zijgang bijna aan het einde links staat de eerste verplichte arrestant. Hij kan je nogal verrassen met een jachtgeweer, dus probeer eerst de situatie te bekijken. Je moet hem arresteren, dus schieten op niet dodelijke plaatsen is toegestaan maar schreeuwen is ook altijd nog effectief. Blijf in ieder geval heen en weer bewegen zodat de kans dat je geraakt wordt kleiner is. Houd hem onder schot en stuur je collega er op af om hem te boeien. De grotere hal waar hij in staat loopt verder naar links. Daar staan alleen wat burgers om te boeien, maar daarna steek je gewoon over naar het andere spoor recht voor je. Rechts is er deze keer niets, dus ga gewoon meteen naar links verder. De eerste zijgang links brengt je weer naar de hal met de net geboeide burgers, dus loop helemaal door naar het eind van het perron en volg de gang naar een trap naar boven. Boven is niemand, dus ga gewoon rechts en via de andere trap weer naar beneden. Er zijn in het volgende gebied een aantal burgers, dus pas op waar je schiet. Het gebied is vrij groot en open, stuur je collega naar binnen om overlevenden te boeien en knal zelf vijanden neer die haar en jou belagen. Rechts achter in het gebied, bij de roltrappen, zit de tweede verplichte arrestant. Reken hem in op de bekende manier en als hij geboeid is daal je af via de roltrappen. Er loopt een gang in het verlengde van de roltrappen, volg deze en let op de inhammen want daar staan vijanden in. Schakel ze uit of arresteer ze als je nog mensen nodig hebt en volg de gang de hoek naar rechts om. Loop het perron op en volg deze terwijl het over gaat in een gang aan het einde. De gang gaat twee keer de hoek om naar rechts, met een beetje mazzel zal de man in het midden zich meteen overgeven als je naar hem schreeuwt. Er is nog een andere man, hem kan je het beste gewoon neer knallen. Volg de gang verder door de opening aan de andere kant van het halletje naar deuren verderop. Geef Lee de Pick Lock opdracht zodat je door de deur kunt. Gooi de deuren gewoon open en ga meteen links het perron op waar een tussenstukje start. Daarna heb je alle doelen voltooid, maar je bent nog niet klaar. Er gaat een timer lopen en het alarm gaat af, je moet binnen die tijd een bom onschadelijk maken. Daal af via de trap waar je dichtbij staat na het tussenstukje en volg de voor de hand liggende route terug naar de spiraalvormige trap. Je zult geen vijanden tegen komen en bovenaan zal Jackson het hek voor je open maken. Daarna moet je hem volgen naar een volgend hek dat hij zal open maken. Volg hem daarna weer tot hij blijft staan en zegt dat er zwaar bewapende vijanden onder aan de trap zitten. Strafe langs de donkere muur links terwijl je naar rechts kijkt en knal de vijanden die je ziet neer. Beweeg dan richting de roltrappen aan de andere kant van de ruimte en keer om zodat je de bom ziet. Zeg Use tegen Jackson zodat hij hem onschadelijk gaat maken. Ondertussen komen er slechteriken, dus houd ze bij Jackson weg tot hij klaar is zodat je de missie gehaald hebt. ___ /_3_\___________________ \ D / KINGPIN TAKEDOWN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Draag je team op je te volgen en ga links de hoek om. De deuren zitten op slot, dus geef Lee de Pick Lock opdracht. Gooi de deuren open en schiet iemand op de verdieping boven aan de trap neer zodra je hem ziet. Volg het trappenhuis naar boven en kijk naar links de gang in. Er lopen hier aardig wat vijanden, dus blijf even staan en schiet alles neer wat op komt dagen. Daarna check je de kamer meteen links, reken af met twee vijanden. In deze missie moet je maar liefst zeven personen arresteren, dus vijf naast de twee verplichte. Verlaat de kamer door de andere uitgang en ga rechts om terug de komen bij een splitsing. Hier ga je links, pas nog wel op voor vijanden. Bij de volgende splitsing ga je rechts. Negeer de kleine kamer en ga links bij weer een volgende splitsing. Volg de gangen tot je achter een halve muur en een hek terecht komt en schakel de man aan de andere kant uit. Laat Jackson het paneel aan de muur gebruiken en knal de gasten neer die hierdoor op komen dagen. Daal af via de trap meteen rechts na het hek en volg de duidelijke route nog een trap af naar een ruimte met meerdere verdiepingen. Schakel samen met je team de vijanden uit die tevoorschijn komen terwijl je afdaalt met de eerste trap. Op de begane grond is verder niks, dus steek over naar de andere kant en duik daar de volgende gang in. Bij de splitsing ga je rechts en loop je door tot aan het hek. Knal eerst de vijanden neer in de rechter kamer en ga dan de linker in. In het toilet in de rechter hoek staat de eerste man die je moet arresteren, als je hem verrast kan je hem meteen in de boeien slaan. Laat Jackson het paneel op de muur gebruiken en wacht tot hij klaar is voordat je de kamer verlaat. In de tegenoverliggende kamer is niks boeiends meer, dus volg de gang terug naar de splitsing en loop rechtdoor om de andere zijtak te checken. Daal af via de trappen en schiet onderaan de man achter de kisten neer. Loop verder naar het perron en volg deze naar rechts. Schiet op vijanden maar pas op voor burgers. Duik de volgende doorgang rechts in en steek over naar het tegenoverliggende perron dat je naar links volgt. Aan het einde zit links een doorgang, volg de gang er achter en daal weer af via twee trappen. Loop door de gang naar rechts en ook door de eerste opening rechts. Naast een burger is hier een vijand, reken met hem af en laat Jackson in de volgende kamer het paneel gebruiken. Keer terug naar de gang en ook naar de trappen waarmee je hier kwam. Daar is nu een hek open zodat je nog verder naar beneden kunt. Daar vind je het drugslaboratorium in een wagon. Loop er doorheen en ga links aan de andere kant. In de volgende kamer staat de tweede man die je moet arresteren, ook hem kan je verrassen door meteen op hem te mikken en hem dan in te rekenen. Laat dat door een teamgenoot doen, want je moet afrekenen met andere vijanden. Verlaat deze ruimtes door de opening aan de andere kant en je staat naast de hoek van de wagon. Meteen links is een trap naar beneden naar nog een wagon. Benader de persoon die hier in zit voor een kort tussenstukje, daarna moet je een groot aantal vijanden verslaan die van alle kanten komen. Reken hierbij op hulp van je teamgenoten, dus kies zelf een kant uit die nog niet gedekt wordt. Als alles weer veilig is heb je de missie gehaald. ___ /_3_\_________________________ \ E / THE PARIS TRANSMISSION / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je begint met Lee op het dak van een gebouw. Beweeg naar de rand er van en je ziet op een ander gebouw twee mannen staan, een vijand en een gijzelaar. Knal de vijand neer door in te zoomen, hierdoor duiken er nog veel meer mannetjes op. Probeer verdekt opgesteld alle mannetjes op het andere dak uit te schakelen, maar pas op voor de gijzelaar. Als dit doel bereikt is zie je een tussenstukje waarin Jackson en Kincaid op het dak landen, je speelt dan ook met hen verder. Er zijn openstaande deuren waar je doorheen moet om in de gang er achter te komen. Na een bocht naar links zit er ook links een kamertje, schakel daar twee vijanden uit en wacht op een derde en vierde die verderop uit de gang komen. Loop verder naar de ruimte met de trap en daal af naar de vorige verdieping. Links lijkt een lift te zitten, maar er loopt wel degelijk een route verder naar links en er zijn ook nog vijanden die je lastig ziet. Je kunt dus beter Jackson eerst de inham insturen door er op te mikken en Proceed te zeggen. Doe dan zelf je nachtkijker aan met R2 en loop verder de hoek om als de vijanden verslagen zijn. In de kamers rechts is niks, dus loop voorzichtig rechtdoor. In de ronde gang knal je eventueel nog vijanden neer, daarna volg je deze met de klok mee en ga je de kamers links in. Loop door tot het einde en je komt bij een bom. Geef Jackson de Use opdracht en dek hem terwijl hij de bom onschadelijk maakt. Op de terugweg naar de gang kom je nog minstens twee of drie vijanden tegen. Vergeet niet dat je weer wat arrestaties moet verrichten, zeven in totaal waarvan twee verplicht. Als de ronde gang met de klok mee tot aan de barricade veilig en gecheckt is volg je de gang tegen de klok in tot aan de dubbele deuren rechts in de muur. Laat Jackson de deuren openen met Breach Door en volg de kantoorruimtes naar de bom, zeg Use tegen Jackson om ook deze bom onklaar te maken. Op de terugweg naar de gang zijn weer vijanden, schakel ze uit of arresteer ze en loop verder tegen de klok in door de gang. Negeer de deuren en ga door naar de gang naar rechts. Aan het eind zit een rolluik, Jackson kan het open maken door het paneel te gebruiken dus draag hem dat op. Let wel op, want er komt een vijand die hem probeert neer te schieten. Doe dat met die vijand en wacht tot het rolluik open is. Loop verder door de gang en na het laden zal er een timer gestart worden. Daal af naar een lagere verdieping en volg de gang terug naar het middelste gedeelte met kantoorruimtes. Zowel links als rechts dagen vijanden op, maar rechts is ook de eerste man die je verplicht moet arresteren. Hij duikt door de deuren in de muur rechts, dus ga hem achterna en reken af met alle vijanden die je tegen komt voordat je de arrestant bereikt. Sla hem in de boeien en keer terug naar de ronde hoofdgang. Verderop is een gang naar rechts met daarin toiletten. Daar staat een vijand, maar je kunt nog niet verder dus volg de hoofdgang gewoon verder tegen de klok in. Laat Jackson de volgende deuren opblazen en baan je een weg door de vijanden naar de bom. Maak deze onschadelijk en keer dan terug naar de ronde gang. Keer ook terug naar de zijgang met de toiletten, loop daar voorbij en het rolluik verderop is nu wel open waardoor je weer het trappenhuis in kunt. Loop linksom zodat een tweede rolluik open gaat en je via een trap naar beneden kunt. Op die verdieping duik je weer de gang in, volg die naar een rolluik met een paneel en geef Jackson de opdracht deze te openen. Meteen er achter staat een vijand en rechts achter een balie staat de tweede man die je verplicht moet arresteren. Volg de gang verder naar weer een paneel, laat Jackson daarmee het rolluik openen. Er staan weer vijanden recht voor en ook één achter de balie rechts. Als je verder loopt kom je via een trap in weer een ronde ruimte. Er zijn hier vier deuren met panelen en bordjes met Data Node er boven. Je moet iedere deur openen en het gebied er achter uitkammen. Ruim vijanden op en zoek naar een bom in één van de vier kamers. Als je die gevonden hebt laat je Jackson hem onschadelijk maken. Na een tussenstukje heb je de missie volbracht. ___ /_3_\_______________________ \ F / RENDEZVOUS IN RUSSIA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Draag je team op jou te volgen en volg de route door de sneeuw richting de eerste barricade. Onderweg kom je vijanden tegen die hoog rondom het pad staan, dus kijk goed rond en haal ze neer. Je kunt bij de barricade zelf niet verder, maar je kunt daar wel de mannen rondom uitschakelen en ook een aantal vijanden aan de overkant onderaan en in de toren. Om verder te gaan moet je tussen de rotsen door rechts van de barricade en via een tunnel omhoog. De eerste persoon die je verplicht moet arresteren zit in deze tunnel. Kom niet te dichtbij want hij heeft een zwaar wapen. Arresteer hem na wat geschiet en geschreeuw en volg de tunnel verder. Bij de splitsing staat zowel links als rechts een vijand, schakel ze allebei uit. Kijk eerst bij de linker tak even door het raam of je nog iemand uit de weg kunt ruimen, daarna volg je het rechter pad om onder aan de bunker uit te komen. Volg deze helemaal tot aan de tegenoverliggende rotswand en ga rechts via een schans omhoog naar de schutterskoepel. Zwaai de deuren open de volg de route langs de loopbrug een tunnel links in en naar beneden. Bij de splitsing kan je links de hoek om kijken om in een kamertje twee vijanden te zien staan. In totaal moet je in dit level weer zeven man arresteren waarvan twee verplicht, dus zorg dat je af en toe iemand arresteert, bijvoorbeeld één van deze twee mannen. Als het weer veilig is volg je de rechter tunnel en reken je verderop weer met twee mannen af. Nog iets verder staat een makkelijke prooi om te arresteren. De man staat met z’n rug naar je toe, dus benader hem van achter en schreeuw zodat hij zich meteen overgeeft en je hem kunt boeien. Waar het spoor in de sneeuw ophoudt kan je zowel links als rechts. Rechts is alleen een schietende vent achter een obstakel, links is de route die verder loopt maar ook met vijanden. Reken eerst af met de vent rechts en kijk dan links. Hier zit ook de tweede man die je verplicht moet arresteren en met een beetje mazzel kan je hem verrassen en meteen in de boeien slaan. Volg de tunnel in de rotsen verder en hij zal overgaan in een betonnen tunnel met een trappenhuis. Beklim voorzichtig de trappen en je ziet twee mensen met de rug naar je toe staan. Verras ze zodat ze zich zonder schieten overgeven en reken ze in. Loop verder tot je buiten uit komt en dan snel rechts via een schans naar beneden voor een tussenstukje. Je speelt even alleen met Lee en de bedoeling is dat je alle sluipschutters uitgeschakeld die verderop in de torens zitten. Zorg dat je verdekt opgesteld zit voor alle sluipschutters behalve één en schakel die dan uit. Herhaal dit tot ze allemaal verslagen zijn en je keert vanzelf terug naar de rest van het team. Ren naar de hoek rechts achter en via de schans omhoog naar een paneel. Laat Jackson het gebruiken en daarna ook het paneel op een paaltje in de controlekamer. Rechts achter in de kamer zit een deur met een vijand er achter, als hij gifgas gooit wacht dan tot het weg trekt en schakel hem uit. Ook buiten op de binnenplaats kunnen nog tegenstanders lopen, reken met ze af voordat je de controlekamer door dezelfde deur als waardoor je binnen kwam verlaat. Loop ook de schansen af en draai naar rechts. Aan de overkant van de binnenplaats is nu een poort open, dus steek over via de brug. Zoek dekking voor een aantal vijanden als die er nog zijn en reken met ze af voordat je naar de poort gaat en daardoor naar binnen. Hierdoor haal je ook de missie. ___ /_3_\_________________________ \ G / RENDEZVOUS IN RUSSIA 2 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je begint dit level met Lee en dat zal ook het enige personage zijn waarmee je dit level speelt. Beklim het trappetje en draai links aan het handvat om de deur te openen. Loop verder en schakel de eerste man links boven aan de eerste trap uit nadat hij je heeft opgemerkt. Een burger en een vijand zullen er op reageren, schakel de vijand uit en loop verder naar een wat meer open gedeelte en reken met nog een vijand af. Loop linksom naar een brede pijp die omhoog loopt met schansen er naast. Steek eerst over naar de linker kant en loop voorzichtig omhoog. Iets verderop staat de eerste man die je verplicht moet arresteren, dus benader hem voorzichtig en schiet en schreeuw zodat hij zich overgeeft. Loop naar hem toe en arresteer hem. Steek over naar de rechter kant en achter in de inham verderop staat nog een vijand. Schakel hem uit en loop helemaal door naar boven, ook daar staat weer een vijand die je opruimt. Rechts achter in de hoek zit een handvat waarmee je een deur opent zodat je verder kunt. Volg de gang er achter naar een kamer met twee verdiepingen, zowel op jouw niveau als een verdieping hoger zit een vijand. Je moet in totaal weer zeven mensen arresteren, dus begin zo langzamerhand maar met het af en toe inrekenen van normale vijanden. Schiet dus bijvoorbeeld de man op de bovenste verdieping neer en boei degene op jouw niveau. Loop door naar de deur rechts achter die je ook opent met het ronde rode handvat. Open ook degene er na en je komt in een kamer met een stuk of drie vijanden waarvan één een handboeien icoon boven z’n hoofd heeft. Pas dus op wie je neerschiet, de verdachte die je moet arresteren zal zich waarschijnlijk links achter in de ruimte achter wat kisten schuil houden. Als je hem hebt ingerekend ga je naar de rechter achterste hoek en open je twee keer een deur door aan het handvat te draaien. Links is niks, rechts rent meteen een vijand weg. Er zitten in deze ruimte op meerdere verdiepingen vijanden en het is zaak zo snel mogelijk een veilig plekje te vinden door ze snel neer te schieten en dan te kijken waar overig vuur vandaan komt. Pas wel op dat je niet blijft staan bij pijpen die geraakt zijn, want daar komt gas uit waar je last van hebt. Als de eerste lichting vijanden dood is beklim je de trap. Blijf constant in beweging want je kunt van alle kanten beschoten worden, in diverse inhammen onderweg naar de volgende trap zitten nog meer vijanden. Dit gebied kan lastig zijn om door te komen. Je moet dan ook flink bewegen als je onder vuur ligt, schuilen in inhammen als dat kan en gericht schieten. Zo nu en dan een Flashbang naar vijanden gooien kan ook helpen. Uiteindelijk kom je op de bovenste verdieping waar je meteen rechts een gang in kunt duiken. Als je daar uit komt en naar rechts kijkt zie je op beide trappetjes een vijand. Misschien moet je ze nog arresteren als je mensen nodig hebt voor dat doel, maak dan gebruik van Flashbangs en schreeuw snel tegen ze. Je kunt alleen via de linker trap omhoog en dan door een gangetje lopen boven aan de rechter trap. Er zitten drie vijanden in de volgende ruimte, allemaal op de bovenste verdieping. Probeer eerst onder rond te lopen om ze te zien en neer te schieten, daarna kan je een poging wagen naar boven te gaan om de resterende vijanden te pakken. Aan het eind van de loopbrug kom je weer bij een deur met een handvat, draai er aan en ga door de deur en ook door die er na. Zigzag tussen de kisten door en lok twee mannen uit de tent, zoek dan dekking achter de kisten om ze vanaf daar uit te schakelen. Een Flashbang helpt daar handig bij. Rechts achter in de hoek vind je de wetenschapper waar je naar op zoek was en daar haal je dus de missie. ___ /_3_\_________________________ \ H / RENDEZVOUS IN RUSSIA 3 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In dit level moet je maar liefst tien inrekenen om het inmiddels bekende doel te halen. Er zijn maar twee verplichte verdachten zoals altijd, dus dat wil zeggen dat je acht willekeurige andere vijanden moet arresteren. Als je uit de lift komt ga je rechts de hoek om en kijk je verder de gang in. Er loopt hier een vijand die je makkelijk kunt inrekenen door op hem te mikken en van achter naar hem te schreeuwen zodat hij zich meteen overgeeft. Loop dan rechtdoor en open de deuren als die niet al vanzelf open gaan en schakel twee vijanden uit. Daal af via de trappetjes en schiet de man in het hokje rechts neer. Er zijn twee panelen te vinden tegen de achterste muur, laat Jackson degene gebruiken waar nog Inactive op staat en ga dan weer terug via de trappetjes. In de inham links is nu de poort open en natuurlijk zit er ook een vijand achter. Als daarmee is afgerekend loop je verder de volgende ruimte in. Zowel boven als beneden lopen vijanden. Schiet ze neer of laat ze zich overgeven en ga links de hoek om en meteen weer links een kamertje binnen. Als het daar vrij is van vijanden verlaat je de kamer zoals je binnen kwam en steek je recht over naar de andere kant. Links is een trap met een inham aan de onderkant, daar kan een vijand in staan. Als die verslagen is ga je de trap op en schiet je eventueel nog wat overgebleven vijanden op die verdieping neer. Steek over naar de andere kant en volg de gang naar de wetenschapper verderop voor een tussenstukje. Daarna moet je de route terug volgen, de trap af en terug door de gang waardoor je hier kwam. Als je terug komt in de gang waar je begon zijn links deuren geopend en daar loopt de eerste vent rond die je verplicht moet arresteren. Ook komt er van beide kanten van de gang nog een vijand aan waar je voor op moet passen. Daarna volg je natuurlijk de route verder door de deuren die nu open zijn. Doorkruis de eerste kamer en schiet in de volgende gang een tegenstander neer voordat je die verder volgt. Als je bij de trappen komt tref je er tussen weer een vijand aan. Loop verder en als je naar rechts gaat zoek je dekking achter een kist. Kijk de volgende ruimte in en probeer zo veel mogelijk tegenstanders al uit te schakelen voordat je naar binnen gaat. Het is hier een kruispunt van wegen, dus van iedere kant kunnen extra vijanden op komen dagen. In totaal zijn er misschien wel tien tegenstanders, dus probeer vooral vanuit dekking te schieten en achteraf een aantal te boeien. Zowel de linker als de rechter doorgang leiden alleen naar lege kamers, dus de echte route loopt verder tegenover de doorgang waar je uit kwam. Volg de gang naar wat trappen en volg die naar boven. Meteen rechts boven aan de trap is niks, maar als je links gaat is er een splitsing verder naar links of naar wat computers recht voor je. Gooi een Flashbang in het rechter gedeelte van die computerkamer en ren naar binnen als hij af gaat om de persoon met het handboeien icoon boven z’n hoofd te arresteren nadat je tegen hem geschreeuwd hebt. Er is nog een andere vijand in de kamer, dus reken daar ook snel mee af. Verlaat dan de kamer en volg de gang in de richting die je nog niet gehad hebt. Je komt in een passage met een aantal kisten en als je de linker kist benadert springt er een vent achter vandaan dus wees hem te slim af. Loop verder en je komt in een wat grotere ruimte met een verlaagd gedeelte. Daal af via de trap en geef Jackson de opdracht het rolluik te openen met het paneel dat er rechts naast zit. Binnen lopen een aantal vijanden en ook in het hok boven links achter zit nog iemand. Als de kust veilig is ga je naar de hoek boven rechts achter om daar bij een computer te komen die je door Jackson kunt laten gebruiken. Laat hem dat dan ook doen en je ziet een tussenstukje. Daarna wordt je belaagd door aardig wat vijanden die door het rolluik moeten, dus schiet ze neer als ze er doorheen komen of als ze in het gebied er achter blijven. Er zitten ook al vijanden in het gebied, dus pas op waar je stil blijft staan! Als de kust weer veilig is ga je de gang in onder de plek waar de computer zit die je net gebruikte. Laat Jackson het paneel gebruiken dat je aan het eind tegen komt en keer weer terug naar de ruimte waar net de vuurgevechten plaats vonden. Loop door het geopende rolluik en via het trappetje omhoog en volg dan de gang links van je. Uiteindelijk kom je bij een lift, zorg dat Jackson ook instapt en als het volgende deel van het level geladen is ga je omhoog. Onderweg kom je langs diverse verdiepingen met vijanden, schakel degenen uit die een bedreiging voor je vormen. Uiteindelijk zal de lift stoppen zodat je uit kunt stappen. Voor je is een toren met de satellietschotel er op en er links achter zitten twee vijanden. Reken daar eerst mee af voordat je de toren in gaat aan de andere kant. Doe je nachtvisie aan om een vijand te zien staan zodat hij je niet verrast. Daarna beklim je de trappen, onderweg is er nog een vijand. Op het dak staat er ook één, deze kan je verrassen en meteen inrekenen. Geef Jackson de opdracht het paneel van de satelliet te gebruiken en ga in de deuropening staan. Kijk naar beneden en schiet iedereen neer die naar boven durft te komen. Als Jackson klaar is komt hij eerst nog even bij je, daarna zal hij uit zichzelf de satelliet opblazen dus blijf er dan uit de buurt! ___ /_3_\__________________ \ I / CONCRETE JUNGLE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Geef Jackson de opdracht je te volgen en steek schuin naar links over om bij de deuren achter de geparkeerde vrachtwagen te komen. Ga met je rug naar die deur staan en kijk naar de achterkant van de vrachtwagen. Maak wat lawaai, door te schieten bijvoorbeeld, en de vrachtwagen gaat open. Er komen twee mannen uit, schakel ze allebei uit of arresteer ze als dat lukt. Deze keer hoef je maar zes mensen te arresteren, maar wel weer twee specifieke verdachten zoals altijd. Zeg tegen Jackson Breach Door als je op de poort achter de wagen wijst en loop naar binnen als deze opgeblazen is. Volg de gang naar rechts en bij de open ruimte staat een mannetje of drie op je te wachten. Reken er mee af en ga rechts met de trap naar boven. Je komt weer terug op de parkeerplaats, maar deze keer op de loopbruggen er boven. Zowel aan het einde van de loopbrug als achter de ramen links er van staan vijanden, drie in totaal. Probeer ze vanaf hier neer te schieten en steek dan over. Je hoeft niet nog eens links te gaan als de vijanden daar verslagen zijn, dus ga rechts en weer een trap op. Doe je nachtkijker aan als je moeilijk kunt zien en schakel een vijand op jouw niveau en een verdieping hoger uit. Loop dan rechtdoor en dan naar de linker achterste hoek, mik op de deur en zeg Breach Door tegen Jackson. Als deze open is ga je de trappen op die verderop geblokkeerd worden. Keer dan om en zeg weer Breach Door tegen je collega. De ruimte er achter is groot en gevaarlijk, dus blijf lang in het trappenhuis om vanaf daar al twee of drie man uit te schakelen. Op deze verdieping zit ook de eerste verdachte die je verplicht moet arresteren en wel aan de linker kant vrij ver weg. Om hem te pakken moet je meteen links gaan na de deuren en langs de muren rennen naar de auto die half over de railing hangt. De verdachte staat er achter, dus verras en arresteer hem. Check of de rest van de verdieping ook vrij is van vijanden en volg de route verder langs de net genoemde auto. Op de volgende verdieping staan een aantal gijzelaars bij wat gijzelnemers. Probeer vanaf een afstand de vijanden te raken en pas op voor de burgers. Steek rechtstreeks over naar de andere kant en volg daar de buigende gang nog een verdieping omhoog. Daar loopt de tweede verdachte rond met de boeien boven z’n hoofd, hij staat achter een auto aan de rechter kant. Schakel eerst een andere vijand links uit en verras de verdachte dan door achter de auto vandaan te komen. Boei hem en volg de gang tegenover deze auto weer omhoog. De situatie waar je verderop in terecht komt is lastig. Er zijn twee bommen te vinden, waar de mannetjes nu nog stil staan. Besluip er één en verras hem met een schreeuw, arresteer hem en schakel de andere uit. Er komen nog meer vijanden, als het even rustig is geef je Jackson de opdracht één van de bommen onschadelijk te maken. Terwijl hij bezig is bescherm je hem voor opduikende tegenstanders neer te knallen. Als hij klaar is met de eerste bom laat je hem aan de andere beginnen. Als de bom geraakt wordt door kogelvuur is het natuurlijk voorbij, dus zorg dat Jackson zo min mogelijk beschoten wordt. Als beide bommen onschadelijk zijn gemaakt dan is de missie geslaagd. ___ /_3_\__________________ \ J / VERTICAL STRIKE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Dit is weer een level dat je alleen met Lee zult spelen. Beklim één van de twee trappen en ga door de openstaande deuren het gebouw binnen en verderop wat trappen af. Je hoort als het goed is wat stemmen en rechts om de hoek staan ook een aantal ventjes. Je kunt ze het beste uiteen drijven door je even kort te laten zien of er misschien één te verrassen met een schreeuw, maar zoek in ieder geval weer dekking om de hoek. Check af en toe voorzichtig en schakel vijanden die je ziet snel uit. In totaal zijn er vier mannen, waaronder één verdachte met zo’n handboeien icoon boven z’n hoofd. Deze is naar links gevlucht, dus gooi een Flashbang in de buurt en arresteer hem snel na wat geschreeuw. Hierna moet je nog vijf man inrekenen, waarvan zoals gewoonlijk ook nog één specifieke verdachte. Als je hier klaar bent ga je door de doorgang tegenover degene waar je vandaan kwam en loop je verder naar een nette gang. Links is niks boeiends, dus ga rechts en met de bocht mee naar links. Er is een ontploffing waardoor deuren in de muur rechts open gaan, er komen twee vijanden uit die je uitschakelt. Verderop in de gang staat misschien ook nog iemand achter een glazen ruit, dus reken daar mee af voordat je door de open geblazen deuren gaat. Doorkruis de kamer en ga links achter door de andere deuren weer naar buiten en dan rechtdoor door de gang. Achter de bank zitten twee mannen, dus lok ze uit hun schuilplaats en schakel ze van een afstand uit. In de gang links om de hoek zitten ook nog minstens twee vijanden, hiervoor kan je schuilen achter de gekantelde houten tafel. Je hebt hier deuren in de muur links en deuren rechts in een inham. Beide kan je negeren, dus loop gewoon rechtdoor. De volgende deuren links zijn ook niet interessant, dus loop door naar de gesloten deuren recht voor je. Duik hier rechts de inham in en
open de deuren om bij de toiletten te komen. Je ontmoet hier een 
contactpersoon en na een tussenstukje moet je hem volgen en beschermen. Kijk 
dus goed de gangen in waar hij in loopt en probeer vijanden neer te schieten 
voordat ze hem of jou wat kunnen doen. Het is maar een klein stukje, als je 
bij Meeting Room 2 komt heb je het doel gehaald. Keer dan om en ga de eerste 
gang rechts in, volg het bordje Elevators. Als je met de bocht mee naar links 
gaat is links meteen de lift, dus stap in en een nieuw deel van het level 
wordt geladen. Als je uitstapt staan er in de gang links twee mannen bij 
elkaar. Gooi er een Flashbang bij en arresteer ze allebei. Keer dan terug naar 
de lift en steek over door de ruimte er tegenover. Je komt de tweede verdachte 
tegen die er vandoor gaat, dus volg hem door de gangen. Verderop moet je 
afrekenen met vijanden om bij hem te komen, daarna gebruik je een Flashbang om 
hem makkelijk te arresteren na een gil. Loop door naar een inham aan de 
rechter kant en keer om zodat je de deuren in die inham ziet. Open de deuren 
en daal af via de trap. Onder aan de trap zitten weer deuren, zet die op een 
kier en gooi een Flashbang naar binnen.

Zwaai de deuren open als die af gaat en schreeuw eerst tegen alle drie de 
mannen zodat ze zich overgeven en sla ze dan in de boeien. In deze kamer 
zitten twee ventilatieschachten aan de grond waar je in kunt kruipen als je L3 
drukt. Kies degene tegenover de deur waardoor je binnen kwam en volg deze tot 
je niet verder kunt. Hier krijg je informatie over wat je moet doen. Als je de 
verhoogde schacht in kijkt zie je achter de ventilator een soort lichtbalk, 
deze moet je kapot schieten en je krijgt een bevestiging als dat gelukt is. 
Volg daarna de hele schacht terug naar de vorige ruimte en duik de schacht 
tegenover degene in waar je uit kwam, pas wel op voor vijanden. Aan het einde 
van deze schacht moet je weer hetzelfde doen, het lampje kapot schieten dus. 
Als beide kapot zijn volg je opnieuw de schacht terug naar de kamer en ga je 
daar weer de trappen op en uiteindelijk terug de lift in. In het vorige deel 
van het level ga je naar links de lift uit en blijf je de weg rechtdoor volgen 
tot je bij dichte deuren komt recht voor je. Open deze of laat de vijand dat 
doen en schakel deze dan uit. Links verderop zit de keuken en achter het 
bankstel en in de keuken zelf zit een vijand. Open de bruine deuren in de hoek 
links achter en loop naar binnen voor een tussenstukje. Daarna worden er 
gasgranaten naar binnen gegooid en komen er aardig wat vijanden aan gerend. 
Blijf uit de buurt van granaten en schakel de vijanden snel van een afstand 
uit voordat ze jou of de vrouw die je net sprak kunnen raken. Als iedereen is 
uitgeschakeld zie je een tussenstukje en is de missie voltooid.
 ___
/_3_\_____________________________
\ K / BENEATH THE CITY OF ANGELS /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Er ligt een neergestorte helikopter rechts verderop en als je bij de staart 
gaat staan kan je er achter al twee mannetjes neer schieten. Loop er dan links 
omheen en volg de waterstroom naar een pilaar in het midden waar nog een vent 
achter staat. Er zit ook een deur achter, geef Lee de Pick Lock opdracht om 
deze te openen en ga er dan doorheen. Rechtdoor loopt het dood, dus ga links 
het trappetje op en volg de gang naar een andere ruimte met water en twee 
uitgangen. Neem de linker en probeer vanuit de opening zowel links als rechts 
wat vijanden uit te schakelen. Je moet in totaal tien arrestaties verrichten, 
waarvan weer twee verdachten. Je kunt nog tegen de stroom in lopen om te 
kijken of daar nog vijanden zitten, maar uiteindelijk moet je met de stroom 
mee lopen, naar links dus. Pas altijd op voor plotseling opduikende vijanden, 
verderop heb je zowel links als rechts van je een open pijp. Rechts is niet 
interessant, links in principe ook niet maar er kan wel een vijand zitten. 
Loop dus tussen beide buizen door naar degene rechts achter en loop daar in. 
In de volgende ruimte loop je links de trap op en volg je de route naar een 
trappetje, onderweg komen er vijanden en na het trappetje is er meteen een 
splitsing. Via de eerste afslag links kom je nergens belangrijks, maar er is 
wel een vijand in de kamer waar het pad in eindigt. De tweede afslag links 
loopt meteen dood, de eerste rechts niet meteen maar verderop wel en is dus 
ook niet interessant. Loop dus door naar het hek en zeg Pick Lock tegen Lee.

Er komen al mannen aan rennen vanaf rechts achter het hek, dus reken met ze af 
voordat je de deuren open gooit en de route verder volgt een tunnel in met nog 
meer splitsingen. De eerste afslag rechts is vrij gevaarlijk, want als je die 
neemt komt er drie man tegelijk op je af rennen. Maai ze gewoon neer en keer 
terug naar de vorige gang. Er is een inham links met mogelijk een vijand er in 
en verderop rechts zitten deuren die Lee met Pick Lock weer open moet maken. 
Als de deur open is ga je er doorheen en meteen de inham rechts in. Via een 
gat kan je veilig de twee vijanden hoog boven de brug neer schieten voordat je 
oversteekt. Haal hier weer een hek van het slot met behulp van Lee en volg de 
gang er achter. Loop niet zomaar de volgende ruimte in. Links is niks, maar 
rechts zitten zowel links als rechts van de sluis vijanden die je vanaf de 
opening redelijk veilig kunt uitschakelen. Als het veilig is ga je van het 
trappetje links van de sluis en laat je Jackson aan het rode handvat draaien. 
Draai dan naar links en laat Lee het hek van het slot halen. Loop er doorheen, 
schakel een man uit en haal weer een deur van het slot zodat je weer verder 
kunt. Schiet terwijl ze bezig is vijanden die opduiken neer en loop als ze 
klaar is verder. De eerste verdachte trekt zich terug in de gang aan het einde 
naar links. Gooi een Flashbang bij hem in de buurt en ren schreeuwend naar hem 
toe om hem in de boeien te slaan. Loop als je hier klaar bent weer de 
riooltunnel in naar een splitsing.

Rechts hoef je niet naar toe, maar er staat wel een vijand. Schiet hem neer en 
ga de andere kant op, ook daar zijn vijanden. Loop door de open sluisdeur en 
benader de volgende om een nieuw deel van het level te laden. Draag Jackson op 
om deze sluisdeur te openen met het mechanisme links er van en volg de gang. 
Zowel in de gang als in de ruimte waar je uit komt zitten vijanden. Blijf aan 
het einde van de gang om al wat vijanden op te ruimen. Er zitten er echt veel 
en goed verscholen, dus beweeg langzaam door de ruimte. Ga links het trappetje 
op en dan meteen ook omhoog via die rechts van je. Je hebt hier een goed 
overzicht van de ruimte, dus schiet alles neer wat je ziet. Op het hoogste 
gedeelte, recht tegenover de gang waar je uit kwam, zit een deur. Er achter 
zit de tweede verdachte die je moet aanhouden, het kan zijn dat hij al naar 
buiten komt samen met een andere vijand. Zo niet, gooi dan een Flashbang naar 
binnen en reken ze allebei in. Keer terug naar de grote ruimte, links naast de 
gang waar je uit kwam zie je nog een sluisdeur die je kunt openen met het 
mechanisme er naast. Laat Jackson deze gebruiken en daal dan af in de geul 
zodat je via de tunnel weer verder kunt. Aan het eind er van zie je een 
tussenstukje, daarna moet je Jackson de opdracht geven beide rode handvaten op 
dit niveau te gebruiken. Ondertussen zullen er vijanden op hem schieten, dus 
schakel deze samen met Lee uit. Als beide mechanismen op deze verdieping zijn 
gebruikt moet je afdalen naar beneden en er nog eens twee gebruiken. Ook hier 
moet je Jackson weer beschermen, de missie is gehaald als het hem lukt alle 
vier de mechanismen te gebruiken.
 ___
/_3_\_______________
\ L / ASYLUM SIEGE /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Open de deuren waar je teamgenoten al staan en loop er doorheen. Bij de 
splitsing is rechts alleen een vijand, dus handel dat af en ga de andere kant 
op. Volg de gang naar een nieuw stel deuren, maar pas onderweg op voor een 
vijand. Als je bij de deuren bent doe je die op een kier en gooi je een 
Flashbang naar binnen. Er zijn hier drie mensen. Een gijzelaar, een normale 
vijand en één van de twee specifieke verdachten. Door de Flashbang kan je 
beide vijanden makkelijk inrekenen, in totaal moet je negen vijanden 
arresteren. Verlaat de kamer en duik de doorgang schuin tegenover de uitgang 
er van. Knal vijanden neer en verlaat de ruimte aan de andere kant om bij een 
splitsing te komen. Als je hier rechts gaat moet je een lange gang volgen, 
maar het enige wat je zult vinden is een vijand aan het einde. Keer dus terug 
naar de splitsing en ga de andere kant op. De eerste gang links sla je over, 
dus ga gewoon aan het einde met de bocht mee naar links. Verderop is rechts 
een lift, dus stap met z’n allen in en haal dan de hendel over om naar boven 
te gaan. Als de lift bij de volgende verdieping komt kan je verrassend 
schreeuwen om meteen een vijand zich over te laten geven. Reken wel eerst af 
met de vijand rechts en volg de gang naar links. Schiet nog een vijand neer en 
ga rechts als je nog de verraste man wilt arresteren. Volg de gang verder en 
je komt in een wat meer open ruimte, de kamer links zijn niet interessant.

Beweeg voorzichtig de ruimte in en reken af met vijanden in de kamer rechts en 
de ziekenruimte er achter. Verlaat die weer aan de andere kant en loop verder 
naar een ronde half ingestorte ruimte. Probeer vanuit de deuropening al een 
paar mensen op deze verdieping en die er boven neer te schieten. Pas wel op, 
want de tweede verdachte loopt hier ook rond. Met een beetje mazzel geeft hij 
zich vanzelf over. Zo niet, dan weet je inmiddels hoe de procedure werkt. Als 
je hem in de boeien hebt geslagen ga je via de trap tegenover de grote 
hoofdpoort naar boven. Kijk voorzichtig naar rechts de gang in en schiet 
diverse vijanden neer. Één daarvan heeft een gijzelaar onder schot, dus reken 
snel met hem af zonder de burger te raken. Check alle zijkamers terwijl je 
door de gang naar de kamer aan het eind loopt en ga links. Steek over via het 
bruggetje buiten en ga aan de andere kant weer naar binnen. Reken eerst af met 
een vijand in de kamer rechts en ga dan terug om meteen bij de deur de trap af 
te gaan. Schakel vijanden in de gang uit zodat je door kunt lopen naar het 
drugs laboratorium in de eerste kamer rechts. Daar zijn uiteraard ook 
vijanden, probeer ze veilig vanuit de deuropening neer te halen. Als deze 
kamer vrij is van vijanden ga je terug de gang in en verderop links naar 
buiten. Waarschijnlijk is er niemand op het plein, dus steek gewoon over naar 
de andere kant en volg de gang. Aan het einde is nog een laatste kamer met een 
laatste vijand, als je hem uitschakelt is de missie voltooid.
 ___
/_3_\______________________
\ M / BATTLE OF BERTH 201 /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Jackson is bij je, maar Lee staat ergens op de daken. Loop iets verder en je 
ziet links een bewakingshuisje. Binnen is een paneel, draag Jackson op het te 
gebruiken zodat de slagboom omhoog gaat. Je kunt op twee manieren door de 
containers heen lopen. De route helemaal links loopt namelijk dood, maar de 
route helemaal rechts brengt je uiteindelijk ook naar dezelfde plek als het 
pad in het midden met de bandensporen. Neem dus gewoon de middelste route en 
ga aan het einde links, dan twee keer rechts en dan weer links om bij een kist 
uit te komen. Het plein rechts bij de splitsing is een gevaarlijke plek, er 
springt namelijk minstens vijf man tevoorschijn die meteen flink begint te 
schieten. Blijf dus op een afstand en probeer ze één voor één te pakken. Als 
je het gebied in loopt, pas dan vooral op voor vijanden op de overhangende 
loopbrug links. Probeer nog wat arrestaties te doen bij overlevenden, want je 
moet weer aan een totaal van zeven man komen waarvan twee specifieke. Loop 
door de enige doorgang naar binnen en schakel voor de poort nog één man uit. 
Draag Jackson dan op het paneel naast de poort te gebruiken zodat je verder 
kunt. Buiten is op het plein waarschijnlijk niemand, dus loop vooruit en dan 
links verder. Schakel de man op het overhangende bruggetje uit en loop er 
onder door. Links is in principe veilig, dus kijk naar rechts de hoek om en 
schakel vijanden in de doorgang en op de trap uit, er kunnen nog meer komen. 
Verken dan dit hele plein voordat je verder gaat, er zijn nog vijanden op de 
loopbrug. Volg die loopbrug naar binnen, schiet van boven nog eventuele 
vijanden neer en daal af via de trap. Loop voorbij de twee treinen en dan door 
een gang tot je weer buiten komt. Loop de gang links van het hokje in en open 
de deuren verderop.

In de volgende ruimtes zitten aardig wat vijanden, dus kijk goed om je heen en 
haast je niet. Precies boven de ingang staat de eerste verdachte op de 
loopbrug, dus zorg dat hij niet geraakt wordt en reken hem in door hem te 
verrassen of een Flashbang te gooien. Als je hem hebt gearresteerd kan je 
terug gaan naar de vorige buitenlocatie, met een bewakingshokje en een poort. 
Laat Jackson het paneel in het hokje gebruiken om de poort te openen, 
ondertussen kijk jij de gang links er van in en schiet je alle vijanden neer 
die komen opdagen. Je kwam al uit die gang, dus nu moet je door de geopende 
poort. Ga nog voor de vrachtwagen links en de verhoging op en volg die achter 
de wagen langs. In de wagen staat een vijand met z’n rug naar je toe, dus 
schreeuw en arresteer hem. Verderop staan meer vijanden, waaronder een 
verplicht te arresteren verdachte. Met een beetje mazzel weet Jackson hem 
onschadelijk te maken zodat je hem alleen nog in de boeien hoeft te slaan, zo 
niet dan gebruik je een Flashbang en schreeuw je zodat hij zich overgeeft. Als 
hij gearresteerd is loop je nog verder naar de andere kant een gebouwtje 
binnen en links door wat deuren als je die geopend hebt. Volg de gang naar een 
grotere ruimte, maar loop niet door één van de doorgangen naar buiten. Steek 
gewoon rechtdoor over, ga de doorgang in en beklim de trap. Schakel twee 
vijanden hier boven uit en loop er naar toe om een doel te halen en daal dan 
weer af via dezelfde trap. Links zijn nu ook doorgangen geopend. Check 
voorzichtig de zes inhammen van de grote ruimte, drie aan iedere kant en 
schakel vijanden snel uit. Steek dan over naar de andere kant en ga daar de 
trap op. De deur boven is gesloten, dus zeg Breach Door tegen Jackson en loop 
daarna verder om het level te halen.
 ___
/_3_\_____________________
\ N / WAREHOUSE SHOWDOWN /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Zoals je in het voorstukje ziet is Lee niet beschikbaar deze missie, dus je 
bent weer alleen met Jackson. Meteen links van je is een gang met verderop een 
deur, open deze gewoon en blijf staan. Links is een raam en aan de andere kant 
staat een man met z’n rug naar je toe. Schreeuw zodat hij zich overgeeft. De 
deur naar deze kamer zit verder naar rechts en die is dicht, geef Jackson de 
opdracht die te openen en laat hem dan de verraste man arresteren. Er valt 
waarschijnlijk een gasgranaat naar binnen, dus als Jackson niet uit zichzelf 
weg gaat roep je hem terug. Het kan zijn dat tijdens dit alles vijanden van 
verderop al dichterbij gekomen zijn. Rechtdoor loopt het dood, dus je moet 
rechts via een doorgang naar een andere gang die je naar rechts volgt. 
Natuurlijk is er nog een vijand voordat je de deur bereikt. Schiet hem neer of 
arresteer hem, in totaal moet je zeven man aanhouden inclusief de twee 
specifieke verdachten. Open de volgende deuren en houd meteen de man aan die 
rechts van je weg rent. De grote open ruimte ziet er misschien gevaarlijk uit, 
maar er zitten weinig vijanden. Volg de loopbrug gewoon naar rechts en blijf 
rechtdoor lopen, dus ook de gang in die van de loopbrug weg loopt. Ga de hoek 
om en de eerste kamer links in. Daar zit links Lee met twee bewakers, dus 
reken snel met ze af voor een tussenstukje.

Schakel eventueel nog vijanden uit die je door het raam ziet en verlaat de 
kamer zoals je binnen kwam, maar volg de gang verder naar links. Als je bij de 
loopbrug aan komt volg je die naar rechts en meteen de hoek om naar links. 
Check eerst of de inhammen aan de rechter kant vrij zijn van vijanden en daal 
dan af naar links met de trap. Als je daar af komt loop je rechts om de 
containers heen en weer de hoek om daar omheen, schiet eventuele vijanden 
gewoon neer of probeer ze te arresteren. Daal af via de grote helling en draag 
Lee op de deur rechts onder open te maken. Ga er dan doorheen en volg de gang 
naar een machinekamer. Helemaal links in een klein kamertje zitten twee 
vijanden en twee gijzelaars. Één van de vijanden is een verplichte verdachte, 
maar je kunt ze allebei snel inrekenen door een Flashbang in het kleine 
kamertje te gooien en ze in de boeien te slaan na een hoop geschreeuw. Daarna 
kan je terug keren naar de grote helling. Bovenaan ga je links en naar de 
hoek. Reken af met een ventje in de gang en laat Lee het slot van de volgende 
deur openen. Volg de gang er door verder en je komt in een ruimte waar rechts 
nog een gesloten deur zit. Maak deze open en schakel eventuele vijanden uit, 
keer dan om en ga door de deuren en rechtuit de gang in.

Volg deze door diverse bochten naar een grotere ruimte waar twee vijanden 
zitten, één links en één rechts. Helemaal links zit een paneel, geef Jackson 
opdracht deze te gebruiken en helemaal rechts gaat een doorgang open. Er staan 
twee mannen in de gang die je kunt verrassen en arresteren. Ga daarna de hoek 
naar links om en loop verder naar een grotere ruimte. Pak de vijanden die weg 
rennen en pas vooral op voor degene die je in je rug schiet van tussen twee 
stapels kisten. Het is handig eerst de begane grond uit te kammen en Lee in 
het midden neer te zetten zodat ze meehelpt met het neerschieten van vijanden. 
Het zijn er aardig wat en ze komen van iedere kant, dus loop voorzichtig 
rechtsom tussen de kratten door en de trap op. Let vooral ook op vijanden die 
rondom op de loopbrug staan. Als je de trap op bent gekomen ga je rechts en 
gooi je een Flashbang de gang recht voor je in. Daar komt de tweede verdachte 
uit, dus reken hem zo snel mogelijk in en schakel overige vijanden uit tenzij 
je nog arrestaties moet verrichten. Dit kan een grote chaos worden, dus haast 
je vooral niet en wees alert. Ga de gang in waar de verdachte uit kwam, die 
rondom het controlehok loopt. Laat Lee het slot open peuteren en ga naar 
binnen, daar laat je Jackson het bedieningspaneel bij het ruit gebruiken om je 
laatste doel en dus de missie te halen.
 ___
/_3_\________________________
\ O / OPERATION: CONTRABAND /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Je begint met alleen Kincaid. Na een paar seconden kan je de deur van de 
container openen en een halve draai rechtsom maken. De man op het pleintje kan 
je meteen verrassen en arresteren, dus dat is al de eerste van de totaal acht 
arrestaties die je moet verrichten. Pas tijdens de arrestatie wel op voor een 
vent die links nog achter een kist staat. Er is maar één gang waardoor je 
verder kunt, dus loop er heen en wacht bij een opening aan de rechter kant. In 
het kamertje staat een man omgekeerd, dus je kunt hem verrassen en arresteren. 
Daarna kan je verder lopen door de kamer of terug gaan en de gang volgen, je 
komt uiteindelijk toch bij dezelfde trap uit. Daal af en arresteer de man die 
ook naar beneden aan het lopen is. Onder aan de trap ga je rechts en schakel 
je een stuk of twee mensen in de kamer verderop uit. Na de deur ga je links en 
laat je dan rechts bij de kapotte loopbrug naar beneden vallen. De bovenste 
loopbruggen zijn niet interessant, dus loop over de begane grond naar de 
andere kant om bij twee gangen te komen. Het maakt niet uit welke je kiest, ze 
komen allebei uit in dezelfde ruimte. De linker zit wel dichter bij de trap, 
dus misschien is dat de beste. Pas wel op als je die trap beklimt, want boven 
loopt de eerste verdachte rond die je moet arresteren. Zorg dat hij je niet 
ziet en dat je achter hem komt, zodat je hem meteen in de boeien kunt slaan na 
een gil. Volg de loopbruggen helemaal naar de andere kant en maak een halve 
draai naar rechts de volgende gang in. In de ruimte waar je uit komt staan 
weer twee vijanden tussen de pijpen. Schiet ze neer en daal af naar de begane 
grond. Aan de andere kant zijn weer twee deuren, maar er staat er maar één 
open dus door die gang moet je verder. Daal af naar de onder water staande 
gang en arresteer een vent die van je weg loopt.

Ga dan verder en schakel bij de eerste splitsing nog een vijand uit. Bij die 
splitsing ga je links om bij de eerste kamer links wat vijanden neer te 
knallen of te arresteren. Daarna volg je de gang naar de volgende splitsing, 
de gang die van rechts komt leidt naar de vorige splitsing dus ga links 
richting Crew Quarters. Bij de volgende splitsing is er een kamer links, maar 
daar heb je niks te zoeken dus ga rechts en loop verder naar een trap. Beklim 
die en de trappen er na tot je bij een kamer links komt. Hier staan ongeveer 
vier vijanden, zowel verder in de kamer als dichtbij de deur. Probeer ze één 
voor één te pakken en volg dan de gang buiten de kamer weer verder. Je komt 
dan bij een aantal toiletten aan je rechter kant en daar vind je de tweede 
verdachte. Als je mazzel hebt geeft hij zich over als je schreeuwt terwijl hij 
weg rent, anders gooi je nog even een Flashbang naar hem toe voordat je dat 
probeert. Volg daarna de gang buiten weer verder tot je bij twee openingen 
komt, één links en één rechts. Aan beide kanten kunnen vijanden staan, dus 
reken er mee af en volg de gang een aantal trappen op. Links is dan de keuken, 
waar naast een aantal gijzelaars ook twee vijanden zitten. Verder is er niks 
boeiend, dus wederom volg je de gang weer verder. De deur boven aan het 
trappetje links is gesloten, dus negeer deze en ga rechts de hoek om. In de 
volgende kamer links staat een laptop op het bed, gebruik deze om de benodigde 
informatie te achterhalen en volg opnieuw de gang buiten verder. Onder aan de 
trap kom je in een grotere open ruimte met twee vijanden, je ziet ze beter met 
je nachtkijker. Aan de andere kant is een gang naar rechts, loop daar in en 
dan verder tot je buiten komt. Hier staan weer twee vijanden en als die 
allebei dood of gearresteerd zijn word je opgepikt.
 ___
/_3_\___________________
\ P / HOT METAL JACKET /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Volg de gang naar het open gebied, daar is verder nog niemand. Steek over naar 
de andere kant en kijk links de gang in. Als je hier een vijand neer schiet 
komen de twee mannen die op de loopbrug boven het gebied staan ook in actie, 
dus schakel ze ook uit. In totaal moet je tien man arresteren, waaronder dus 
weer twee specifieke verdachten. Volg de gang verder en bij weer een open 
ruimte kijk je links de hoek om. Schakel vijanden uit en loop rechtdoor 
voorbij deze zijtak om bij een trap te komen. Beklim die en maak een halve 
draai naar rechts om de muur heen. Beklim de volgende trap en schakel meteen 
de vijanden uit die je ziet. Boven aan de trap links is verder niks, dus maak 
een halve draai linksom en volg de route over de trap heen. Verderop staan 
natuurlijk weer vijanden en daar kom je er nog meer van tegen onderweg in de 
gang naar de trap. In de kamer met de lopende band staan nog twee vijanden, 
één daarvan kan je makkelijk arresteren. Volg de gang in de achterste hoek 
verder naar nog een productieruimte. Hier zijn een hoop vijanden, waaronder de 
eerste verdachte die in het hoger gelegen controlehokje staat. Gooi er een 
Flashbang in en arresteer hem, schakel daarna de overige vijanden uit. Loop 
langs het controlehokje en daal af aan de andere kant.

Links in de muur is dan een doorgang, onderweg naar een poort met een paneel 
rechts er van kom je nog een paar vijanden tegen. Als ze uit de weg zijn 
geruimd laat je Jackson het paneel gebruiken zodat de deur open gaat en een 
nieuw deel van het level geladen wordt. Aan het einde links vind je de 
doorgang naar de volgende productieruimte. Ga meteen links de trap op en naar 
het midden van de ruimte, pas daar zal je vijanden tegen komen. Zowel van de 
volgende trap als rechts naast de vorige trap komen vijanden, dus probeer in 
beweging te blijven maar niet te ver door te lopen om weer andere vijanden in 
het gevecht te betrekken. Uiteindelijk moet je via trappen en langs een 
volgend controlehokje wel naar de andere kant van de ruimte. In de gang die je 
vanaf daar moet volgen zitten aan beide kanten diverse vijanden, dus baan je 
er een weg doorheen tot in de volgende productieruimte. De meeste vijanden 
zitten achterin, dus loop langs het controlehokje en het kantoor binnen. In 
één van de hoeken zit een man, gewoon een burger, die je nog niet mag boeien! 
Eerst moet je de gang aan de andere kant van de ruimte in want daar zit de 
laatste verdachte. Pas als je hem gearresteerd hebt boei je de net genoemde 
man, dat is de manager die je veilig moet stellen. Als je hem in de boeien 
slaat is de missie voorbij.
 ___
/_3_\_________________
\ Q / TROPICAL STORM /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Als je niks doet word je ook niet aangevallen, maar zodra je begint te 
schieten komen alle vijanden op het plein op je af. Begin met het uitschakelen 
van de torenwachters. Hierdoor lok je dus andere vijanden naar je toe, 
waaronder ook meteen de eerste verplicht te arresteren verdachte. Zorg dat hij 
zich snel overgeeft door een Flashbang naast hem te gooien, anders heb je kans 
dat je team hem per ongeluk neer schiet. Als de kust veilig is kan je het 
plein oversteken en rechts door de openstaande deuren naar binnen lopen. Recht 
voor je hangen twee panelen aan de muur, laat Jackson ze allebei gebruiken. 
Beklim daarna de trappen links van je en open de deuren als je boven bent. 
Links is niks, dus ga rechts en schakel de vijanden op het dak uit. In totaal 
moet je zeven man arresteren en als het goed is heb je al één van de twee 
verdachten ingerekend. Je kunt vanaf hier ook nog door het dakraam één of twee 
vijanden uitschakelen, maar daarna moet je terug de trappen af en naar buiten 
weer het plein op. Rechts zijn de hoofddeuren nu open, dus ga naar binnen en 
schakel zowel links als rechts vijanden uit.

Als je tegen de klok in om het blok heen loopt kan je door een groot raam de 
tweede verdachte zien. Gooi een Flashbang als het nodig is (Maak eerst het 
ruit stuk!) om hem alvast z’n handen omoog te laten doen. Als je linksom gaat 
kom je ook wat vijanden tegen, maar uiteindelijk kom je altijd bij de 
metaaldetectors. Loop er doorheen en ga links een zijruimte in. Hier kunnen 
nog vijanden zitten, maar je moet hier in ieder geval het paneel aan de muur 
laten gebruiken door Jackson. Hierdoor gaat een hek bij de metaaldetectors 
open, dus ga daar naar terug, door de nu open doorgang en eerst rechts om nog 
de tweede verdachte in te rekenen. Keer dan terug naar de vorige gang en ga nu 
links. Laat Lee de deur van het slot halen en geef je team de Enter opdracht 
terwijl je op de deur mikt. Als deze open is help je ze met het neer schieten 
van tegenstanders en beweeg je richting de trap naar het hoofdgebouw. Open de 
deuren recht boven aan de trap en loop ook rechtdoor en dan tegen de klok in 
de trappen af. In de grote ruimte zijn weinig vijanden, dus schakel ze uit en 
check ook beide zijkamers door de deuren daarvan te openen. Benader daarna de 
lift recht tegenover de gang waar je vandaan kwam en schakel de man uit als 
deze open gaat. Stap in en je hebt de missie gehaald.
 ___
/_3_\___________________
\ R / TROPICAL STORM 2 /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
De rechter gang loopt verschrikkelijk dood, dus daar hoef je niet heen tenzij 
je extra vijanden wilt pakken. In de linker gang staan twee mannen met elkaar 
te praten. Je kunt er minimaal één verrassen, de tweede is lastig dus schakel 
hem uit en arresteer de eerste. Schakel alle vijanden in de grote ruimte links 
uit en daal steek over naar de andere kant. Laat Jackson de deur openen met 
het paneel er naast en volg de gang naar links verder. Je komt in een donkere 
ruimte, dus doe je nachtkijker op. In een inham rechts verderop staan twee 
vijanden, waaronder één verdachte. Gooi er een Flashbang heen en sla ze 
allebei in de boeien. In totaal moet je dat met negen mensen doen. Aan de 
andere kant van de ruimte open je weer een deur door Jackson het paneel links 
er van te laten gebruiken. Zodra hij begint openen twee deuren zich aan de 
andere kant van de ruimte en komt er een heel zooitje vijanden uit. Knal ze 
allemaal neer en arresteer degenen die het overleven. Als Jackson klaar is met 
de deur ga je er doorheen en volg je de gang verder, onderweg kom je een stuk 
of vier vijanden tegen. Je komt dan bij een ronde kamer met aan beide kanten 
nog een ronde ruimte er aan vast. Ga de linker ruimte in, schakel de vijanden 
uit en beklim de trap. Boven is een paneel dat Jackson moet gebruiken om het 
hek er naast te openen.

Daarna kan hij bij een computer, dus laat hem die ook gebruiken. Jackson 
blijft nu achter, dus loop met Lee de andere ronde ruimte binnen. Hier zit de 
tweede te arresteren verdachte, dus gooi een Flashbang naar hem en sla hem in 
de boeien. Daal af via de trap en keer terug naar de kleine ronde ruimte 
tussen de twee grote. Hier is nu een deur open waardoor je in een verlaagde 
kamer komt met twee trappen. Er hangen ook twee balkonnetjes, één aan iedere 
kant. Blijf boven wachten tot er op beide balkonnetjes diverse vijanden 
verschijnen en maai ze allemaal neer. Daal af en steek over naar de deur, deze 
gaat vanzelf open dus loop er doorheen verder. Na het activeren van het 
checkpoint gaat ook de volgende deur vanzelf open, dus loop ook daar doorheen. 
Je krijgt een tussenstukje te zien waarin een team op je afgestuurd wordt, dus 
als het afgelopen is moet je flink aan de bak. Blijf vooral bewegen en rond 
draaien om je vijanden te zien. Let ook vooral op de deur tegenover de kant 
van de trappen, want daar komt nog een heel leger uit. Blijf gewoon flink 
knallen en bewegen, vooral als de vijanden bij elkaar staan zijn ze makkelijk 
neer te maaien. Verlaat deze ruimte dan door de geopende deur waar de 
manschappen uit kwamen en schakel er nog meer uit als die er zijn. Stap dan in 
de lift om de missie succesvol af te sluiten.
 ___
/_3_\____________________
\ S / THE PANAMA AFFAIR /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Om de hoek is een deur, open deze met het handvat er naast en loop er 
doorheen. De andere deuren in deze ruimte gaan vanzelf open, maar er komen wel 
twee of drie vijanden van beide kanten. Als deze uitgeschakeld zijn ga je het 
trappetje aan de andere kant op en volg je de gang verder naar een ruimte met 
weer een dikke deur. Open deze met het handvat er naast en volg opnieuw een 
gang er achter. Verderop links is een inham met deuren. Draag Lee op deze van 
het slot te halen en zeg dan Enter tegen je team. Loop zelf naar binnen en 
laat ze volgen terwijl je afdaalt naar het lager gelegen deel van de 
controlekamer. Wandel daar tussen de computers door en schakel de vijanden 
uit, uiteindelijk kom je bij weer een dikke deur met een handvat er naast. 
Open de deur er mee en loop de volgende gang in. Om de hoek wordt het erg 
druk, dus wees voorzichtig en beweeg langzaam door de gang terwijl je schuilt 
in de inhammen en achter de obstakels. In geen van de inhammen is iets 
interessants te vinden, dus beweeg gewoon richting het einde en kijk daar 
rechts de trap af. Beneden lopen nog wat vijanden, dus schiet ze neer een laat 
Lee de deur van het slot halen voordat je die opent.

Je komt in een vrij uitgebreid gangenstelsel met diverse goede vijanden, dus 
wees altijd op je hoede. Ga bij de splitsing eerst links en schakel één of 
twee vijanden uit in de kamer met de gijzelaar. Keer dan terug naar de 
splitsing en ga de andere kant op. Bij de kruising ontruim je eerst de kamer 
rechts, dan die links en daarna volg je de gang verder rechtdoor. In de gang 
staan twee mannen die je makkelijk kunt arresteren als je er een Flashbang 
naast gooit. In totaal moet je twaalf man arresteren. Verderop in de kamer 
links staan nog mensen onder aan de trap, waaronder ook de eerste verdachte 
die je moet arresteren. Gooi dus een Flashbang naar beneden en ren er achter 
aan als deze af gaat om de man in de boeien te slaan. Laat Jackson het paneel 
naast de deur gebruiken en loop de volgende kamer in om een nieuw deel van het 
level te laden. Hier moet je Jackson eerst weer opnieuw een paneel laten 
gebruiken om de volgende deur te openen. Schiet de vijanden neer die je 
onderweg naar de trap in de gang tegen komt en ga boven aan de trap links. 
Open de deuren en ontruim de kamer, daarna kan je terug gaan en de gang verder 
volgen naar een deur die je weer open maakt met het handvat dat er naast zit.

In de lanceerkamer schakel je weer een paar man uit, steek dan over naar de 
andere kant en open weer een deur met een handvat. Volg de kronkelende gang de 
trappen op en een timer begint te lopen. Schiet dus een beetje op en ruim de 
vijanden die je onderweg tegenkomt gewoon op. Neem geen afslagen in de gang en 
je komt bij nog een deur die je opent met het handvat er naast. Loop om de 
raket heen en open nog zo’n deur, volg de gang er achter weer de trappen op en 
schiet vijanden neer. Er komt weer een deur, dus open deze en loop naar de 
computer bij de raket. Laat Jackson deze gebruiken, waardoor de timer even 
stopt maar daarna weer verder gaat. Open de volgende deur en volg weer een 
gang wat trappen op terwijl je vijanden uit de weg ruimt. Uiteindelijk kom je 
weer bij de raket uit, waar je weer omheen loopt om een andere deur te openen 
en weer verder te gaan. Nu gebeurt er tenminste weer wat, want aan het eind 
van deze gang kom je in een kamer met zo’n vijf vijanden waaronder ook de 
laatste te arresteren verdachte. Gooi een Flashbang naar binnen en arresteer 
degene die zich overgeven als je schreeuwt, de anderen schiet je af maar 
natuurlijk niet de verdachte! Stap in de lift om de missie te halen.
 ___
/_3_\_____________________
\ T / ICE STATION ZEMLYA /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Doe je nachtvisie aan en daal af via de gang in de grot. Onderweg kom je een 
man tegen die van je af loopt, dus schreeuw tegen hem en sla hem in de boeien. 
In totaal heb je weer twee verdachten en moet je naast hen minimaal vijf 
andere vijanden arresteren. Aan het eind van de gang is een vrij grote ruimte. 
Probeer vanuit de deuropening alvast zo veel mogelijk vijanden neer te 
schieten, waaronder vooral één mannetje per bunker. Daar zijn er twee van, één 
recht voor je en één helemaal links. Naast die linker bunker zit een mijngang 
waardoor je verder moet. Volg het spoor door de tunnel en schuil achter de 
kisten. Knal de normale vijanden neer en gooi een Flashbang naast de verdachte 
met het icoontje boven z’n hoofd om hem daarna te arresteren. Er is een 
zijgang links waarvoor je moet bukken om er in te komen, maar je kunt dan een 
stukje afsnijden en nog een vijand verrassen en inrekenen.

Als je weer bij het spoor komt volg je dat naar links en je komt bij een brug. 
Schakel de vijanden hier en aan de overkant uit en pas op voor die in het 
water als je oversteekt. Aan de overkant is rechts weer een tunnel waar je in 
kunt duiken om in het water te komen, maar dat is waarschijnlijk niet nodig. 
Volg dus gewoon het spoor weer verder naar de bunker waar hij in stopt. Hier 
loopt beneden een vijand rond, maar pas vooral ook op voor eventuele vijanden 
die langs het verhoogde hekje staan. Je moet in ieder geval links de schans op 
en die volgen tot je op de tweede verdachte stuit. Trek terug en gooi een 
Flashbang, daarna schreeuw je en arresteer je hem. Aan het eind volg je de 
spoorbaan weer naar rechts, maar schiet eerst de vijand links achter de kist 
neer. In de volgende ruimte zijn een aantal vijanden en gijzelaars, ook in de 
bunker. Schiet ze neer en ga meteen als je uit de mijngang komt links. Laat 
Jackson het paneel aan het eind gebruiken en je hebt dit deel van de missie 
gehaald, maar hij gaat verder in het volgende level.
 ___
/_3_\_______________________
\ U / ICE STATION ZEMLYA 2 /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Loop rechtdoor en rechts van de geparkeerde treinwagen. Geloof het of niet, 
maar de eerste verdachte staat al links achter de kist. Hij gaat er vandoor 
als je een Flashbang gooit, dus beweeg snel achter hem en schreeuw zodat hij 
zich overgeeft en je hem in de boeien kunt slaan. Van andere kanten komen ook 
vijanden, schakel deze uit voordat je naar het linker achterste gedeelte van 
de ruimte gaat en daar de tunnel in duikt. Aan het eind kom je bij een basis. 
De route er doorheen is vrij duidelijk, maar de boel wordt aardig bewaakt. 
Schakel eerst de vijanden uit die je uit de tunnel kunt zien en daarna de 
wachters in de torens. Baan je een weg tussen de muren door naar een tunnel 
verderop en volg deze naar wat trappen. Beklim die en volg een volgende gang 
naar wat andere trappen. Terwijl je deze beklimt kom je diverse sterke 
vijanden tegen, dus pak het langzaam en voorzichtig aan. Probeer er ook een 
paar in te rekenen, want in totaal moet je tien man arresteren. Dat is vrij 
veel voor een kort level als dit, dus doe dit zo snel mogelijk.

Op een hoger gelegen verdieping staat nog een vijand bij twee gijzelaars, 
schiet de vijand neer en boei de gijzelaars. Beklim nog wat trappen en je komt 
bij een aantal paaltjes met knoppen. Druk ze allemaal in en gebruik ook het 
paneel aan de andere kant. Hiermee open je de celdeuren beneden, dus daal weer 
af en pas op voor nieuwe vijanden. Ook de deuren in de inham rechts zijn open 
gegaan en als je daar heen kijkt zie je de tweede verdachte die je moet 
arresteren staan. Gooi een Flashbang naar hem en arresteer hem als deze af 
gaat. Hij staat in de buurt van een lift, dus stap met je hele team in en haal 
dan de hendel over om naar beneden te gaan. Om de lift heen zijn geen 
vijanden, dus ga de gang in en open de deuren met het paneel er naast. Verken 
het gebied en schakel de vijanden uit, als je het midden van de kamer bereikt 
krijg je een tussenstukje te zien. Een timer begint dan te lopen, dus ren snel 
door de ruimte met de klok mee en beklim de trappen. Boven kom je een hoop 
vijanden tegen die je snel op moet ruimen. Hierna zie je weer een tussenstukje 
en als dat voorbij is heb je nog maar weinig tijd. Ren dus snel de inham in en 
volg de route om bij Carter uit te komen voor nog een tussenstukje en het 
einde van de missie en de game.

===========================
= 4 = A F S L U I T I N G =
===========================
 ___
/_4_\____________
\ A / SLOTWOORD /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
De eerste keer dat ik deze game speelde was dat samen met een vriend in de 
multi player. Ik was toen niet echt onder de indruk en de game verdween al 
snel uit m’n gedachten. Toen ik echter zag dat er een premie voor stond op 
GameFAQs dacht ik de game weer eens tevoorschijn te halen. Uiteindelijk is hij 
wel iets beter dan ik eerst dacht, maar nog steeds te simpel, te snel 
doorspeelbaar en maar weinig strategisch. Geef mij maar SOCOM.
 ___
/_4_\__________
\ B / CREDITS /
 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
[ARGONAUT GAMES PLC]
Een hele andere game na Harry Potter op de PSX en I-Ninja op de PS2. Niet echt 
een geweldig game, maar wel erg toegankelijk en makkelijk door te spelen.

[PETER LEEP]
Via hem ben ik aan deze game gekomen en kon ik een poging wagen om de premie 
te halen die er op een FAQ voor deze game stond.

[BLINDBOY]
Helaas kon ik hem niet helpen met zijn vraag die hij op het forum stelde, maar 
hij vertelde wel hoe men aan de zesde medaille kan komen waarvan niet in de 
game bekend is hoe je die krijgt.

[MONKEYMAN]
Hij stuurde me een e-mail waarin hij vertelde over hoe je de zevende en 
laatste medaille kan krijgen, terwijl de FAQ al lange tijd klaar was en ik de 
game niet meer speel.

[GAMEFAQS]
Voor het plaatsen van dit document.

[NEOSEEKER]
Voor het plaatsen van dit document.