+----------------------------------------------------------------------------+ | | | RESIDENT EVIL: DEAD AIM | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – Bruce [Part I] 3B – Fongling [Part I] 3C – Bruce [Part II] 3D – Fongling [Part II] 3E – Bruce [Part III] 3F – Fongling [Part III] 3G – Bruce [Part IV] 3H – Fongling [Part IV] 3I – Bruce [Part V] __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. Deze walkthrough is geschreven tijdens het spelen met Bruce McGivern op de Easy moeilijkheidsgraad. Wil je de walkthrough goed kunnen spelen dan raad ik je dus aan hetzelfde te doen. Het is zeer waarschijnlijk dat vijanden op hogere moeilijkheidsgraden vaker voor komen en ook lastiger te verslaan zijn. Helende items en munitie zullen juist minder voor komen, dus kijk niet vreemd op als er in de walkthrough iets staat dat jij niet kunt vinden omdat je op een andere moeilijkheidsgraad speelt. Niet alle vijanden die je in de game tegen komt worden genoemd. Meestal kan je in hele stukken de zombies gewoon ontwijken. Er staat in de walkthrough wel vaak vermeld of ik een zombie doodde of ontweek, maar in principe is dat altijd je eigen keus. Hetzelfde geldt voor de keuze van het te gebruiken wapen. Vaak wordt er ook genoemd dat je moet checken of de zombies nog items achter laten. Dat gebeurt echter niet altijd, dus maak er een gewoonte van zelf gewoon altijd te checken of de verslagen vijanden iets voor je achter laten. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Bruce McGivern is een speciale agent van de Amerikaanse regering. Op een groot luxe cruiseschip dat in handen is van de bekende organisatie Umbrella is een losgeslagen hoge pief van die organisatie bezig zijn eigen plannen in de praktijk te brengen. Bruce is aanwezig om de boel te onderzoeken en het zonodig in de kiem te smoren. Het is duidelijk dat het samensmelten van het T-Virus met het G-Virus op een explosie van zombies en andere gedrochten uit loopt. Ook aan boord van het schip is de Chinese geheim agenten genaamd Fongling. Eerst zitten de verschillende nationaliteiten en werkgevers van beide personages elkaar in de weg, maar zowel Fongling als Bruce heeft door dat ze samen zullen moeten werken om hier levend weg te komen. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [BRUCE] Bruce McGivern is een speciale agent van de Amerikaanse regering en aan boord van het cruiseschip geplaatst om uit te zoeken wat er aan de hand is. Bruce is één van de speelbare personages. [FONGLING] Ook geheim agent, maar dan vrouwelijk en in dienst van China. Ook zij is er op uit gestuurd om de werkzaamheden van Umbrella aan boord van het schip te stoppen. Ze is het andere speelbare personage. [MORPHEUS] Morpheus Duvall is een hoge pief van Umbrella die de mogelijkheden van het bedrijf voor zijn eigen doeleinden wilt gebruiken. Hij schijnt ook iets te maken te hebben met de gebeurtenissen in Racoon City in eerdere games. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Beweeg speelfiguur naar voren Beneden - Beweeg speelfiguur naar achteren Links - Draai camera naar links Rechts - Draai camera naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - NIET IN GEBRUIK Kruisje - Interactie Vierkantje - NIET IN GEBRUIK Rondje - Interactie SCHOUDER: L1 - Interactie L2 - Sluipen R1 - Schieten R2 - Herladen STICKS: L3 - NIET IN GEBRUIK Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - NIET IN GEBRUIK Rechter Analoog - Beweeg mikroos FUNCTIE: Start - Inventaris Select - Kaart =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\_________________ \ A / BRUCE [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Wen even aan de besturing en als je er klaar voor bent ga je door de gang en door de deur links om de hoek. Meteen naast de deur waardoor je de kamer binnen komt zit nog een openstaande deur naar een slaapkamer. Ga hier naar binnen en raap de Handgun Rounds op. Op de grond tussen de bedden staat ook nog een Green Herb. Verlaat de kamer weer en ga door de andere deur die een stuk verder naar links naast de deur van de slaapkamer zit. Je komt in een hal waar nogal wat lijken liggen, maar geen van allen zal op dit moment lastig zijn. Steek rechtstreeks over naar een inham met een deur waar 102 op staat. Daar ga je naar binnen en door de volgende openstaande deur. Aan het einde van het gangetje vind je nog een Green Herb. Keer dan terug door de openstaande deur en door de deur die je daarvoor door ging om terug te komen in de hal met de lijken. Steek schuin over naar rechts, je merkt dat de deur in die inham op slot zit. Ga dan naar de deur er tegenover aan de andere kant van de hal en ga kamer 101 binnen. Er liggen Shotgun Rounds op de tafel en er naast staat nog een Green Herb. Ga door de openstaande deur en onderzoek het lijk om een kaart te vinden en de 1st Class Key. Je hoort een geluid en als je terug gaat naar de vorige kamer dan kom je de eerste zombie tegen. Schakel naar het gezichtspunt vanuit de eerste persoon en probeer de zombie in het hoofd te schieten, dat is het meest effectief. Als de zombie verslagen is keer je terug door de deur naar de hal met de lijken. Benader de dichtstbijzijnde dubbele deuren en schiet de zombie neer die opstaat. Open dan de deuren met de 1st Class Key. Draai naar links en knal de zombie neer die verderop heen en weer loopt. Ga naar rechts en door de dubbele deuren een grote zaal in met trappen. Ren in een rechte lijn naar voren en ga door de dubbele deuren waar je bij terecht komt. Ga daarna door de deuren rechts van je. Je ziet in deze kamer een glimmend object, de Guest Keycard. Raap deze op en er staan wat zombies op. Reken met ze af en van één van hen kan je een Herbal Medicine pakken. Rechts achter in de kamer staat nog een Green Herb, pak deze en ga door de deuren links er van. Draai naar rechts en knal de zombies neer. Één van hen laat Hangun Bullets achter. Raap deze op en ga de terug de kamer in waar je uit kwam. Steek over en verlaat de kamer. Draai naar links en ga door de deuren terug de grote zaal in met de trappen. Steek rechtdoor over en ga door de dubbele deuren. Volg de gang naar links en door de deuren verderop rechts, terug naar de eerste hal met de lijken. Je zult onderweg een hoop zombies tegen komen, maar het is beter ze gewoon te ontwijken. Als je in de hal komt staan er wel een paar zombies weer op, dus als je wilt knal je ze neer. Steek dan over naar de andere kant en open de andere dubbele deuren met de Guest Keycard. Hier maak je hardhandig kennis met een ander personage, Fongling. Als dit filmpje voorbij is ga je via de spiraalvormige trap één verdieping naar beneden. Zoek hier naar een paneel met groene en rode lampjes en onderzoek dat. Hiermee open je bepaalde deuren. Keer terug naar de spiraalvormige trap en ga weer omhoog. Ga naar links en door de eerste deur rechts van je. Volg de gang terwijl je afrekent met zombies en ga door de eerste deur rechts van je die je tegen komt, er staat 201 naast. In deze kamer vind je Handgun Rounds en een Green Herb. In de badkamer tref je nog een document aan. Verlaat de kamer als je deze hebt, draai naar rechts en ga door de eerstvolgende deur links van je. Daar ga je door de tweede deur rechts kamer 206 binnen. Er ligt een Silencer Handgun op de stoel die je uit kunt rusten als je wilt. Shotgun Rounds en een Green Herb zijn te vinden bij het rechter bed. Verlaat kamer 206, draai naar rechts en knal de zombie neer die de hoek om komt. Als het goed is laat hij een Herbal Medicine achter. Ga dan door de deur recht voor je, dus nog niet de hoek om. Hier in de lobby vind je rechts achter tegen het raam twee Green Herbs. In het midden van de kamer, eigenlijk bij binnenkomst meteen naar links, staat een soort voorraadkast. Hier liggen diverse pakjes Handgun Round, neem er zoveel mogelijk mee. Er naast staat een typemachine waarmee je het spel op kunt slaan. Verlaat de lobby dan door vanaf de typemachine naar rechts te lopen en dan verderop door de deur om de hoek links. Ren rechtdoor naar de openstaande deur van kamer 203 en knal de zombie neer die binnen rond loopt. Raap de ID Card van het bed en reken af met de zombies die je in sluiten. Verlaat de kamer zodra je de kans krijgt, draai naar rechts en ga door de deur verderop. Volg de gang naar rechts en door de deur aan het einde om weer in de ruimte met de spiraalvormige trap te komen. Daal weer af en ga terug naar het bedieningspaneel met de rode en groene lichtjes. Hier in de buurt ligt trouwens een pakje Handgun Rounds op de grond. Gebruik daar je ID Card om weer meer deuren van het slot te halen. Kijkend naar het paneel draai je naar rechts en ga je de hoek om naar links en door de eerste deur links in de muur. Ga meteen weer rechts door de deuren de keuken in. Vlak voor je liggen Handgun Rounds en verder naar links staan twee Green Herbs. Vanaf waar je binnen kwam loop je rechtdoor naar de vriezer. Ren door de bloederige gang naar een nog bloederigere ruimte en raap daar het Assault Rifle op. De zombies komen tot leven en tegen zo’n grote overmacht kan je niks beginnen. Ren dus gewoon zo snel je kunt terug de keuken in. Steek rechtdoor over en verlaat ook de keuken. Draai naar rechts en blijft de gang rechtdoor volgen tot je bij een dubbele deur komt met links er van een lijk en rechts er van een Green Herb. De deur is op slot, dus raap de Green Herb op en keer om zodat je terug loopt. Ondertussen staan diverse zombies op om achter je aan te komen. Ga links bij de splitsing en probeer je belagers uit te schakelen. Met een beetje mazzel laten ze munitie achter. Loop dan verder tot aan het einde, rechts om de hoek staat een zombie. Naast de gesloten deuren ligt een pakje Handgun Rounds. Keer om en ren rechtdoor en door de deuren die je verderop al ziet. Je komt op het dek terecht. Ren in een rechte lijn op het controlepaneel af en haal daar de Maintenance Key uit. Je krijgt ook nog een document te lezen. Aan de rand van het zwembad, aan de andere zijkant van de boot, staat nog een Medicinal Spray. Aan deze kant van de boot ga je ook terug naar binnen door de dubbele deuren. Ren in een rechte lijn door de gang en als je door de deur aan het einde gaat kom je terug in de hal met de spiraalvormige trap. Draai naar rechts, sla de inham rechts van je met het bedieningspaneel over en ga door de eerstvolgende deur die je tegen komt rechts van je. In deze hal loop je alleen maar naar de deur aan het einde en ga je daar doorheen. Rechts van je zijn de kamers 301 tot en met 304. Zoek kamer 302 en ga daar naar binnen voordat de zombies je te pakken krijgen. Raap de Semi-Auto Handgun van het bed en rust die uit als je wilt. Pak ook de Green Herb op en er verschijnt een zombie uit de openstaande deur als je probeert de kamer te verlaten. Reken met hem af en verlaat de kamer alsnog. De kamer die je nu in moet is nummer 305. Steek gewoon snel rechtdoor over om de zombies te ontwijken en ga die kamer binnen. Hier vind je Handgun Rounds, een Green Herb en weer een zombie in de badkamer. Verlaat de kamer en ga snel door de deur links van je. Loop verder en keer om zodat je een nieuwe paneel ziet. Gebruik daar de Maintenance Key en het rolluik naast je zal open gaan. Ga door de deuren die er achter zaten en nu tevoorschijn zijn gekomen. Je komt op de onderste verdieping van de grote zaal met de trappen. Steek schuin over naar rechts naar de deuren rechts naast de trappen en ga daar doorheen. Voor je is een deur waar onder andere Seven Seas op staat, ga daar doorheen een bar in. Bij de roulettetafel vind je Handgun Rounds en naast de bar vlakbij de deur waardoor je binnen kwam staat een Green Herb. Op de bar er naast ligt een brief. Op een kruk bij één van de gokmachines liggen nog meer Handgun Rounds. Verlaat dan de bar zoals je ook binnen bent gekomen en volg de gang naar en door de deur aan het einde. Volg de gang verder naar de opslagruimte en ga daar naar binnen. Daar vind je het belangrijke Handle. Er naast liggen nog Handgun Rounds en daarnaast op de kisten ligt een dagboek. Verlaat nu de opslagruimte en je krijgt een filmpje te zien. Een groot monster laat een stukje van zichzelf zien en daarna gaat Fongling er vandoor met het handvat dat je net gevonden hebt. We spelen nu een stukje van de game met haar. ___ /_3_\____________________ \ B / FONGLING [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Zij is standaard gewapend met een Assault Rifle. Zodra je naar voren loopt komen er van achter je zombies. Maai ze neer en raap eventuele items op die ze laten liggen, daarna ga je de Seven Seas bar in en doe je hetzelfde met de zombies die daar zijn. Steek schuin over naar rechts en ga via de deur daar weer de bar uit. Ga door de dubbele deuren die schuin rechts voor je zijn en reken in de volgende ruimte af met de zombies die er rond lopen. Steek weer diagonaal naar rechts over en ga daar door de dubbele deuren. Ga naar rechts, langs het paneel en door de deur. Reken hier af met alle zombies en pas op voor degene die uit de kamers komen. Steek rechtstreeks over naar de andere kant en ga daar door een deur. Er zijn twee deuren aan de kant waar je naar toe loopt, de rechter daarvan is op slot. Ga dus door de linker en volg de gang terug naar de hal met de spiraalvormige trap. Draai naar links, ren de inham voorbij terwijl je zombies ontwijkt en ga door de eerste deur. Volg de gang dan steeds rechtdoor en ga door de deuren aan het einde om weer op het dek te komen. Ga naar het controlepaneel aan de voorkant van de boot en gebruik er naast het Handle. Fongling opent het luik en Bruce komt ook weer opdagen. ___ /_3_\__________________ \ C / BRUCE [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In hetzelfde filmpje zie je dat Morpheus een stel Hunters los laat. Meteen na het filmpje rust je jouw Assault Rifle uit en knal je er op los. Je kunt proberen wat heen en weer te rennen, maar ze zijn erg snel dus je kunt beter op ze schieten en ze raken voordat ze hun aanval kunnen inzetten. Als je beide Hunters verslagen hebt zie je weer een filmpje. Loop daarna verder de kamer in en raap zoveel mogelijk munitie op uit de kast links van de typemachine. Sla daarna je spel op bij de typemachine zelf. In de hoek schuin rechts achter je zit een lift waarmee je naar beneden gaat. Als je schuin links de metalen loopbrug op gaat vind je verderop nog een Green Herb. Keer dan om, sla af naar rechts en volg de route verder naar de eerste deur. Ga daar doorheen en volg de lange donkere gang door diverse openstaande deuren. Na een tijdje kom je bij zombies. Schakel de zombies voor je snel uit zodat je ook de zombies die van achter komen neer kunt knallen voordat ze je te pakken krijgen. Minstens één van hen zal Herbal Medicine laten vallen. Als je hier klaar bent ga je door de volgende deur die hier zit, degene met de lamp er boven. Volg de gang naar de lift aan het einde en gebruik die om omhoog te gaan. Draai naar rechts en volg de muur tot je een kaart hebt gevonden van dit deel van het schip, deze hangt verderop gewoon aan de muur. Loop dan verder naar een hele dikke metalen deur (Dat is niet de eerste deur met het paneel er naast!) en ga daar doorheen. In deze ruimte is niets interessants, dus steek gewoon over en ga door de volgende dikke metalen deur. Zowel in de gang naar links als naar rechts is een zombie, reken daar gewoon mee af. Vanaf de deur waardoor je binnen kwam rechts staat een stapel pallets met Handgun Rounds er op. Loop dan verder door naar die kant en ga door de volgende dikke metalen deur een presentatieruimte in. Helemaal links in de ruimte vind je een Green Herb en via een deur rechts in de ruimte kom je in de kamer met de capsules. In de ruimte ligt aan de andere kant een Crowbar die je mee moet nemen. Op een kastje iets verder naar links ligt nog een document. Als je de ruimte probeert te verlaten zie je een filmpje. Dit lijkt misschien op een gevecht tegen een baas, maar dat is niet de bedoeling. In plaats daarvan ren je zo snel mogelijk de kamer met de capsules uit en dan meteen rechtdoor door de dikke metalen deur. Ren de hoek naar rechts om en door de volgende metalen dikke deur links van je. In deze opslagruimte moet je de kratten die op de vloer staan onderzoeken tot je de Crewman’s Keycard gevonden hebt. Als je die hebt verlaat je deze ruimte door de deur tegenover degene waardoor je binnen kwam. Volg de ronde ruimte naar links en gebruik de Crewman’s Keycard bij de volgende deur die je tegen komt. Je ziet een filmpje waarin Bruce Fongling weer tegen komt. Daarna speel je weer heel even met haar. ___ /_3_\_____________________ \ D / FONGLING [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Daal af via de trap en knal de Hunters neer met je Assault Rifle. Ga ergens staan waar ze je niet van beide kanten kunnen aanvallen en probeer ze te raken steeds voordat ze jou kunnen raken. Als je ze verslagen hebt ga je naar de rechter achterste hoek, gezien vanaf de trap waarmee je hier beneden kwam. Daar is een controlepaneel waar je de stroom voor dit deel van het schip weer aan mee moet zetten. Ga dan de trap op die achter je is en maak een halve draai naar links. Ren terug richting de deur waar je dit gebied met Fongling begon en verderop zit rechts dan een ander controlepaneel. Gebruik deze om nog meer sloten te ontgrendelen. Open dan de deur links van je om een filmpje te starten en Bruce te bevrijden. ___ /_3_\___________________ \ E / BRUCE [PART III] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ren naar voren en ga door de tweede deur rechts van je kamer 003 binnen. Knal de zombie neer en raap de Shotgun Rounds op. Probeer nu kamer 006. Die zit recht tegenover 003, dus je moet even om de muur heen lopen om er te komen. Knal weer een zombie neer en raap de twee Green Herbs op. Verlaat de kamer, steek schuin over naar rechts en ga links de hoek om. Ga door de deur aan het einde en zoek in deze ronde kamer weer de dikke metalen deur en ga daar doorheen. Negeer de Hunter in het laadruim en steek gewoon over. Nadat je door de dikke metalen deur bent geweest sta je voor een deur waar je ook al eerder was, maar nu is hij van het slot. Ga er dus doorheen en raap op aan munitie wat je mee kunt nemen. Ook vind je een Medicinal Spray en op de bloederige plek ligt een document. Rechts naast de typemachine ligt de Recreation Room Key. Raap deze op en sla je spel op bij de typemachine als je wilt. Verlaat dan de kamer en volg de gang naar rechts terug de presentatiekamer in. Knal de zombies overhoop en vanaf de deur waardoor je binnen kwam draai je naar link. Bij het paneel met de groene knop druk je op een knop zodat je de trap er naast op kunt. Doe dat dan ook en je komt weer uit in de bekende zaal met de trappen. Neem de deuren rechts achter naast de trappen en ga door de deur weer de bar Seven Seas binnen. Reken af met de zombies en raap van de bar recht voor je munitie voor je Assault Rifle op. Achter de gokmachines staan nog twee Green Herbs en van de dode zombies kan je vast ook nog wel wat meenemen. Rechts van de gokkasten zit een deur waar Private op staat. Open deze deur met de net gevonden sleutel en beklim de trap. Knal de zombie neer, raap de Green Herb op en open de deur in dezelfde muur. Volg de gang de bocht om terwijl je afrekent met zombies die in de weg staan en ga door de eerste deur die je tegen komt. Dit is de kamer van de kapitein. Raap het dagboek op dat op het bureau ligt en daarna steekt de kapitein zelf ook nog even de kop op. Hij is sterker dan normale zombies, dus als hij op de grond ligt check je of hij echt dood is door op hem te schieten. Als hij opstaat moet je nog even door, als hij verslagen is blijft hij liggen. Check dan de kamer waar hij uit kwam om een Magnum te vinden op het bed. Op zijn bureau liggen kogels er voor en er staat naast de deur nog een Green Herb. Verlaat de kamer en neem de deur links van de slaapkamer, je komt in de badkamer. Schakel de zombie uit en raap de Green Herb op. Verlaat de badkamer, draai naar rechts en ga door de deur waar je dan tegen aan kijkt. Knal de zombies verderop neer, ga de trap op, schakel nog een zombie uit en raap de Shotgun Rounds op. Er staat ook nog een Green Herb. Pak die en ga door de deur. Je krijgt weer een filmpje te zien en er komen wat zombies binnen gelopen. Een timer wordt gestart, dus schakel de zombies zo snel mogelijk uit. Je kunt nog even de items oprapen die ze laten vallen en ook de Shotgun Rounds pakken, maar ga zo snel mogelijk door dezelfde deur als Fongling. Je ziet een filmpje waarin je de nieuwe Tyrant volledig in levende lijven ziet, maar de timer loopt daarna nog steeds en jij moet tegen hem vechten en hem binnen de tijd verslaan. Rust eerst meteen de Magnum uit en neem dan zoveel mogelijk afstand van de baas. Begin met schieten en blijf doorgaan tot hij te dichtbij komt. Ren dan weer weg en herhaal dit. Zo nu en dan valt het monster voorover, probeer dan het ding op z’n rug te raken. Als je Magnum op is schakel je over naar Assault Rifle en dan naar Shotgun. Na het verslaan van deze Tyrant krijg je een filmpje te zien waarin Bruce van het schip springt voordat het zich te pletter vaart. Je kunt weer verder spelen nadat hij afgedaald is in een put, ga door de deur recht voor je. Pak de kaart die verderop links aan de muur hangt, er tegenover is een deur naar een kamer met een typemachine. Sla je spel hier op als je wilt en pak ook de twee Green Herbs en lees de twee documenten. Verlaat dan de ruimte weer zoals je binnen kwam en volg de gang naar rechts. Aan het einde ligt in de inham rechts van je de Grenade Launcher en een pakje Shotgun Rounds. De deur hier is niet toegankelijk, dus ga door de andere deur tegenover de inham. Ga het water in naar links en ga verderop de gang naar rechts in. Loop door naar het einde waar je via een trappetje links van je het water weer uit kunt. In de hoek ligt Assault Rifle munitie. Raap het op als je het mee wilt en kunt nemen en ga dan door de deur. Meteen voor je is nog een deur, ga daar doorheen. Daal via de trap af het water in en maak een halve draai zodat je de tunnel door het water kunt volgen. Pas op voor het nest van Torpedo Kids verderop, loop er gewoon rechts langs en dan het trappetje op dat verderop zit. Ga door de deur en volg de gang naar de deur aan het einde terwijl je onderweg wat zombies uit de weg ruimt. Ga het water in, maak een halve draai en volg de tunnel langs de rechter muur naar een trappetje waarmee je het water weer uit kunt. Gebruik de lift om omhoog te gaan naar een controlekamer. Raap daar een Green Herb op en gebruik dan de radio om contact op te nemen met het hoofdkwartier. Je wisselt weer even naar Fongling. ___ /_3_\______________________ \ F / FONGLING [PART III] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als dat grote logge monster weg is gewaggeld raap je in de zijgang rechts van je drie items op. Een Green Herb, munitie voor je Assault Rifle en de kaart van dit gebied. Keer terug naar de hoofdgang en volg die naar links en door een deur. Ga het water in en keer om zodat je de tunnel naar rechts volgt. Verderop kan je naar links een zijtunnel in. Rechts in die tunnel zit een trappetje waarmee je het water uit kunt. Pas onderweg op voor zombies. Hier zit een lijk met een sleutel. Neem deze sleutel, de Sector Admin Key, van hem af en ga terug het water in. Vanaf het trappetje ga je rechtdoor de andere tunnel in en deze volg je naar rechts. Verderop zit ook aan de rechter kant een trappetje waarmee je weer het water uit kunt. Ga hier door de deur de controlekamer binnen. Haal bij het paneel recht voor je een deur van het slot, neem de munitie voor je Assault Rifle mee en verlaat de kamer weer. Ga het water weer in, pas op voor de opstaande zombies en volg de tunnel tot je links kunt. Doe dat dus en ga verderop rechte het water uit. Je was hier net ook, maar nu is de deur links van het lijk open. Volg de gang achter deze deur naar de volgende deur en ga ook daar doorheen. Voor het water liggen Handgun Rounds. Doe er mee wat je wilt en ga het water in. Vanaf de trap volg je de tunnel rechtdoor. Onderweg ontwijk of dood je alle zombies en volg je de rechter muur. Bij een trappetje kan je even het water uit om een Medicinal Spray te pakken, maar daarna volg je de tunnel verder en naar rechts de hoek om. Meteen na de hoek zie je links een trappetje. Ga hier het water uit en gebruik de lift. Volg de gang naar de deur aan het einde en ga daar doorheen. Je krijgt een leuk filmpje te zien en daarna speel je weer met Bruce. ___ /_3_\__________________ \ G / BRUCE [PART IV] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je door de eerste deur rechts van je gaat kom je in een kamer waar je weer munitie kunt bijvullen, je spel op kunt slaan en wat items kunt pakken. Zo liggen er Grenade Launcher Rounds op de grond rechts van je bij binnen komst en op de tafel links van je staat een Medicinal Spray met een document er naast. Naast de tafel hangt ook nog een kaart aan de muur. Verlaat de kamer als je hier klaar bent en ga naar rechts. Ga ook de gang naar rechts in terwijl je de zombies ontwijkt en verderop ga je links en door de deur met het groene lampje er naast. Ga verderop naar links en door de volgende deur. Negeer de snelle kikkerachtige wezens en sla af naar rechts om verderop met de lift naar beneden te gaan. Loop verder, pas op voor de kikkers en ga door de deur verderop links. Verderop ga je weer links. Pas op voor de vlammende zombie en raap de Green Herb op rechts van de deur. Als je die hebt ga je door de deur. Maak een S bocht door eerst rechts te gaan en verderop weer links. Ontwijk de vlammende zombies en gebruik de lift waar je bij terecht komt. Hier pak je alleen de Magnum Bullets en de Elevator Keycard die op de grond liggen en daarna ga je meteen weer met de lift omhoog. Ga verderop naar rechts de hoek om en dan door de deur waar je op af rent. Maak weer een S bocht door eerst rechts te gaan en verderop links. Maak weer gebruik van een lift om af te dalen. Pas onderweg op voor de kikkerachtige beesten. Als je uit de lift stapt ga je door de deur recht voor je. Ga verderop links en door de volgende deur. Ren naar voren en ga de gang naar rechts in. Aan het einde moet je door het kleine deurtje in de grotere poort. In deze kamer liggen wat Handgun Rounds voor het oprapen, doe er mee wat je wilt en steek over naar de grote lift aan de andere kant. Roep de lift op met de knop die er naast zit en het volgende gevecht tegen een baas kan beginnen. Het is die dikke Tyrant die Fongling weg zag lopen, ook wel bekend als de Fat Tyrant. Rust je Grenade Launcher uit en ga hem daar mee te lijf. Hij mag dan groot zijn en er lomp uit zien, hij is sneller dan je denkt. Zoals je misschien wel gelezen hebt kan hij niks zien en doet alles op gehoor. Als je dus ergens gewoon stil staat kan hij je moeilijk vinden. Maar goed, je moet toch op hem schieten dus dan verraad je waar je bent. Ren dus af en toe weg voor hem en houd je gezondheid in de gaten. Als je Grenade Launcher munitie op is schakel je over naar Magnum en daarna Shotgun. Na een tijdje valt de Fat Tyrant om. Je hebt hem dan verslagen en krijgt een filmpje te zien. Daarna speel je weer even met Fongling. ___ /_3_\_____________________ \ H / FONGLING [PART IV] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Neem de deur rechts voor je. Je kunt hier je Handgun Rounds aanvullen en je spel opslaan bij de typemachine. Als je hier klaar bent verlaat de je kamer en volg je de gang rechtdoor. Rechts van een deur zit een half openstaand luik. Dit is de ingang van een afvalschacht en die moet jij gebruiken om verder te gaan. Draai naar rechts en ga door de deur verderop links. Onderzoek de verlichte monitor, schakel de stroom weer over op normaal en schakel de zombie uit die links van je overeind komt. Verlaat de kamer zoals je binnen kwam, draai naar rechts en ren verderop de lift in. Je moet wel even op het knopje drukken voordat je naar boven gaat. Het enige dat je nog moet doen voordat je weer terug schakelt naar Bruce is door de deur voor je lopen en het filmpje bekijken. ___ /_3_\_________________ \ I / BRUCE [PART V] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Volg de gang verder naar een wat meer open ruimte en ga links. Raap de twee Green Herbs op en ga door de deur links er van. Schakel de zombies in deze kamer uit en raap de twee documenten op die bij binnenkomst meteen rechts liggen. Het is een kaart van het gebied en daarbij een memo. Verder vind je hier nog Shotgun Rounds, Handgun Rounds en een Pad Bay Keycard. Verlaat de kamer weer en ren links de hoek om. Ontwijk de Hunter gewoon, ga niet het gevecht aan. Er zit hier een dubbele deur, de ingang van een lift. Gebruik deze om naar verdieping 3F te gaan. Je bent in de gang waar Fongling gebruik maakte van de afvalschacht. Volg de gang naar links terwijl je de zombies ontwijkt en gebruik je nieuwe keycard op de deur met het handvat aan het einde. Recht voor je op de kratten staat een Medicinal Spray en op het bureau ligt een Digital Recorder. Verlaat de kamer en keer terug naar de lift. Deze keer ga je naar verdieping 2F. Volg de gang naar links en neem de eerste afslag ook naar links. Verderop zitten twee deuren, aan iedere kant één. Ga door de rechter en knal de zombie neer die op je af komt. Om de hoek is een verlicht scherm van een computer. Onderzoek deze en kies steeds voor Yes zodat je de stem van Morpheus opneemt op de Digital Recorder. Verlaat deze ruimte zoals je binnen kwam en ga door de deur recht voor je. In deze kamer pak je alleen een document van het bureau en de Shotgun Rounds die er onder liggen. Verlaat de kamer en ga naar rechts om in de ronde gang te komen. Volg deze met de klok mee, naar links dus, tot je bij de volgende afslag komt. Pas onderweg op voor Hunters en als je bij de deur aan het einde van de afslag komt knal je eerst de zombies neer zodat je er doorheen kunt. Knal binnen ook de zombie neer en raap het document op van de stoel. Verlaat de kamer en volg de ronde gang naar links terug naar de lift. Gebruik deze om naar verdieping 1F te gaan. Pas op voor de Hunter als je die niet uitgeschakeld hebt en draai naar rechts. Verderop links zit een deur met een paneel er naast. Gebruik je Digital Recorder om de deur van het slot te halen en ga er dan doorheen. Draai naar links en ga door de deur nadat je de zombie ontweek of neer schoot. Draai naar rechts en loop naar het einde. Zowel links als rechts zit een deur, ga door de linker. Meteen valt er een zombie voor je op de grond, schiet hem neer en ga door de volgende deur. Volg de ruimte naar rechts terwijl je de wespen ontwijkt. Negeer de eerste deur links en ga door de tweede. Hier moet je vechten tegen een enorme wesp. Met je Grenade Launcher is het zo gedaan. Als je daar geen munitie voor hebt gebruik je de Magnum en daarna de Shotgun. Het gevecht begint als je probeert door de deur verderop rechts te gaan. Blijf gewoon staan waar je staat en knal achter elkaar op de grote wesp. Negeer de kleintjes. Na een paar flink rake schoten is het beest al verslagen, ga dan snel door de deur die je benaderde toen het beest verscheen. Op het bureau links van de ruimte waar de zombies in zitten ligt een handleiding over een Charged Particle Rifle, dat ding gaan we straks gebruiken. Aan de andere kant van de ruimte vind je meteen dit wapen binnen aan afzetting van hekken. De zombies breken los, dus reken met ze af. Ga dan de kamer binnen waar zij uit kwamen om daar bij een lijk de Backyard Key te vinden. Verlaat de kamer door de deur rechts van de kamer waar de zombies in zaten. Neem de deur die verderop rechts zit. Dood de zombie die weer lastig is en ga door de deur achter hem. Ga naar links en door de deur verderop links. Neem de deur verderop rechts en draai meteen naar rechts. Negeer de Hunter als hij er nog steeds is en open de deur in de hoek met de net verkregen sleutel. Maak een S bochtje naar rechts en meteen naar links en ga met de lift verderop naar boven. Dit gedeelte heb je al gespeeld met Fongling, dus ga net als zij door de deur aan de andere kant van de gang. Raap het document van de stoel en verplaats dan de stoel. Druk dan op de schakelaar om een geheime deur te openen. Bekijk het filmpje en gebruik de lift achter de geheime doorgang. De kamer waar je in terecht komt is de laatste kamer waar je in kunt saven. Je ziet ook een hoop helende items en munitie op de grond liggen. Zorg er voor dat je alle helende items hebt en dat je de sterkste munitie bij je draagt. Zorg dus dat je in ieder geval munitie voor de Grenade Launcher en de Magnum hebt. Daarna zijn de Shotgun en Assault Rifle pas belangrijk en als laatste de Handgun Rounds. Sla je spel op en ga door de volgende deur. Hier neem je het op tegen Morpheus en wel met het Charged Particle Rifle. Het is een lastig gevecht en in tegenstelling tot de Tyrant Morpheus is jouw wapen nogal traag. Het is dus een kwestie van de tijd nemen om te raken en niet bang zijn om je helende items in de strijd te gooiden. Mijn truc was om steeds naar de diagonaal tegenoverliggende hoek te rennen, twee schoten te lossen en weer weg te rennen. Het is even oefenen met je wapen, maar als je het door hebt lukt het wel om met Morpheus af te rekenen. Na het filmpje heb je nog enkele minuten om er vandoor te gaan. Ren over de brug en er start opnieuw een filmpje. Slim als Bruce is gaat hij snel door de deur om te vluchten voor deze nieuwe vorm van Morpheus. Ren naar voren, pak de Green Herb op als je wilt en ren verder tot je links kunt. Aan het einde ga je rechts, maar pas op voor de zombies. Sla dan twee keer af naar links en daarna rechts en door een deur die bewaakt wordt door zombies. Pak je zwaarste wapen er bij, behalve de Grenade Launcher en ren over de brug. Probeer de deur te openen. Deze zit dicht en je moet even met Morpheus vechten totdat Fongling de deur open heeft weten te krijgen. Terwijl Morpheus dichterbij komt schiet je steeds op zijn hoofd, dat verschijnt op diverse plaatsen van het lichaam. Laat hem niet te dichtbij komen want dan ben je gewoon meteen dood. Hij zal een stapje naar achter doen als je het hoofd genoeg schade hebt gedaan. Ga door de deur zodra Fongling deze open gemaakt heeft en het tegen je zegt. Ren door de gang en ga naar rechts de bocht om. Bij de splitsing ga je ook rechts. Je gaat vanzelf de bocht om naar links maar bij de volgende splitsing ga je weer rechts. Neem verderop de afslag naar links en ga door de deur naar buiten. Als je weer probeert door de deur aan de andere kant van de brug te gaan moet je herhalen wat je net al deed. Dit is het laatste wat je moet doen, dus herhaal dezelfde strategie als net en versla Morpheus voordat de tijd op is. Natuurlijk krijg je nog even een eindfilmpje te zien, maar daarna is het toch echt over met de pret. Zet je PlayStation echter niet te vroeg uit! =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ De Survivor serie van Resident Evil heeft me nooit echt aangesproken. Het lopen met je G-Con was erg lastig te doen, de graphics vielen tegen en de games waren veel te kort. En dan kon je nog niet eens je spel opslaan! Met het verschijnen van Dead Aim was ik dan ook niet echt blij, maar omdat er nou eenmaal erg weinig G-Con games zijn heb ik de game toch maar gehuurd. En het viel mee, zeker omdat het derde persoon aanzicht goed werkt, de graphics veel beter zijn en er de mogelijkheid is om te saven. Voor een Resident Evil game ondermaats, maar voor een Survivor titel erg goed. ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [CAPCOM] Ze hebben hun afzakkende Survivor reeks weer een goede impuls kunnen geven, maar voor een Resident Evil game is hij nog erg matig. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.