+----------------------------------------------------------------------------+ | | | ONIMUSHA 2: SAMURAI’S DESTINY | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – Yagyu Village [Part I] 3B – Imasho Town 3C – Gold Mine 3D – Imasho Town And Gold Mine Revisited 3E – Gifu Keep Tower 3F – Yagyu Village [Part II] 3G – Fog Valley 3H – Oni’s Place [Part I] 3I – Gifu East Area 3J – Demon Cave 3K – Oni’s Place [Part II] 3L – Facing Nobunaga __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. In de game kan je met diverse personen bevriend raken door ze cadeaus te geven. Wil je de walkthrough kunnen volgen, dan is het van groot belang dat je veel met het personage Ekei ruilt. Soms beïnvloedt je ruilgedrag namelijk het verloop van de game. Je kunt wel ruilen met de andere personages, maar doe dat niet zo veel als met Ekei en gebruik alleen cadeaus waarvan je weet dat Ekei ze niet wilt. Door het doden van vijanden verzamel je zielen en daarmee kan je wapens en uitrusting verbeteren. De Dokoutsui is het beste normale wapen van de game, dus zorg dat je deze in ieder geval zo snel mogelijk verbetert om hem nog sterker te maken. Als je eenmaal een goed sterk wapen hebt kan je ook aan je verdediging denken en Jubei’s uitrusting verbeteren. Vijanden verschijnen meestal in groepjes en soms zijn die groepen erg groot. Meestal verschijnt echter de volgende lading vijanden pas als je de vorige verslagen hebt. Je kunt dus in een gebied blijven tot er geen vijanden meer komen om zielen te verzamelen, maar soms ook is het goed niet te vechten en gezondheid te sparen. Meestal verschijnen er nieuwe vijanden als je een ruimte verlaat en weer terug gaat. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Zodra Jubei Yagyu hoort dat zijn geboortedorp aangevallen is door de troepen van Nobunaga keert hij er naar terug. Alles is een ravage, maar wel hoort hij een vreemde stem die hem dichterbij roept. De stem komt van een onbekende demonenvrouw en geeft Jubei de opdracht om de slechte demon Nobunaga te gaan verslaan. Hiervoor heeft hij diverse hulpmiddelen nodig. Zo zijn er de vijf Orbs die hij moet verzamelen om de machtige Nobunaga uit de weg te kunnen ruimen. Hij wordt ook bijgestaan door vier extra personages die allemaal hun eigen redenen hebben om Jubei te helpen tijdens zijn avontuur. Zal Jubei de legende van de Onimusha waar maken? ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [JUBEI] Jubei is de hoofdpersoon van Onimusha 2. Net als Samanosuke in het eerste deel heeft hij de kracht om zielen van verslagen demonen op te zuigen. Het is dan ook zijn taak de slechte Nobunaga te verslaan. [EKEI] Één van de vier extra personages. Ekei is een dikke man die dol is op vrouwen en drank. Lang geleden is hij z’n dochter kwijt geraakt en probeert er nu weer boven op de komen om voor een feodale heer te gaan werken. [MAGOICHI] Één van de vier extra personages. Magoichi is een vent die goed met schietwapens om kan gaan. In zijn jeugd is hij zijn moeder verloren door toedoen van Nobunaga en heeft wraak gezworen. [KOTARO] Ook één van de vier extra personages. Kotaro is een jongen ninja die van bijzondere dingen houdt. Hij waarschuwt je voor de mysterieuze vrouw Oyu en zegt dat ze niet is wie ze zegt dat ze is. [OYU] Ook één van de vier extra personages. Oyu is een jonge aantrekkelijke vrouw wiens beweegredenen een beetje vaag zijn. Uiteindelijk lijkt ze iemand anders te zijn dan verwacht. Jubei en Oyu hebben gevoelens voor elkaar. [TAKAJO] De moeder van onze held Jubei. Hij heeft demonische krachten, logisch dus dat je moeder dan een demon kan zijn. Ze geeft Jubei zijn missie, maar wordt later vermoord door één van Nobunaga’s handlangers. [NOBUNAGA] De grote slechte demon die sinds Samanosuke Fortinbras verslagen heeft de koning der demonen is. In deel één was er geen gevecht met hem, maar nu krijgt Jubei het nog moeilijk hem uit de weg te ruimen. [TOKICHIRO] Ook Tokichiro is bekend uit de eerste game. Hij is een menselijke handlanger van Nobunaga en probeert te profiteren van diens macht. Hij is een grote angsthaas, want hij neemt het nooit zelf tegen Jubei op. [GINGHAMPHATTS] Één van de bazen uit het spel die maar terug blijven keren. Deze demon denkt je wel even te kunnen verslaan en gaat er bovendien van uit dat hij onsterfelijk is. Jubei bewijst hem het tegendeel. [GOGANDANTESS] Ook deze baas weet maar niet van ophouden. Hij noemt zichzelf de beste zwaardvechter der demonen en daagt Jubei regelmatig uit voor een potje schermen. Dat betekend uiteindelijk de ondergang van Gogandantess. [JUJUDORMAH] Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het lelijke vrouwen die zich gedragen alsof ze beeldschoon zijn. Zo’n vrouw is Jujudormah. Je zou haast medelijden krijgen met Nobunaga, want ze is tot over haar oren verliefd op hem. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Beweeg speelfiguur naar voren Beneden - Beweeg speelfiguur naar achteren Links - Draai speelfiguur naar links Rechts - Draai speelfiguur naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - Magische aanval Kruisje - Interactie Vierkantje - Normale aanval Rondje - Zielen zuigen SCHOUDER: L1 - Verdedigen L2 - NIET IN GEBRUIK R1 - Vijand selecteren en wapen opladen R2 - Omdraaien STICKS: L3 - NIET IN GEBRUIK Linker Analoog - NIET IN GEBRUIK R3 - Kaart Rechter Analoog - NIET IN GEBRUIK FUNCTIE: Start - Inventaris Select - Pauzemenu oproepen =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\_________________________ \ A / YAGYU VILLAGE [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na het hele gebeuren sta je daar in je uppie in de regen. Als je gewoon rechtdoor loopt zie je daar een Magic Mirror staan. Bij die dingen kan je het spel opslaan. Doe dat als je wilt en daal dan af via het trappetje een stukje terug. Loop verder en er komt een dorpsbewoner op je af gelopen met een aantal pijlen in z’n lichaam. Al snel verschijnen er een aantal vijanden, reken met ze af. Mep ze tegen de grond en steek ze dan snel neer. Als ze verslagen zijn volg je de route onder een poort door en door een deur van bamboe verderop. Steek het bruggetje over en haal uit het kistje de Yagyu Village Map. Versla of ontwijk de vijanden die je op je pad tegen komt en ga door de volgende deuren. Een filmpje start als je iets naar voren loopt. Daarna mep je het bamboe links in beeld kapot om bij een kistje te kunnen waar een Herb in zit. Loop terug langs de deur naar de andere kant van het water. Kijk hier goed rond voor een rond springende kikker. Het lijkt vreemd, maar je kan deze kikker pakken. Doe dat dus en spring via de stenen in het water naar de grot aan de overkant. Volg de route gewoon door de grot tot je bij een deur komt waar je doorheen moet. Je ontmoet in een filmpje nu de vrouw die je steeds aan het roepen was. Zij vertelt je wat je missie voor de rest van de game is. Ze heeft het over vijf Orbs die er zijn om de mensen tegen de demonen te beschermen. Je krijgt er meteen één van haar, de Charity Orb. Je krijgt ook de Play Instructions van haar. Lees ze als je wilt, als je maar weet dat je voortaan zielen op kunt zuigen door op rondje te drukken. Na het hele gebeuren open je het kistje achter in beeld voor een Herb. Baan je dan een weg terug door de grot waarmee je hier kwam. Versla de vijanden onderweg en zuig de zielen uit het licht verlichte beeldje. Ren dan weer verder de grot uit en spring terug over het water via de stenen. Ga door de deuren recht voor je en volg het pad naar de bamboe deuren na het verslaan van de vijanden. Loop nog verder terug, het trappetje op en naar de Magic Mirror om je spel op te slaan. Pas wel op voor de boogschutter boven aan de trap. Loop naar links en ga door de half kapotte deur die nu wel toegankelijk is. Loop rechtdoor het gebouw binnen en loop door tot je tegen een scherm aan staat. Hak het scherm weg en haal uit het kistje de Abacus. Ga een stukje terug en verder het huis in. Je ziet in de eerste zijkamer een kistje staan waar je de Kaleidoscope uit haalt. Volg de gang dan verder naar achter waar je een kistje ziet staan waarvoor je eerst een puzzel op moet lossen om hem open te krijgen. Je kunt de tegeltjes alleen in rijen schuiven. Selecteer eerst de rechter pijl van de bovenste twee om de rij die erbij hoort te verplaatsen. Schuif dan de onderste pijl van de twee die rechts staan en het slot gaat open. Je krijgt een Power Jewel dat je meteen kunt gebruiken. Loop terug naar de zijkamer en ga hier in. Ga niet naar de kamer achterin, maar loop juist naar het gezichtspunt van de camera toe en ga daarheen. Op een plank ongeveer in het midden van het beeld vind je het Artwork #10. Ga verder de kamer in en hak de poster aan de muur weg om er achter een kaart te vinden, Four Guardians: Right. Verlaat deze kamer zoals je gekomen bent naar de kamer waar het kistje met de Kaleidoscope stond en ga nu wel verder naar achter een andere kamer in. In deze ruimte staat ook een kistje. Hak de ton weg en maak het open om een Fork te vinden. In de kamer is een gang die een andere kant op gaat. Ga daar in en door de deur aan het einde. Ren gewoon rechtdoor zodat je buiten komt. Vecht tegen de vijanden en ga de eerstvolgende zijkamer binnen. Open het kistje achter in de kamer en vind de Oolong Tea. Je hoef niet terug naar buiten te gaan, mep gewoon de tussenschermen weg en ga naar de volgende kamer. Open hier het kistje voor de linker helft van een kaart, Four Guardians: Left. Ga naar buiten en loop naar het einde van het gras. Bij de steen links van het lantaarnhuisje zoek je naar Wasabi. Loop dan terug naar het begin van de tuin, ga daar het huis binnen en steek over om door de deur terug te gaan. Verlaat de volgende kamer naar links en dan de zijkamer naar rechts. Ga de gang uit rechts aan het einde en door de deur om terug te gaan naar waar je de game begon. Sla je spel op bij de Magic Mirror als je wilt en daal af via de trap en volg de route verder tot je weer bij de vijver bent waar de stenen naar de grot leiden. Links van de ingang van de grot staat een klein heiligdom waar je het teken van je hand moet laten zien. Je krijgt een nieuw wapen, de Buraitou, en gaat door naar een nieuw gebied. ___ /_3_\______________ \ B / IMASHO TOWN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In dit dorpje tref je een hoop bewoners aan. De mensen die rond lopen zijn niet interessant, maar de mensen die stil staan wel. Begin maar met praten tegen de man die naast de vrouw in de rode kimono staat. Je krijgt van hem Confetti. Loop onder het beeld uit en ren de trap op. Blijf verder lopen en je ziet verderop naast een winkeltje een kistje staan waar je de Globe uit haalt. Loop hier verder langs de winkeltjes naar het volgende gebied. Er staat hier een man met een mandje op zijn rug stil. Praat met hem en je krijgt de Ancient Documents. Ga verder het gebied in om een kistje te openen dat net achter de stapel boomstammen verstopt staat. Hier vind je het Tengu Mask. Nu je in dit gebied voorlopig klaar bent keer je terug naar de trap en daal je weer af. Loop gewoon door de straat naar het grote gebouw aan het einde. Ga het gebouw nog niet binnen maar ga na de brug eerst naar rechts om een kaartje te vinden in een kistje. Nu je dit kaartje hebt kan je wel het grote gebouw binnen gaan. Neem de eerste zijweg naar rechts en mep alle tonnen kapot die je route blokkeren. Onderweg vind je een kistje waar je een Cloth uit haalt. Loop terug zoals je gekomen bent en ga nu de kleine inham links van de ingang in. Trek hier aan de hendel om een systeem in werking te zetten. Volg de route zoals je net liep weer, maar nu helemaal naar het einde en snel. De lift gaat na een aantal seconden weer omhoog, dus je moet er op staan voordat het gebeurt. Loop van de lift af als je boven bent en open de grote kist om een Bow te vinden. Voorlopig ben je hier ook klaar dus daal af met de lift, ga terug naar de ingang en terug naar boven. Ren terug naar de plek vlak voor de grote trap waar je dit deel van de game begon. Tegenover de man waarvan je de Confetti kreeg zit een bar, daar ga je naar binnen. Steek over door de bar en ga aan de andere kant weer naar buiten om bij een Magic Mirror te komen. Tegenover de Magic Mirror is een bron waar je magie kunt aanvullen met daarnaast een kistje waar je de Pipe uit haalt. Ga dan een stukje terug de bar in waar je via de trap naar boven gaat. Loop dan verder de kamer in en open het kistje om een Folding Fan te vinden. Ga weer terug naar beneden en verlaat de bar weer naar de hoofdstraat. In deze straat loop je iets verder naar achter om door de volgende deur naast de bar te gaan. Hier zit een winkel waar je een aantal spullen kunt kopen. Koop wat je wilt, die dingen kunnen je later van pas komen. Winkels krijgen in deze game later een grotere levering als je nu veel koopt. Dus veel kopen is goed omdat er later dan meerdere goederen beschikbaar zijn. Je hebt echter niet genoeg geld bij je, maar je kunt altijd terug keren naar deze winkel om spullen te kopen voordat je de eerste baas verslagen hebt. Ik raad je sowieso aan dingen te kopen die op papier staan, in dit geval dus Artwork #16, Plant Book en History Book Vol. 5, omdat deze soms bijdragen aan je eigen verzameling. Als je hier klaar bent verlaat je de winkel en loop je weer naar het grote gebouw in de achtergrond. Als je voorbij de brug bent ga je links om het gebouw heen. Ga hier de trap op en je kunt weer vijanden tegen komen. Vergeet niet hun geld op te rapen dat ze laten vallen, dat kan je straks weer uitgeven in de winkel. Zoek nu langs de bomen aan de linker kant naar de Unique Mushroom. Als je bij het kistje komt ben je al te ver. Als je de Unique Mushroom hebt ga je wel naar het kistje, haal daar een Telescope uit. Blijf de route volgen naar het begin van de mijn waar je gestopt wordt door een man die duidelijk niet van z’n baan houdt. Nu je weet dat je een vergunning nodig hebt volg je de hele route terug naar de hoofdstraat waar je dit deel van de game begon. Duik weer de bar in en loop een stukje verder. Je ziet een filmpje waarin twee mannen ruzie maken. Ze gaan buiten verder maar Jubei steekt er al snel een stokje voor. Met z’n drieën ga je naar binnen, waar je de instructies van het Gift Exchange systeem krijgt. Je kunt de twee mannen dus voortaan cadeautjes geven. Het is goed te weten dat de dikke man met de speer, Ekei, van eten en drinken houdt terwijl je de man met het geweer, Magoichi, blij maakt met leesvoer. Je krijgt altijd iets terug voor wat je aanbiedt, maar dat kan je dan niet meer terug ruilen. Ruil nu echter nog niet met ze. Als je weer de controle hebt praat je met de kale man die ergens in de hoek van de bar staat. Geef hem honderd goudstukken en je krijgt de vergunning, de Mountain Permit. Ga weer naar buiten naar de hoofdstraat en praat met de twee mannen die voor het grote gebouw in de achtergrond staan. Ze hebben het over een vent genaamd Kotaro die boven in de bar zou zijn. Ga dus terug naar de bar en nu weer via de trap naar boven. Als je een stukje verder loopt krijg je een filmpje te zien waarin je kennis maakt met Kotaro. Na dit filmpje ga je terug naar het grote gebouw in de achtergrond, maar voor het bruggetje wel links er omheen en de trap op. Volg de route met de vijanden tot je bij de man komt die je er eerst niet door wilde laten. Laat hem je Mountain Permit zien en je mag er langs. Loop hem voorbij en open het kistje om het History Book Vol. 4 te vinden. Daarna ga je de mijn binnen, maar als je dat probeert komen er twee mannen aan die monsters schijnen gezien te hebben. Als zij weg zijn ga je wel echt de mijn in. ___ /_3_\____________ \ C / GOLD MINE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop een stukje verder en je ziet twee routes, één aan iedere kant van de Magic Mirror. Sla je spel op als je wilt en neem de linker gang. In de volgende ruimte haal je uit het kistje een Demon Wall Scroll. Verderop bij het heiligdom staat een puzzelkist. Klik eerst op de onderste van de twee rechter pijlen en dan op de linker van de twee onderste. Je krijgt het Buraitou Secret, waarmee Jubei een nieuwe aanval leert. Deze aanval voer je uit met pijltje naar onder, dan boven en dan vierkantje. Keer nu terug naar de Magic Mirror en neem de rechter gang. In de volgende ruimte staat Ekei, waarmee je items kunt ruilen als je wilt. Denk er wel om dat hij sommige items wel leuk vindt en andere niet. Het is dus slim eerst je spel op te slaan voordat je gaat ruilen. Van ruilen komt vaak huilen, dus weet wat je doet. Het verloop van de game hangt af van hoe vaak je met iemand ruilt. Om deze walkthrough zo goed mogelijk te houden zul je het meest met Ekei moeten ruilen. Alleen belangrijke items of items die hij niet wilt hebben kan je ruilen met andere personages. Zorg er dus altijd voor dat Ekei de beste vriend is door veel met hem te ruilen, anders kan je de walkthrough niet meer volgen. Loop Ekei voorbij en open het kistje voor het kaartje van de Gold Mine. Kijk in deze mijn altijd goed rond voor goudstukken. Blijf de gang in de enige mogelijke route volgen tot Jubei nieuwe vijanden tegen komt, krokodillen met hoedjes. Versla de aanvallende krokodillen en volg de route verder naar een splitsing. Versla de vijanden en neem de route naar rechts, richting de camera dus. Blijf verder gaan en tegen de vijanden vechten tot een filmpje start. Je hebt natuurlijk het meest met Ekei geruild, waardoor je het volgende stukje door hem gesteund wordt. Versla samen met hem de golf van krokodillen en er start een nieuw filmpje waarin een man om hulp vraagt. Daarna ga je nog dieper de mijn in. Bij het doodlopende stuk haal je het papiertje over de Five Oni Orbs uit het kistje. Verderop staat een nieuw heiligdom met een draak. Laat daar het teken op je hand zien en je krijgt een nieuw wapen, de Hyoujin-Yari. Ga weer helemaal terug naar de splitsing, waar je nu de gang verder naar achteren neemt. Hier zie je weer een filmpje waarin Ekei het opneemt tegen Magoichi. Loop daarna een stukje verder. Je ziet hier een barricade die je kunt verbreken met je nieuwste wapen. Loop verder en haal uit het kistje een Medicine. Voorbij de Magic Mirror is een muur die je kunt openen door links er van de Charity Orb te plaatsen. De muur gaat in stukken opzij zodat jij verder kunt lopen. Als je nog dingen wilt kopen bij de winkel in het dorp moet je dat nu doen. Als je namelijk door deze doorgang gaat moet je vechten tegen de eerste baas. Sla dus ook even voor de zekerheid je spel op. Gebruik het wapen dat je uitgerust hebt en gebruik zo nu en dan een magische aanval. Vergeet niet de zielen op te zuigen. Als je magie voor dit wapen op is wissel je naar het andere magische wapen. Probeer ook de grote ballen van zielen te verzamelen, want als je er daar vijf van hebt wordt je even onoverwinnelijk. Je kunt de meeste van zijn slaande aanvallen blokkeren. Maak daar gebruik van, zeker als hij je naar zich toe zuigt. Als je nog maar een beetje van je levensbalk over houdt komt Ekei opdagen, omdat je natuurlijk met hem het meest geruild hebt. Dit is goed, want Ekai leidt vaak de aandacht van de baas af waardoor jij van achter aan kunt vallen. Je hoort hem ook schreeuwen als hij een goede aanval gaat doen. Op de plaatsen waar de baas de grond raakt met zijn wapen laat hij goud achter dat je op kunt rapen. Aan het einde van het gevecht verzamel je de zielen en raap je het goud op. Als je dat gedaan hebt ga je door de doorgang waar je niet al vandaan kwam. Ren gewoon door de volgende gang. Negeer het gouden ding op de grond en de gewonde man daar iets voorbij. Je komt in een kamer met een hoop goud, een Mirror in een gewone kist en een tip over een nieuwe move met je speer uit de puzzelkist. Kies eerst de rechter pijl van de onderste twee en dan de bovenste pijl van de rechter twee. Dan de linker van de onderste twee en dan de onderste van de rechter twee. Ga nu terug door de gang en praat met de gewonde man. Daarna ben je ineens niet meer in de mijn en zit je in gesprek met de man. ___ /_3_\______________________________________ \ D / IMASHO TOWN AND GOLD MINE REVISITED / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je krijgt van de man een item dat hoort bij de put in de mijn, die was afgedekt met dat gouden ding in de buurt van de gewonde man. Het item heet de Red Ring. Kotaro zit hier ook, maar ga eerst naar beneden om even kort te praten met de mensen die beneden zitten. Je kunt als je wilt ruilen met Magoichi, maar vergeet niet dat Ekei je grote vriend moet blijven om de walkthrough te kunnen blijven volgen. Je kunt Magoichi zo nu en dan wel een boek geven of iets leerzaams, als je ook maar met Ekei iets ruilt om de verhouding ongelijk te houden. Als je beneden met iedereen gepraat hebt ga je terug naar boven. Kotaro heeft nu gezelschap van twee andere gasten. Praat met de kale man tot je van hem de Pick krijgt. Ruil iets met Kotaro als je wilt, maar zorg zoals altijd dat je met Ekei het meeste blijft ruilen. Kijk of je van Kotaro iets kunt krijgen dat je kunt ruilen met Ekei. Als je hier klaar bent ga je naar beneden en verlaat je de bar naar de hoofdstraat. In de straat loopt een vrouw heen en weer in een groene kimono. Blijf haar aanspreken tot je van haar het Secret Medicine krijgt. Ga dan de winkel binnen naast de bar, waar nu nieuwe items te koop zijn. Het is handig sowieso alles weer te kopen, geld kan je krijgen door vijanden te verslaan tussen de stad en de mijn. Dit zullen wel nieuwe vijanden zijn. Ook in de mijn kan je vijanden verslaan en goud verzamelen. Er zitten ook beschermende items tussen voor je ondersteunende personages. Omdat vooral Ekei je zal helpen is het handig hem het eerst van sterkere bescherming te voorzien, maar je kunt de andere natuurlijk ook helpen en een item in ruil terug krijgen. Meestal zijn dat instructies voor extra moves voor Jubei. Als je de hele winkel leeg hebt gekocht praat je met de in het bruin gehulde man achter in de winkel. Je krijgt van hem Chalk. Ga door de zijdeur de bar in en ruil de Chalk met Ekei tegen het boek Tale Of The Heike. Geef dit boek aan Magoichi om een Emblem van hem te krijgen. Neem dit mee naar boven en geef het aan Kotaro om van hem Melon te krijgen. Ga weer naar beneden en door de zijdeur de winkel in. Geef de Melon aan de in het bruin gehulde man. Hij heeft nu niks om je te geven, maar hij zegt dat hij dat later wel zal doen. Verlaat de winkel en loop door de hoofdstraat en de trap op aan het einde. Loop door tot je in het gebied met de paardenstallen komt, daar staat en vrouw in een geel met zwarte kimono. Je krijgt van haar het History Book Vol. 2. Loop verder en praat met de kale man op het bankje naast de stallen. Blijf hem pesten tot je een Magic Jewel krijgt die je meteen gebruikt. Ga nu op zoek naar een in het groen geklede man die in dit gebied rond loopt. Hij heeft het over zijn liefde, als je door kletst krijg je het Bouquet van hem. Nu je dit alles hebt kan je terug gaan naar de hoofdstraat, naar het grote gebouw in de achtergrond lopen en links er van de trap op gaan om de route te volgen naar de mijn. Zoals ik al zei zijn er nieuwe vijanden in en rondom de mijn. Ga de mijn in en sla je spel op bij de Magic Mirror als je wilt. De man die eerst de mijn bewaakte loopt nu binnen rond. Praat met hem tot je de Dice krijgt. Neem dan de rechter gang naast de Magic Mirror en blijf deze volgen. Verderop zal Kotaro aangevallen worden door vijanden. Help hem een handje en na het gevecht gaat hij er vandoor. Volg de gangen verder en ga bij de splitsing verder naar achteren. Neem wel al het goud mee, dat is nu meer waard geworden. Uiteindelijk kom je bij de put waar je de gewonde man vond. Onderweg tref je vele nieuwe vijanden aan en in de ruimte waar je tegen de baas vocht kan het echt lastig worden. Gelukkig word je daar ondersteund door één van de extra personages. Zorg dat je niet opgezogen wordt door de worm en help het andere personage als deze er in vast zit. Als alle vijanden verslagen zijn ga je verder. Als je eindelijk bij de put bent gebruik je daar de Red Ring om deze te openen en in de put af te dalen. Volg de route en loop tussen de twee standbeelden door. Ze zullen je aanspreken en allebei een lijkende vijand laten verschijnen. Versla deze twee monsters en ga door de grote poort. Loop nog niet via de spiraal omhoog maar eerst links er langs om uit een kistje de Crystal Ball te halen. Volg nu wel de spiraal naar boven. Versla de vijand aan het einde van de route en ga naar buiten. ___ /_3_\__________________ \ E / GIFU KEEP TOWER / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je het eerste deel van Onimusha gespeeld hebt moet dit gedeelte je bekend voor komen. Loop via de verhoging omhoog naar de poort van het kasteel. Hier komt Magoichi langs en vertelt je een verhaaltje. Ga door de poort het kasteel binnen als Magoichi weer weg is en schakel binnen de vijanden waar je niet bij uit met je boog. Open de twee kistjes hier voor een Incense en de Gifu Keep Tower Map. Tegenover de deur waardoor je binnen kwam zit een andere dubbele deur en links er naast een klein deurtje. Ga door dat kleine deurtje en vul je magie aan bij de bron. Tegen de muur aan de andere kant vind je een puzzel. Je moet de onderste nummers in de juiste hoek plaatsen, waardoor iedere rij horizontaal, verticaal en diagonaal het getal boven in beeld vormt. Plaats de zes links boven, de acht rechts boven, de twee links onder en de vier rechts onder. Je krijgt het rechter deel van het Bronze Mask. Ga terug door de kleine deur en nu door de dubbele deuren rechts er van. Versla de vijanden in de kamer met behulp van Ekei en open het kistje voor een Herb. Ga door de rode deuren links van het kistje en open daarna een ander kistje met een puzzel. Schuif eerst de onderste pijl van de rechter twee, dan de rechter van de bovenste twee en dan de bovenste van de linker twee. Je krijgt een Power Jewel, gebruik die meteen. Ga door de volgende deur, versla de vijanden en sla je spel op bij de Magic Mirror. Daarna ga je door de deur rechts er van. Loop verder en open het kistje onder de trap voor het History Book Vol. 1. Onder de trap zit ook een deur naast het kistje, ga daar doorheen. Hier zit een dode man waarvan ineens de geest verschijnt en je een opdracht geeft. Loop om de put heen en raap het gele boek op uit de kast achter in de kamer, Demon’s History. Verlaat de kamer weer en ga nu de trap op waar de deur onder zat waar je uit kwam. Als je van de trap af loopt word je ingesloten en aangevallen. Ekei komt je te hulp. Als alle vijanden verslagen zijn krijg je een filmpje rond een huilende baby te zien. Ekei draait daar bij door. Als dit voorbij is ga je door de dubbele deuren die niet kapot zijn naar de bovenste verdieping van de hoofdruimte van het kasteel. Versla de boogschutter en loop door de volgende deur. Haal een Herb uit het kistje en raap het glimmende item, de Purify Charm, op van de tafel. Er zit hier een magische barrière die je nog niet kunt openen, dus ga terug door de hoofdkamer en als je door de dubbele deuren bent geweest ga je terug de trap af en door de deur onder de trap. Geef de Purify Charm aan het lijk en de geest laat een item achter op de grond. Raap de linker helft van het Bronze Mask op en verlaat de kamer. Loop door de gang van de deur af en ga aan het einde door de andere deur. Sla je spel op als je wilt en ga door de deuren in de hoek met de groene decoratie. Gebruik beide helften van het Bronze Mask om de deur te openen. Deze deur bracht je in het eerste deel van Onimusha naar de poort van de demonenwereld. Als het masker geplaatst is open je de deur om een oude bekende tegen te komen, ook uit de eerste game. Zijn naam is Tokichiro. Je ziet ook de vrouw die in het mijnstadje rond liep. Als Tokichiro weg is laat hij twee vijanden achter die je moet verslaan. Als zij uit de weg zijn geruimd doorzoek je het gebied rond de verwoeste demonenpoort om uit een kistje Medicine te halen. Keer terug naar waar je net gevochten hebt en ga door de gouden deur in de inham. Ren verder door de gang tot je tegen gehouden wordt door een baas. Het is niet de bedoeling dat je hem dood maakt, want dat kan op dit moment nog niet. Haal je Hyoujin-Yari er bij en gebruik steeds de speciale aanval (Beneden, boven, vierkantje!) om de baas op afstand te houden. Door deze aanval achter elkaar te gebruiken moet hij steeds vluchten en verdedigen en jou nauwelijks aanvallen. Dat is dus ook de bedoeling. Na een tijdje dit schijngevecht gedaan te hebben gooit de vrouw een touwladder naar beneden. Jubei klimt vanzelf omhoog, daarna ren je zelf door de gang naar een volgende touwladder waarmee je naar buiten klimt. De vrouw staat hier ook te wachten. Spreek haar aan en Jubei krijgt de Orb die ze om haar nek heeft hangen, de Faith Orb. Gebruik deze meteen om de grote metalen bal die hier ligt in een groot metalen paard te veranderen. Jubei gaat samen met de vrouw op het paard terug naar het mijnstadje Imasho Town. ___ /_3_\__________________________ \ F / YAGYU VILLAGE [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na de kennismaking en het gesprek met de vrouw genaamd Oyu loop je van de stallen vandaan om nog iets te horen van Kotaro. Hij is al snel weer weg en jij loopt het gebied van de stallen uit naar de markt. Zoek naar de dronken man met de hoed van stro en blijf tegen hem praten tot je de Taizo Mandala krijgt. Ondertussen heeft jouw metalen paard wat bekijks gekregen, dus ga terug naar de stallen. Als er niemand is moet je wat langer de tijd doorbrengen in het stadje en dan terug gaan. Praat met de man met de rugzak in het gebied van de stallen tot je van hem een Glass krijgt. Ga daarna door het hele gebied terug naar de hoofdstraat als je afgedaald bent via de trap. Duik de winkel in en praat met de man in het lichtgroene gewaad. Als je hem eerder geholpen krijgt met de Melon dan krijg je nu van hem een Orange Necklace. De winkel heeft ook weer nieuwe producten gekregen, dus koop alles weer leeg. Geld kan je weer verdienen op weg naar en in de mijn. Als je hier toch bent praat je met de man binnen bij de ingang tot je de Loaded Dice krijgt. Ga de rechter gang naast de Magic Mirror in en praat met de eerste werker die je tegen komt. Je krijgt van hem een Medicine. Koop dus de hele winkel leeg en als je dat nu voor de derde keer ook echt gedaan hebt krijg je van de eigenaar de White Necklace als je nog even met hem praat. Nu heb je alles gedaan wat er in de stad te doen valt, dus verlaat de winkel en ga de trap op aan het einde van de straat. In het gebied met de markt praat je met een vrouw die een parasol draagt. Je kunt eventueel eerst nog gekochte items ruilen met je vrienden, nu ook met Oyu. Praat in ieder geval met de vrouw met de parasol op de marktplaats, ze is echter waarschijnlijk niet helemaal wat je verwacht had. Ineens ben je dan terug in Yagyu Village. Daal af via de trap en volg de route door diverse deuren naar de vijver met de grot en de stenen in het water. De persoon waarmee je het meest geruild hebt zal je onderweg helpen. Ga de grot in en door de gang om uit te komen op de plek waar Jubei’s moeder je toesprak en de krachten gaf om zielen op te zuigen. De lelijke vrouw vermoordt je moeder en gaat er vandaar, ook Oyu komt opdagen. Je krijgt nog een filmpje te zien over Jubei’s vader en moeder en nog wat achtergrondinformatie. Raap daarna het glinsterende ding op dat je moeder achter laat, de Ring Of Takajo. Verlaat het gebied dan zoals je gekomen bent en loop door de gang de grot uit. Naast het water staat de persoon waarmee je het meest geruild hebt. Praat daar mee als je wilt en volg de route door de diverse deuren terug naar de Magic Mirror boven aan de trap. Loop dan naar links voorbij de trap en ga door de kapotte deuren. Ga het huis binnen, naar onder de eerste zijkamer door en dan weer naar omhoog door de doorgang. In de volgende kamer ga je door de volgende gang en door de deur aan het einde. Er staat in de kamer er achter een grote vierkante kast. Gebruik de Ring Of Takajo om deze te openen en aan een puzzel te beginnen. Kijk eerst even naar het plaatje van de Four Guardians die je bij je hebt. Hier staat de oplossing van de puzzel namelijk op. Je hoeft het dus alleen maar na te maken en de kast en een put in de grond gaan open. Ook komt er meteen een touwladder tevoorschijn. Klim via die ladder naar beneden en loop door de gangen tot je tegen gehouden wordt door een valkuil. Neem een aanloop en Jubei springt er vanzelf overheen. Verderop om de hoek zie je drie touwen in het midden van de gang. Hak ze kapot en ren snel terug naar waar je vandaan komt. Spring terug over de valkuil, maar trek jezelf niet op zodat Jubei blijft hangen. Wacht tot de messen je voorbij zijn, dan kan je wel omhoog krabbelen. Spring weer terug over de valkuil, je kunt nu de plek waar de touwen waren voorbij en door de donkere gang rechts aan de einde. Je komt uit in een bos waar meteen een Magic Mirror naast je staat. ___ /_3_\_____________ \ G / FOG VALLEY / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop verder langs de rotsen, daar zie je een grijs kistje staan. Alleen Kotaro kan deze openen, dus loop er gewoon voorbij om uit te komen bij een ladder waarmee je naar boven klimt. Volg de route verder voorbij een barrière die je nog niet op kunt heffen. Beklim de volgende ladder tegenover het volgende grijze kistje dat je niet kunt openen. Volg de route naar een volgende ladder en beklim die ook. Steek over via de brug en je wordt geholpen door het personage waarmee je het meest geruild hebt. Versla de vijanden, daarna ga je de trap af aan het eind van de brug. Onder een boompje zie je een kistje staan, haal er een Herb uit. Loop verder en haal uit het volgende kistje de Fog Valley Map. In het huisje staat een heiligdom met een drakenkop, steek je hand er in om je nieuwe wapen, de Senpumara, te krijgen. Volg nu de hele route terug naar de barrière, deze kan je met je nieuwe wapen wel opheffen. Doe dat dus en raap het glinsterende item op dat er achter ligt, Nobunaga’s Knowledge. Nu je dit beeldje hebt keer je weer terug naar de Magic Mirror die bij het heiligdom staat waar je net je wapen gekregen hebt. Sla je spel daar op als je wilt en ga via de route links er van het bos in. Verderop op de kruising zweeft een raar groen beest. Mep het met een paar slagen uit de lucht en volg daarna de route waar je op terecht komt. Het kan zijn dat je nog een aantal keren zo’n vliegend beest moet verslaan. Je moet dan ook alle andere vijanden negeren en gewoon dat vliegende beest uitschakelen om daarna steeds de route te blijven volgen. Het kan even duren maar uiteindelijk krijg je weer een stukje te zien waarin die lelijke demonenvrouw voor komt. Ze wordt al snel afgelost door een baas die je al eerder verslagen hebt. Rust je Hyoujin-Yari uit en gebruik de prikkende aanval door naar boven en vierkantje te drukken. Blijf deze aanval herhalen en sla zijn aanvallen af. Je wordt als je bijna dood bent ondersteund door één van de andere personages. Na een hoop rake klappen springt de baas in de bosjes uit het zicht. Hij zal steeds uit de bosjes rennen op de plek waar bladeren verschijnen. Zorg dat je niet op zijn pad terecht komt, maar blijf wel in de buurt zodat je hem kunt raken als hij tevoorschijn komt. Als je hem vaak genoeg raakt blijft hij weer bij je zodat je weer in de aanval kunt gaan. Verdedig en mep hem tot hij weer de bosjes in gaat. Het is gewoon een kwestie van deze strategie herhalen tot hij verslagen is. Daarna krijg je het Nobunaga’s Reign beeldje. Zuig de zielen op en ren rechtdoor het bos uit. Daar zijn Magoichi en Ekei aan het vechten tegen elkaar. Als dat voorbij is loop je tegen de klok in om het water heen en verderop de trap op. Volg de route naar het personage waarmee je het meest geruild hebt, dat zou nog steeds Ekei moeten zijn. Als dat Kotaro was dan heb je een stuk gespeeld dat niet in deze walkthrough vermeld stond. Zorg dan dat je dus meer met Ekei ruilt. Als je op de open plek komt waar Ekei je helpt ga je rechts het beeld uit naar een barrière die je met je Baraitou op moet heffen. Raap het laatste beeldje op, Nobunaga’s Dignity. Keer terug zoals je gekomen bent naar het water. Steek er doorheen over en ga door de deuren aan de andere kant. Ga nog niet rechtdoor het gebouw in maar loop richting de camera naar de linker kant van het gebouw. Open de puzzelkist om eerst de meest linker pijl van de onderste rij te kiezen en daarna de middelste van de rechter rij. Je krijgt het Senpumaru Secret. Ga nu het gebouw in en haal bij het beeldscherm tussen de twee puntige muren de hendel over. Kijk goed naar het beeld dat maar eventjes verschijnt. Je moet de Nobunaga beeldjes precies zo neer zetten. Als je dit goed doet gaat het beeldscherm omhoog zodat je verder kunt lopen. Versla de vijanden in de volgende ruimte met behulp van Ekei. Ga daarna door de deur aan het einde van de verhoging en versla daar ook weer alle vijanden. Met name dat grote plantachtige beest met de tentakels is irritant. Als de vijanden verslagen zijn sla je het spel op bij de Magic Mirror. Raap ook Jujudormah’s Diary op dat in het midden van het beeld te zien is. Ga dan door de volgende deur verder om het gevecht tegen Jujudormah te beginnen. Al haar aanvallen zijn te blokkeren, maar ze zal het meest op je schieten. Je merkt dat doordat ze schreeuwt. Verdedig dan meteen en wacht je kansen af. Als je bijna dood bent komt Ekei je weer ondersteunen. Dit is echt goed, want hij dient als afleiding terwijl jij lekker op haar in hakt. Op het juiste moment verdedigen is het belangrijkste wat je moet doen om dit gevecht te winnen. Als ze verslagen is krijg je de Honesty Orb, zuig ook alle zielen op na en tijdens het gevecht. Achter het bureau in de kamer hing een schilderij van Nobunaga waar nu een rode knop te zien is. Druk hier op en ga door de tunnel die tevoorschijn komt. Aan het begin staat een kistje waar je een Herb uit haalt. Als je daar voorbij loopt gaat de tunnel dicht en loopt vol met gas. Ren dus snel door de gang naar buiten. Aan het einde duikt Jubei in het water en komt ergens anders uit. ___ /_3_\_______________________ \ H / ONI’S PLACE [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop van het water af en open het kistje om de Oni’s Sacred Place te vinden. Sla je spel op bij de Magic Mirror en plaats dan de Honesty Orb in het gouden vaartuig. Bekijk het vette filmpje en daarna komt Gogandantess weer opdagen. Ook nu kan je hem nog niet doden, maar je kunt wel schade toebrengen. Gebruik je speciale aanvallen van een wapen (Beneden, boven, vierkantje!), je zult dan een paar steken missen maar ook een paar raken. Gebruik dus deze aanval en verdedig op tijd en na genoeg schade zal er een filmpje starten waarin Oyu opdaagt en Gogandantess er vandoor gaat. Na het verzorgen van Jubei gaat ze door de poort, waar ze bezocht wordt door de geest van Jubei’s moeder. Oyu krijgt een opdracht van haar en ook nog de Red Bracelet. Je speelt het volgende stuk met Oyu. Loop verder de ruimte in en daal via een schans die naar beneden loopt af. Verderop ga je met een trap weer omhoog. Blijf alle beelden voorbij rennen in een rechte lijn om achterin in een hoek een kistje te openen en een Key Plate te krijgen. Keer dan terug zoals je gekomen bent naar de ruimte waar je met Oyu begon. In het midden van de ruimte is een heiligdom met een hek er omheen. Plaats de Key Plate aan de voorkant om het hek te openen. Alleen Jubei kan bij het heiligdom een nieuw wapen krijgen, dus loop met Oyu naar de Magic Mirror en ga door de deur links er van. Raap een stukje verderop de Lift Instructions op. Baan je een weg langs de route met vijanden en verderop zie je een glimmend item op de grond. Raap daar de Magic Liquid op. Dit was alles wat je van hier nodig had, dus keer terug naar de kamer met de Magic Mirror. Ga nu door de deur met de doodskoppen en de blauwe lamp er boven. Volg de gang naar de deur aan het einde, negeer de deur die je onderweg tegen komt. Uit het kistje rechts naast de deur aan de andere kant vind je de Oni’s Place Map #1. Links naast de deur staat een kast waar je het papier genaamd Oni’s Super Weapon uit haalt. Versla de vijanden en loop naar de deur aan de andere kant van de ruimte. Ga nog niet door de deur maar ga eerst links om aan het eind een Medicine op te rapen. Daarna kan je terug en wel door de deur. In de volgende gang versla je gewoon de vijanden en ga je door de volgende deur. De kamer er achter heeft een vloer van glazen tegels. Zodra de vijanden door de vloer komen springen blijf je verdedigen. Aan de overkant is even een magische barrière. Blijf verdedigen en deze zal vanzelf weg gaan zodat je via de ladder er achter naar beneden kunt. Versla de vijanden, met name dat groene tentakel beest, en haal de Adorga uit het kistje. De barrière kan je alleen met Jubei doorbreken, maar op de plek waar het groene beest zat vind je nu een doorgang in de muur. Gebruik die dan ook en volg de route terwijl je de vijanden verslaat. Uiteindelijk kom je bij een Magic Mirror met een kistje er naast. Open het kistje om de Gradius te vinden en rust die meteen uit, daarna sla je het spel op bij de Magic Mirror. Volg daarna de route verder de ijsgrot in. Eerst moet je een vrij makkelijke vijand met een bijl verslaan, maar daarna komt z’n grote broer langs. Gebruik je magie en je Daggers om hem te verslaan. Zuig ondertussen ook de zielen op. Aan het einde doe je dat ook en je krijgt de Sacred Flute. Je moet nu de hele route terug volgen over de brug van bot en door de muur. Beklim ook de ladder weer terug en ga over de glazen vloer door de andere deur. Loop door de gang en door de deur aan het einde. Steek over door de kamer en ga door de deur tussen de boekenkast en het geopende kistje. In de volgende gang negeer je de deur halverwege en ga je door de deur aan het einde. Open de grote poort om terug te komen op het strand waar Jubei nog steeds is. Oyu geeft de Sacred Flute aan hem. Daarna speel je weer verder met Jubei, dus alle verzamelde zielen gaan over naar hem. Ga door de poort weer naar binnen en claim je wapen bij het heiligdom in het midden van de ruimte, de Dokoutsui. Je kunt meteen je zielen gebruiken bij de Magic Mirror. Pas wel op voor de boogschutters die je van boven beschieten. Als je hier klaar bent ga je door de deur met de doodskoppen en het blauwe licht er boven. Ren door de gang en door de deur aan het einde. Pas op voor boogschutters en ga door de tegenoverliggende deur. Hier komt Ekei weer opdagen om je een handje te helpen, dus versla de vijanden en ga door de deur. Steek over naar de ladder en daal af. Versla de vijanden inclusief nieuw plantmonster en doorbreek de barrière met je nieuwe wapen. Loop de hoek om en versla ook hier het plantmonster. Als deze verslagen is raap je de glimmende Circle Key op. Beklim dan de ladder die in de hoek rechts van het plantmonster zit. Je komt uit op een bekende plek, ga door de deur tussen de boekenkast en het geopende kistje. Volg de gang en ga door de deur aan het einde. Als het goed is krijg je dan een filmpje te zien met onder andere Tokichiro en Jubei. Na het filmpje ga je door de deur links naast de Magic Mirror. Volg de route naar het einde, waar je naast het kleine liftje een ventilator aan het plafond ziet hangen. Rust je Senpumaru uit en gebruik de magie er van als je er onder staat om de ventilator aan het werk te krijgen. Nu kan je het liftje gebruiken om naar beneden te gaan. Loop een stukje door en haal de Oni’s Place Map #2 uit het kistje. Steek over naar de andere kant voorbij de ladder en door de deur aan de overkant. Doorzoek de ruimte tot een filmpje start waar Ekei in zit. Versla de vijand die achter de deur zat, maar ga nog niet verder. Ga terug en doorzoek de ruimte om een puzzelkist te vinden. Klik op de bovenste pijl van de linker rij, dan op de middelste van de bovenste rij en dan op de onderste van de rechter rij. Je krijgt de Tanegashima. Beklim de ladder naast het kistje en volg de route naar een andere ladder waar je weer mee naar beneden gaat. Beneden gekomen ga je door de deur met de afbeelding van een skelet. Vul je magie aan en loop rechtdoor naar een apparaat in de muur. Hier moet je weer de nummers op de juiste plek zetten om horizontaal, verticaal en diagonaal opgeteld het getal bovenaan te krijgen. Plaats de één in de linker bovenhoek en de vier in de rechter bovenhoek. De dertien moet links onder en de zestien rechts onder. De zeven moet dan in het lege vakje op de tweede rij en de tien op het lege vakje in de derde rij. Als je de puzzel goed oplost krijg je de Golden Key. Voordat je verder gaat mep je de pijp links van de puzzel kapot, neem wel afstand voordat hij ontploft. In de hoek die nu vrij is zoek je naar een Unique Mushroom. Keer daarna terug zoals je gekomen bent, door de deur en de ladder op dus. Raap voordat je door de deur gaat wel even de Guildenstern Letter op die er rechts naast ligt. Als je de ladder beklommen hebt loop je om naar de andere om beneden de robotten te verslaan. Doorzoek het gebied om een Yellow Necklace te vinden en ga dan door de brede deur terug naar de kamer met de kisten op rails. Beklim de ladder en gebruik boven de Golden Key om alle kisten stil te zetten. Spring nu via de kisten naar de deur aan de overkant en gebruik daar de Circle Key om de deur te openen, daarna ga je er doorheen. Raap Tokichiro’s Memo #1 op van de grond en ga dan de puzzel oplossen die bij het standbeeld te vinden is. Het is de bedoeling dat je met de onderste symbolen het bovenste voorbeeld na maakt. Als je er niet uit komt volgt hier de oplossing. Klik in deze volgorde op de knopjes. Links is één, rechts is dan vijf. De volgorde is vier, twee, één, drie, vijf, vier, twee, drie. Er zijn andere combinaties mogelijk, maar dit is de manier waarop ik de puzzel heb opgelost. Er verschijnt een groene magische gloed, gebruik deze om op het dak van een gebouw te komen. ___ /_3_\_________________ \ I / GIFU EAST AREA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Dit is ook weer bekend uit het eerste deel van Onimusha. Ga door de omheining waar deze kapot is en loop verder naar een ladder, klim daar naar beneden. Meteen onder aan de ladder staat een kistje. Klik op de rechter pijl van de bovenste rij, de onderste van de rechter rij, de linker van de onderste rij en de bovenste van de linker rij. Dan nog op de linker van de bovenste rij en de onderste van de linker rij. Je krijgt een Talisman. Daal af naar beneden en haal een Green Wedge uit het kistje. Sla je spel op bij de Magic Mirror als je wilt. Probeer dan de ruimte te verlaten via de deur naast de trap. Ekei loopt buiten rond, maar hij wil alleen de deur open doen als je hem iets geeft. Je speelt het volgende stuk met Ekei, maar dat gebeurt alleen als je met hem het meest geruild hebt. Maar als je netjes gedaan hebt wat ik zei dan zal dat ook zo zijn. Als je de controle over Ekei hebt loop je met hem links het beeld uit en door de deur aan het einde. Open het rode kistje om de Gifu East Area Map te vinden. Loop dan nog een stukje verder en open het zwarte kistje om de Yellow Bracelet te pakken. Hiermee kan Ekei zielen opzuigen en straks overdragen aan Jubei. Ga door de volgende deur en volg de brug naar het vasteland terwijl je de vijanden doodt. Bij de poort open je eerst het kistje om de Cherry Key te vinden, daarna ga je door die poort. Je komt uit op de binnenplaats waar je al eerder met Jubei terecht kwam via het bottenpad. Ga daar nu ook in en daal af via de spiraal. Open het grijze kistje achter de spiraal voor een Medicine en klim dan weer naar boven. Ga naar de ingang van Gifu Keep en daar door naar binnen. Versla de vijanden en ga door de deuren tegenover die waardoor je binnen kwam. Ook hier versla je de vijanden inclusief plantmonster. Open de deur rechts van het geopende kistje met de Cherry Key en ga er doorheen. Meteen er achter vind je een zwart kistje, open het om een Nioh Protector te vinden. In de kamer om de hoek open je het rode kistje voor de Crescent Key en het puzzelkistje voor een Magic Jewel die je kunt gebruiken als je weer met Jubei speelt. Die open je door eerst de middelste pijl van het linker rijtje te kiezen, dan de linker van de bovenste rij en dan de bovenste van de rechter rij. Raap ook het paarse boek, Human As Food, op en daarna het blauwe papier, Artwork #12. Keer dan terug zoals je gekomen bent en door de deuren terug naar de hoofdruimte en via die ruimte terug naar buiten. Ga door de doorgang in de hoek waar je vandaan kwam terug naar de bruggen in het water. Neem nu de zijweg naar links en open de deur met de Crescent Key. Ga er doorheen en ren als een gek door de volgende deur om niet geraakt te worden door de vissen. Daarna ga je door de doorgang in het bamboe hek. Versla de vijanden en zuig de zielen uit het beeldje voordat je verder gaat. Volg het pad de berg op en mep de lantaarn kapot bij de volgende deur, je kunt dan een Medicine pakken en dan door de deur er naast gaan. Versla de vijanden en open het zwarte kistje onder de waterval om de Halberd te vinden die je meteen uitrust. Loop verder, pas op voor de boogschutters en ga het huisje binnen. Pak in de hoek het document op, het Hunting Schedule, en daal dan af via de trap om in het bootje te stappen en weg te varen. Versla de vijanden die buiten zijn en ga het gebouw binnen. Binnen tref je weer zo’n groot rood monster met een bijl aan waar Oyu ook tegen moest vechten. Versla hem door hem snel achter elkaar te raken. Na het gevecht krijg je van hem de Snake Key. In deze ruimte vind je ook nog Artwork #13, het Fortinbras boek en het Golden Evil Statue boel. Ga weer terug naar buiten en vaar terug met je bootje. Loop de trap op, ga door de deur en loop onder de waterval terug door de vorige deur. Volg de route naar beneden en door de deur, ga door het bamboe hek en steek over om door de volgende deur te gaan. Ren weer snel door de volgende deur om de vissen te ontwijken. Als je weer op de brug uit komt uit de zijgang loop je verder naar achter en door de deur aan het einde. Volg de gang en ga weer door de volgende deur. Gebruik nu de Snake Key op de deur halverwege de brug waar Jubei achter zit. Het stuk met Ekei zit er weer op. Hij draagt alle zielen over en daarna speel je dus weer met Jubei. Ga naar buiten en rechts het beeld uit om de barrière te doorbreken met je bliksemzwaard. Raap weer een deel van Tokichiro’s Diary op en ook Artwork #11. Hier is een groene gloed waar je de Green Wedge kunt gebruiken om de groene Pnantom Realm in te gaan. Hier moet je steeds vijanden verslaan en dan naar de volgende verdieping gaan. Er verschijnt een straal verder, maar ook een straal terug, op het moment dat alle vijanden verslagen zijn. Kijk op iedere verdieping of er kistjes zijn, want je kunt ergens een Medicine vinden. Op de laatste verdieping vind je een Purple Necklace en een Perfect Medicine. Daarna kan je de Phantom Realm alleen nog maar verlaten. Als je dat gedaan hebt of als je de Phantom Realm niet wilt doen verlaat je de ruimte en loop je naar het andere uiteinde van de brug, voorbij de deur halverwege dus. Je gaat nu een gebied in dat je als het goed is met Ekei al gespeeld hebt, dus je treft lege kistjes aan waar Ekei al items uit gehaald heeft. Mocht je toch nog een gesloten kistje tegen komen dan open je die natuurlijk. Volg de gang de hoek om en door de deur. In dit gebied komt Ekei je ook weer te hulp. Volg de brug naar het vasteland en ga door de poort verderop. Ga naar de ingang van Gifu Keep en daar ook naar binnen. Steek rechtdoor over en ga door de volgende deuren. Door de deur rechts van het kistje ben je al geweest. Links ook trouwens, maar daar moet je nu wel weer heen. Ga ook door de deur er na om uit te komen in de ruimte met de grote versierde deur en een Magic Mirror. Sla je spel op als je wilt en ga door de deur rechts van de Magic Mirro. Ga de hoek om en de trap op, daarna weer de hoek om en door de deuren naar de bovenste verdieping van de hoofdruimte. Loop verder en ga door de andere deur op deze verdieping. Doorbreek de barrière met je Dokoutsui en ga door de deur er achter. Open de puzzelkist door eerst het onderste pijltje van de rechter rij te kiezen, dan de linker pijl uit de onderste rij, daarna de rechter pijl uit de onderste rij en dan de middelste pijl uit de rechter rij. Dan nog de middelste uit de onderste rij en dan als laatste de bovenste uit de rechter rij. Uit het kistje haal je het Dokoutsui Secret, dezelfde move voor je andere wapens geldt nu ook voor dit wapen. Loop het kistje iets voorbij en haal uit het andere kistje een Medicine. Keer nu terug zoals je gekomen bent tot je weer in de hoofdruimte komt. Ga daar ook weer naar buiten en in de hoek van de binnenplaats terug naar het gebied met de bruggen. Neem de eerste afslag op de brug links, de deur verderop heb je als het goed is al eerder open gemaakt met Ekei. Loop verder en neem de afslag naar rechts. Doorbreek hier de barrière met je Hyoujin-Yari en ga door de deur die je daar mee vrij maakt. Open het kistje links naast het standbeeld voor een Gourd en ga dan om het standbeeld heen naar een magische poort. Gebruik die om ergens anders uit te komen met een Magic Mirror. ___ /_3_\_____________ \ J / DEMON CAVE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop van de Magic Mirror af langs de versteende persoon om een kistje aan te treffen en er een Medicine uit te halen. Ga dan terug naar de magische poort en door de gang links er van. Blijf de grot volgen en versla de vijanden die je onderweg tegen komt. Op een bepaalde plek word je geholpen door Ekei. Uiteindelijk kom je in een wat grotere ruimte in de grot waar je een ophaalbrug ziet. Je zult het plantmonster moeten verslaan want daar zit de bediening van de brug. Haal de schakelaar dan ook over en loop via de brug naar de overkant en de volgende gang in. Sla op als je wilt en raap het briefje op naast de versteende persoon, Tokichiro’s Memo #2. Een stukje verderop staat een kistje, haal daar de Demon Cave Map uit voordat je verder de volgende gang in loopt. Blijf de gang volgen tot je in een grote ruimte met wat machines komt. Hier moet je tegen twee vijanden met bijlen vechten en een derde grotere komt er later nog bij. Als je het goed speelt kan je ze elkaar laten raken met hun bijlen. Gebruik ook magie om met ze af te rekenen. Steek over door de ruimte en ga de gang in aan de andere kant. Pas op voor boogschutters terwijl je de route volgt naar een rood kistje waar je de Great Powder Tube uit haalt. Ren verder en doorbreek de barrière met je Senpumaru. Je kunt nu terug lopen en op zoek gaan naar versteende mensen. Gebruik de Great Powder Tube op de eerste die je tegen komt naast de Magic Mirror. Dit is wel een stukje terug, maar als dank krijg je een Medicine. Volg dan de route verder langs de plek waar je net de barrière doorbroken hebt. Net daar voorbij vind je een kistje waar een Herb in zit. Een stukje verderop staat een puzzelkist waar je een Power Jewel uit haalt die je meteen gebruikt. Het kistje open je met de volgende combinatie. Eerst het linker pijltje van de onderste rij, dan de onderste van de linker rij, daarna de rechter van weer de onderste rij, dan de onderste van de rechter rij en als laatste de linker van de bovenste rij. Probeer daarna naar links verder te lopen. De weg is geblokkeerd door een standbeeld, dus gebruik je Great Powder Tube er op om de man weer normaal te maken. Je krijgt van hem ook nog eens een Secret Medicine. Daarna loop je door de doorgang om weer uit te komen waar je begon. Het standbeeld hier geeft je niks, maar als je links van de Magic Mirror gaat dan kan je verderop de zittende man links in beeld bevrijden om een Medicine te krijgen. Ga dan terug en gebruik de magische poort. ___ /_3_\________________________ \ K / ONI’S PLACE [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ren achter het standbeeld vandaan en ga door de deuren er rechte tegenover weer naar buiten. Loop links het beeld uit en dan door de deur die je achter in beeld ziet. Hier speelt zich een stukje af met Magoichi. Nadat hij geraakt wordt schakel jij de visbeesten uit om het filmpje weer verder te laten gaan. Als dat ook weer voorbij is ga je door de deur in het bamboe hek verderop. Versla de vijanden en ga door de volgende poort. Volg de route naar boven en door de volgende poort. Pas op voor de boogschutters en ga het huisje binnen aan het eind van de route. Vul je magie aan als dat nodig is en loop dan de trap af om beneden verderop in het bootje te stappen. Ruim de vijanden uit de weg om bij de voordeur te komen en het huis binnen te gaan. Ga door het kleine deurtje in de hoek en je ziet twee versteende beelden. Nu je de Great Powder Tube hebt kan je ze daarmee normaal maken en een item van ze krijgen. Ga dan door de deur precies achter de twee mannen. Hier is een standbeeld met een paarse gloed en weer een puzzel er voor. Net als eerst is het de bedoeling dat je de tekens precies omwisselt zodat ze goed komen te staan. Er zijn veel lange en korte oplossingen mogelijk, maar mijn oplossing is de volgende. Klik steeds op het vakje dat ik aangeef geteld vanaf links. Drie, vijf, zes, vier, twee, één, drie, vijf, zeven, zes, vier, twee, drie, vijf, vier. Naast je opent zich dan net als de vorige keer een magische poort. Maak daar dan ook gebruik van om weer op de Oni’s Sacred Place terecht te komen. Volg de route naar de eerste deur en maak eerst het kistje open om Special Magic Liquid te vinden. Daarna ga je verder door de deur. Versla de vijanden die je in de volgende gang tegen komt met hulp van Ekei en ga door het deurtje links achter in de gang. Sla je spel op als je wilt en open het kistje voor de Oni’s Place Map #3. Loop verder door de gang en ga door de deuren aan het einde om uit te komen in een ronde ruimte. Reken af met de vijanden in dit gebied en ga dan door het deurtje dat schuin achter het grote beeld is geplaatst. Loop een stukje verder en je staat meteen bij een splitsing. Neem de route naar rechts en volg deze naar een volgende verhoogde splitsing naar links. Volg deze weg naar een puzzelkistje aan het einde. Kies eerst het onderste pijltje uit de rechter rij en dan de bovenste uit diezelfde rij. Daarna de linker uit de bovenste rij en als laatste de onderste pijl uit de linker rij. Uit het kistje haal je een Magic Jewel die je meteen gebruikt. Volg de route dan terug naar de eerste splitsing en neem nu het pad rechtdoor. Je komt dan vanzelf weer bij een andere splitsing. Neem de weg die verder naar achter loopt om aan het einde een Herb uit een kistje te halen. Keer dan terug naar de vorige splitsing en neem de route richting beeldscherm. Uiteindelijk kom je dan terecht bij een liftje en een ventilator aan het plafond. Gebruik de magie van je Senpumaru onder de ventilator zodat je het liftje kunt gebruiken om naar boven te gaan. Boven gekomen zie je meteen links in beeld iets glinsteren, raap daar de Scarlet Key op. Iets verderop ligt op een schatkist ook nog het Artwork #14. Haal de deur verderop van het slot en ga er doorheen. Loop naar boven de hoek om en door de deuren met de doodskoppen er op. Dit zal alweer bekend voor moeten komen. Ga naar de Magic Mirror aan de andere kant van de ruimte, sla daar je spel op en ga door de deur links er van. Hier zit Ekei ergens te zitten, dus ruil nog wat met hem als je wilt. Loop hem dan voorbij en maak gebruik van de lift verderop. Pas op voor de boogschutters en steek over door de kamer om door de deur aan het einde te gaan. Pas weer op voor boogschutters en beklim de ladder naast de al geopende puzzelkist. Volg de weg langs de verhoging en klim bij de volgende ladder weer naar beneden. Open de deur in de hoek en vul je magie aan in de volgende kamer. Je ziet hier ook iets glinsteren, raap daar de Stamina Drink op. Als je wilt kan je dit nu terug naar Ekei brengen, want hij vroeg er speciaal om. In ruil er voor krijg je de Dokoutsui Tech. 2. Als je dit niet wilt of gedaan hebt ga je in de kamer waar je dus ook de Stamina Drink vond de hoek naar rechts om. Gebruik bij de vreemd golvende deur de Scarlet Key en ga er doorheen. Loop verder om een filmpje te zien met Oyu en Tokichiro. Jubei helpt Oyu maar Tokichiro laat ze in een valkuil vallen. Jubei en Oyu gaan in gesprek met elkaar, waarin Oyu onthult dat ze niet zo heet en wie ze echt is. Het gesprek wordt ineens onderbroken door een aardbeving, waarna je door de nieuwe opening loopt en bij de Magic Mirror je spel moet opslaan. Er staat verderop een baas op je te wachten. Volg de gang dan richting beeldscherm en open onderweg twee kistjes, één met een Secret Medicine en een met het Gogandantess Shield. Ga daarna door de deur rechts van het kistje. Oyu en Jubei worden gescheiden en Gogandantess komt weer opdagen. Je gaat met hem voor de laatste keer in gevecht nadat hij even zichzelf gepromoot heeft. Meteen als het gevecht begint open je het menu en gebruik je de Sacred Flute. Niet dat Jubei goed kan spelen, maar het doorbreekt wel het schild van Gogandantess. Echt een tactiek is er niet. Verdedig op tijd en maak goed gebruik van de magie van al je wapens. Dit gevecht is echt extreem makkelijk als je de Dokoutsui gebruikt en op het hoogste level hebt zitten. Na wat sentimenteel gedoe als je hem verslagen hebt krijg je de vierde Orb, de Respect Orb. Zuig de zielen van Gogandantess op en ga door de groene deur links achter in de ruimte. Volg de loopbrug en beklim de ladder aan het einde. Negeer nog even de platformen waarover je verder kunt en loop juist verder via de twee smalle buizen naast elkaar. Beklim de ladder aan het einde om bij een puzzelkist te komen. Kies eerst de onderste pijl uit de rechter rij en dan de rechter uit de onderste rij. Nu kies je de linker uit de bovenste rij en dan de bovenste uit de linker rij. Daarna klik je allen nog op de middelste pijl uit de bovenste rij en je kunt een Power Jewel uit het kistje halen die je meteen gebruikt. Loop terug via de buizen en dan naar het andere uiteinde ervan waar ze kapot zijn. Je ziet een kistje achter twee torentjes staan. Mep deze kapot, neem afstand tot ze ontploft zijn en open het kistje voor een Medicine. Neem dan de dikke buis helemaal links in de ruimte om over het vuur te springen en bij een kistje uit te komen waar je een Herb uit haalt. Ga terug en spring vanaf het platform naast de buizen steeds van platform naar platform. Beklim de ladder en ga door de deur nadat je deze van het slot hebt gehaald. Waar je terecht komt is weer bekend terrein en ook Oyu staat hier op je te wachten. Loop naar het witte standbeeld in deze ruimte en plaats daar de Respect Orb. Een vet filmpje start dan waarin Tokichiro ook weer eens z’n kop laat zien. Na het filmpje ben je ergens anders waar je het spel opslaat bij de Magic Mirror. Ruil ook nog wat met Oyu als je wilt, maar zorg dat Ekei je favoriet blijft. Daarna benader je het mechanische ding in het midden van de ruimte. Na een gesprek staan Jubei en Oyu ineens allebei bij een handvat. Draai met de analoge pookjes aan de handvaten. Het linker pookje draai je tegen de klok in en de rechter juist met de klok mee. Als het een beetje gelijk op gaat draai je het rolluik zo naar boven. Als je wat onregelmatig bezig bent moet je soms met één van de twee pookjes even terug draaien als dat gezegd wordt. Het is de bedoeling de poort open te hebben voordat de tijd op is. ___ /_3_\__________________ \ L / FACING NOBUNAGA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ren langs het pad, voorbij de deuren en naar een puzzelkistje. Open het door eerst de middelste pijl van de rechter rij te kiezen, dan de middelste van de bovenste en daarna de onderste uit weer de rechter rij. Nu kies je de middelste uit de onderste rij en dan de middelste uit de linker rij. Daarna klik je alleen nog op de rechter pijl uit de bovenste rij en je krijgt een Magic Jewel die je meteen gebruikt. Ren verder naar rechts en raap aan het einde het glimmende Magic Liquid op. Loop dan terug en ga door de deuren die je eerst voorbij rende. Gebruik bij binnenkomst meteen de magie van je Dokoutsui zodat iedereen in de ruimte meteen uitgeschakeld is, inclusief de boogschutters. Mep de tonnen kapot die je onder in beeld al ziet staan en open het kistje dat er achter staat om een Medicine te vinden. Ren richting beeldscherm tot het zicht verandert en doe het dan weer om uit te komen bij een volgende deur waar je doorheen gaat. Ga verder de ruimte in om bij twee lopende banden te komen. Hier worden robotten over aangevoerd, dus reken met ze af via het opladen van de Dokoutsui en rond te slingeren tot ze verslagen zijn. Volg de route van over de lopende banden naar en door de deur aan het einde. Je ziet een fragment waarin Jubei bij Tokichiro terecht komt. Na een vet filmpje komt Jubei terug bij Oyu en daarna kan je weer verder spelen. Je ziet een knipperende rode gloed, druk daar op een knop om een aantal aanvallen uit te voeren op het leger van Nobunaga dat beneden loopt. Na weer een mooi filmpje worden Oyu en Jubei opnieuw gescheiden. Volg de gang langs de Magic Mirror naar het doodlopende stuk en raap daar Tokichiro’s Memo #3 op. Doe bij de Magic Mirror wat je wilt en ga dan terug er voorbij en door de deur. Loop een stukje naar voren en na het tussenstukje met Ekei versla je samen met hem de vijanden. Daarna volgt weer een tussenstukje waarin Ekei afscheid van je neemt. Daarna ga je verder door de ruimte en door de deur. Open eerst het kistje achter de trap om een Medicine te vinden en ga dan de trap op. Versla de vijanden terwijl je de loopbrug volgt en ga door de deuren het gebouw binnen. Links in beeld staat een kistje waar je de Purple Wedge uit haalt en rechts raap je het Artwork #15 op. Er is hier ook een beeldje waar je zielen uit kunt zuigen dus maar daar gebruik van voordat je weer naar buiten gaat. Rechts achter in de hoek van de ruimte is een doorgang naar een ladder en via die ladder klim je op het dak. Je ziet meteen een grote oranje vliegende bol met van die kleine blauwe er omheen. Rust je Senpumaru uit en ga zo dicht mogelijk bij ze staan. Gebruik je magie steeds als er een hoop blauwe bollen zijn. Na een tijdje zullen er geen nieuwe meer verschijnen en gaat de oranje grote bol zelf tot actie over. Rust dan je Buraitou uit en reken snel met hem af door je magische aanval te gebruiken. Raap daarna de Gold Scale op en vergeet zijn zielen niet op te zuigen. Bij één van de visbeelden hier op het dak zie je een oranje gloed. Plaats daar de Gold Scale en beneden is nu de doorgang vrij. Klim dus terug naar beneden via de ladder en ga door de deuren terug naar buiten. Het zou nu slim zijn eerst even de route terug te volgen naar de eerste de beste Magic Mirror om daar je spel op te slaan en eventueel wapens of uitrusting te verbeteren. Keer dan terug naar deze plek. Loop echter nog niet over de brug naar het demonische bouwwerk, sla eerst net er voor af naar rechts en ga door de deur. Gebruik de Purple Wedge bij de paarse gloed en je reist af naar een nieuwe Phantom Realm. Dit is optioneel, dus mocht je het niet willen doen of het lukt niet dan kan je het gewoon overslaan. De beloning is echter meer dan de moeite waard. Je moet twintig levels van verschillende vijanden doorstaan. Iedere keer als de vijanden op een level dood zijn ga je verder. Onderweg kom je geen items tegen, pas in het laatste level kan je de beloning opeisen. Vergeet ook niet dat je een hoop zielen zult verzamelen. Probeer in de eerste levels geen gebruik van magie te maken, dat heb je later hard nodig. Je kunt wel gebruik maken van de combo’s of oplaadmogelijkheden van ieder wapen. Het beste wapen is natuurlijk je meest opgewaardeerde Dokoutsui. Als je de vijanden op het laatste level hebt verslagen verschijnt het vuurzwaard, de Rekka-Ken. Onderzoek de plek waar Jubei het zwaard uit de grond haalt en stem toe het daar door de grond te rammen. Je gaat nu naar de echte laatste verdieping van deze paarse Phantom Realm. Haal uit het kistje de Fashionable Goods en laat jezelf terug stralen naar de echte wereld. Verlaat het kleine kamertje, steek de demonische brug over en ga de ruimte binnen met de Magic Mirror. Je kunt daar je verzamelde zielen gebruiken en het spel opslaan. Doe dat dan ook en beklim de ladder rechts naast de Magic Mirror. Ja, je dacht dat je van hem af was, maar Ginghamphatts is er nog steeds en gaat weer met je vechten. Pak je Dokoutsui er bij en gebruik de combo van dit wapen (Beneden, boven, vierkantje!) op de baas. Als je dit achter elkaar blijft doen heeft hij geen schijn van kans, dus herhaal dit tot zijn lichaam zich splitst in twee delen. Richt je aandacht dan alleen op het vliegende deel en ga het te lijf met alle wapens en magie die je hebt. Nu is het gewoon een kwestie van hem veel raken tot hij verslagen is. De benen hoef je dus niet aan te vallen, het bovenlijf verslaan is voldoende. Na het gevecht krijg je de laatste Orb, de Strength Orb, en zuig je alle zielen op. Het zou slim zijn via de ladder waarmee je boven bent gekomen terug naar beneden te gaan en je spel op te slaan. Gebruik ook de zielen die je nog hebt om wapens of uitrusting te verbeteren, daar krijg je niet echt de kans meer voor straks. Laad ook je magie op bij de magische bron naast de Magic Mirror. In het midden van deze ruimte is een grote pilaar met aan één kant een deur. Open de deuren door de Strength Orb in het gat links van de deuren te plaatsen. Oyu verschijnt nog even en een sentimenteel stukje vindt plaats. Jubei stapt in de lift om aan zijn laatste baasgevecht te beginnen, dat tegen Nobunaga. Niks even rustig tegen zijn menselijke vorm vechten. Nee, Nobunaga onderneemt meteen actie en verandert in een demonische vorm. Maak gebruik van de magische aanvallen van al je wapens, maar bewaar de magie van de Senpumaru nog even. Gebruik natuurlijk ook de Rekka-Ken als je deze in de Phantom Realm gehaald hebt. Pas als Nobunaga de lucht in gaat pak je de Senpumaru er bij om hem met je magie nog te kunnen raken. Ook gebruik je lange afstandswapens zoals Tanegashima en je Bow om hem te raken en te laten zakken. Als hij dicht bij de grond is pak je een sterk wapen er bij (Dokoutsui waarschijnlijk.) om hem even flink te raken. Gebruik ook items om je gezondheid en magie aan te vullen. Na een hoop schade te hebben geleden landt Nobunaga af en toe even achter in de kamer. Hij is dan onschendbaar. Als hij die plek weer verlaat herhaal je de strategie. Uiteindelijk valt Nobunaga op de grond, maar zijn krachten gaan over in het gouden beeld. Gelukkig verandert ook Jubei in een sterkere vorm. Je bent wel je wapens kwijt en bent afhankelijk van de Onimusha krachten. Dit laatste deel van het gevecht is dan ook lastig, maar je doel is simpel. De vijand heeft een groot aantal aanvallen die jij simpelweg gewoon moet ontwijken. Door R1 ingedrukt te houden kan je met vierkantje snel achter elkaar schieten. Sommige aanvallen van Nobunaga kan je hiermee stoppen, maar sommige ook niet. Het is nu dus gewoon een kwestie van goed rennen en schieten, ontwijken en in leven blijven. Uiteindelijk legt Nobunaga het loodje en heb je de game uitgespeeld. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Meteen na het eerste deel ben ik aan dit tweede deel beginnen. Ik moet zeggen dat de game een stuk makkelijker was, maar toch veel leuker vanwege meer wapens en de extra personages. Ik kijk uit naar het aangekondigde derde deel, al weet ik niet goed wat ik daar van moet verwachten aangezien een moderne Jean Reno er ook in mee doet. ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [CAPCOM] Ze hebben de zoveelste topserie kunnen starten die ondanks de vele andere games toch nog erg origineel en succesvol is. [TANJA KRONE] Haar enthousiasme heeft me er toe aangezet om te beginnen aan een walkthrough voor deze game. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.