+----------------------------------------------------------------------------+ | | | GOD OF WAR | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – The Aegean Sea 3B – The Gates Of Athens 3C – The Road To Athens [Part I] 3D – Athens Town Square [Part I] 3E – Rooftops Of Athens 3F – Athens Town Square [Part II] 3G – Temple Of The Oracle [Part I] 3H – The Sewers Of Athens 3I – The Road To Athens [Part II] 3J – Desert Of Lost Souls 3K – Pandora’s Temple 3L – The Rings Of Pandora [Part I] 3M – The Challenge Of Atlas 3N – The Rings Of Pandora [Part II] 30 – The Challenge Of Poseidon 3P – The Rings Of Pandora [Part III] 3Q – The Challenge Of Hades 3R – The Rings Of Pandora [Part IV] 3S – The Cliffs Of Madness 3T – The Architect’s Tomb 3U – The Path Of Hades 3V – Temple Of The Oracle [Part II] 3W – Mount Olympus __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A - Slotwoord 4B - Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. In God Of War is het verzamelen van rode Orbs erg belangrijk, omdat je daarmee je wapens en magie kunt verbeteren. De meeste Orbs verdien je met het verslaan van vijanden, een ander groot deel bevindt zich in kisten. Je kunt echter wat extra rode Orbs krijgen door gewoon alles wat je ziet kapot te meppen. Niet alles kan kapot, maar wat wel stuk gaat geeft je wat rode Orbs. Het is vrij weinig, maar als je dit altijd en overal doet levert het in totaal toch nog redelijk wat op. Met rode Orbs kan je dus wapens en magie verbeteren. Het heeft echter totaal geen nut je magische krachten in het begin al beter te maken. Gebruik daarom dus al je rode Orbs om je Blades Of Chaos op het hoogste level te krijgen. Als dat gelukt is, spaar dan door tot je Army Of Hades krijgt en steek daar dan al je Orbs in tot het niet meer kan. Daarna is Poseidon’s Rage aan de beurt, maar als deze op het maximum zit kan je wat je Orbs doen wat je wilt. Blijf wel bij je magische krachten, want het verbeteren van het Blade Of Artemis is compleet nutteloos. De game bevat een aantal Gorgon Eyes, Phoenix Feathers en Muse Keys. Iedere keer dat je zes Gorgon Eyes bij elkaar hebt wordt je maximale gezondheid vergroot en zes Phoenix Feathers zorgen voor een verhoging van je maximale magievoorraad. Er zijn maar twee Muse Keys te vinden en deze heb je nodig om toegang te krijgen tot een geheime kamer. Zowel de locatie van de Muse Keys als van de geheime kamer staat in de walkthrough vermeld. Er zijn meerdere plekken waar je ze kunt vinden, maar zodra je er twee hebt zal je de rest niet meer vinden. Hetzelfde geldt voor Gorgon Eyes en Phoenix Feathers. Als je de gezondheid en magie meters drie keer hebt vergroot, dus van beide items achttien stuks hebt gevonden, dan zullen kisten waar ze verder in de game in zaten nu rode Orbs bevatten. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Kratos, aanvoerder van een bruut Spartaans leger, wordt gepijnigd door de gruwelijke daden die hij heeft gepleegd. Hij zoekt de hulp van de goden om zijn zonden te kunnen vergeten, maar deze verlangen van hem dat hij Ares, de god van de oorlog, verslaat. Kratos gaat daarom op zoek naar de doos van Pandora, het enige wapen waarmee een god verslagen kan worden. Tijdens zijn zoektocht doorstaat Kratos de legers van Ares en doet zijn best om de tempel van Pandora te overleven. Hij krijgt hulp van de goden door magische krachten, maar moet de tocht toch zelf afleggen. Onderweg ontdek je dat de relatie van Kratos en Ares toch anders ligt dan verwacht en wat de ware beweegredenen van de Spartaanse held zijn. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [KRATOS] Een Spartaanse strijder, samen met zijn leger gevreesd over de hele wereld. Hij wordt achtervolgd door zijn verleden en zoekt vergiffenis bij de goden. [ARES] De god van de oorlog, zoon van Zeus. Valt met zijn legers de stad Athene aan en de goden verzoeken Kratos hem te verslaan. [ZEUS] De oppergod van Olympus, vader van onder andere Ares. Verstrekt je de magische kracht Zeus’ Fury. [ATHENA] De godin van de wijsheid, zus van Ares en directe hulp van Kratos. Zij vertelt hem wat hij moet doen en is zijn steun en toeverlaat. [POSEIDON] De god van de zee, broer van Ares. Zijn trident zorgt er voor dat je kan zwemmen. Verstrekt je de magische kracht Poseidon’s Rage. [HADES] De god van de onderwereld, broer van Hades. Verstrekt je de magische kracht Army Of Hades. [APHRODITE] De godin van de liefde en zus van Ares. Verstrekt je de magische kracht Medusa’s Gaze. [ARTEMIS] De godin van de jacht en zus van Ares. Geeft je het extra wapen Blade Of Artemis. [ORAKEL] Het orakel van de stad Athene. Kratos moet haar redden om advies en hulp te krijgen voor zijn verdere zoektocht. [GRAFDELVER] Deze mysterieuze vent graaft zogenaamd een graf, maar verschaft je een uitgang uit de onderwereld van Hades. [POORTWACHTER] De bewaker van de tempel van Pandora. Het is zijn taak de mensen die daar stierven op te ruimen, te verbranden en tot vijand in de tempel te maken. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Selecteer Army Of Hades Beneden - Selecteer Zeus’ Fury Links - Selecteer Medusa’s Gaze Rechts - Selecteer Poseidon’s Rage SYMBOLEN: Driehoekje - Sterke aanval Kruisje - Springen Vierkantje - Zwakke aanval Rondje - Vastpakken SCHOUDER: L1 - Verdedigen L2 - Magische kracht gebruiken R1 - Beuk vooruit R2 - Interactie STICKS: L3 - Rage Of The Gods (Samen met R3!) Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - Rage Of The Gods (Samen met L3!) Rechter Analoog - Ontwijkende rol FUNCTIE: Start - Gegevensoverzicht Select - Pauzemenu =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\_________________ \ A / THE AEGEAN SEA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je begint meteen met te doen wat je gedurende de game vaak zult doen, het afslachten van legers aan vijanden. In dit deel mep je gewoon wat in de rondte met vierkantje en driehoekje terwijl je af en toe informatie krijgt over de besturing. Zo wordt ook gezegd dat je met rondje vijanden vast kunt grijpen om ze daarna te doden. Na een tijdje komen er wat extra vijanden uit een luik, ook deze maak je af. Als alle vijanden verslagen zijn ga je naar dit luik, aangegeven met een glinstering. Open het luik door meerdere keren snel achter elkaar op R2 te drukken en spring dan in het gat. Houd R2 ingedrukt naast de groene kist om deze te openen en gezondheid terug te krijgen. Rechts van de kist is een doorgang, maar geblokkeerd. Beuk er gewoon tegenaan tot je er door kunt en volg de route verder naar de eerste hydra. Net daarvoor word verteld hoe je moet verdedigen, niet onbelangrijk tegen deze hydra en in het verdere verloop van het spel. Deze hydra verslaan is niet al te moeilijk. Blijf gewoon aanvallen met vierkantje tot je de hydra de flappen bij z’n oren uit ziet slaan. Houd dan L1 ingedrukt om de aanvallen af te ketsen en wacht tot de hydra weer z’n normale positie heeft. Daarna kan je zelf weer in de aanval gaan. Als je genoeg schade hebt gedaan krijg je de kans de hydra te benaderen en rondje te drukken naast hem. Zodra je dat doet start er een mini game waarin je op het juiste moment op de juiste toets moet drukken om de hydra te ontwijken en hem af te maken. De rest van dit dek is aardig kapot en je moet over de balken lopen om aan de overkant te komen. Druk op kruisje als je valt zodat je weer op de balk komt. Lukt dat niet dan zwem je terug en probeer je het opnieuw. Aan de overkant kan je links door een gat lopen. Achter in beeld zie je een vent die niet door jou gered wilt worden, dus laat hem maar lekker zitten. Neem de trap rechts van hem naar boven en open aan het einde weer een kist met R2. Verderop beuk je wat rotzooi opzij om de deur er achter te kunnen openen. Op het dek reken je af met de vliegende vijanden. De mensen zijn geen tegenstanders, maar je kan ze wel doden voor wat gezondheid. Beweeg langzaam naar rechts over het dek als je de vijanden in de buurt dood hebt en er daagt weer een hydra op. Je hebt net geleerd dat je met de rechter analoge stick aanvallen kunt ontwijken en dat is bij deze hydra erg handig. Z’n normale aanval, een beuk naar beneden met z’n kop, is makkelijk te ontwijken door opzij te rollen. Als de hydra een draaiende slingerbeweging maakt met z’n kop moet je flink wat afstand nemen om aan de cirkelende aanval te ontkomen. Val dan ook alleen aan met vierkantje zodat je snel kunt blijven reageren. Mocht je in z’n bek terecht komen, flink op rondje rammen zorgt er voor dat je ontsnapt en dat je tegelijkertijd een beetje schade doet. Na het verslaan van de hydra open je beide deuren rechts in beeld om beide kisten te kunnen openen. Laat je daarna vallen in het gat waar de hydra zat en zwem links naar boven. Beklim het net en versla het kleine aantal vijanden zodat je verder kunt. Daarvoor moet je over de smalle balk lopen naar een splitsing, waar je eerst rechts gaat. Open daar de kist en keer dan terug naar de splitsing, neem daar nu de andere route naar links. Benader de gele gloed en de groene kist voor een tussenstukje, daarna open je de kist en als je wilt kan je ook nog je spel opslaan door in de gele gloed op R2 te drukken. In het volgende stuk zie je een kleine kist verscholen staan achter een blok. Deze kist kan je vastpakken met R2 en dan duwen. Door kruisje enige tijd vast te houden terwijl je dit doet kan je de kist vooruit schoppen. Je moet de kist richting de boogschutters werken door te duwen en te schoppen. Schoppen gaat het snelst en is ook nodig, want als je kist teveel pijlen vangt gaat hij kapot en moet je het opnieuw doen. Als het je lukt een kist aan de overkant te krijgen zet je hem onder één van de twee netten. Door een dubbele sprong te maken kan je bij de netten en dus bij de boogschutters komen. Reken met ze af en open de groene kist voordat je door de volgende doorgang loopt. Beklim de ladder tegenover de bewegende deur en klim daarna nog verder via de netten. Vijanden vallen je aan, maar je krijgt uitleg over hoe je terug kunt vechten. Om sneller te klimmen kan je springen en in een richting duwen. Tijdens het beklimmen van het volgende net leer je ook hoe je vijanden vast kunt pakken en weg kunt smijten. Als je de top van de mast bereikt ga je eerst links over de balk om bij een rode kist te komen. Keer dan terug en spring om het touw boven je te pakken en naar beneden te glijden. Beuk alle drie de barricades kapot en open beide kisten (In de rechter zit een Gorgon Eye!) voor je door de doorgang in het midden gaat. Loop door en benader het teken van een bliksemschicht. Na het tussenstukje heb je de magische kracht genaamd Poseidon’s Rage. Deze kan je meteen uitproberen op de vijanden die op komen dagen. Volg daarna de route verder en sla je spel op bij de gele gloed. Loop naar rechts en open de twee kisten voordat je het net er naast beklimt. Boven aan het net zie je een tussenstukje en begint een nieuw gevecht tegen een stel hydra’s tegelijk. Je vecht tegen drie hydra’s, twee kleine en één grote. Richt eerst je aandacht op de twee kleintjes, deze kan je gewoon verslaan op dezelfde manier als je alle vorige hydra’s verslagen hebt. Het vervelende is alleen dat de éne hydra je naar zich toe trekt als je met de ander aan het vechten bent. Probeer ondanks dat toch eerst alle aandacht en aanvallen op één van de twee te richten. Na verloop van tijd zal de hydra waar je tegen vecht zijn kop op het schip neerleggen. Beklim dan de kisten er naast en spring vanaf daar naar de hangende haak om deze door te hydra te boren en die daarmee uit te schakelen. Herhaal dit proces bij de tweede kleine hydra zodat ze allebei verslagen zijn. Daarna kan je het opnemen tegen de grote hydra, hiervoor beklim je het net aan de mast in het midden. Deze hydra vecht iets anders, maar waarschuwt je nog steeds voor een aanval door de oorflappen te bewegen en z’n kop naar achter te halen. Ga aan het randje staan dicht bij de hydra en wacht tot hij de aanval inzet. Beweeg dan naar de richel waar het net vast zit zodat je niet geraakt wordt als de hydra in het platform bijt. Het kan zijn dat je hierbij over de richel valt, maar dan trek je jezelf omhoog met kruisje. Hoe dan ook, je moet snel aanvallen voor de hydra weer te ver weg is. Herhaal deze tactiek tot de hydra zijn hoofd op het platform laat neer storten, liever niet waar jij staat. Benader hem snel en druk op rondje en blijf hier snel en veel op drukken om het hoofd van de hydra tegen de mast aan te beuken. Hierna moet je weer op de normale manier tegen hem vechten, totdat hij weer z’n hoofd neer legt en je deze weer tegen de mast aan kunt trekken. Na een paar keer is de mast gebroken, maar de tactiek blijf je herhalen. Als je de hydra nu goed beschadigt is hij na een tijdje verdoofd. Blijf op hem inhakken tot het rondje weer boven z’n hoofd verschijnt. In de acties daarna moet je opnieuw op het juiste moment op de juiste knop drukken en de hydra tegen de mast aan trekken om dit gevecht te winnen. Voordat je weg gaat na het verslaan van de grote hydra moet je eerst even z’n keel in lopen. Aan het eind help je de kapitein door op R2 te drukken, waarna je in het bezit bent van zijn sleutel. Loop naar rechts over het dek en beklim de kisten om via een net bij een platform te komen waar twee kisten staat, waarvan de linker een Gorgon Eye bevat. Spring dan om het touw te pakken en naar beneden te glijden. Je staat op een bekend schip, waarop je opnieuw naar achter over het dek loopt en via de geplaatste kist omhoog klimt. Versla op het dek wel even de vijanden. Aan de overkant klim je dus omhoog en ga je door de doorgang. Benader de nu niet meer bewegende deur waar de mensen achter zitten en open deze met R2. Volg de gang naar nog een deur en open deze ook om dit level achter je te laten. ___ /_3_\______________________ \ B / THE GATES OF ATHENS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In dit level valt meteen een grappige mini game te spelen door bij de vrouwen op bed te springen en rondje te drukken. De bedoeling is dat je de knop indrukt of beweging uitvoert die in beeld verschijnt en dit lang genoeg volhoudt. Als beloning krijg je een flink aantal rode Orbs. Dit spelletje kan je zo vaak doen als je wilt, maar na de eerste keer krijg je er bijzonder weinig voor. Ben je hier uitgespeeld dan kan je onder het beeld uit lopen en de gang volgen. Via een save point kom je dan bij een ladder met twee kisten er naast. Open ze voordat je naar boven gaat en praat daar als je wilt nog even tegen het beeld van Athene. Daarna kan je rechts van de boot de haven in gaan en je een weg vechten richting een lift. Voordat je daar naar toe springt ga je eerst even door het gat in de muur rechts er van. Je landt in het water, zwem wat naar rechts en spring weer op het land. Volg de route en versla de vijanden om bij de eerste kist te komen, daar zit een Phoenix Feather in. Verderop staat nog een groene kist. Open deze en klim over de blokken terug naar de hoofdroute, die je weer opnieuw naar de lift toe volgt. Haal daar de hendel over om omhoog te gaan, maar wacht even met het openen van de groene kist. Als je verder loopt word je namelijk aangevallen door drie sterkere vijanden. Val ze aan met je snelle aanval en pas op als ze je weg duwen, druk dan L1 om hun bijl te blokkeren. Je leert ook hoe je dit type vijand moet doden zodra er een rondje boven z’n hoofd komt te staan. De groene kist die je net hebt laten staan komt van pas als je schade hebt opgelopen in dit gevecht. Iets verderop staat nog een blauwe kist net voordat je bij nog een lift terecht komt. Na het openen van de kist neem je de lift omhoog en moet je het opnemen tegen weer een nieuw type vijand. Val hem aan met snelle aanvallen en rol opzij naar rechts als hij uit gaat halen met zijn bal. Herhaal dit tot het rondje boven z’n hoofd komt en activeer op die manier weer een mini game om hem te doden. Deze keer doe je dat door constant de knop in te drukken waarvan het teken in beeld verschijnt. Na deze eerste vijand komt er nog één opdagen en daarna nog één. Als je ze verslagen hebt kan je verder door de doorgang met de kist er naast, maar ga eerst rechts daarvan verder naar achter om in een inham een rode kist te vinden. Daarna ga je alsnog door de voorbij gelopen doorgang. In de ruimte waar je terecht komt staan wat stapels blokken. Twee daarvan hebben een houten blok aan de onderkant, mep beide kapot. Via de kist in de zuidwestelijke hoek kan je op de nu lagere stapel springen en vanaf daar bij een ladder en een kist komen. Open de kist en beklim de ladder zodat je na de richel nog wat verder kunt springen. Baan je een weg naar de westelijke muur en dan naar het zuiden om bij nog een kist te komen. Je ziet ook dat er een gat is in de zuidelijke muur waar nog twee kisten staan, één daarvan bevat een Gorgon Eye. Herhaal dan bijna dezelfde route om bij de noordwestelijke hoek te komen en de ruimte te verlaten. Laat jezelf in de volgende kamer naar beneden vallen en negeer de kist nog even. Raak wel het teken van een bliksemschicht in de gloed aan om een gesprek te beginnen met Aphrodite en een gevecht tegen Medusa te starten. Eerst maar eens een uitleg over de aanvallen van Medusa. Ze heeft een normale aanval die je herkent aan een snelle omtrekkende beweging. Deze aanval kan je simpelweg blokkeren, maar je moet dat wel goed timen. Een andere aanval is een gele straal waarmee ze je in steen kan veranderen. Als ze deze aanval doet moet je met de rechter analoge stick van de straal weg rollen en dit herhalen tot ze er mee ophoudt. In steen veranderen is een serieus probleem, je moet dan snel de linker analoge stick heen en weer bewegen om vrij te komen voordat Medusa je aanvalt en daarmee meteen doodt. Haar aanvallen kan je doen met snelle combo’s, maar als je de Blades Of Chaos al op het tweede level hebt zitten beschik je over Apollo’s Ascension en Apollo’s Offensive (Air). Deze doe je beide met L1 plus kruisje, waarvan de tweede alleen werkt in de lucht. Als het je lukt Medusa te raken met de eerst genoemde aanval dan kan je haar in de lucht flink raken met de tweede aanval zonder dat ze iets terug kan doen. Na genoeg schade gedaan te hebben verschijnt het rondje boven haar hoofd. Grijp haar dus vast en maak de bewegingen met de linker analoge stick die gevraagd worden. Je verdient hiermee Medusa’s Gaze. Deze aanval moet je meteen gebruiken tegen de vijanden die op komen dagen. Druk R2 om de Medusa’s Gaze straal op te roepen en richt deze op een vijand. Druk ondertussen op vierkantje om de vijand langzaam te verstenen, daarna kan je hem met een paar slagen kapot meppen. Herhaal dit bij alle vijanden tot ze allemaal verslagen zijn. Daarna kan je de route verder volgen en een ladder beklimmen na wat vijanden. Spring richting het scherm en time je tweede sprong wat later om op de balk of het platform te landen. Op het platform en in een kamertje links van de balk staan kisten met rode Orbs. Open ze, spring terug naar beneden en beklim de ladder opnieuw. Recht voor je is een hendel waarmee je de grote kruisboog verderop draait. Haal twee keer de hendel over om de kruisboog naar links te richten. Voor dan een pijl af door achter de boog op R2 te drukken en je pookje naar achter te halen. Achter de kapotte muur vind je een kist met daar in een Phoenix Feather. Keer terug naar de hendel en richt de kruisboog op de houten deur, vuur daarna weer een pijl of om deze deur kapot te maken. In de gang er achter ga je links, laat jezelf aan het eind naar beneden vallen. Versla de vijanden en open de kist om een Gorgon Eye te vinden. Daarna til je het hek omhoog door herhaaldelijk op R2 te drukken, waarna je even een stukje opnieuw moet lopen om terug uit te komen bij de kruisboog. In de gang er achter beklim je nu de ladder die rechts tegen de muur zit. Versla buiten je tegenstanders en beklim de muur links van de deuropening. Bovenaan moet je wat naar rechts bewegen en over de scheuren heen springen, waarna je weer afdaalt. Onderweg kom je uiteraard klimmende vijanden tegen. Als je beneden bent volg je de richel naar links, waar je één tegenstander verslaat voordat je achter het grote standbeeld op R2 gaat rammen om deze omver te duwen. Open nog even de groene kist voordat je afdaalt, daarna ga je naar de plek waar het hoofd van het standbeeld terecht is gekomen. Klim via het hoofd op de ladder, op het eerste platform waar je komt versla je wat Medusa handlangers. Er staat links ook nog een groene kist, open deze voor je de volgende ladder beklimt. Daar versla je wat sterkere vijanden, waaronder weer het Medusa type. Als de kust weer veilig is mep je de pilaren links kapot zodat je ze allebei kunt gebruiken om nog hoger te komen. Versla opnieuw een groot aantal standaard vijanden en ga dan naar de kruisboog helemaal rechts. Schiet deze af en gebruik het touw om aan de overkant te komen. Onderweg word je uiteraard nog steeds aangevallen en er komt in beeld te staan hoe je hier kunt aanvallen. Klim helemaal naar het eind van het touw waar je de ladder gebruikt om af te dalen. Volg de route naar een grote poort en open deze op de bekende manier. Loop richting beeld om weer terug te komen bij de eerste kruisboog, die je gebruikt om de bewegende houten deur aan het eind van de gang kapot te schieten. Versla de vijanden die er achter zitten, dat kan met de kruisboog, en beklim de ladder aan het eind van de gang. Ga dus eerst omhoog, dan kom je bij twee kisten, een rode en een groene. Daarna daal je helemaal af naar beneden, zodat je uit komt achter de kapotte poort. Benader het midden van de brug voor een tussenstukje met het orakel van Athene en het einde van dit level. ___ /_3_\______________________________ \ C / THE ROAD TO ATHENS [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Vervolg je weg over de brug, de trap op en tussen de gordijnen door om te aanschouwen wat Ares met de stad doet. Er is meteen een splitsing, maar rechts is momenteel niks boeiends dus ga je links. Een stuk verderop valt een gebouw voor je neus neer zodat je niet rechtdoor kunt, ga dus links door de poort. Je vecht hier constant tegen een variatie van een bekende vijand, die je dus op dezelfde manier kunt verslaan. De bedoeling is echter niet ze te doden, want nieuwe vijanden blijven dan verschijnen. In plaats daarvan zorg je dat je magie gevuld is, door dit aan te vullen bij de blauwe kist die zich constant vanzelf weer vult. Als je richting beeld loopt tref je een schakelaar waarmee de poort achter in beeld geopend wordt. Lok een vijand deze schakelaar op en bevries hem dan met Medusa’s Gaze. Ren snel door de nu geopende poort voordat hij weer dicht gaat en open de groene kist als het nodig is. Daarna kom je terug op de hoofdweg die bezaaid is met vijanden. Reken met ze af en dood burgers als je gezondheid nodig hebt. Vergeet niet de huizen langs de weg open te breken om kisten te vinden. Zo kom je onder andere aan twee Phoenix Feathers en twee Gorgon Eyes. Helemaal aan het eind loop je tegen een wegblokkade aan. Beuk deze gewoon kapot en loop naar de richel. Spring richting het touw en grijp het door rondje ingedrukt te houden. Slinger er aan en spring naar het volgende touw, dat je ook weer pakt met rondje. Klim naar boven en spring de inham in voor wat rode Orbs. Daarna kan je via het laatste touw naar de overkant van de geul. Volg de route verder naar het volgende level. ___ /_3_\______________________________ \ D / ATHENS TOWN SQUARE [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voordat je helemaal naar boven loopt kan je links en rechts deuren kapot beuken voor extra Orbs. Als je uiteindelijk wel boven bent wacht er een sterk monster op je. Versla het door snel aan te vallen en zijn aanvallen rollend te ontwijken. Het rondje boven z’n hoofd geeft aan dat je een extra aanval kunt doen, maar het zal hem niet meteen doden. Pas bij de tweede keer kan dat het geval zijn. Als je dit eerste monster verslaat dagen er twee nieuwe op, die samen iets moeilijker te verslaan zijn. Vergeet niet dat je gezondheid kunt krijgen door de mensen te doden die hier rond rennen. Zodra de drie monsters gedood zijn verdwijnt de barrière van de doorgang links achter op het plein. Ga pas door die doorgang als je de huizen rondom het plein doorzocht hebt. Als je door de doorgang bent gegaan zal je een vrouw opmerken die voor je op de vlucht gaat. In de ruimte er na zijn donker gekleurde platen aan de muur kapot te maken, er achter tref je Orbs aan maar ook een keer een Gorgon Eye. Volg de vrouw verder naar een buitenlocatie. Open de kist en beuk rechts de deuren kapot om het gebied er achter uit te komen. Hier staan twee kisten, waarvan één achter zo’n kapot te maken muurplaat. Keer terug naar buiten en spring over het gat om weer achter de vrouw aan te gaan en een tussenstukje te zien. Daarna ga je de trap verder op, waarna een ongelukje er voor zorgt dat het benodigde item nu beneden op het plein ligt. Voordat je naar beneden springt ga je eerst links. In de kist voorbij het save point zit een Phoenix Feather. Sla het spel op als je wilt en spring dan naar beneden om bij het lichaam van de vrouw op het plein te komen. Pak haar sleutel af en ga opnieuw door de doorgang links achter op het plein. Volg de bekende route, nu bezaaid met allerlei soorten vijanden. Er zijn standaard vijanden met gouden schilden, deze kan je zoals uitgelegd wordt breken met de Plume Of Prometheus aanval die je doet met twee keer vierkantje en dan driehoekje. Blijf verder gaan tot je weer bij het save point komt. Rechts daarvan spring je over het gat en ga je naar het luik, dat kan je openen met de sleutel. Trek het daarna open en laat je in het gat vallen. Volg de gang en bij de splitsing stort de rechter kant in, dus ga verder via links. Open de poort aan het einde en loop zo het volgende level binnen. ___ /_3_\_____________________ \ E / ROOFTOPS OF ATHENS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ren naar het stuk muur met begroeiing en klim er naar boven. Je krijgt uitleg over hoe je van muur naar muur springt, wat je dan ook moet doen om boven te komen. Daar open je een groene en een blauwe kist voordat je naar binnen gaat. Je wordt hier aangevallen door nieuwe vijanden, een soort spoken. Er is een techniek om deze zo goed mogelijk te ontwijken. Als je een spook in de grond ziet verdwijnen, druk dan L1 om te blokkeren. De aanval die ze doen als ze uit de grond komen blokkeer je hiermee. Zodra je dat doet rol je meteen opzij, want de aanval er na is niet te verdedigen. Spoken boven de grond kan je gewoon flink meppen. Na het verslaan van de spoken en wat ondersteuning kan je de groene kist openen en de houten muur meer naar rechts kapot meppen om een Gorgon Eye in een kist te vinden. Beklim daarna de houten trap om boven nog meer vijanden aan te treffen. Richt je aandacht eerst op de spoken en houd afstand van de grote monsters, daarna pak je die ook één voor één aan. Achteraf kan je de groene kist openen en via het randje helemaal achter op het dak naar rechts lopen. In een verborgen inham staan twee kisten, waarvan één een Phoenix Feather bevat. Beneden is nu de doorgang niet meer versperd, dus daal af en ga door de doorgang rechts van de al geopende kist. Ren eerst naar het beeld toe om nog een kist aan te treffen, daarna ren je gewoon naar achter om bij het afgebrokkelde stuk een groene kist te vinden. Spring naar het lager gelegen platform en vanaf daar naar de pilaar met de begroeiing. Klim wat naar rechts zodat je daarna zo ver mogelijk naar beneden kunt gaan, ter hoogte van het balkon links in beeld. Open de kist daar en beuk daarna de deur kapot, in de gang er achter versla je de vijanden terwijl je omhoog gaat. Buiten versla je ook iedereen, waarna je de loopbrug naar beneden kunt duwen. Loop daar overheen en spring terug naar de pilaar. Draai zo ver mogelijk naar rechts en klim omhoog zodat je naar een volgende begroeide pilaar kunt springen. Klim opnieuw tegen de klok in om de pilaar heen en spring af op het balkon met de kist. Open deze en loop door naar de volgende kist. Het pad splitst hier, er is een doorgang rechtdoor en een soort brug naar links. Aan de andere kant er van ga je links om een soort kruisboog te vinden, deze keer verplaatsbaar. Duw dat ding verder naar achter, de hoek om en in de kamer op de draaibare cirkel. Er precies naast zit een poort die je moet openen, doe dat om bij een hendel en een groot aantal verschijnende vijanden te komen. Haal de hendel over en de boog wordt een kwartslag gedraaid. Verder gaat de cirkel echter niet, dus haal de boog er van af en haal dan de hendel weer over. Ze de boog er dan weer op en haal opnieuw de hendel over zodat de boog nu richting de deur achterin gedraaid staat. Ook is er een ladder achter de hendel, beklim die om boven een kist te vinden. Verplaats de kruisboog dan zodat deze precies op de poort verderop mikt en schiet een pijl af om deze kapot te maken. Volg de gang die nu toegankelijk is naar een gloed met een bliksemschicht icoon er in. Raak deze aan om een nieuwe magische kracht, Zeus’ Fury, te krijgen. Loop door de nieuwe doorgang naar buiten en gebruik je nieuwe kracht om de boogschutters op het dak te doden. Richt met L2 om een vijand te selecteren en schiet dan een bliksemschicht met vierkantje. Een poort rechts van de brug gaat open, loop daar doorheen. In het midden van de volgende ruimte zie je duidelijk dat de achterste muur kapot te maken is. Beuk deze dus open en haal uit de drie kisten er achter onder andere een Gorgon Eye en een Phoenix Feather. Ook de vazen kan je nog kapot maken als je wilt, maar als je hier klaar bent keer je terug naar de brug. Steek terug over en ga rechts, door de doorgang naast de kist. In de kamer is weer een hoop stuk te slaan en er is ook een save point. Achter in de inham zit een ladder, beklim deze en versla een aantal vliegende en sterke vijanden. Rechts achter op het dak zit nog een ladder, als je deze beklimt kom je bij twee kisten waarvan er één een Gorgon Eye bevat. Daal weer af en loop naar links over het dak. De rand kan kapot gemaakt worden en je moet daar naar links op een ander dak springen. Je treft daar naast een kist een houten muurtje aan dat kapot kan, maar verder naar links is een houten platform. Vanaf daar kan je naar een touw springen en naar het volgende toe slingeren om op een dak met vijf kisten te komen. Gebruik Zeus’ Fury om de boogschutters in de verste uit te schakelen en open al de kisten voordat je weer terug slingert. Waar het houten muurtje is of was spring je naar het volgende dak en versla je nog wat sterke vijanden voordat je rechts achter de boel kapot mept en naar de begroeide muur springt. Klim het dak op en volg het pad rechts van de kist in de hoek. Verderop zie je een glinstering aan een randje, met aan de overkant een man bij een hendel. Spreek hem aan door R2 te drukken bij de glinstering en schiet daarna een bliksemschicht van Zeus’ Fury naar hem om hem te doden. Steek over via de brug en loop het gebouw in, waar zowel links als rechts een kist staat. Links bevat een Phoenix Feather, rechts heeft een Gorgon Eye voor je. Volg de gang verder en je komt weer die spoken tegen, trek ze gewoon uit elkaar met rondje. Aan het eind van de gang is een inham met een platform met een schakelaar in het midden. Ga er op staan om met de lift naar beneden te gaan. Volg de gang naar een kapotte brug en na een tussenstukje kom je terug in het vorige level. ___ /_3_\_______________________________ \ F / ATHENS TOWN SQUARE [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Balanceer over de nog enige balk van de brug naar de andere kant, als je valt kan je de ladder gebruiken en het opnieuw proberen. Volg de trap naar een bergroute waar je weer wordt aangevallen. Versla deze standaard vijanden en mep rechts van een fakkel de muur kapot om een kist te vinden. Als je de route verder naar links en de trap op volgt kom je bij een tempel. ___ /_3_\________________________________ \ G / TEMPLE OF THE ORACLE [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Begin met het openen van beide kisten aan het begin van de loopbrug. Aan het eind van de loopbrug wordt het gebied afgesloten en moet je vechten tegen vliegende en verstenende vijanden. Als je ze allemaal verslagen hebt ontmoet je de grafdelver die je het één en ander te vertellen heeft. Daarna kan je de eerste trap op gaan en beide kisten naast de doorgang openen voor een Gorgon Eye en een Phoenix Feather. Aan beide uiterste zijkanten van het gebouw kan je via een dubbele sprong een kist met rode Orbs bereiken. Daarna ben je klaar om de tempel binnen te gaan. Als je aan komt in de grote hal komen er vliegende vijanden uit scheuren in de muur gekropen en dit zal ook niet stoppen tenzij jij er wat aan doet. Helaas leveren deze vijanden weinig Orbs op, anders was dit een perfect punt geweest om ze te verzamelen. Achter in de ruimte staan op de verhoging twee beelden van strijders met een schild. Die beelden kan je met R2 vast pakken en naar beneden trekken of duwen. Het schild van een beeld moet je tegen de scheur in de muur positioneren zodat de vliegende beesten er niet meer uit kunnen. Let dus op welk beeld bij welke scheur hoort, omdat het schild gespiegeld zit. Tijdens het duwen van een beeld let je op het geschreeuw van de vijanden. Als je een gil hoort laat je R2 los en druk je snel L1 om de aanval af te ketsen, waarna je weer verder kunt duwen. Herhaal dit tot beide scheuren in de muur zijn afgesloten en roei dan de vijanden uit die nog aanwezig zijn. Achter de beelden staan trouwens kisten, net als in de linker hoek naast de ingang waardoor je binnen kwam. Naast die kist kan je ook een hek open tillen, waarna je de trap op kunt. Boven moet je via de balken oversteken naar de andere kant, maar een aantal balken zullen weg vallen. De route is echter overduidelijk, dus gebruik de balken die wel blijven hangen om die overkant te bereiken. Loop dan naar links langs een save point en een kist en vecht je een weg door de gang met standaard vijanden tot je uiteindelijk weer op een buitenlocatie terecht komt. In een tussenstukje zie je waar het orakel nu is, maar je hoeft je nog niet te haasten om haar te redden. Naast de doorgang waar je uit komt staan twee beelden. Sleep ze één voor één van het scherm af en dan naar rechts, zodat ze op elkaar komen te staan als je ze het randje af hebt geduwd bij de glinstering. Spring dan naar beneden en duw beide beelden die op elkaar staan naar rechts. In de waterbak verderop is een mooie inham waar je de constructie in kunt plaatsen. Via het gebouwtje rondom de deur en datgene er naast kan je op het bovenste beeld springen en vanaf daar de begroeiing vast pakken. Als je wat verder klimt zie je opnieuw een tussenstukje, waarna er wel haast is geboden en er een timer begint te lopen. Spring met de juiste timing voorbij de draaiende schijven en beklim verderop een ander stuk begroeiing, je bent sneller als je gewoon springt tijdens het klimmen. Bij het touw moet je een dubbele sprong maken voordat je het vast kunt grijpen, waarna je meteen weer verder springt. Ren verder en probeer snel over de smalle balken te balanceren. Verderop is nog een touw, gebruik het om naar de schotel te springen die het grote beeld vast heeft. Vanaf daar kan je het orakel bereiken en wat achtergrondinformatie krijgen in opnieuw een tussenstukje. Voordat je echter door de poort gaat die het orakel voor je opent loont het eerst even opnieuw dezelfde route als net af te leggen. Na het balanceren over beide balken kom je bij het tweede touw. Op het uiterste puntje maak je een dubbele sprong gevolgd met een druk op R1 van het scherm af om te landen op een geheime richel. Hier staan twee kisten met rode Orbs. Als je die gepakt hebt spring je naar beneden en loop je iets naar rechts. Achter de al kapotte muur vind je een kist met een Gorgon Eye. Keer dan terug naar de doorgang waar het orakel staat en loop er doorheen. Volg de route naar een splitsing en een save point. Neem eerst de route naar rechts over de brug en binnen in het grote beeld volg je de spiraalvormige trap naar beneden. Voordat je over de richel springt kijk je eerst even onder de trap om een kist met een Phoenix Feather te vinden. Spring daarna door de opening naar het volgende level. ___ /_3_\_______________________ \ H / THE SEWERS OF ATHENS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Dit level is vrij rechttoe rechtaan zonder spannende gebeurtenissen. Je vecht tegen alle soorten vijanden die je al een keer tegen bent gekomen, terwijl je vaak tegelijkertijd belaagd wordt door boogschutters. Probeer dan ook de sterkere vijanden daar weg te lokken zodat je die zonder problemen kunt verslaan. Daarna kan je de aandacht richten op de boogschutters, die vaak op richels staan waar nog wel wat te halen valt aan Orbs. Ook kom je onderweg diverse kisten tegen die je gezondheid en magie weer aanvullen, afhankelijk van wanneer je ze opent. Aan het einde van het riool tref je een ladder aan. Het einde van de trap voorbij de kist is niet echt het einde, want als je aan de hendel trekt kan je nog verder omhoog. ___ /_3_\_______________________________ \ I / THE ROAD TO ATHENS [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je staat op de bekende brug die je richting Athene brengt, dus beklim de trap en loop onder de gordijnen door. Vorige keer moest je de linker route nemen, maar deze keer ga je rechts. Volg de bergroute naar een poort die nu geopend is en met rechts er van een kist waar je een Gorgon Eye uit haalt. Daarna kan je door de poort lopen naar een nieuw gebied. ___ /_3_\_______________________ \ J / DESERT OF LOST SOULS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het begin van dit gebied is nog makkelijk, er staat een kist voor je klaar links van de route. Volg die route verder en je komt bij een beeld van Athene, ze geeft je wat informatie over de rest van dit level. Ze vertelt je dat je de Sirenes moet verslaan om een veilige doorgang te krijgen. Sirenes vind je door op je gehoor af te gaan. Ze maken een geluid en dat zal harder worden als je dichterbij komt. Vergeet niet de kisten met rode Orbs te openen tijdens je zoektocht. De eerste Sirene vind je in het noorden van de woestijn, bij een tempelruïne. Als je haar gevonden hebt kan je een paar klappen uitdelen voordat ze uithaalt met een magische aanval. Blokkeer deze gewoon en mep haar tussen het verdedigen door. Zodra het rondje boven haar hoofd verschijnt kan je haar grijpen en doden, waarna je er achter komt dat waar je nu bent ook de uitgang is maar pas geopend wordt als je de twee overige Sirenes hebt uitgeschakeld. In het midden van de woestijn tref je een begraven beeld aan dat je haast niet kunt missen en ten zuiden daarvan vind je de tweede Sirene, maar deze wordt geholpen door twee sterke vijanden. Probeer deze te ontwijken terwijl je de Sirene aanvalt op dezelfde manier als eerst, daarna kan je rustiger tegen haar handlangers vechten. Vanaf waar je nu vocht ga je richting het noordwesten om in de buurt te komen van de derde Sirene, je zult haar vanzelf horen als dat gebeurt in de buurt van een soort ruïne van een plein. Ook deze Sirene wordt ondersteund door dezelfde soort vijanden, opnieuw zijn het er twee die je aanpakt na het verslaan van de Sirene. Daarna kan je terug naar de ruïne waar je de eerste Sirene versloeg om daar nu naar binnen te gaan. In de hal kan je nog wat kisten openen en je spel opslaan voordat je links naar beneden gaat. Laat je daar vallen op de lopende band en loop een stukje naar links. Open de poort en sleep het zwarte blok naar buiten. Er achter staat nog een kist, maar zodra het blok buiten staat word je aangevallen. Reken snel af met de vijanden en gebruik de op te laden trap van Kratos (R2 en dan kruisje!) om het blok zo snel mogelijk naar links over de lopende band te werken. Ondertussen word je steeds aangevallen, schakel je tegenstanders snel uit. Als het blok helemaal links staat kan je het gebruiken om met een dubbele sprong naar de richel te springen. Til de poort op en volg de route naar buiten, waar je op de hoorn blaast om een doorgang in de zandstorm te maken. Aan beide kanten van de trap aan de andere kant staan kisten, open ze om je gezondheid en magie op het maximum te krijgen. Boven aan de trap staat nog een hoorn, maar deze verdwijnt en je moet het opnemen tegen een aantal Sirenes tegelijk. De Sirenes zijn vrij snel met hun aanval, dus probeer kort en snel aan te vallen om daarna meteen te verdedigen. Versla een Sirene door op rondje te drukken als dat symbool boven het hoofd zweeft om weer wat gezondheid terug te krijgen. Nieuwe Sirenes zullen een tijd lang blijven verschijnen. Met een beetje mazzel kan je de Sirenes elkaar laten raken met hun magische aanval en als je omsingeld bent is jouw magische aanval Poseidon’s Rage best handig. Een tussenstukje zal starten als alle Sirenes verslagen zijn en de hoorn wordt weer teruggeplaatst zodat jij er op kan blazen en in het volgende level terecht komt. ___ /_3_\___________________ \ K / PANDORA’S TEMPLE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Steek over via de grote brug en kijk aan de overkant even mee naar de gebeurtenissen rond het vuur. De hoofdpoort is gesloten, dus open de kisten links en rechts er van als je wilt en volg dan de route naar links. Je daalt af en volgt een pad langs de rotsen en onder de brug door. Aan het einde kan je aan een stang aan de muur trekken om zo een trap uit de rotsen te halen. Zodra deze helemaal uitgetrokken is spring je snel van platform naar platform om boven te komen, want de trap schuift weer terug. Boven heb je een praatje met de poortwachter, die daarna de hoofdpoort voor je zal openen. Spring dus terug naar beneden als je de kist geopend hebt en benader de trap achter de nu geopende poort. Een nieuw soort vijand verschijnt, maar deze versla je op dezelfde manier als zijn kleinere versie. Een paar snelle klappen en dan opzij rollen om de tegenaanval te ontwijken. Als de eerste verslagen is komt een volgende opdagen, waardoor je er uiteindelijk drie moet verslaan. Beklim daarna de trap en vind drie kisten. De linker bevat een Gorgon Eye en de meest rechter een Phoenix Feather. Draai daarna de hendel bij de cirkel een rondje tegen de klok in om de grote poort te openen. Binnen sluit deze zich achter je en word je aangevallen door de vijanden die in de grond kunnen verdwijnen. Achterin verschijnen ook boogschutters, reken daar eerst mee af zodat ze geen last meer zijn. Als de hele kamer weer veilig is druk je bij de ronde poort met het oog in het midden op R2 om deze te openen. Loop naar binnen en de poort sluit zich weer achter je. ___ /_3_\________________________________ \ L / THE RINGS OF PANDORA [PART I] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Volg de afbuigende gang naar achter tot je links een doodshoofd op een deur ziet en daar tegenover een doorgang. Ga daar naar binnen en baan je een weg tussen de stekels door. Als deze naar achter bewegen rol je er met het rechter pookje langs of je moet gewoon snel zijn met lopen. In de kamer waar je terecht komt zijn wat boogschutters, reken daar mee af en open de twee kisten die ze bewaken. Ga dan verder naar de inham tussen de twee kisten en trek daar aan de hendel. Terug in de rondlopende gang verschijt nu een platform met een hendel, maar je kunt nu ongeschonden terug tussen de stekels door lopen. Draai daar aan de hendel op het platform tegen de klok in totdat een nieuwe doorgang verschijnt. Hier kan je nog niet heen, dus draai verder tot de volgende opening toegankelijk is. Benader het icoon van de bliksemschicht en krijg van Artemis een nieuw wapen voordat je verder loopt naar de eerste uitdaging. ___ /_3_\_________________________ \ M / THE CHALLENGE OF ATLAS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Volg de gang naar een kamer, daar mag je weer een flink gevecht leveren. Versla eerst alle standaard vijanden. Als deze niet meer verschijnen worden ze vervangen voor de vijanden die je in steen kunnen veranderen. Ze proberen dit vaak en snel, dus blijf flink rollen! Zodra alles en iedereen verslagen is ga je naar de hoek rechts achter, waar je naar een kapotte trap kunt springen om boven te komen. Onderweg naar en op de brug tref je weer een aantal vijanden aan, met bij de brug ook een stel boogschutters. Lok de vijanden op de brug naar een plek waar de boogschutters je niet kunnen raken en schakel die eerst uit, keer dan terug en gebruik Zeus’ Fury om de schutters te doden. Daarna kan je verder over de brug en over de smalle balken naar waar de boogschutters stonden. Rechts in een inham staat een kist waar je een Gorgon Eye uit haalt. Links is een hendel, haal die over om een steen aan een kabel naar beneden te laten zakken. Spring vanaf de richel bij de hendel richting die kabel en klim naar beneden. Vanaf daar moet je via een ander touw naar rechts over de afgrond klimmen terwijl je weer aangevallen wordt. Deze vijanden zijn iets sterker dan eerst en kunnen aan je voeten gaan hangen, waarna je ze van je af moet schudden. Aan de andere kant staan kisten klaar om gezondheid en magie aan te vullen. Bovenaan de trap vind je een altaar met een schild er op, pak het om het Shield Of Hades te krijgen. Er verschijnen direct een hoop vijanden en links gaat een muur jouw kant op bewegen. Je moet dus de vijanden verslaan voordat de muur je plat drukt tegen de barrière. Gebruik aanvallen die veel vijanden tegelijk kunnen raken en ook Poseidon’s Rage kan van pas komen. Verderop staan twee kisten, open ze en spring terug naar waar je dit gebied begon. Klim weer omhoog via de kabel en spring er af op grondniveau. Rechts is een deur open, ga er doorheen en versla de verstenende tegenstanders. Links is een ruimte waar ook wat boogschutters staan. Schakel ze uit en loop iets terug naar de hoek in de vorige gang. Sleep de bak met stenen naar de kamer verderop en dicht bij de inham in het midden
van de achterste muur. In het midden van de kamer zit een schakelaar waarmee de muur rondom de inham draait, maar dat is erg kort. Je moet de bak met stenen door R2 vast te houden en kruisje te drukken richting de schakelaar schoppen en dan met het rechter pookje richting de inham drukken om er snel naar toe te rollen. Als je dit goed doet sta je aan de andere kant van de muur, waar je meteen aangevallen wordt. Na het vechten open je drie kisten, waarvan er één nog om de hoek staat. Op de hoek zit een ladder die je beklimt om op een hoger niveau van de vorige kamer te komen. Recht voor je zie je het Shield Of Zeus, maar vergeet niet via de balken ook bij twee kisten met rode Orbs te komen. Laat je dan vallen naar de begane grond en loop naar de linker onderste hoek. Plaats daar de twee schilden zodat de poort open gaat en beklim de ladder voorbij het save point in de gang. Je komt uit in een kamer met diverse rollende zagen. Probeer ongeschonden de rechter kant van de kamer te bereiken en daar de gang in te gaan. Er is hier een half kapotte muur die je moet slopen om verder te kunnen. Versla eerst de vijanden en stap dan op de lopende band. Time je bewegingen tussen de stekels door en bereik de trap links aan het einde. Na de brug open je links een kist voordat je rechts de ladder beklimt. Je moet een flink stuk langs wat rotswanden klimmen terwijl je aangevallen wordt door standaard en vliegende vijanden. Uiteindelijk kom je terecht op een platform met een hendel, maar klim eerst even verder naar beneden om uit een kist een Gorgon Eye te halen. Keer dan terug, open de kist en haal de hendel over. Negeer even de lange ketting en loop de volgende kamer in. Breek de schilden van de vijanden met de Plume Of Prometheus aanval (Vierkantje, vierkantje, driehoekje!) en versla dan zowel deze vijanden als de Sirenes. Je moet dit erg snel doen, want de vloer zal na een tijdje onder je weg vallen. Maak vooral gebruik van Poseidon’s Rage om snel de klus te klaren. Zodra de vijanden verslagen zijn ren je naar het altaar achter in de kamer om daar het Handle Of Atlas te pakken. Keer dan terug naar de grote ketting en klim verder naar boven. Hier open je de kisten voordat je via de ketting helemaal naar beneden glijdt. Loop terug over de brug, maar blijf staan bij het gat in de leuning. Maak een dubbele sprong richting de achterste muur, waar je twee kisten vindt. Links één met een Gorgon Eye en rechts één met een Phoenix Feather. Als de walkthrough compleet gevolgd hebt is dit het laatste Gorgon Eye dat je zult vinden, omdat je nu op het maximum van je gezondheid zit. Als je ze nog niet allemaal hebt kan het zijn dat kistjes aangeduid als kistjes met rode Orbs in plaats daarvan Gorgon Eyes bevatten. Spring terug naar de loopbrug, volg deze naar links en baan je een weg door de stekels om terug te komen in de kamer met de zagen. Open eerst de kistjes, want je komt hier zo niet meer terug. Rechts in deze kamer zie je een hendel. Haal deze over en baan je snel een weg naar de linker achterste hoek om nog een hendel te gebruiken. Met deze combinatie open je de doorgang in het midden van de achterste muur, waar je nu dus snel doorheen moet gaan. Loop rechts over de richel langs de afgrond en open de poort met de afbeelding van Atlas. Versla snel de boogschutters en richt je dan op de sterke vijanden met de hamers. Als deze verslagen zijn open je de kist achter het beeld van Atlas om de eerste Muse Key te vinden. Gebruik daarna de Handle Of Atlas op de hendel voor het beeld en draai deze dan met de klok mee tot Atlas de bal boven z’n hoofd heeft. Rechts naast het beeld, aan de andere kant van het hek, is een trap. Beklim deze en versla de vijanden terwijl je de gang volgt. Links van de doorgang waar je uit komt staat een kist met een Phoenix Feather er in en op deze verdieping staan nog eens drie kisten met rode Orbs er in. In het midden van de ruimte, op een klein platformpje, is een hendel die je over moet halen. Je ziet dan een tussenstukje waarin Atlas met zijn bal een nieuwe doorgang maakt. Spring terug naar beneden en loop door deze nieuwe doorgang. Buiten staat meteen links een kist met rode Orbs. Open deze kist en volg de loopbrug naar een doodskist. Trek het deksel er van af en spring er in, om daarna met R2 het hoofd van de man te pakken zodat je The Architect’s Son’s Head hebt. De tombe schuift opzij, zodat jij via de ladder naar beneden kunt. Open de kist en volg de gang tot een nogal onthullend filmpje getoond wordt. Volg daarna de gang verder en open de deur aan het einde om in bekend gebied te komen. Baan je een weg door de vijanden in de gang met de nog steeds stilstaande stekels tot je weer bij de deur met het doodshoofd komt. ___ /_3_\_________________________________ \ N / THE RINGS OF PANDORA [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Plaats The Architect’s Son’s Head in het doodshoofd van de deur en loop naar binnen. Pas wel op voor de grote roller die hier binnen rond blijft gaan. Volg de ring met de klok mee tot je in de binnenbocht een trap aantreft. Beklim deze en wacht tot de grote roller langs komt. Spring er dan op en loop in het juiste tempo tegen de richting van de roller in. Probeer op de roller te blijven tot je bij de ladder komt die je net even kort te zien kreeg. Spring daar naar toe en grijp hem vast, waarna je naar beneden zakt en de roller in de grond verdwijnt. Klim toch omhoog en open alle kisten. Sla als je wilt je spel op en volg de gang verder naar de volgende uitdaging. ___ /_3_\____________________________ \ O / THE CHALLENGE OF POSEIDON / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop over de loopbrug naar het ronde gebied, waar je kennismaakt met een nieuw soort vijand, namelijk honden. Deze beesten hebben vrij veel aanvallen die je niet kunt blokkeren, dus moet je ze ontwijken. Ingesloten raken moet je dus zien te voorkomen. Mocht je gezondheid nodig hebben, schakel dan een kleiner hondje uit met een greep om er groene Orbs voor te krijgen. De honden zijn ook vast te grijpen als het rondje boven hun hoofd verschijnt, maar je hoeft er verder niets speciaals voor te doen om je aanval af te ronden. Deze greep is niet altijd dodelijk, je doet wat meer schade en er volgt een andere afronding als de vijand ook echt gedood wordt. Open tijdens of na het gevecht ook de kist en volg de route dan verder naar links, waar ook nog een kist naast een rotsblok staat. Naast het openen van de kist duw je dit blok verder over de route, maar al snel moet je het opnemen tegen grote vijanden voordat je verder kunt. Nadat je ze verslagen hebt duw je het blok verder. Je hebt het nodig voor bescherming, want om de hoek staan boogschutters met ontploffende pijlen. Duw het blok zo dicht mogelijk bij ze, maar pas op voor pijlen die toch in de buurt komen. Bestorm dan de groep en maai ze snel neer. Op de verhoging volg je de route verder, waar je het al snel weer op moet nemen tegen honden. Probeer ze snel te doden zodat ze niet de kans krijgen om groot te worden. Mocht dat toch gebeuren dan weet je hoe je tegen ze moet vechten. Versla ook weer een stel boogschutters, vergeet die op het platform niet, en loop door de poort. In het midden van de ronde kamer zit een hendel. Als je deze overhaalt gaat de poort dicht en de muren zullen gaan draaien. Blijf bij de gesloten poort, deze draait langs een kist. Zodra hij open gaat ren je naar binnen en druk je R2 om te kist te openen, waarna je meteen met de richter pook weer van de kist af beweegt om naar buiten te rollen. Als je snel genoeg bent overleef je het. Herhaal dit bij de overige kisten om aardig wat rode Orbs te verzamelen. Uiteindelijk gaat de poort open bij de uitgang, waar je naar buiten kunt en nog een kist ziet staan. Verderop kom je een sterkere variatie van de standaard vijand tegen, waarbij je meer zult moeten verdedigen en ontwijken. Loop verder naar links om een zeer grote ketting te zien hangen. Hier kan je langs de muur omhoog springen om een richel vast te pakken. Vanaf daar kan je weer een andere richel vastpakken, enzovoort. Probeer zo veel mogelijk naar rechts te gaan iedere keer en je komt bij een kist waar de tweede Muse Key in zit. Dat zal ook de laatste zijn als je de eerste al gevonden hebt, zo niet dan krijg je later de kans er nog één te vinden. Volg daarna de richels helemaal naar links, achter de linker ketting langs. Op het volgende platform versla je drie sterke vijanden met hamers, waarna je naar links gaat en de trap beklimt. Open de twee kisten in de gang en loop verder naar het eind van de gang, voorbij nog twee kisten naar het handvat dat je nodig hebt. Raap het op en keer terug naar de hendel onder de hangende kooien. Plaats het handvat hier aan en draai de hendel rond om een kooi te laten zakken. Deze kooi duw je naar beneden, waarna je hem de schans op moet duwen. Onderweg word je echter flink aangevallen, dus zorg dat je de kooi achter zo’n uitstekend hoopje stenen haakt als je gaat vechten. Zo kan je stukje bij beetje de kooi boven krijgen, waar je hem de kamer binnen duwt en op de schakelaar tegel achter de hendel zet. Haal dan de hendel over en een doorgang zal zich openen. Volg de gang naar een altaar met Poseidon’s Trident. Trek deze met R2 uit het altaar en je krijgt de mogelijkheid om onder water te zwemmen. Aan beide kanten van de brug zitten ladders aan de muur die je bij kisten brengen. Aan de linker kant is dat een Phoenix Feather. Aan de rechter kant in het water zit de tunnel waardoor je verder komt. Met R1 beuk je door de blokkades heen, waarna je weer naar boven zwemt en uit het water klimt. Probeer snel de hondjes uit te schakelen voordat ze groot worden, of reken of met die grotere versies. Open de kist en daarna de deur verderop. Haal de schakelaar over die er achter zit en keer terug naar de kamer waar je Poseidon’s Trident vond. Versla daar wat vliegende vijanden en honden voordat je bij het save point de blokken beklimt en verder gaat door de tunnel. Uiteindelijk kom je na een kist bij water terecht, dat je volgt tot je bij een gedaante terecht komt. Duik daar dieper naar beneden en zwem verder tot je bij een half vergane muurdecoratie komt. Hier kan je zowel links als rechts gaan. Ga eerst links en versla boven water de vijanden. Open de kist en beuk door de kapotte muur heen, waarna je alle potjes kan slopen en aan het einde nog een kist opent. Keer terug naar de splitsing onder water en ga nu rechts. Na een tijdje zwem je door een opening die op een mond lijkt, waarna de muren op je af komen. Gebruik R1 om steeds je snelle zwem op te laden zodat je aan de andere kant bent voordat de muren te dichtbij komen. Verderop kan je weer het water uit, waar je het ook opneemt tegen vliegende en standaard vijanden. Zodra deze verslagen zijn kan je de kisten openen en de hendel overhalen. Spring weer het water in maar blijf aan de oppervlakte. Zwem naar achter en aan beide kanten kan je op een richel springen en de muur kapot meppen om een kist met rode Orbs te vinden. Duik dan wel onder water en volg de route terug naar de splitsing, maar vergeet niet opnieuw gebruik te maken van R1 tussen de muren die op je af komen. Bij de splitsing zwem je richting scherm, dus van de muurdecoratie af. Als de camera draait zwem je naar achter, tussen de kettingen door. Bij het save point kan je het spel opslaan en links er net voorbij zit een muur waar je doorheen beukt met R1. Zwem naar boven en spring uit het water om een aantal kisten met rode Orbs te vinden. Keer dan terug naar het save point en zwem naar rechts om bij een beeld van Poseidon te komen. Zwem iets naar beneden en wacht tot er een grote plaat voorbij komt. Duik snel zo ver mogelijk naar beneden en gebruik R1 om zo snel mogelijk naar links te gaan. Bij een inham in de bodem duik je dieper om daar te schuilen voor de volgende plaat die er aan komt. Herhaal dit en schuil bij de volgende kuil. Daarna is het nog maar een klein stukje verder naar een veilige tunnel. Zwem naar het einde en klim in de ruimte het water uit om te vechten tegen sterke vijanden met hamers. Zodra deze weg zijn haal je de schakelaar over om wat platformen er bij te halen, die je gebruikt om boven te komen. Doe dit wel snel, want de platformen zakken na een tijdje weer. Als je goed bent aangekomen versla je de vijanden, open je de kisten en lees je het boek onder aan het standbeeld. De geheime uitgang vind je door terug te keren naar de hendel die de platformen omhoog laat komen. Haal deze opnieuw over en zwem snel naar links langs de platformen naar de laatste ondersteunende pilaar. Daar zit een gat in waar je in zwemt, zodat de pilaar je mee naar beneden neemt. Zwem door de lange tunnel tot je uit komt in een bekende kamer. ___ /_3_\__________________________________ \ P / THE RINGS OF PANDORA [PART III] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Verlaat de kamer door de gang met de stekels, waar je opnieuw vecht tegen standaard vijanden met schilden. Je weet inmiddels hoe je daar mee af moet rekenen, dus versla ze en loop via de buitenste ring naar de ring waar de roller in zat. Volg opnieuw het pad zodat je bij de trap komt, beklim deze en spring in het water. Onder water vind je een tunnel, zwem daar naar binnen en volg deze tot je weer uit het water kunt klimmen. Je komt in een grote ruimte met lava en een grote poort. Negeer dit alles en loop naar rechts om in de muur een heel smal breekbaar stuk te vinden. Mep het kapot, sla je spel op als je wilt en beklim de ladder tussen de twee kisten nadat je deze geopend hebt. Loop een stukje verder en je begint aan de volgende uitdaging. ___ /_3_\_________________________ \ Q / THE CHALLENGE OF HADES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In de grote ruimte beklim je de platformen langs de linker muur om bij een houten deur te komen. Spring eerst nog even op het hout er boven en beuk de muur kapot om rode Orbs te vinden. Probeer daarna de houten deur er onder te openen door toe te stemmen als er wat gevraagd wordt. De deur gaat nog niet open, maar een nieuw type vijand daagt op, paardmensen. Op de begane grond verschijnen twee blauwe cirkels met in de rand per stuk vier andere cirkels. Je moet de paardmensen zien te doden terwijl ze in de cirkel staan, want voor iedere moord in de cirkel gaat zo’n kleine cirkel in de rand branden. Als alle vier de cirkeltjes vol zijn zal een deel van de poort open gaat. Doe dit ook bij de andere cirkel en de poort zal helemaal open zijn, de rest van de vijanden sterft ter plekke. Loop door de net geopende doorgang en als je weer buiten komt heb je links een platform waar je op kan komen door eerst op een ton of vaas te springen. Er staan daar drie kisten, waarvan er één een Phoenix Feather bevat. Loop daarna verder naar links en open de volgende deur. Na de obstakels als lavaputten en pijlen uit de muur kom je in een gedeelte dat vol zit met vijanden en opgezet zou moeten zijn als een doolhof. De bedoeling hier is dat je alle tegenstanders verslaat, zodat er verder geen vijand meer in het doolhof is. Gelukkig zijn er genoeg kisten om je gezondheid mee op pijl te houden. Het doolhof bestaat uit twee verdiepingen die allebei niet zo groot zijn. Je zult dus niet echt de weg kwijt raken, maar probeer wel alles goed uit te komen. Je moet er zeker van zijn dat alle vijanden op de begane grond verslagen zijn voordat je met het liftje omhoog gaat. Ook dat liftje is vrij makkelijk te vinden. Op die volgende verdieping zit links in de muur een blok dat je naar achter kunt duwen, waarna je bij twee kisten met rode Orbs kan. Als je een beetje rechts blijft aanhouden kom je bij nog zo’n blok, waar achter je flink moet vechten. Vlakbij is een gang waarin een groot houten blok heen en weer schuift. Als deze bij de opening weg schuift ren je naar binnen en spring je snel op het blok. Versla de vijanden die verschijnen en wacht tot het blok ver genoeg terug trekt om rechts een nieuwe doorgang vrij te maken waar je dan snel naar binnen kunt. Versla de vijanden die daar zitten en als het goed is zal de poort boven het houten blok open gaat omdat alle vijanden dood zijn. Klim dus terug op het blok en verlaat het doolhof. Je komt in een bekende kamer, waar je even op de vloerschakelaar gaat staan om een beeld van Hades omhoog te krijgen. Spring naar de begane grond en duik in het bloed rondom het beeld. Helemaal bij de bodem, in de basis van het beeld, zit een schakelaar. Haal deze over om het beeld wat licht te laten schijnen, waarna je weer naar boven gaat en de boel wordt afgesloten. Via de ladder aan de zijkant van het beeld klim je naar boven, waar achter het hoofd een hendel zit. Gebruik de hendel om het hoofd een halve cirkel te laten draaien, zodat het licht in de uiterst lange gang schijnt. Spring terug naar beneden en beklim de trap om de lange gang in te gaan, maar pas op voor de rollende rotsblokken. In de gang zitten aan beide kanten deuren die je kan openen met R2. De meeste bieden je echter alleen een schuilplaats, maar er zijn twee deuren die wel nuttig zijn om te openen. Ten eerste is dat de tweede deur aan de rechter kant, daar staat een kist achter. Ten tweede is dat de derde deur aan de linker kant, dat is de uitgang. Voordat je doorheen gaat echter is het goed om naar de verlaagde kamer helemaal aan het einde van de gang te gaan. Daar vecht je eerst tegen wat vijanden, waarna je de kisten kunt openen om onder andere een Phoenix Feather te vinden. Keer dan terug naar die derde deur aan de linker kant om verder te gaan. In de eerstvolgende ruimte neem je het op tegen een sterkere variant van een bekende vijand, de hamers hebben plaats gemaakt voor bijlen. Probeer eerst de boogschutters uit te schakelen of zorg er voor dat ze de grote vijanden raken in plaats van jou. Neem eerst de rechter gang het trappetje op en schakel de boogschutters op de richel uit. Open het kistje als je wilt en keer terug naar de vorige ruimte, waar je nu links gaat langs nog een kistje. Klim naar boven en gebruik het touw om over de afgrond te klimmen. Beuk de vijanden die je onderweg tegen komt naar beneden en land netjes op het cirkelvormige plateau, waar je aangevallen wordt door veel en verschillende vijanden. Na een tijdje verschijnen er ook boogschutters, deze zijn zeer irritant als je daar niet eerst snel mee afrekent. Gebruik ook Poseidon’s Rage als je ingesloten wordt en vul je magie aan met de enige blauwe kist rechts van het plateau. Als alle vijanden verslagen zijn krijg je toegang tot de ladder. Beklim deze, spring nog wat omhoog en volg de gang terug naar de bekende grote ruimte met Hades. Check onderweg weg even de zijtakken voor kistjes en potten. In de grote ruimte stap je de eerste balk op, maar in plaats van meteen de hoek naar links om te gaan maak je een dubbele sprong naar voren. Vanaf dit platform neem je de eerste balk naar rechts om op een volgend platform een Phoenix Feather te vinden. Volg de balken verder door de ruimte en open onderweg nog twee kisten voor rode Orbs. Vlak bij die laatste kist zie je een doodlopende balk, maar er draait af en toe een andere balk langs. Spring daar op en beklim twee ladders, waarna je weer over moet steken via een balk. Bij het touw kan je al naar beneden glijden, maar ga eerst even naar rechts om aan het einde een kist te openen. Als je naar beneden bent gegleden daal je af via een ladder en loop je de volgende gang in. Je komt uit bij een soort roer bij een afbeelding, geef daar even een draai aan. Volg het trappenstelsel dan naar beneden om in bekend gebied terug te vallen. Loop van de ladder af terug naar een save point en vanaf daar naar de ruimte met de klapperende poort. Benader deze om het op te nemen tegen een grote baas. Dit gevecht vindt plaats in meerdere stappen, waarin je steeds een andere aanpak moet hebben om de baas te verslaan. Loop snel naar de rechter onderste hoek van dit gebied en loop daar naar boven om op een verhoogd platform te komen. Wacht tot de baas toeslaat, zodat er lava tevoorschijn komt. Haal dan uit met een sterke aanval. Mocht je de Blades Of Chaos op het hoogste level hebben, dan is Might Of Hercules de beste aanval. Deze doe je door één keer vierkantje te drukken en hem de tweede keer ingedrukt te houden. Aanvallen van de baas ontwijk je door weg te rollen. Iedere keer dat je schade doet zal de baas meer stoom afblazen uit maximaal acht gaten. Zodra ze alle acht stoom blazen ren je zo snel mogelijk richting de poort waar de baas uit kwam. De baas gaat daar zitten met een rondje boven z’n hoofd, dus grijp hem vast om de mini game te starten. Net als bij de verstenende vijanden moet je de linker pook draaien zoals wordt aangegeven. Na het succesvol uitvoeren van de mini game is de baas even verdoofd, wat jou de tijd geeft terug te rennen naar het platform aan het begin en helemaal links een hendel over te halen. Hiermee schiet je een projectiel af dat nog meer schade doet aan het pantser van de baas. Hierna moet je alles weer herhalen, totdat je genoeg schade hebt gedaan om het pantser compleet te vernietigen. Je maakt vorderingen als er geen stoom meer uit z’n pantser komt en na nog meer schade is het pantser helemaal weg. Hij is dan wat sneller met z’n aanvallen en gebruikt vaak allebei z’n poten. Probeer Poseidon’s Rage te gebruiken op het moment dat beide poten je raken, want daarmee doe je schade en tijdens de animatie ben je even onschendbaar. Rage Of The Gods (L3 en R3 indrukken!) is ook altijd nog een optie. Als de levensbalk van je tegenstander bijna leeg is zal hij verdoofd in het midden van de ruimte gaan staan. Haal dan opnieuw de hendel over om een projectiel te lanceren en het gevecht te winnen. Het grote monster heeft een gat in de deur getrapt, zodat jij daar nu doorheen kunt. Volg de spiraalvormige trap en loop voorbij het save point naar nog een graftombe. Open de kisten aan de zijkant en schuif daarna het deksel van de grafkist, zodat je met R2 weer het hoofd van het skelet af kunt halen om weer The Architect’s Son’s Head te krijgen. Volg daarna de route terug naar de hal waar je met de baas vocht en benader het icoon met de bliksemschicht. Je praat even met Hades en krijgt dan een nieuwe kracht, Army Of Hades. Probeer deze maar meteen eens uit in het gevecht dat volgt. Als alles verslagen is ga je terug door de poort waar je met Hades sprak om verderop weer door de tunnel terug te zwemmen. ___ /_3_\_________________________________ \ R / THE RINGS OF PANDORA [PART IV] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Onder water, aan de voorkant van het beeld van Poseidon, zit nog een deur met een doodshoofd. Plaats daar The Architect’s Son’s Head en het bassin zal leeglopen zodat je binnen aan een hendel kunt draaien. Ook buiten in het leeg gelopen gebied is nu een hendel beschikbaar. Samen met de hendel in de buitenste ring heb je dus drie hendels waar je aan kunt draaien. Als het goed is heb je in het leeg gelopen gebied ook een deur die je omhoog kunt duwen om in de buitenste ring te komen. Zo niet, dan kan je wat met de middelste twee hendels spelen om alsnog een doorgang naar de buitenste ring te krijgen. Zoek daar dus die derde hendel en draai er aan zodat diverse doorgangen voorbij de poort gaan. Je moet de doorgang hebben na degene waar de gang met de stekels achter zit. Als je die opening hebt gevonden zie je boven aan de trap een muurdecoratie. Gebruik daar beide Muse Keys en je krijgt toegang tot een geheime kamer. In de kamer staan twee kisten met rode Orbs en in het midden kan je in de magische waterval gaan staan en op R2 drukken om extra veel ervaring (Rode Orbs!) te krijgen. De magische watervallen links en rechts geven je respectievelijk een verhoging van je maximale magievoorraad en gezondheid. Verlaat de geheime kamer en keer terug naar het handvat in de buitenste ring. Blijf er aan draaien tot de gang met de stekels in de opening verschijnt. Zodra deze ring goed staat kan je door een doorgang meteen naast je de middelste ring in. Zoek daar de doorgang naar de middelste ring, het gebied dat eerst onder water stond, en ga daar naar het handvat. Draai er net zo lang aan tot alle openingen goed uitgelijnd zijn en je rechtstreeks de gang met de stekels in kunt kijken. Ga dan het beeld van Poseidon binnen, in het midden van dit gebied, en draai aan de hendel tot ook deze opening uitgelijnd staat met de gang met de stekels. Loop nu rechtstreeks die gang in naar de kamer met het water, het save point en twee beelden met hendels naast de inham met een andere hendel. Gebruik één van beide hendels aan de beelden om deze tegen elkaar aan te duwen en het één en ander teweeg te brengen. Keer naar het beeld van Poseidon, dat nu een stuk hoger is komen te staan. Je krijgt een waarschuwing dat je niet terug kunt als je nu verder gaat, maar aangezien je de Muse Keys al gebruikt hebt kan je veilig de hendel over halen. Eenmaal boven loop je naar buiten om op de handen van Poseidon te staan, zodat het beeld je naar de overkant brengt. Verderop tref je daar een nieuw type vijand, makkelijk te verslaan met luchtaanvallen en een verdedigende aanpak op de grond. Het is ook mogelijk deze vijand vast te grijpen, waarna je flink snel achter elkaar op rondje moet drukken om de krachtmeting te winnen. Na het verslaan van de eerste vijand duiken er nog twee op, als die ook verslagen zijn open je de kisten en loop je verder. Opnieuw zie je een filmpje dat meer uitleg geeft over de situatie, waarna je verder kunt naar het save point en daar voorbij nadat je het spel opgeslagen hebt indien nodig. ___ /_3_\________________________ \ S / THE CLIFFS OF MADNESS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Volg de tunnel omhoog en loop tegen een stel standaard vijanden aan als je boven komt. Ook staan er verder weg wat boogschutters op je te schieten. Reken snel af met de vijanden, lok ze desnoods de tunnel terug in, en gebruik dan Zeus’ Fury om de boogschutters te doden. Links boven aan de tunnel staat nog een kist waarmee je magie weer kunt aanvullen, volg daarna het pad juist naar rechts. Spring over de gaten heen terwijl je afrekent met boogschutters en sloop ook de vijanden rondom het begin van het touw. Gebruik daarna het touw om over te steken en vecht je een weg door de vijanden naar een liftje. Draai aan de hendel om omhoog te gaan en bij een save point te komen. Negeer even de ladder en spring rechts over wat rotsen om de route er achter te volgen. Open de kist en versla de vijanden verderop voordat je de tunnel in gaat. Als je in de grote ruimte komt zit je vast tot alle vijanden verslagen zijn. Richt je eerst op de standaard vijanden, daarna op de sterkere. Het is verstandig boven te beginnen, daar is het iets rustiger en er staat een kist om je gezondheid mee aan te vullen. Als iedereen dood is kan jij rustig de volgende tunnel in lopen, waarna je uit komt bij het volgende liftje waarmee je weer een stuk omhoog gaat. Loop meteen de grot in en bekijk de situatie. Rechts zit een hendel naast een poort en in het achterste gedeelte is een richel waar je niet bij kan. Haal de hendel naast de poort over en trek de steen snel naar buiten. Zodra er ruimte is spring je naar de andere kant en trap je de steen zo ver en snel mogelijk naar links. Je moet de kist op deze manier zo snel mogelijk naar het achterste gedeelte van de grot krijgen, voordat de stekels uit de grond komen. Het moet kunnen dit met drie volledig opgeladen trappen te doen. Spring dan snel op de steen en vanaf daar naar de eerst onbereikbare richel. Open daar de kist voor een Phoenix Feather, de laatste als je deze walkthrough hebt gevolgd. Je zit nu op het maximum van zowel je gezondheid als je magie. Spring naar de begroeiing aan de muur, klim naar boven en vind daar de Necklace Of Aphrodite. De stekels zakken weer en de poort gaat open, dus spring naar beneden en loop terug naar het liftje. Rechts hangt een vrij groot blok aan een touw, ga er op staan om wat af te dalen. Open de kist en loop iets verder, dat lokt een aantal vijanden uit hun tent. Reken met ze af en loop door naar de ingang van een volgende grot. Voordat je naar binnen gaat daal je eerst af via de ladder om een kistje te openen. Klim daarna terug naar boven en ga de grot binnen. Versla beide exemplaren van het nieuwste soort vijand en loop door naar een kist vlakbij een houten platform. Gebruik eerst Zeus’ Fury om de boogschutters aan de overkant te doden, daarna kan je aan de hendel draaien om beide bruggen tegenover elkaar te krijgen. Draai ze echter wel wat verder, want zodra je het handvat los gaat draaien ze terug. Als je ze verder draait heb je genoeg tijd om naar het einde van de brug te rennen en naar de andere kant te springen. Vecht verderop in de grot tegen opnieuw zo’n snelle nieuwe vijand en dood ook de boogschutters voordat je daar naar buiten gaat. Helemaal links staat een kist en rechts is de verhoging waar je op moet springen om verder te gaan. Daar vecht je tegen wat sterke vijanden met bijlen, waarna je verder gaat naar rechts. Voordat je bij de constructie komt tref je een ladder aan, ga daar naar beneden en reken af met de snelle sterke vijanden. Open de kist aan het eind van het smalle pad en daal af via het touw. Loop de grot binnen en vecht opnieuw tegen een groot aantal verschillende vijanden. Open de kist voordat je verder gaat naar het volgende deel, waar nog één zo’n sterker vijand met een bijl zit. Links voor in de kamer staat een rotsblok in de vorm van een T. Spring daar op en vanaf daar op de hoger gelegen richel, waar een aantal kisten staan. Open ze en laat je weer naar beneden vallen. Op de begane grond staan dus een aantal uitgehouwen rotsblokken die deel uitmaken van een puzzel. Het is de bedoeling dat je de muur achter in de kamer compleet maakt door de stukken goed te draaien en te plaatsen. Een blok draai je door hem op het mechanisme in het midden te zetten en dan aan de hendel voor in de kamer te draaien. Het kleinste blokje dat al dicht bij de blokkade staat heb je niet nodig, dus zet het even aan de kant. Het puzzelstuk dat links naast de blokkade staat moet je precies de andere kant op draaien en dan helemaal links tegen de blokkade aan zetten. Pak dan het T-vormige blok en draai deze een kwartslag, waarna je deze zo dicht mogelijk tegen het vorige blok bij de blokkade zet. Rechts naast de tunnel waar je uit kwam staat het puzzelstuk dat precies links van de T in het gat geplaatst kan worden. Links in de ruimte staat dan nog één lang puzzelstuk. Deze moet helemaal rechts tegen de blokkade gezet worden. Het laatste puzzelstuk, links van de tunnel waar je uit kwam, moet je dan nog even goed draaien zodat het in de overgebleven ruimte past. Mocht het niet lukken deze er in te krijgen, probeer dan de stukken in een andere volgorde goed te zetten. Vooral de T is lastig, dus het is een optie deze wat later op z’n plaats te duwen. Als de blokken goed staan verdwijnt de blokkade en kan je bij de Necklace Of Hera. Verlaat de grot dan zoals je binnen kwam en gebruik de ladder die rechts van de ingang verschenen is. Verderop kan je dan een rotswand beklimmen, waarop je weer aangevallen wordt. De juiste route vind je door rechts aan te houden, maar het loont om wat meer links te blijven en hogerop te klimmen, want daar zijn veel kisten met veel Orbs te vinden. Als je uiteindelijk wel de juiste route hebt gevonden dan kom je terecht boven aan het touw waarmee je naar beneden gleed. Volg het pad terug van het touw af en beklim de ladder. Boven loop je naar rechts, maar bij de constructie spring je eerst over de rotsblokken heen om nog een kist met rode Orbs te vinden. Links zit ook een gang, volg deze, versla de vijanden en spring in het water. Zwem door de tunnel en je komt uit bij een zeer grote fontein. De muren daarvan kunnen kapot, zodat je drie kisten vindt waar je rode Orbs uit kan halen. Als je die hebt kan je terug zwemmen en uit de gang lopen, terug naar de constructie waar je eerst voorbij liep. Er zitten twee gezichten aan de zijkanten, gebruik links de Necklace Of Hera en rechts de Necklace Of Aphrodite. Hierdoor komen wat uitschuivende bruggen in beweging, waardoor je hogerop kunt klimmen, de kisten kunt openen en dan de route verder volgt. Na opnieuw een onthullend filmpje vecht je een weg door wat standaard en sterke vijanden met bijlen naar een vredig gebied met een bungelend touw boven de afgrond. Maak een dubbele sprong naar het touw en houd rondje ingedrukt om heen en weer te slingeren. Op het verste punt van je zwaai doe je een dubbele sprong naar het volgende touw, waarmee je naar de overkant kunt zwaaien. Beklim de muur en gebruik dan de lift om op het hoogste punt te komen. Volg de gang naar het save point en de ruimte daar voorbij. ___ /_3_\_______________________ \ T / THE ARCHITECT’S TOMB / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Aan deze kant van de afgrond is verder weinig interessants, dus spring van blok naar blok tussen de zagen door om aan de overkant te komen. Daar ga je wat naar rechts en open je een poort, die achter je weer dicht valt terwijl er vijanden op je af komen. Open de kist voor of na de vechtpartij en volg de gang verder de trappetjes op en nar buiten. Daar word je aangevallen door zo’n reus met een knuppel en flink wat hondjes. Zoals altijd reken je eerst af met de hondjes, om te voorkomen dat ze groot en lastig worden. Pas als alle hondjes verslagen zijn richt je de aandacht op de reus. Als hij ook uit de weg geruimd is beklim je de ladder links van de gang waar je uit kwam. Mep hier de tralies kapot en open beide kisten in de kamer er achter. Keer terug naar het platform onder je en beklim de ladder recht tegenover de gang waar je uit kwam. Laat de draaibrug nog even met rust, loop er gewoon overheen en spring naar het platform waar je opnieuw de tralies weg mept om nieuwe rode Orbs te vinden. Spring terug naar beneden beklim opnieuw dezelfde ladder om bij het begin van de draaibrug te komen. Draai aan het handvat om de grote steen aan het touw boven de scheur in de grond beneden te krijgen. Ren dan naar het einde van de draaibrug en trek aan de hendel om de steen te laten vallen. Keer terug naar het handvat van net en draai de brug nog wat verder zodat de steen boven een vloerschakelaar komt te hangen. Haal opnieuw de hendel over aan het eind van de draaibrug om de steen op de schakelaar te zetten. Daarna kan je zelf ook weer naar het niveau springen waar de steen nu staat, waar je meteen wordt aangevallen door opnieuw een reus met een knuppel en een tweede zal er snel bij komen. Een derde verschijnt als je één van de twee dood maakt. Als ze allemaal verslagen zijn tref je aan de linker kant van het gebied een beeld in een nis aan. Trek dit beeld naar voren en sleep het helemaal naar het gat dat je in de grond maakte met de steen, duw het ook naar beneden het gat in. Ga er zelf achter aan en zorg dat het beeld op de vloerschakelaar in deze grot komt te staan. Keer dan terug naar boven en ren richting scherm om weer bij de bewegende platformen en zagen te komen. Zorg dat je weer aan de andere kant komt, bij het save point. Bereid je voor op een snelle terugtocht naar de andere kant. Ga eerst op de vloerschakelaar staan en wacht tot deze helemaal ingedrukt is, waardoor de poort aan de overkant compleet geopend wordt. Deze blijft echter maar kort open, dus je moet zo snel mogelijk aan de andere kant zien te komen en naar binnen rennen. Als je uiteindelijk de kamer in bent gekomen ruk je het hoofd af van de persoon die aan het verre eind van de tafel zit, Kratos stopt het automatisch in het daarvoor bestemde vak zodat de deur opent. Loop verder en daal af via de trap naar het ronde plateau, waar je naar achter loopt om wat kisten met rode Orbs te openen. Beklim daarna de trap naast het save point, dat je al dan niet gebruikt. Volg de gang naar een lange spiraalvormige trap. Daal af en je komt bij opnieuw een soort hindernisbaan. Je wordt direct aangevallen als je over probeert te steken en vechten in deze omstandigheden is niet makkelijk. De lopende banden bewegen je richting rollers die aardig wat schade doen, dus om er uit de buurt te blijven spring je tijdens je aanvallen in de tegenovergestelde richting. Poseidon’s Rage in de lucht doen helpt als er flink veel vijanden om je heen zijn en ook Army Of Hades kan hier goed van pas komen. Denk ook niet dat je op de veilige uitsteeksels van de boogschutters kunt staan, want na een paar seconden komt er vuur uit. Als je afrekent met de boogschutters, dan kan je makkelijk door lopen naar de redelijk veilige richel aan de overkant, want de vliegende vijanden komen toch wel naar je toe. Zodra alle vijanden verslagen is kan je deze hindernisbaan verlaten en verder lopen naar het doel van deze kruistocht, de doos van Pandora. Trap eerst de deur in en trek aan het handvat van de bol. De doos van Pandora komt tevoorschijn, dus grijp deze vast en sleep de doos naar buiten toe en zo ver mogelijk de tempel uit. ___ /_3_\____________________ \ U / THE PATH OF HADES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Sla het spel op als je wilt, open de kisten en spring van platform naar platform tot je bij een splitsing komt. Links is niks, recht voor je staat een kist met rode Orbs en rechts is de route die je daarna volgt. Opnieuw kom je verderop bij een splitsing. Deze keer loopt rechts dood, maar recht voor je staat nog wel een kist met rode Orbs en nu is links dus de route die je verder volgt. Je komt bij een groter platform waar je wat standaard vijanden verslaat. Spring daarna nog een platform hoger en vecht nog wat meer. Voorbij het bovenste platform tref je een draaiende stam tegen vol messen waar je overheen moet lopen. Je kunt dan niet rennen, je loopt even snel als over eerdere balken. Ontwijk de messen en spring naar de platformen waar kisten staan en dan terug. Waar de eerste stam stopt staat een kist en een boogschutter, open de kist en volg de volgende stam naar rechts. Opnieuw tref je een boogschutter, reken met hem af en volg de volgende stam naar een kist met rode Orbs. Daarna kan je over beide vorige stammen terug gaan naar de splitsing, waar je nu de stam links van het platform neemt. Negeer even het platform rechts verderop en loop naar het einde van de stam, waarna je naar links gaat. Je ziet dan een platform met twee kisten er op en als je daar aan komt word je belaagd door vliegende vijanden. Dood ze eerst allemaal voordat je de kisten opent en spring dan terug op de stam. Gebruik daarna de stammen rechts er naast om op een verlengd platformpje te komen waar je weer aangevallen wordt door vliegende vijanden. Je moet ze eerst weer allemaal verslaan voordat je veilig over de laatste stam kunt lopen, waarbij je wel vaak moet springen om er niet af te draaien. Loop in één keer rechtdoor naar een groot plateau met een kist en een save point. Spring daarna op het eerste zwevende platform en je ziet in de verte wat boogschutters staan. Het is verstandig deze eerst uit te schakelen met Zeus’ Fury voordat je verder springt. Als je deze al wat verder ontwikkeld hebt kan je een extra krachtig opgeladen schot met L2 en driehoekje doen waarmee je meerdere schutters tegelijk uitschakelt. Als de overkant veilig is gebruik je de platformpjes om daar te komen, iedere keer weer afrekenend met de nieuwe boogschutters die verschijnen. Army Of Hades is trouwens ook een goede oplossing als je snel naar de overkant wilt. Daar staat trouwens ook nog zo’n grote sterke vijand met een bijl, versla hem als je aan de overkant bent. Klim dan naar de verhoging rechts om tegen nog meer van die beesten te vechten. Als die daar verslagen zijn spring je links terug naar beneden en klim je verder naar links op weer een verhoging. Daar vecht je tegen die monsters met bijlen en tegen boogschutters, Army Of Hades biedt uitkomst. Op het bovenste plateau gebeurt hetzelfde, waarna de barrière verdwijnt en jij naar boven moet klimmen langs een draaiende muur met messen er aan. Geraakt worden door de messen doet schade, tegen de muur aan draaien niet. In beide gevallen val je naar beneden en moet je opnieuw beginnen. Om bepaalde gebieden voorbij te komen zal je omhoog moeten springen of juist langer wachten terwijl je alleen opzij beweegt. Als je boven komt open je twee kisten en versla je de boogschutters die tussen jou en de tweede draaiende muur met messen. Gebruik dezelfde methodes om ook hier boven te komen. Vul links je magie en gezondheid aan, rechts kan je eventueel het spel opslaan. Verderop moet je opnieuw een route volgen langs kleine platformpjes en al snel kom je bij een splitsing. Ga eerst rechts en open de kist aan het einde voor wat rode Orbs. Daarna volg je de route de andere kant op om bij een groot plateau te komen waar je tegen de snelle sterke vijanden vecht. Iedere keer als je zo’n tegenstander doodt verschijnt er een platformpje, waardoor de nieuwe route zich vormt. Versla dus alle tegenstanders om deze brug compleet te maken. Open nog even de kisten, ook die langs de platformpjes, en beweeg richting het einde. Reken eerst af met de twee boogschutters voordat je weer naar het grote plateau springt. Spring steeds een plateau verder en ren over de nekwervels tot er een touw uit de lucht verschijnt. Klim via dit touw de onderwereld van Hades uit. ___ /_3_\_________________________________ \ V / TEMPLE OF THE ORACLE [PART II] / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na je gesprek met de grafdelver kan je gezondheid en magie weer aanvullen en eventueel je spel opslaan. Loop dan het gebouw binnen en lever in de eerste hal een gevecht tegen nu slappe vijanden, degene met ballen en bijlen. Zodra het kan ga je links voor in de hoek de trap op en reken daar af met wat verstenende vijanden en boogschutters. Als je boven komt loop je snel via de pilaar naar de overkant om daar snel de boogschutters uit te schakelen. Open de kist en loop links door de doorgang. Verderop versla je nog wat sterkere vijanden en boogschutters, waarna je uit komt in het gebied waar je het orakel gered hebt. Steek over naar de andere kant en op de begane grond ga je door de doorgang naast het save point. Je laatste kans op het spel op te slaan! Verderop staan langs de trap nog vier kisten, zodat je magie en gezondheid weer vol is en je nog wat extra rode Orbs krijgt. Dit is ook het moment om alle resterende rode Orbs te gebruiken om je krachten te verbeteren, met name Army Of Hades en Poseidon’s Rage als je dat nog niet gedaan hebt. Volg daarna de trap naar beneden en loop naar buiten toe om het na een filmpje op te nemen tegen Ares zelf. In dit gevecht maak je sowieso gebruik van je Blades Of Chaos, want het Blade Of Artemis is zo goed als nutteloos. Met de Blades Of Chaos kan je van redelijk ver snelle aanvallen doen met vierkantje. Één van Ares’ aanvallen is zijn grote hamer, die hij gebruikt als tegenaanval. Deze hamer laat de hele grond schudden, dus als hij hem gaat gebruiken (Te herkennen aan een rode gloed en flits!) moet je op het laatste moment met een dubbele sprong van de grond af springen. Mocht je toch geraakt worden, dan ben je kwetsbaar voor de aanvallen die daarna volgen. Probeer altijd zo veel mogelijk afstand te houden, maar houd hem dichtbij genoeg om hem te kunnen raken. Ares kan ook aanvallen met de stekels die op z’n rug zitten, deze zijn wel te ontwijken door weg te rollen. Een andere sterke aanval die Ares doet is het gooien met vuurballen. Hij springt hiervoor de lucht in, dus jij kan je helemaal richten op het ontwijken van de vuurballen. Doe dit door snel te bewegen met de rechter analoge stick gevolgd door R1. Als je genoeg schade doet aan Ares zal hij je voorzien van nieuwe gezondheid en magie, dus maak ook gebruik van de magie die je hebt, met name Army Of Hades. Probeer Rage Of The Gods te bewaren voor als je in de problemen komt met je gezondheid, want als je deze gebruikt ben je onschendbaar en als je redelijk ontwikkeld bent heb je ook oneindige magische krachten. Mocht je Rage Of The Gods gebruiken, strooi dan achter elkaar met Army Of Hades terwijl je zelf ook aanvalt. Daardoor doe je vast genoeg schade om je gezondheid weer aan te vullen. Hoe dan ook, als de levensbalk van Ares bijna leeg is verschijnt er een rondje boven zijn hoofd. Ren naar hem toe en druk rondje om de mini game te laten beginnen. Eerst moet je flink snel achter elkaar op rondje drukken om de krachtmeting te winnen, daarna moet je drukken op de knop waarvan het teken in beeld verschijnt. De wisseling tussen beide delen kan wat lastig zijn. Stop dan ook met rondje drukken als Kratos op Ares’ rug springt, daarna druk je twee keer op de juiste knop. Je krijgt genoeg rode Orbs om weer aardig wat magie of wapens te verbeteren. Je bent echter nog niet klaar met Ares of de game, want Ares stuurt je naar je eigen nachtmerries waarin je vrouw en kind moet beschermen tegen allerlei varianten van jezelf. Probeer je tegenstanders voor je te houden en voorkom dus dat je van twee kanten wordt aangevallen. Op deze manier kan je makkelijk Might Of Hercules gebruiken (Vierkantje, daarna vierkantje ingedrukt houden!), als het je lukt deze in gang te houden. Opnieuw krijg je zo nu en dan nieuwe gezondheid en magie, dus schroom je niet hier gebruik van te maken. Army Of Hades werkt altijd goed, maar probeer dicht bij je vijanden te komen om Poseidon’s Rage te gebruiken en zo wat magie uit te sparen. Je kunt helemaal voluit gaan, want je hebt je magie en Rage Of The Gods niet meer nodig. Haal dus alles uit de kast om je familie te redden, maar aangezien het gevecht lastiger wordt naarmate je verder komt is het slim om deze superkracht wat langer te bewaren. Let goed op de gezondheid van je familie. Mocht het nodig zijn, dan kan je ze wat van je eigen gezondheid geven door naast ze te gaan staan en snel achter elkaar op rondje te drukken. Als je Rage Of The Gods hebt geactiveerd kan je makkelijk de gezondheid van je familie aanvullen zonder dat je zelf wat kwijt raakt, dus maak daar gebruik van als het mis lijkt te gaan lopen. Natuurlijk hoef je er niet bang voor te zijn dat je met je eigen aanvallen je familie raakt, dat kan namelijk niet. Wat wel kan is niet oppassen en van het platform af vallen. Negeer de vijand die op het andere platformpje magie staat te gebruiken en concentreer je op het beschermen van je familie. Als het je lukt dit deel te halen blijkt alles toch voor niets te zijn en Ares neemt de Blades Of Chaos van je af, waardoor je geen magie en Rage Of The Gods meer kunt gebruiken. Daarna volgt het laatste gevecht opnieuw tegen Ares. Je hebt nu dus niet je oude wapens of magische krachten, maar wel het nieuwe wapen genaamd Blade Of The Gods dat op z’n volledige kracht zit. Je hebt dus een aantal nieuwe aanvallen tot je beschikking, maar jammer genoeg zijn de meeste niet echt effectief. Je hebt vier speciale aanvallen die je uitvoert met L1 in combinatie met één van de symboolknoppen en natuurlijk heb je nog de standaard aanvallen. Rondje is ook een aanval geworden in plaats van vastpakken en is je troef in dit gevecht. Blokkeer de aanvallen van Ares met L1, er zijn er maar weinig die je niet op kunt vangen. Zodra Ares klaar is met zijn combo haal jij uit met je eigen combo door constant rondje te blijven drukken. Het enige wat je dan hoeft te doen is timen wanneer je weer moet verdedigen en daarna weer je eigen aanval timen. Blijf dit herhalen en Ares zal al snel verslagen zijn. Mocht het hem toch nog lukken om weg te teleporteren, ren dan naar het midden van de arena en blijf daar stil staan. Uit de grond komen stekels die bij elkaar zullen komen. Net er voor moet jij opzij rollen en R1 drukken om nog verder te komen. Uiteindelijk versla je de God Of War. Het spel is dan echter nog niet helemaal voorbij. Na het bekijken van het beginfilmpje, dat nu langer is en vertelt wat er echt met Kratos gebeurde, heb je al je magische krachten terug en beschikking over Athena’s Blade. Loop door de doorgang die door Athene geopend wordt. ___ /_3_\________________ \ W / MOUNT OLYMPUS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Dit is puur het einde van het spel, maar je kan nog wel een paar kleine dingen doen voordat je echt helemaal klaar bent. Volg in ieder geval de trap naar boven en loop door de poort die voor je open gaat. Je kunt het spel nog opslaan als je wilt. Je bent nu in de troonzaal van Ares, waar hij en de bewaker van de tempel als beelden en trofeeën staan. Als je even de tijd neemt flink tegen beide beelden aan te rammen dan zullen ze na verloop van tijd kapot gaan. Dit kan vrij lang duren, maar het loont wel dit even te doen. Na het grappige tussenstukje dat je daarmee verdient rest je nog één ding. Loop naar de voormalige troon van Ares en druk op R2 om er zelf op te gaan zitten, als nieuwe God Of War. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ik had al veel van deze game gehoord voordat ik hem tijdens de E3 van 2005 zelf kon spelen. Daar was ik nog meer onder de indruk en ik was dan ook blij te horen dat het Official PlayStation Magazine 2 me de game zou sturen om een guide voor te schrijven. Helaas werkte deze versie niet helemaal goed en moest ik wachten op een winkelversie. Daarna heb ik de game in twee dagen uit moeten spelen, maar ik heb me geen moment verveeld. Waarschijnlijk is God Of War één van de beste games voor de PlayStation 2 en ik vind het eigenlijk best jammer dat ik er nu al mee klaar ben. Gelukkig wordt er gehint richting een vervolg! ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [SONY COMPUTER ENTERTAINMENT] Wat ze hebben gemaakt mag dan niet super origineel zijn, het is wel een erg aangenaam spel geworden waarin alles klopt en echt cool is! [OFFICIAL PLAYSTATION MAGAZINE 2] De guide was in eerste instantie voor dit blad geschreven, maar er zijn maar enkele delen uit deze FAQ geplaatst die bovendien een beetje aangepast zijn om ruimte te besparen. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER]
Voor het plaatsen van dit document.