+----------------------------------------------------------------------------+ | | | AIRBLADE | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – Hideaway 3B – Downtown 3C – Industrial 3D – Storage 3E – Corporate HQ 3F - Penthouse __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. Deze walkthrough is zo geschreven dat je alle dingen doet in de volgorde waarin Kat of anderen ze noemen en zoals het pijltje ze aangeeft, op sommige kleine dingen na. Dat wil niet zeggen dat het de perfecte route is! Soms is het beter de doelen eerst goed in je op te nemen zodat je weet wat je moet doen en ze daarna in een willekeurige volgorde zelf te doen om alles binnen de tijd te kunnen doen. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Een vriend van Ethan, Oscar, heeft het Airblade uitgevonden. Het is een soort skateboard maar dan met hover pads die het ding laten zweven op een onuitputtelijke energiebron. Daar is energiebedrijf GCP natuurlijk niet zo blij mee, want dat is slecht voor de inkomsten. Terwijl Ethan er vandoor gaat op het Airblade wordt Oscar ontvoerd door de mannetjes van de GCP. Het is aan Ethan en Kat, vrienden van elkaar en van Oscar, om hem uit handen van GCP te krijgen. Hiervoor gebruikt Ethan het hover board om steeds dichter in de buurt te komen van het GCP hoofdkwartier. Daar moet hij zo snel mogelijk de lift met Oscar en zijn bewaker zien te stoppen, wat uiteindelijk ten koste zal gaan van het Airblade. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [ETHAN] Ethan is een vriend van Oscar en is nu in het bezit van het Airblade. Daarom zitten de GCP mannen achter hem aan. [KAT] Kat is ook een vriend van Oscar en van Ethan. Zij heeft Ethaan tips en opdrachten in de levels. [NAOMI] Ook Naomi bemoeit zich er mee als Kat haar benadert. Ze heeft een kleine rol in het verhaal. [THE INSIDER] Je komt natuurlijk niet zomaar het hoofdkwartier van de GCP binnen, daarom krijg je wat hulp van binnen uit. [OSCAR] De uitvinder van het Airblade, nu in handen van de GCP. Kat en Ethan doen hun best om hem te bevrijden. [JJ SAWYER] De grote man van GCP. Hij is niet blij met de uitvinding van Oscar en neemt hem gevangen. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - NIET IN GEBRUIK Beneden - Omkeren Links - Beweeg speelfiguur naar links Rechts - Beweeg speelfiguur naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - Grinden Kruisje - Springen Vierkantje - Flips Rondje - Grabs SCHOUDER: L1 - Linksom roteren L2 - Afstappen R1 - Rechtsom roteren R2 - Boosten STICKS: L3 - NIET IN GEBRUIK Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - NIET IN GEBRUIK Rechter Analoog - NIET IN GEBRUIK FUNCTIE: Start - Pauzemenu oproepen Select - NIET IN GEBRUIK =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\___________ \ A / HIDEAWAY / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [SMACK DOWN GCP OFFICERS] Vlieg op het begin gewoon rechtdoor, totdat je een hek ziet verschijnen. Ga voor het hek links en een klein trappetje op. Doe hier een kleine flip of zoiets om de agent omver te krijgen. Als je aan de andere kant weer op straat terecht komt ga je meteen rechts om daar de tweede agent omver te vliegen. Ga daarna gewoon rechtdoor en met de bocht mee naar rechts. Links van je verschijnt een trap. Ga hier naar boven om daar de derde agent uit te schakelen. Je kan via de trap aan de andere kant weer naar beneden, waarna je rechtdoor gaat en het hek volgt. Bij de opening in het hek staat de vierde agent. [SPIN THE SCAFFOLDING] Nadat je de agenten hebt uitgeschakeld volg je de weg verder tot je bij de bocht naar rechts komt. Vlak voordat de weg de hoek om gaat zie je rechts van je een stang waarbij aangegeven staat dat je deze moet pakken met het woord Grab. Vlieg er onder door, spring en pak de stang vast met rondje. Als je loslaat heb je de eerste, maar druk daarna weer rondje in zodat je ook de tweede stang vastpakt. Als je nu weer loslaat heb je ze dus allebei. [GRIND THE GCP CAR] Nadat je weer neergekomen bent draai je naar rechts. Een stukje verderop zie je rechts van je een grote opening in een gebouw. Vlieg hier naar binnen en spring hoog genoeg om daarna met driehoekje op de wagen te kunnen grinden. [KNOCK OUT THE SNIPERS] Na het grinden van de wagen vlieg je rechtdoor, door de opening in het hek. Ga daarna rechts en volg de weg de hoek rechts om. Voor je zie je links van de weg een trap omhoog lopen. Vlieg hier naar boven en volg het pad. De eerste sniper zit hier. Vlieg dan door en vergeet niet te springen om over het gat heen te komen! Hier zit de tweede sniper, dus schakel deze ook uit! Als je nu nog verder rechtdoor gaat zie je een stalen buis in de lucht. Pak deze vast en laat hem los om omhoog te komen. Hier zit de derde sniper. Ga dan een beetje naar rechts om niet met de ramp de lucht in te gaan, maar in plaats daarvan te landen bij de trappen waar je één van de agenten uitschakelde. Ga via de achterste trap rechts naar beneden en volg de weg. Je ziet links van je een stel trappen. Ga via de achterste omhoog en spring dan om in de lucht de stang te pakken. Laat los om op een richel te komen met de laatste sniper. [REACH KAT] Nadat je de laatste sniper hebt gepakt laat je je van de richel vallen. Volg de weg naar de trap waar je eerder ook al omhoog ging. Volg boven het pad weer, spring over de opening en slinger via de stang omhoog. Dit keer gebruik je je boost om met snelheid de ramp in te gaan. Als je weer naar beneden komt zie je een poortje van een metalen buis. Ga hier doorheen terwijl je rondje indrukt. Slinger zo naar het andere gebouw. Hier moet je zorgen dat je van dat gebouw op de omgevallen stalen toren terecht komt en zo een stukje naar boven grind om daar weer een stang vast te pakken en het level te eindigen. ___ /_3_\___________ \ B / DOWNTOWN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [TRICK THROUGH ELECTRONIC BILLBOARDS] Op het begin ga je gewoon rechtdoor en je komt al bij de eerste. Spring door het scherm heen door een flip of zoiets te doen. Volg de weg een beetje afbuigen naar links en pak daar de stang vast. Laat los en als je op de grond komt zit je precies op het goede pad. Volg het naar boven en naar rechts, zodat je het tweede scherm voor je ziet. Spring en truc er doorheen. Ga rechtdoor de trap op en spring bovenaan om de stang vast te grijpen. Laat los en doe een truc door het scherm. Als je landt draai je een beetje naar rechts en grijp je de stang in de opening. Laat los en je komt op een dak terecht. Laat je aan de andere kant van het dak afvallen en ga rechtdoor de trap af. Ga omhoog via de ramp aan het einde, en als je weer terug naar beneden komt spring je bij de trap om de stang vast te pakken. Truc door het scherm heen en je staat weer op hetzelfde dak. [SPIN THE CAMERAS] Laat je aan de andere kant van het dak afvallen en volg de weg naar links. Blijf de weg volgen zonder af te slaan, zodat je na een hele tijd heen en weer te zijn gegaan rechts van je een camera ziet staan voorbij een parkeerterrein. Grijp de camera vast met rondje en laat los. Volg het pad verder en je komt al snel bij de tweede camera. Blijf gewoon rechtdoor gaan en je komt weer op een pad dat je moet volgen. Hier staat de derde camera. Als je deze losgelaten hebt ga je rechtdoor waar alweer de vierde camera staat. Ook hierna ga je gewoon rechtdoor en via het trappetje. Spring aan het einde heel hoog om de stang vast te kunnen pakken. Spring nu van stang naar stang en je kan dan vanzelf de laatste camera vastpakken. [GRIND TRUCKS] Nadat je de camera hebt kapot gemaakt volg je de trap naar beneden en daarna ga je met de trap naar links terug naar de weg. Één van de wagens waarop je moet grinden rijdt rond. Als je snel bent zal je deze vanzelf tegenkomen als je van de trap af komt en de weg rechts van je rechtdoor blijft volgen. Zo niet, dan zal je het pijltje moeten gebruiken om de wagen op te sporen. Als het wel lukt kan je door naar de volgende door na het grinden weer gewoon rechtdoor te blijven gaan. Op het pleintje staat de tweede wagen. Als je op deze gegrind hebt draai je naar rechts om een zijstraat naar rechts tussen twee gebouwen te zien gaan. Even voor de duidelijkheid, in het rechter gebouw zit een opening met een trap! Ga niet door de opening, maar neem die straat die daar zo mooi tussen die gebouwen door gaat. Voordat je de hoek naar rechts om moet zie je rechts van je de laatste wagen al staan, klaar om over te grinden. [SMACK DOWN GCP OFFICERS] Keer meteen om na het grinden en je ziet de eerste agent al rechts van de weg staan. Als je hem neer hebt gehaald volg je de weg en sla je twee keer linksaf. Je zal de tweede agent ook weer rechts van de weg zien staan. Truc hem neer en keer meteen om. Volg de weg weer zonder af te slaan. Je zal wel linksaf moeten om de weg te kunnen volgen, maar neem in ieder geval geen afslag! Je zal de derde agent links van de weg zien lopen. Volg de weg nog verder. Hij zal alle kanten op slingeren, maar je hoeft nergens af te slaan. De vierde agent loopt rechts van de weg een stuk verderop. Precies waar hij loopt zie je een pad omhoog lopen rechts naast de weg. Volg dit pad omhoog en over de weg en draai een beetje naar links om voorbij het terras de laatste agent uit te schakelen. [GRAB THE HELICOPTER] Na het uitschakelen van de laatste agent kom je vanzelf weer op de weg terecht als je rechtdoor gaat. Ga de eerste trap op die je rechts van je zal zien en als je daar boven bent neem je de trap rechts van je om nog verder omhoog te komen. Bovenaan de trap gebruik je de stang om over het kleine bouwwerk heen te komen. Als je aan de andere kant daarvan bent ga je met de schans omhoog. Bovenaan de schans staat weer z’n metalen poortje, die je vast moet pakken en dan los moet laten om gelanceerd te worden. Als je dit goed doet kan je precies landen op de elektriciteitsdraden door er op te grinden. Aan het einde grijp je weer het metalen poortje. Als je nu loslaat heb je het level gehaald. ___ /_3_\_____________ \ C / INDUSTRIAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [SMACK DOWN GCP OFFICERS] Als je de lange gang voor je uit komt zal je een stukje naar beneden vallen. Ga pas als je voorbij de satellietschotel rechts van je naar rechts, waar de eerste agent al staat. Truc hem omver en blijf rechtdoor rijden. Vlieg over de heuvels en gebruik je boost en springknop om door het gat in de muur te komen. Als je neerkomt staat daar meteen de tweede agent. Keer meteen om en ga met de trap omhoog. Vervolg je weg en je komt vanzelf twee agenten tegen. Één voorbij die eerste trap, de ander bovenaan een ander klein trappetje. Na dat kleine trappetje ga je aan de andere kant gewoon weer naar beneden. Je komt vanzelf de laatste agent verderop tegen. [GRIND THE SATELLITE DISHES] Meteen na het neerhalen van de laatste agent zie je links van je een schotel. Hier moet je op gaan grinden, maar dat lukt niet vanaf het punt waar je nu staat. Spring dus gewoon over de rand naar beneden. Als je dan naar links gaat zul je een heuvel zien voordat je bij een weg terecht komt. Vanaf de andere kant van de weg bouw je snelheid op en zorg je dat je met de springknop zo hoog mogelijk komt en zo op de rand van de satellietschotel kunt grinden. Hierna ga je terug naar de andere kant van de weg, zodat je via de heuveltjes weer door het gat in de muur kan. Keer weer om en ga de trap op. Als je ook bij het kleine trappetje omhoog bent gegaan, dan zie je links van je weer een schotel. Als je genoeg boost hebt kan je met de springknop makkelijk over de railing naar de schotel springen en er op grinden. Hierna gebruik je weer de heuveltjes om door het gat in de muur te komen. Deze keer hoef je niet om te keren, maar draai in plaats daarvan gewoon naar links. Spring over de railing en ga door het kleine tunneltje van het gebouw om naar de binnenplaats te komen. Recht voor je zie je de schotel al staan, met daar achter aan beide kanten een trap. Ga via de rechter kant omhoog en spring zodat je de stang in de lucht kunt grijpen. Als je neergekomen bent zie je meteen een metalen poortje, dat je ook weer vastpakt. Je komt in een soort controlekamer, waar je naar links moet draaien om richting de schotel te gaan. Je hoeft alleen maar te springen om op de schotel te kunnen grinden. [GRIND TRUCKS] Nadat je de laatste satelliet schotel hebt vernield zullen er vrachtwagens gaan rondrijden. Rond de muren, waar jij nu binnen staat, loopt een weg. De wagens rijden hier in rondjes. Ga dus via een opening in de muren naar die weg en ga met de klok mee de weg af. Zorg dat je genoeg boost hebt en op tijd de lucht in springt, dan kan je mooi op het dak van de vrachtwagens grinden. Er zijn drie wagens in totaal. Bij alle drie kan je dezelfde strategie toepassen, als je maar genoeg boost hebt! Waarschijnlijk lukt het niet ze alle drie achter elkaar te doen, dus volg de weg dan gewoon met de klok mee, dan kom je ze vanzelf weer tegen. Vergeet dat niet welke je gehad hebt en welke niet! [GET RID OF THE SEARCHLIGHTS] Aangezien het er maar net aan ligt op welke plaats je de laatste wagen vernield hebt kan ik je niet precies vertellen waar je nu naar toe moet vliegen. De beste manier is om tegen de klok in met de weg mee te vliegen, totdat het pijltje het eerste zoeklicht aangeeft. Zorg dat je dan rechts van de railing bent en via de trap onder het zoeklicht naar boven kunt. Als je boven bent vlieg je een klein stukje door om je daarna om te draaien. Ga over de schans, spring en pak de stang vast om het eerste zoeklicht te mollen. Als je neerkomt moet je twee keer over een gat springen. Zorg wel dat je boven blijft, anders moet je weer de trap opzoeken en het overnieuw doen! Na een verhoging achter een hek moet je weer flink springen om het volgende zoeklicht te kunnen pakken. Nadat je losgelaten hebt vlieg je in de schuine bocht mee naar rechts. Aan het eind spring je weer om de volgende stang vast te pakken. Als je loslaat moet je eerst weer over een vrij groot gat springen om daarna, voor de trap naar beneden die je overigens kan gebruiken om dit hele gedoe in omgekeerde volgorde uit te voeren, in de lucht te springen en het laatste zoeklicht vast te pakken. [GET INSIDE THE GATE] Als je neergekomen bent draai je meteen naar rechts en spring je over de railing. Ga door het kleine tunneltje naar de binnenplaats. Rechts van de satellietschotel zie je een lange trap naar boven gaan, met een toren er achter. Ga naar boven en spring bovenaan de trap om een stang vast te grijpen. Laat los en druk meteen weer op rondje om de volgende stang vast te pakken. Druk op R1 om je om te keren en laat dan los. Pak ook hierna meteen weer de volgende stang vast en druk weer op R1 om te draaien. Laat rondje los en druk deze weer in om de laatste stang te pakken. Als je nu rondje loslaat en in het midden hangt, dan moet je precies richting een balk naar beneden vallen. Grind op die balk om het level te halen. ___ /_3_\__________ \ D / STORAGE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [SMACK DOWN GCP OFFICERS] Recht voor je zie je een tunnel, waar je de eerste agent al ziet staan. Als je uit de tunnel komt wijk je een beetje uit naar links, zodat je de tweede agent op de verhoging kunt raken. Als je van de verhoging af komt zie je rechts van je containers staan. Rij er links daarvan langs, totdat je er achter rechts een trap ziet. Bovenaan die trap staat de volgende agent. Draai daarna naar links en ga de trap op. Bovenaan draai je weer naar links, zodat je rechts van je een verhoging ziet met een railing. Uit die muur steekt een stang. Met genoeg boost kom je wel bij die stang. Als je de stang loslaat stuur je naar rechts om op de verhoging te komen. Keer om en haal de agent onderuit. Keer weer om en ga via de trap naar beneden. Deze trap kan je ook gebruiken om op de verhoging te komen als je die stang eerder niet haalde. Als je de trap af gaat blijf je rechtdoor gaan, zodat je bij een andere trap weer omhoog gaat. Daar boven keer je weer naar links om nog een trap op te gaan. Als je daar boven komt sla je ook meteen linksaf, want daar staat de volgende agent. Draai weer naar rechts en spring een stukje verderop over de railing helemaal naar beneden. Een stukje verderop staat de laatste agent. [SPIN THE CONTROL STATIONS] Als de laatste agent neer is keer je meteen om. Links langs de muur zie je een kabel of stang omhoog lopen. Grind hier over naar boven. Als je boven bent spring je en gebruik je rondje om de buis van het station vast te pakken. Laat daarna weer los. Recht voor je zie je een trap links naar boven lopen. Ga hier naar boven en ook over de trap daarna die links van je is. Boven wijk je een beetje uit naar links en ga je op de knipperende lampjes af. Spring over het station heen en grijp de stang er boven vast. Zorg dat je na de sprong op een balk terecht komt die naar een groot platform achterin het level gaat. Spring op dit platform en draai naar links. Hier zie je weer een station, dus spring en grijp de stang. Laat los en druk meteen weer op rondje om het volgende station ook meteen te pakken. Als je loslaat moet je naar links sturen, anders val je via een gat weer helemaal naar beneden. Blijf daarna gewoon rechtdoor rijden tot je bij de achterste muur van het level komt. Links in beeld zie je dan geelzwarte balken van het platform weggaan. Grind over de allerlaatste balk en na een tijdje zal het laatste station rechts in beeld verschijnen. Als je in de buurt bent gebruik je de springknop om zo bij het station te komen. Land er achter en keer om. Spring dan door het poortje en pak de stang vast. Laat los en grind niet over de geelzwarte balken! [SMASH THE CRATES] Als je neerkomt wijk je een beetje uit naar rechts. Ga onder een krat door zodat je verderop een trap rechts van je ziet. Ga hier naar boven. Je kan nu links en rechts een trap op. Neem de linker trap en keer om als je boven bent. Vlieg over de schans en spring om de ketting boven het krat vast te pakken. Laat los en het krat valt neer. Jijzelf keer meteen om na je landing en gaat dezelfde trap weer op. Kies daarna nu de rechter trap. Rechts van je zie je een schans, waar je goed overheen moet gaan en moet springen om bij de ketting te komen. Als je neerkomt heb je links weer de containers naast je. Draai naar links en ga naar de plek links van de containers. Rechts van je zit nu een opening in de containers. Maak vaart en spring op het juiste moment bij het trappetje om de stang in de lucht te pakken. Laat los en pak meteen de volgende stang weer. Druk op R1 om te draaien en laat dan los. Keer naar rechts en grind weer via de achterste geelzwarte balk naar de andere kant van het level. Spring er weer bij het kapotte station af en volg het pad de bocht naar links om. Maak vaart en spring via de schans naar het volgende krat en grijp de ketting. Als je neerkomt vlieg je door tot je bij een muur komt. Volg deze muur naar links en spring via de stang van het kapotte station weer naar beneden. Rechtvoor je is een half pipe. Vlieg er een beetje schuin naar links in. Als je weer terug komt zie je twee balken omhoog lopen tegen een container aan. Grind via de rechter balk omhoog en spring om op de containers te komen. Hier gebruik je de schans om bij het laatste krat te komen en de ketting te pakken. [GRIND THE LOADERS] Nadat je weer beneden bent gekomen draai je naar rechts. Vlieg door naar de containers. Ga links er van en draai dan naar rechts om bij de opening terecht te komen. Maak vaart en spring bij het trappetje om bij de stang te kunnen komen. Laat los, pak de volgende stang, druk op R1 en laat weer los. Als je boven bent draai je een beetje naar rechts, zodat je over de geelzwarte balken kunt grinden. Onderweg kom je een laadbak tegen. Zorg dat je over de balk van dit ding grind, dat precies tussen de twee andere geelzwarte balken in hangt. Zorg dat je daarna weer verder grind op één van de twee geelzwarte balken. Je komt vanzelf op een platform terecht, waar je meteen naar links draait om verder te kunnen grinden over één van de twee andere geelzwarte balken. Ook hier hangt onderweg weer zo’n laadbak, dus grind weer over de railing daarvan. Grind daarna door naar het platform waar je begon met dit laadbakken gedoe. Draai naar links en volg het platform naar de eerste set geelzwarte balken. Grind hier weer overheen totdat je op het andere kleine platform terecht komt. Hier ga je gewoon rechtdoor, om weer over een andere zet geelzwarte balken te kunnen grinden. Hier hangt de laadbak al vrij dichtbij, dus zorg dat je deze niet mist! Grind daarna weer verder en je komt op een ander platform. Verlies geen vaart maar gebruik de springknop en je boost om over het gat heen te komen en op weer een ander platform te landen. Vanaf dit platform kan je weer verder grinden op een geelzwarte balk, waar je ook weer moet zorgen dat je over de laadbak grind. Hierna grind je zo nodig weer een stukje verder om op vaste grond te komen. [GET ACROSS THE CRANE] Keer meteen naar links, zodat je een kapot station ziet. Slinger hier aan de stang daarvan en grind dan verder op een balk. Als je bij het grote platform aan het eind van het level komt dan spring je hier naar toe. Draai naar links en volg de railing links van je totdat deze omhoog gaat en ineens een opening heeft. Grijp de stang bovenaan deze opening en laat dan los. Je springt nu richting de hijskraan, waar je op verder moet grinden. Aan het einde van de kraan zit weer een poortje dat je vast moet grijpen. Je moet wel springen om het te kunnen pakken! Grind daarna weer verder op wat metalen balken er achter en spring dan richting de zwarte ruiten als je dichtbij genoeg bent. Einde level! ___ /_3_\_______________ \ E / CORPORATE HQ / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [GRIND DOWN THE CABLE CARS] Je bent op een hoog gebouw met verschillende banen rails er omheen waar wagentjes aan hangen. Het zijn er vier in totaal, maar ik kan je niet vertellen hoe je precies moet gaan om ze allemaal kapot te maken. Ze blijven namelijk rondgaan, dus je zult ze door middel van het pijltje zelf moeten vinden. Je kan het beste beginnen door vanaf het startpunt rechtdoor te gaan en voor de halfpipe rechtsaf te slaan. Ga daarna weer rechts en je zal voor je een trappetje naast een perron staan. Spring hoog via het trappetje op het perron en keer meteen om. Grind nu over de rails, wagentjes zullen je tegemoet komen. Onderweg kom je andere perrons tegen. Het is misschien handig gewoon op een perron te wachten op zo’n wagentje en dan over de stang in het midden te grinden. Die stang zit in het midden van het wagentje, dus als je zelf over de rails aan het grinden bent zul je goed moeten springen. Er zijn verschillende routes voor de wagentjes, ga dus van perron naar perron om te zorgen dat je ze allemaal krijgt. [TRICK THROUGH ELECTRONIC BILLBOARDS] Omdat ik nu niet precies weet waar je het laatste wagentje onschadelijk gemaakt hebt lijkt het me handig als je terugkeert naar het eerste perron dat ik bij het vorige doel al noemde. Als je hier ook weer de rails volgt tegen de klok in, dan zal je vanzelf bij een volgend perron komen. Spring hier en grijp de stang er boven. Laat los en je bent op een hoger niveau. Ga rechts de trap over en je zal een beetje naar links de eerste twee schermen al zien. Keer om en je ziet een ramp. Ga hier met vaart in en bouw je boost op in de lucht. Als je neerkomt gebruik je je boost voor snelheid en als je over het hellende gedeelte komt spring je er ook nog eens bij. Doe een trucje om door het bord heen te komen. Bouw in de ramps aan de andere kant ook weer snelheid op en spring dan op soortgelijke wijze terug. Ga terug via de trap links, waar je ook overheen kwam om hier te komen. Gebruik de trap om hoog te springen en de stang in de lucht te pakken. Druk op R1 om te draaien, laat los en grijp de volgende stang. Laat weer los en grind nu verder over de buis. Als je de bocht om bent moet je er naar rechts afspringen en goed richten en een trucje doen om door het tweede scherm te komen. Als je dat gedaan hebt weet je hoe je weer aan de andere kant terug moet komen. Als je weer aan de overkant bent ga je nu via de rechter trap. Ga de hoek om naar rechts en je zal voor je een constructie van metalen buizen zien. Grijp de onderste stang vast en laat los. Als je de volgende stang hebt druk je op R1 en laat dan weer los. Bij de volgende stang druk je weer R1 en daarna laat je weer los. Grijp de bovenste stang vast. Als je loslaat druk dan meteen je boost in om snelheid te maken en spring ook zo hoog mogelijk om een trucje te kunnen doen door het scherm heen. Lukt dit niet, dan kan je grinden op een buis die in de schacht naar beneden zit om weer boven te komen, zodat je het nog een keer kan proberen. Als je door het scherm heen kwam, ga dan rechtuit en over de ramp om in de lucht je boost weer te vullen. Als je neerkomt sla je voor het gat rechtsaf. Je ziet een opening tussen twee ramps, waar je op volle snelheid doorheen vliegt. Zet af aan de rand en zorg dat je goed recht vliegt. Op het moment dat je neerkomt spring je weer om door het laatste scherm te kunnen stunten. [SPIN THE ELEVATOR MOUNTINGS] Na het laatste scherm vernield te hebben sta je als het goed is aan de andere kant van de halfpipe, bij het eerste perron waar je begon. Spring op het perron en grind naar links over de rails. Bij het volgende perron gebruik je weer de stang om boven te komen. Als je daar bent ga je rechts de trap op en spring je om de stang te pakken. Druk op R1 om te draaien en laat dan los. Grind verder over een balk. Voor het einde van de balk spring je en druk dan op rondje om de lift vast te pakken. Laat los en grind verder. Als je de bocht om bent spring je weer om de lift vast te pakken en daarna weer verder te grinden. Na de volgende bocht doe je dat weer. Als je daarna weer de bocht omgaat spring je er tijdens de bocht vanaf en vlieg je verder naar de trap verderop, de trap rechts van de ramp. Gebruik de trap om de stang in de lucht te pakken. Laat los en grind over de balk. Aan het einde van de balk spring je om de lift te pakken. Laat weer los en grind verder. Na de volgende bocht doe je weer precies hetzelfde, en na de tweede bocht weer. Nadat je de derde lift aan deze toren kapot hebt gemaakt kan je tijdens de bocht na de laatste lift van de balk af springen. [SMACK DOWN GCP OFFICERS] Volg de railing links in beeld en spring op de kleine verhoging rond het gebouw. Kijk uit, je ligt zo beneden! Ga via deze richel naar het platform met de eerste agent. Truc hem onderuit. Ga rechtdoor en grind over de richel die na het platform begint. Spring na de helling maar grijp niets vast en grind nergens over. Stuur gewoon een beetje naar rechts en je landing moet dan wel goed komen. Draai naar rechts en truc de tweede agent omver. Ga over de trap verderop rechts. Als de railing links van je de hoek naar links omgaat doe jij dat ook meteen om bij de derde agent te komen. Sla daarna linksaf en ga de trap af. Ga beneden weer rechts en haal de volgende agent onderuit. Keer om en ga links over de trap waar je vandaan kwam. Spring en grijp de stang, om daarna met R1 om te draaien. Grind over de balk als je loslaat. Ga de hoek om, spring en slinger aan de stang om daarna weer verder te grinden. Herhaal dit na nog twee bochten, totdat je op de plek komt waar de laatste lift hing. Grijp de stang niet vast, maar laat je vallen en haal de agent op dit platform onderuit. Ga dan rechtdoor en via de richel terug naar veilige grond. Je gaat automatisch richting ramp. Ga er met snelheid en bouw boost op in de lucht. Als je neerkomt maak je snelheid en spring je naar de overkant. Op de loopbrug vind je de laatste agent. Bouw hier weer boost op en zorg op dezelfde manier dat je weer aan de andere kant komt. [USE THE HELICOPTERS] Als je hier bent ga je over de trap rechts van de ramp. Aan de andere kant van die trap ga je links, zodat je weer bij de constructie van metalen buizen komt. Grijp de onderste stang, laat los en pak de volgende. Druk op R1 en als je gedraaid bent laat je los om daarna weer de volgende stang te pakken. Draai weer om met R1, laat los en pak de hoogste stang. Als je op het gebouw landt draai je meteen naar rechts. Ga de ramp in. Als je er uit komt zie je een stang voor je in de constructie. Pak deze vast, laat los en pak weer de volgende stang vast. Als je deze loslaat spring je naar de eerste helikopter. Druk op rondje om de staart vast te pakken. Druk driehoekje om te grinden op de zijkant en aan het einde weer rondje om een stang vast te pakken. Je spring nu naar de volgende helikopter, waar je weer precies hetzelfde doet. Eerst de staart pakken, dan over de zijkant grinden en dan weer de stang vast pakken. Je spring nu naar de laatste helikopter, waar weer hetzelfde gedaan moet worden. Staart vastpakken, grinden en stang vastpakken. Als je deze stang loslaat ben je er. ___ /_3_\____________ \ F / PENTHOUSE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je begin vlieg je gewoon rechtdoor de deur door. Spring op de railing en grind naar beneden. Vlieg door de hal over de eerste en tweede trap. Na de laatste trap keer je na de schuifdeuren naar rechts. Boost en spring over het gat. Bouw je boost weer op, ga door de schuifdeuren en vlieg door de kantoorruimte, tussen alle muren door. Aan het eind gebruik je je boost om door de looping heen te komen. Ga een klein stukje door de ventilatieschacht en grijp aan het einde de paal vast. Laat los en grind over de balk. Spring aan het einde van de balk en grijp de stang vast. Laat weer los en grind verder. Je komt op een platform terecht. Spring van dit platform naar het volgende en vanaf daar weer door naar een ander. Doe steeds een trucje om je boost vol te krijgen! Vanaf het laatste platform spring je weer op vaste grond. Boost en spring over het gat. Als je het niet haalt kan je op de balk grinden. Ga door de openingen en pak de paal vast. Laat los en grijp de volgende. Blijf dit herhalen tot je uiteindelijk de liftschacht uitkomt en door een rooster springt, terug het gebouw in. Ontwijk de obstakels in het midden van de kamer. Als je daar voorbij bent gebruik je de boost en spring je naar het platform in de lucht. Laat je nu gewoon glijden, je hoeft niet te springen maar gebruik wel je boost, en je komt op een ander verdieping terecht. Vlieg een stukje vooruit, door de schuifdeuren, en grind via de railing naar beneden. Gebruik je boost en spring op het moment dat je de schuifdeuren zou raken, want er achter zit weer een afgrond. Als je dit goed doet zul je op een platform landen. Gebruik weer alleen je boost en je zal op een andere verdieping terecht komen. Vlieg in het midden naar beneden en spring om de stang vast te grijpen net voor de opening. Laat los en pak de volgende stang. Druk op R1 om te draaien en laat weer los. Herhaal dit bij de derde stang, zodat je de laatste stang kunt vastpakken. Zorg dat je precies in het midden hangt, dan vlieg je door het rooster naar het laatste stuk toe. Na het filmpje ontwijk je het obstakel, ga je door het rooster en grind je via de rechter buis naar boven. Spring net voor het einde, aangegeven met rood op de buis, en grind dan aan de andere kant weer naar beneden. Vlieg weer op de volgende rechter buis af. Grind er overheen, spring bij het rode en grind verder. Ook hier spring je aan het einde van de buis en grind je aan de andere kant weer verder. Je gaat nu recht op een andere buis af. Je moet snelheid en boost opbouwen voor een sprong verderop. De beste manier om dit te doen is om met pijltje naar voren en driehoekje op de buis te grinden. Aan het einde van de buis spring je flink hoog en naar links om daar verder te grinden. Ook hier gebruik je weer de Nosegrind (Boven + Driehoekje!) en ook R1 om rond te draaien. Daar ga je sneller van! Spring aan het einde van de buis weer hoog naar rechts om op een andere buis te landen. Spring van deze buis terug naar vaste grond. Gebruik meteen je boost en druk kruisje vol in als je aan de richel bent. Maak je boost helemaal op en als je dat goed doet haal je de lift met Oscar er in. Einde Airblade. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Nou, dat was even een snelle productie van een FAQ. Ik denk dat ik drie of vier dagen in totaal ben bezig geweest. En ondertussen ook nog die personages vrijgespeeld! Nou ja, hij is af. Kan ik de game gaan verkopen en aan een andere FAQ beginnen. Veel succes ermee! ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [CRITERION GAMES] Omdat ze naast die rotgame Burnout toch nog een zeer leuk alternatief hebben neergezet voor Tony Hawk’s Pro Skater 3. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.