Far Cry Platform: PC Genre: FPS Rating: 16+ Ontwikkelaar: Crytek Uitgever: Ubisoft Versie: 0.1 Auteur ------ Dit is mijn eerste walktrough. Ik heb gekozen om er eentje te schrijven over het schitterende spel Far Cry. Er is nog geen walktrough in het nederlands en ik denk dat er heel wat spelers zijn in Belgie en Nederland die dit spel bezitten en wensen om iets te lezen over hun favoriete spel in het Nederlands. Mijn engels is perfect, maar soms moet ik toch een keer goed nadenken wat sommige neerschrijven en zit ik nadien nog vast in een bepaald level. Reacties, aanvullingen of vragen mogen steeds gestuurd worden naar benjamindenhert@skynet.be. Enkel vragen waarvan het antwoord nog niet in deze gids vermeld is krijgen antwoord terug. Mensen met opmerkingen of met andere routes doorheen een level worden opgenomen in deze gids. Auteursrechten -------------- Deze gids is geschreven door Denhert Benjamin. Alle rechten komen hem toe conform de Belgische wet. Je mag de gids downloaden en uitprinten. Deze gids mag enkel op www.gamefaqs.com staan. Wens je hem op je eigen site te plaatsen, gelieve dit aan mij te vragen. Bij toestemming mag er echter wel niets aan dit document veranderd worden. Hij wordt in zijn geheel overgenomen. Personen die bijdragen aan het ontstaan van deze gids worden opgenomen in de auteurslijst en behouden het recht over hun bijdrage. Als je deze gids ergens anders vindt dan op bovenvermelde site, gelieve mij op de hoogte brengen. Ubisoft en Crytek hebben de rechten van FarCry, hun product en logo zijn beschermd door de wetten van de landen waar ze gevestigd zijn. Inleiding --------- Far Cry is een strategisch spel dat zich afspeelt in een tropisch paradijs. Je bekijkt de wereld om je heen vanuit een eerste persoonsperspectief. Tijdens het spelen krijg je door middel van videofragmenten en aanwijzingen in het speelscherm het verloop van het verhaal te horen evenals wat je in het spel moet doen. Het verhaal ----------- Gestrand in het paradijs ? Jij bent Jack Carver, je hebt een mysterieus en wrang verleden achter je gelaten, je hebt de westerse maatschappij de rug toegekeerd. Als eigenaar van een bootverhuurbedrijf in de Stille Zuidzee wordt je ingehuurd door Valerie Constantine om haar in het geheim naar een niet op de kaart staand eiland in Micronesie te brengen. Nadat je Valerie veilig op het eiland hebt afgezet wordt je boot plots aangevallen door zwaar bewapende huurlingen. Je ontsnapt aan de dood. Met de bewoonde wereld op duizenden kilometers verwijderd, je enige vriendin zit ergens in de jungle, honderden bewapende huurlingen die je levend willen villen, en nog iets geheimzinnigs, iets dat je nooit op een paradijselijk eiland had verwacht!! Je hebt maar 1 doel voor ogen, zo snel mogelijk huis raken. Dit is geen paradijs, dit is pure hel Spelen ------ Klik op campagne en selecteer een moeilijkheidsgraad. Er zit geen verschil tussen het aantal huurlingen, het verschil zit hem in het aantal schoten dat je nodig hebt om de huurlingen om te leggen en hoe veel schoten jezelf kan vangen voordat je het loodje legt. Deze walktrough is opgesteld tijdens het spelen op medium. Je kan nog een mooi aantal geraakt worden voordat je sterft en je vijanden zijn pittig, maar durven eens vergeten dekking te nemen. Spelbesturing ------------- Bewegen: Naar voren: W Naar achter: S Zijdelings naar links: A Zijdelings naar rechts: D Rennen, lopen: Z Springen: Spatiebalk Hurken, bukken: L Ctrl Liggen: V Naar links leunen: Q Naar rechts leunen: E Sprinten: L Shift Besturing wapens: Aanvallen: Linker muisknop Wisselen van aanval: X Herladen: R Vorig wapen: muiswiel omlaag Volgend wapen: muiswiel omhoog Gooien (granaten): G Granaten bekijken: H Snel van wapen wisselen: 1,2,3,4 Zicht: Vizier gebruiken: Rechter muisknop Verrekijker: B Inzoomen: Muiswiel omlaag Uitzoomen: Muiswiel omhoog CryVision bril: T Zaklamp: L Rijden met voertuigen: Instappen: F Uitstappen: F Van stoel veranderen: L Shift Schieten: Linker muisknop Lichten: L Diversen: Voorwerp gebruiken: F Briefing: Tab Adem inhouden: Spatiebalk Besturing multiplayer: Met iedereen praten: Y Met je team praten: U Scorebord bekijken: Tab Limbo sneltoets: Esc Belangrijkste personages ------------------------ Jack Carver Jack is kapitein op een charterboot in de Stille Zuidzee. Jack is door Valerie ingehuurd om haar naar een niet op kaart staand eilandje in Micronesie te brengen. Volgens hem gaat ze daar fotos maken van onbekende Japanse ruines uit de Tweede Wereldoorlog. Valerie Constantine Valerie is een Amerikaanse fotojournaliste en werkt voor het tijdschrift Exotic Travel. Ze zegt dat ze een gewone freelance fotograaf is, maar eerlijk gezegd lijkt ze daar net iets te professioneel voor. Harlan Doyle Als het avontuur begonnen is, is Harlan Jacks voornaamste contactpersoon op het eiland. Hij schijnt goed op de hoogte te zijn van wat er aan de hand is, maar is niet al te happig te vertellen wie hij nu eigenlijk zelf is. Krieger Krieger werkte vroeger als geleerde voor de World Health Organisation. Vijf jaar geleden is hij onder geheimzinnige omstandigheden verdwenen terwijl allerlei geruchten gingen over zijn controversieel genetisch onderzoek. Kolonel Richard Crow Crow is een huurling en niemand weet waar hij vandaan komt. Hij is de commandant van het legertje huurlingen dat de nederzetting van Krieger op het eiland bewaakt. Huurlingen Getrainde moordenaars. Ze worden niet betaald om vragen te stellen. Wat staat er tot je beschikking om te overleven of om tegen jou te gebruiken ---------------------------------------------------------------------------- Voertuigen ********** Opblaasbare boot Geruisloos, stevig en gemakkelijk te gebruiken. Perfect geschikt om je snel en stilletjes over het water te verplaatsen. Buggy Snel, licht en bewapend met een minigun. Met de buggy kun je door zowat elk terrein heen. Humvee Zwaarder, steviger en meer vermogen dan de buggy. De humvee is ontwikkeld om heel veel mensen snel en veilig ergens naar toe te brengen. Uitgerust met een minigun en rocket launcher. Patrouilleboot Snel, goed gebouwd en bewapend met een minigun en rocket launcher. Met deze boot verplaats je je snel door een strijdgebied op het water. Vrachtwagen Wordt gebruikt om vracht over de eilanden te vervoeren. Groot, log, traag en niet bewapend. Wel veel bepantsering, ideaal om een legerde basis binnen te vallen. Vorkheftruck Leuk om in rond te rijden, maar niet echt geschikt voor een gevecht. Gebruik hem in een grote basis om je te verplaatsen. Deltavlieger Deze lichtgewicht zeilvlieger kan gebruikt worden om in geval van nood in de lucht te ontsnappen. Ook ideaal om vlug een kloof over te steken. Vrachthelikopter (niet voor Jack) Deze grote helikopter met twee rotors wordt gebruikt voor zwaar vrachtvervoer en troepentransport. Kijk uit voor de versterkingen die hiermee aangevoerd worden. Aanvalshelikopter (niet voor Jack) Deze snelle aanvalshelikopter wordt gebruikt om troepen te droppen en ondersteuning vanuit de lucht te verlenen. Draagbare wapens **************** Machete: Ga nooit de jungle in zonder een fors groot mes. Actie: man tegen man gevecht Falcon 357: Groogt kaliber semi ? automatisch pistool Actie: semi ? automatisch Zoom: richten P90 SMG: Moderne mitrailleur, een licht en snel ladend wapen speciaal ontwikkeld voor een grote vuursnelheid. Actie: volautomatisch Zoom: richten MP5 SMG: Mitrailleur met geluidsdemper. Speciaal ontworpen voor een hoge vuurkracht, produceert weinig geluid en licht. Actie: volautomatisch of enkelschots Zoom: richten M4 aanvalswapen: Standaard aanvalswapen met hoge vuursnelheid en redelijk accuraat op middellange afstanden. Actie: volautomatisch of enkelschots Zoom: richten AG36: Aanvalswapen met een parabolische granaatwerper. Uitermate handig om granaten vanaf lange afstand over een muur of obstakels heen te schieten en voor gevechten op lange afstand. Actie: volautomatisch of granaatwerper Zoom: telescoopvizier OICW aanvalswapen: Geavanceerd aanvalswapen met ge?ntegreerde telescoop en hoog explosieve munitie. Een geweldig wapen voor gevechten op middellange en lange afstand. Actie: volautomatisch of hoog explosieve munitie Zoom: telescoopvizier Jackhammer geweer: Semi ? automatisch geweer. Perfect geschikt om gangen of kleine ruimtes leeg te vegen. Acties: semi ? automatisch Zoom: richten AW50 sluipschuttersgeweer: Geweer speciaal ontwikkeld voor sluipschutters. Met optisch zeer hoogwaardige telescoop voor gevechten op extreem lange afstand Actie: enkelschots Zoom: telescoopvizier Machinegeweer: Machinegeweer voor de infanterie. Spuwt heel wat kogels in het rond, maar dit gaat ten koste van de precisie Actie: volautomatisch Zoom: richten Rocket Launcher: Langzaam en zwaar wapen dat forse schade op lange afstand kan toebrengen. Actie: 1 raket per keer dat je de trekker overhaalt Zoom: telescoopvizier Handgranaat: Deze gebruik je om groepjes vijanden uit te schakelen en alles de lucht in te blazen. Flitsgranaat: Een geweldige herrie en lichtflits schakelen iedereen binnen bereik korte tijd uit. Rookgranaat: Overal rook die je als dekking kan gebruiken. Steen: Altijd ter beschikking. Ze brengen geen schade aan, maar zijn een zeer goed afleidingsmiddel. Niet verplaatsbare wapens ************************* Mortier: Afvuurgeschut van explosieven voor de heel grote afstanden. Vulcan machingeweer: Extreem hoge vuursnelheid, ideaal om helikopters uit de lucht te schieten, of om grote groepen huurlingen neer te maaien. Handige voorwerpen ****************** Verrekijker: Heeft maximaal 24x zoom, een bewegingsindicator waarmee je vijanden in de jungle kunt vinden en volgen. Verder heb je een lange afstandrichtmicrofoon en heeft de verrekijker nacht? en warmtezicht. Zaklamp: De zaklamp klik je op je kleding. De batterijen hebben een bijna onbeperkte levensduur. Cry Vision bril: Deze bril heeft het speciale Cry Vision zicht, een combinatie van nacht- en infraroodzicht. Explosieven: Explosieven hebben een timer zodat je ze kunt plaatsen en maken dat je wegkomt. Gezondheid: Grote en kleine EHBO dozen geven je gezondheid. Kogelvrijevest: Doe dit aan om extra bescherming te hebben tegen rondvliegende kogels. Pas echter op, een kogel in het hoofd betekend onmiddellijk de dood. Spelinformatie tijdens het spelen --------------------------------- Oorsprongsindicator: Laat je in een reeks concentrische cirkels de locatie zien van alle geluiden om je heen. Wanneer je hem met je verrekijker gevonden hebt kun je een vijand als een helder punt zien. De kleur van die punt geeft aan hoe opgefokt ze zijn, wat afhangt van of ze je wel of niet gezien hebben. Verder worden doelstellingen voor deze missie met een blauwe punt weergegeven. Sluipmeter: Geeft weer hoe waarschijnlijk het is dat je gezien wordt door vijanden vlak bij je. Aanvalsindicator: Laat zien van welke kant je aangevallen wordt. Kompas: Geeft je kijkrichting aan Gezondheidsmeter (rode balk): Laat zien hoe gezond je nog bent, als er nog een klein rood streepje is, betekent dit dat je slechts 1 kogel verwijderd bent van de dood. Kogelvrije vestmeter (oranje balk): Geeft weer hoeveel weerstand je kogelvrije vest nog biedt tegen kogels. Als deze balk leeg is, is het aangeraden om een nieuwe vest of dekking te vinden anders ben je zeer kwetsbaar. Uithoudingsvermogen (blauwe balk): Geeft weer hoe lang je nog je adem kunt inhouden (telescoopvizier stilhouden, onderwater zwemmen) of hoe ver je nog kunt sprinten. Munitie: Geeft aan hoeveel munitie er nog over is voor het wapen dat je in je handen hebt. Tip, herlaad je wapen voordat je een gevecht induikt of voordat je kogels in je magazijn nul bereiken. Ga bij het herladen steeds in dekking staan, of je bent een levende schietschijf voor ongeveer 3 seconden. Granaatindicator: Geeft aan wat voor soort en hoeveel granaten je in je bezit hebt. Elk type granaat heeft een ander icoontje. Overlevingsgids --------------- Met deze gids overleef je je avontuur op het paradijselijke eiland. Ik zal telkens vertellen hoeveel vijanden je (ongeveer) tegenkomt, alternatieve routes en shortcuts en hoeveel save points er zijn (hangt af van welke route je volgt) Maar laten we beginnen bij het begin Training ******** Basislevel dat je wegwijs maakt in de wereld van FarCry?. Vijanden kennen je nog niet en zijn hierdoor niet zo alert en makkelijk om te leggen. Safe point Je wordt wakker in een grot. Wanneer je terug bij je positieven bent volg je gewoon de instructies dat linksonderaan je scherm komen. Dit is om je kennis te laten maken met de gamecontroles. Na een tijdje kom je in een kamer en maak je kennis met Doyle. Hij is je gids doorheen het spel. Luister steeds naar hem om je volgend doel te weten (ook te zien als je op tab drukt). In dezelfde kamer vind je ook een Falcon 357, munitie, een granaat en een kogelvrije vest. Je bent nu gewapend om aan het grote avontuur te beginnen. Loop naar de deur om de bunker te verlaten. Doel 1: Doorzoek de hutten ++++++++++++++++++++++++++ Als je buitenkomt sta je bovenaan een helling en zie je aan de voet 3 hutten en een pier. Hier zijn in totaal 4 vijanden. Eentje zit te vissen, eentje verplaatst kisten, de twee andere kan je van bovenaan nog niet zien, maar ze bevinden zich op het pleintje tussen de 3 hutten. Herlaad je wapen, zodat hij maximale munitiecapaciteit heeft, hurk en daal de helling af. Blijf steeds in de buurt van de struiken zodat je niet opgemerkt wordt door de visser en zijn maat. Bijna bij het einde van de helling zie je een struik dat zich dicht bij het strand bevindt. Sluip er naar toe, ga erin staan en ga liggen. Zie je bij de visser die gele kan staan? Je raadt het al, wacht totdat zijn collega die ene kist opraapt die daar in de buurt staat. Richt, schiet 1 of 2 maal totdat de kan ontploft en zo heb je al de helft van je vijanden uitgeschakeld. Nog twee te gaan. Blijf in je positie liggen. 1 van de vijanden komt op het geluid af. Als hij bij het lichaam van de kistdrager komt richt op zijn hoofd en maak hem af door een kogel door zijn hoofd te jagen. Nog ??ntje te gaan. Verzamel eerst de wapens dat ze hebben laten vallen. Selecteer de M4 en maak je klaar om nog 1 vijand in het gebied om te leggen. Je vindt hem tussen de hutten, meestal staat hij voor een perk met enkele wilde zwijnen in. Eens je hem gespot heb mik je en leg hem neer, liefst voordat hij beseft dat je geen collega van hebt. Proficiat, je eerste perfect geslaagde vuurgevecht. Nu kan je rustig de hutten doorzoeken. Je in hut 1 een machete, in hut 2 vindt je munitie en een medipack, in hut 3 een medipack, granaat, munitie. (in hutten, kampen, ? vind je regelmatig wapens, als het desbetreffende wapen al in je bezit is, neem je enkel de munitie mee). Doel 2: Ga naar de hut op de heuvel en vind de verrekijker ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Deze hut ligt recht voor je op de top van de heuvel. Geen vijand in de buurt dus je kan gewoon de weg volgen. In de hut vind je een medipack en 1 van de belangrijkste hulpmiddelen de verrekijker. Doyle vertelt wat je allemaal met dit speeltje kunt doen. Vanuit je positie op de heuvel heb je een mooi overzicht op het kamp aan de andere kant van het water. Gebruik je verrekijker om ongeveer 7 vijanden te spotten en op radar vast te leggen en een gesprek af te luisteren. Het geluid van een schietend wapen is van een huurling die staat te trainen aan de schietbaan. Als je goed kijkt zie je twee wachttorens, een vlak bij het kamp en 1 verscholen tussen de bomen te oosten van het kamp. Deze laatste is onze volgende bestemming. Ren de heuvel af en ga het water in. Zwem onderwater naar overkant, maar zwem niet recht naar de overkant, anders kom je in het kamp terecht en daar wil je voorlopig nog niet zijn, teveel volk. Zwem dus zover mogelijk naar rechts, richting oostelijke wachttoren. Kom het water uit, beklim voorzichtig de heuvel, zorg ervoor dat de huurling in de toren je niet ziet. Wanneer je dicht genoeg in de buurt bent, zoom een beetje in met je wapen (rechter muisknop) en als hij bij de rand is, schiet dan een kogel in zijn hoofd. Op deze manier heeft niemand je in het kamp gehoord. Beklim de ladder en bovenaan vindt je 3 granaten en munitie voor je M4. Van hieruit kunnen we het kamp uitkuisen. Ga liggen en richt op de huurling in de andere wachttoren. Leg hem om. Nu gaan de poppen aan het dansen. Als je je kompas bekijkt worden alle bolletjes rood en komen ze jou richting uit. Blijf liggen, neem je verrekijker en kijk vanwaar ze komen. Door de blaren van de bomen kun je ze niet zien, maar ze worden wel aangeduid. Als je ze ziet, knal ze dan af. Er zijn er 5 of 6 die komen. Heb je er 6 doodgeschoten, dan kan je afdalen en naar de andere toren wandelen, zijn het er maar 5 dan mag je ook afdalen, maar dan is het beter dat je naar de andere toren sluipt, het kan dan zijn dat er nog 1 huurling ergens rondhangt. Doel 3: Ga naar het kamp ++++++++++++++++++++++++ Dit doel bereik je door simpelweg bij de andere uitkijktoren aan te komen. Beklim deze en raap de daar achtergelaten munitie uit de M4 op. Je hebt nu een mooi uitzicht op het kamp. Er zijn 3 gebouwen en 1 garage. Als je maar 5 huurlingen hebt neergeschoten dan loopt er hier nog iemand rond. Schiet dan op de dichtstbijzijnde gastank. Door de ontploffing komt de huurling erop af en kan je hem afknallen. Komt er niemand mik dan op de andere gastank, die bevindt zich achter de garage. Mik op de ?slagboom? ervoor, is die kapot dan rolt de tank naar beneden, met een beetje geluk is onze verloren huurling daar en wordt hij verpletterd. Nog geen reactie, dan bevindt de huurling zich in onze volgende bestemming. Let op: als de huurling plots tevoorschijn komt en naar een geel bakje rent leg hem dan zo vlug mogelijk om. Dit bakje hangt aan een paal en heeft een rode knop, dit is het alarm. Als de huurling er toch opdrukt, maak je dan op voor versterking en een helikopteraanval. Zet eerst het alarm uit en zoek een mooi plekje nabij het landingsplatform op. Als de helikopter eraan komt, schiet dan zovlug mogelijk de 3 af 4 huurlingen dood en richt op een huurling in de zijkant van de helikopter. Deze bewapent een machinegeweer. Schiet nooit met je handwapens (behalve een rocket launcher) op een helikopter, pure munitieverspilling. Als je deze huurling omlegt, verdwijnt de helikopter vanzelf. Als enigste tip kan ik je hier meegeven blijf bewegen zodat ze je geen gemakkelijk doelwit bent. Doel 4: Steel een voertuig ++++++++++++++++++++++++++ Daal de toren af en ga naar het hoofdkwartier. Dit is het grote gebouw rechts van de toren. Er hangt een bordje bij waarop headquarter staat. Betreedt het gebouw en maak je klaar om te vuren (enkel als je maar 5 huurlingen neergeschoten hebt bij de eerste wachttoren) hier is de laatste huurling. Na het gevecht zie je op de tafel bij de ingang een kaart liggen, neem deze en verlaat het gebouw. Volgende bestemming is het slaapvertrek. Dit is het gebouw waarvoor de gastank stond die je als eerste de lucht hebt ingeblazen. Hierbinnen vind je een kogelvrije vest en een medipack. Als laatste gebouw staat het munitiegebouw op ons lijstje. Dit is het gebouw vlak achter de slaapvertrekken. Binnen vind je een afgesloten stuk. Dankzij de keycard dat we hebben meegenomen kunnen we hier binnen. Daar vind je munitie, een vest en een medipack. Het kamp is nu volledig verkent en kunnen we een ritje gaan maken. Ga naar het afdak en daar vindt je de buggy. Doel 5: Ga naar het vliegdekschip +++++++++++++++++++++++++++++++++ Maak een ritje doorheen het kamp om gewoon te worden aan de besturing, vuur ook een paar keer met de minigun zodat je weet wat je ermee kan doen. Na de test volg je de weg die uit het kamp leidt. Na een kort ritje kom je op een strand. Draai hier je minigun direct naar rechts en schiet de twee huurlingen aan flarden. Raak zo weinig mogelijk de humvee, anders ontploft hij en gaat er een leuk speeltje verloren die je hard nodig zult hebben. Na je verrassingsactie verlaat je je buggy en spring je de humvee in. Ook deze is uitgerust met een minigun, maar nog leuker is die rocket launcher. Selecteer hem door op X te drukken. Schiet een raket af om het bereik te testen. Dit doe je gewoon om die hut in de verte te mikken en te vuren. Na de vuurtest selecteer je terug de minigun en rij je naar de hut. Met een beetje geluk is door je raketinslag de huurling hierbinnen vermorzeld, anders schiet je gewoon een paar tientallen kogels de hut binnen en is hij ook opgeruimd. Ga de hut binnen en vindt er een vest, medipack en munitie. Spring je humvee in en rij een klein eindje de heuvel op totdat je een andere humvee ziet. Selecteer je rocket launcher en maak schroot van die humvee. Door de ontploffing schakel je ook 2 huurlingen uit. Vervolg je weg en rij gewoon over die twee huurlingen. Je komt nu terug aan een strand. Hier komt het moeilijkste deel van dit level. Op dit strand vind je een rijdende humvee met 2 huurlingen en een patrouilleboot vlak voor de kust. Rij het strand op en rij zo snel mogelijk naar de jungle aan het einde. Daar aangekomen verlaat je je wagen en wacht op 1 of 2 huurlingen die opduiken vanachter een vliegtuigwrak. Schiet ze neer, spring terug in je wagen, selecteer de minigun en schiet de andere humvee stuk. Nu nog enkel die patrouilleboot. Je kunt nu 2 dingen doen: selecteer je rocket launcher en schiet die boot het water uit of met je minigun schiet je de 2 huurlingen aanboord dood zonder dat het schip ontploft. Let wel op, welke manier je ook kiest, doe het vlug, want de 2 huurlingen aarzelen niet en al vlug vliegen de kogels en de raketten om je oren. Als je optie 1 gekozen hebt, is alles behalve jou voertuig een brandend wrak en kan je verder rijden. Je volgt de weg door de jungle, halverwege duiken nog 2 huurlingen op die je overhoop rijdt of neerschiet. Aan het einde van de weg zie je het vliegdekschip liggen. Als je voor optie 2 gekozen hebt kan je kiezen, de weg zoals hierboven beschreven volgen of met de patrouilleboot naar het vliegdekschip varen. Als je kiest om te gaan varen, dan verlaat je de humvee en zwem je naar de boot. Vaar met een gematigd tempo en volg de kustlijn, hou je vinger bij je vuurknop want het kan er heet aan toegaan. Je komt eerst een patrouille tegen. Vuur een raket af en kelder hun schip, verder kom je nog een patrouille tegen, maar deze zit vast op een zandbank en kan zijn wapens niet afvuren, maai de 2 huurlingen met je minigun neer. Nu kan je vol gas geven en zie je het vliegdekschip voor je opdoemen. Doel 6: vindt een weg om het schip binnen te dringen ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ben je met de humvee dan rij je totdat je humvee met zijn wielen in het water zit en veeg je de dekken met je minigun en rocket launcher leeg. Anders raak je nooit levend aan boord. Ben je met de patrouilleboot, dan moet je eerst nog een andere boot uitschakelen en dan kan je ook de dekken schoonmaken. De ingang bevindt zich in de boeg en is een gat juist aan de waterspiegel, het gat bevindt zich aan de kant van het schip dat je kunt zien vanop land. Ben je met de humvee of met de patrouilleboot, spring het water in en zwem het gat in. Proficiat, je hebt de training overleeft en bent nu een volleerd huurlingenjager. Carrier ******* komt binnenkort