Short: A memory (Chip/Fast) monitor. Author: Charles-N. Jacob Uploader: cjacob vif com Type: util/moni Version: 2.02 Requires: AmigaOS 2+ Architecture: m68k-amigaos Court: Un moniteur de mémoire (Graphique/Fast). Status: Model-Railroad-Ware [Pour la documentation en Français, voir plus bas.] MeMonitor is a simple utility that displays the memory available (Chip and Fast) like a cardiac monitor. The reason I originally made this program was that I needed a small utility that could display simple graphs showing the memory available (Chip and Fast mem) when I used graphically-intensive applications (like web browsers, image processing programs, etc.) and I wanted to see if I would run out of ChipMem (or FastMem). This new version features some improvements like: -If the Available memory (Chip or Fast) is below 50 kilobytes, the graph will be displayed in red. -Now you can click anytime on the '?' (or 'snapshot') button, this will display (or update) the window which shows the memory of your computer (Graphic memory and if available, the Fast memory). ...as well as another bugfix: -MeMonitor didn't find any Fast memory if the computer's memory exceeded 32 Megabytes, now it should be fine. Note: In this archive I have included both this new version as well as the original MeMonitor (V1.0)... As for all my other software, MeMonitor is 'Model-Railroad-Ware' so if you like and use it, please send me any model railroad items like pieces of track, freight or passenger cars, DPM (Design Preservation Models) modular walls, kits, or anything related. If you cannot send me model railroad items, just send me 10$ in Canadian money (or 6 U.S. dollars, or any equivalent currency), by cheque, money order, etc. (so I can buy some model railroad items ;) Send model railroad items (or money), as well as your name and address (and email address, if possible) to: Charles-N. Jacob 195A Trenton Avenue Mont-Royal, Quebec, Canada Postal Code: H3P 1Z3 If you have suggestions, comments, bug reports, you can send me emails at: cjacob@vif.com N.B.: I don't force you to send me anything, but keep in mind that I worked many hours on MeMonitor (as well as my other programs available on Aminet)... Thank you in advance! /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ MeMonitor est un petit utilitaire qui affiche la mémoire disponible de votre Amiga (Graphique ou Rapide (Fast)) à la manière d'un moniteur cardiaque. La raison pour laquelle j'ai crée ce logiciel est que j'avais besoin d'un programme qui pouvait afficher un graphe simple démontrant la mémoire libre quand j'utilisais des logiciels qui utilisaient intensivement la mémoire graphique (tels les fureteurs internet, logiciels d'édition de photos, etc.) et je voulais savoir si mon ordinateur risquait de manquer de mémoire graphique (ou Fast). Cette nouvelle version offre les caractéristiques suivantes: -Si la mémoire disponible (Chip ou Fast) est en deça de 50 kilooctets, le graphe respectif sera affiché en rouge. -Maintenant vous pouvez cliquer en tout temps sur l'option '?', cela va afficher (ou mettre à jour) la fenêtre qui affiche la mémoire de votre ordinateur (la mémoire Graphique, et si disponible, la mémoire Rapide (Fast)). ...de plus, un autre bogue a été corrigé: -MeMonitor ne reconnaissait pas la mémoire rapide si celle-ci excédait 32 Megaoctets, tout devrait être au poil maintenant! Note: Dans cette archive, en plus de la nouvelle version, la version originale de MeMonitor (Version 1.0) est incluse... MeMonitor est 'Train-Miniature-Ware', donc si vous aimez et utilisez ce logiciel, envoyez-moi des items de trains miniatures (bouts de voies, wagons de tous genres (et échelles), murs modulaires DPM (Design Preservation Models), kits en tous genres ou autres items reliés aux trains en général). Si vous ne pouvez trouver d'items de trains miniatures, envoyez-moi 10$ en argent Canadien (ou 6$ en argent U.S. ou tout montant équivalent) par chèque, mandat poste, etc. (pour que je puisse m'acheter du matériel de trains miniatures ;) Envoyez-moi tout cela, en plus de votre nom et adresse (et votre adresse email, si possible) à: Charles-N. Jacob 195A Avenue Trenton Mont-Royal, Québec, Canada Code Postal: H3P 1Z3 Vous pouvez m'envoyer vos commentaires, questions, etc. à mon adresse ci-haut, ou à mon adresse électronique: cjacob@vif.com N.B.: Je ne vous force pas à m'envoyer quelque chose, mais notez que j'ai mis beaucoup d'heures de travail sur MeMonitor (ainsi que sur tous mes autres logiciels disponibles sur Aminet)... Merci d'avance pour votre contribution! .