Short: Try to find the correct total! Author: Charles-N. Jacob Uploader: cjacob@vif.com Version: 1.01 Type: game/wb Court: Trouvez le bon total! Status: Model-Railroad-Ware [ Pour la description en français, voir plus bas ] Tri_Add is a mathematical puzzle where you add the numbers of a pyramid-like board in order to equal the total of the game. You start from the top and you go down on each row. The lower tile you choose must always be linked either at left or at right from the upper choosen tile. As you descend in the pyramid, the selected tiles form a 'path'. The game adds the total from the selected tiles and displays it under the pyramid. When you get to the lowest row and your total equals the total of the game, you win. You can go back anytime or even restart from the top of the pyramid. If you restart from a tile lower than the top, the new choosen tiles must always be linked with an upper selected one. When you select a tile that is located higher than the last choosen tiles, all the path created earlier from that row will be erased. Have fun! NOTE: This is an update to the game, where some minor changes were made. Tri_Add is "Model-Railroad-Ware", this means that if you like and use it, PLEASE Register for it! Here's how: -By sending some model railroad items (pieces of track, freight or passenger cars, DPM (Design Preservation Models) modular walls, kits, etc.). If you cannot find any model railroad stuff, you can always send photos (railfan photos, photos of local industries served by railways, etc.), old or new postcards of any railroad scenes in your area or country, books on the history of local railroads, old or new railroad timetables, etc. OR: -By sending 10$ in Canadian funds (or 6$ in U.S. money, 6 Euros or any equivalent currencies) by cheque, money order, etc. (so I can buy some model railroad items ;) Send these to me at the following address: Charles-N. Jacob 195A Trenton Avenue Mont-Royal, Quebec, Canada Postal Code: H3P 1Z3 You can send comments, questions, bug reports at the above address or at my electronic address: cjacob@vif.com Thanks! -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Tri_Add est un casse-tête mathématique dans lequel vous additionnez les chiffres d'un tableau en forme de pyramide afin d'égaler le total du jeu. Vous partez du sommet et descendez sur chaque rangée. La case inférieure choisie doit toujours être 'reliée' à la case de la rangée supérieure, autrement dit, vous devez choisir soit la case en bas à droite, soit la case en bas à gauche de la case de la rangée supérieure. A mesure que vous descendez dans la pyramide, les cases choisies créent un 'parcours'. Le jeu additionne le total des cases choisies et affiche le total en dessous de la pyramide. Si vous êtes arrivé à la rangée la plus basse du tableau et que le total est pareil au total du jeu, vous gagnez la partie. Vous pouvez revenir en arrière à tout moment ou encore repartir du sommet de la pyramide. Si vous repartez d'une case qui n'est pas le sommet, les nouvelles cases choisies doivent toujours être reliées avec une case de la rangée supérieure. Quand vous choisissez une case en haut des cases déjà choisies, tout le parcours effectué précédemment à partir de ce niveau, sera effacé. Amusez-vous bien! NOTE: Ceci est une mise à jour du jeu dans laquelle des modifications mineures ont étés affectuées. Tri_Add est "Train-Miniature-Ware", c'est-à-dire que si vous aimez et/ou utilisez ce logiciel, vous pouvez vous Enregistrer de deux façons: -En envoyant des items de trains miniatures (bouts de voies, wagons de tous genres (et échelles), murs modulaires DPM (Design Preservation Models), kits en tous genres, etc.). Si vous ne pouvez trouver de matériel de trains miniatures, vous pouvez envoyer des photos (de matériel ferroviaire, d'industries desservies par des chemins de fer, etc.), des cartes postales anciennes ou récentes liées aux chemins de fer dans votre région, bouquins sur l'histoire des chemins de fer, horaires des trains (anciens ou récents), etc. OU: -En envoyant 10$ en argent Canadien (ou 6$ en argent U.S., 6 Euros ou tout montant équivalent) par chèque, mandat poste, etc. (pour que je puisse m'acheter du matériel de trains miniatures ;) Envoyez-moi cela à l'adresse suivante: Charles-N. Jacob 195A Avenue Trenton Mont-Royal, Quebec, Canada Code Postal: H3P 1Z3 Vous pouvez m'envoyer vos commentaires, questions, etc. à mon adresse ci-haut, ou à mon adresse électronique: cjacob@vif.com Merci! .