Short: A collection of peg games... Author: Charles-N. Jacob Uploader: cjacob@vif.com Version: 1.01 Type: game/wb Court: Une collection de jeux de pions... Status: Model-Railroad-Ware [ Pour la documentation en Français, voir plus bas ] Multi_Q is a Workbench game that includes a collection of my previous 'Q'-games, all in one program. The game boards included are: Tri_Q, Hexa_Q, X_Q and an additional (bonus) board. All the game boards have the same playing pattern: you play by moving a peg (a white circle) to an empty space (a black circle), you can only move a peg two spaces horizontally or diagonally. All the boards feature two playing mode: -A 'Normal' play, you jump over a peg and that peg will be removed. -An 'Inverted' play, you jump over an empty space and a peg will appear there. The goal is to remove all the pegs (or fill up the board, if the game is inverted), until only one peg is left (or only one space is empty, in the inverted game), preferably where the hole (or peg) was at the start. Have fun! NOTE: This is an update to "Multi_Q" where some changes were made. Multi_Q is "Model-Railroad-Ware", this means that if you like and use it, PLEASE Register for it! Here's how: -By sending some model railroad items (pieces of track, freight or passenger cars, 'DPM' (Design Preservation Models) modular walls, kits, etc.). If you cannot find any model railroad stuff, you can always send photos (railfan photos, photos of local industries served by railways, etc.), old or new postcards of any railroad scenes in your area or country, books on the history of local railroads, old or new railroad timetables, etc. OR: -By sending 10$ in Canadian funds (or 6$ in U.S. money, 6 Euros or any equivalent currencies) by cheque, money order, etc. (so I can buy some model railroad items ;) Send these to me at the following address: Charles-N. Jacob 195A Trenton Avenue Mont-Royal, Quebec, Canada Postal Code: H3P 1Z3 You can send comments, questions, bug reports at the above address or at my electronic address: cjacob@vif.com N.B.: Registering to 'Multi_Q' allows you to obtain any future update of this software, also you get some news concerning the release of new software (which you will be getting before everybody else!). Thanks! ----------------------------------------------------------------- 'Multi_Q' est un jeu Workbench incluant quelques uns de mes jeux de type 'Q', tous dans le même programme. Les jeux inclus sont Tri_Q, Hexa_Q, X_Q ...ainsi qu'un jeu (boni) additionnel. Tous les tableaux de jeux se jouent de la même façon: pour jouer, vous déplacez un pion (un cercle blanc) à un espace libre (un cercle noir), le déplacement du pion se fait de 2 cases horizontalement ou en diagonale. Chaque tableau de jeu peut se jouer dans 2 modes: -Le jeu 'Normal', vous devez sauter au dessus d'un pion et ce dernier sera enlevé. -Le jeu 'Inversé', vous devez sauter au dessus d'un espace libre et un pion apparaîtra à cet endroit. Le but du jeu est d'éliminer tous les pions (ou 'remplir' le tableau, si vous jouez au jeu 'Inversé'), jusqu'à ce qu'il ne reste qu'un pion (ou un seul espace libre, dans le jeu inversé), de préférence à la position où l'espace libre (ou le pion) était situé au départ. Amusez-vous bien! NOTE: Ceci est une mise à jour du jeu "Multi_Q" dans laquelle quelques modifications ont étés effectuées. 'Multi_Q' est 'Train-Miniature-Ware' cela signifie que si vous aimez et utilisez ce logiciel, je vous prie de vous Enregistrer, en m'envoyant, à votre choix: -Du matériel de trains miniatures (bouts de voies, wagons de tous genres (et échelles), murs modulaires 'DPM' (Design Preservation Models), kits en tous genres, etc.). Si vous ne pouvez trouver de matériel de trains miniatures, vous pouvez envoyer des photos (de matériel ferroviaire, d'industries desservies par des chemins de fer, etc.), des cartes postales anciennes ou récentes liées aux chemins de fer dans votre région, bouquins sur l'histoire des chemins de fer, horaires des trains (anciens ou récents), etc. OU: -10 dollars en argent Canadien (ou 6 dollars en argent U.S., 6 Euros, ou toute autre monnaie avec un montant équivalant) par chèque, mandat poste, etc. Envoyez-moi cela à l'adresse suivante: Charles-N. Jacob 195A Avenue Trenton Mont-Royal, Québec, Canada Code Postal: H3P 1Z3 Vous pouvez m'envoyer vos commentaires, questions, etc. à mon adresse ci-haut, ou à mon adresse électronique: cjacob@vif.com N.B.: Cet Enregistrement vous donne droit à toute mise-à-jour future de ce logiciel en plus des informations quant à la sortie de nouveaux logiciels (des informations que vous obtiendrez avant tout le monde!). Merci! .