Short: Try to match an hexagonal shaped pattern! Author: Charles-N. Jacob Uploader: Charles-N. Jacob Version: 1.1 Type: game/wb Court: Essayez de reproduire le motif affiché! Status: Model-Railroad-Ware Requires: An 8+ colour Workbench, AmigaOS 1.3+ [Description en français, voir plus bas - French description see below] 'Hexit' is a Workbench game which displays two hexagonal shaped boards filled with coloured tiles. One of these boards has a pattern and the other is randomly shuffled. The goal is to move the tiles of the shuffled board in order to match the other board, in the least amount of moves possible. You play by clicking on a tile, which must be surrounded by 6 other tiles. Each tile you click will 'rotate' the surrounding tiles by one position clockwise. There are 3 different board sizes to play with. As usual in all my Workbench games, its window is resizeable, and the board is displayed according to the new window size. Have fun! Note: This is an update to Hexit, where the following changes were made: -Some minor bugs were corrected. -The game chooses between the colours from the workbench palette and try to avoid colours that are too similar. -If the game window is too small, it will automatically resize itself to the smallest usable size. Hexit is "Model-Railroad-Ware", this means that if you like and/or use it, there are two ways you can Register: -By sending some model railroad items (pieces of track, freight or passenger cars, DPM (Design Preservation Models) modular walls, kits, etc.). If you cannot find any model railroad stuff, you can always send photos (railfan photos, photos of local industries served by railways, etc.), old or new postcards of any railroad scenes in your area or country, books on the history of local railroads, old or new railroad timetables, etc. OR: -By sending 10$ in Canadian funds (or 6$ in U.S. money, or any equivalent currencies) by cheque, money order, etc. (so I can buy some model railroad items ;) Send these to me at the following address: Charles-N. Jacob 195A Trenton Avenue Mont-Royal, Quebec, Canada Postal Code: H3P 1Z3 You can send comments, questions, bug reports at the above address or at my electronic address: cjacob@vif.com N.B.: Thank you in advance for Registering for this software, you are supporting the developpers for the Amiga and encouraging them to continue to create new software! -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 'Hexit' est un jeu Workbench dans lequel est affiché 2 tableaux de forme hexagonale contenant des tuiles de couleur. Un des tableaux a un motif et l'autre tableau a été mélangé. Le but du jeu est de déplacer les tuiles du tableau mélangé afin de reproduire le motif de l'autre tableau, et cela dans le moins de déplacements possible. Pour jouer, cliquez sur une tuile, celle-ci doit être entourée par 6 autres tuiles. Chaque tuile cliquée fera faire une rotation (d'une position) des 6 tuiles situées autour, dans le sens des aiguilles d'une montre. Vous pouvez jouer avec 3 tableaux de tailles differentes. Comme pour tous mes jeux pour Workbench: la fenêtre de Hexit peut être redimensionnée et le jeu est réaffichée selon la nouvelle taille de la fenêtre. Amusez-vous bien! Note: ceci est une mise-à-jour du jeu 'Hexit' où les modifictions suivantes ont étées apportées: -Queleques bogues mineurs ont étés corrigés. -Le jeu choisit un certain nombre de couleurs parmi la palette du Workbench en tentant d'eviter au maximum des couleurs similaires. -Si la fenêtre du jeu est trop petite, celle-ci est automatiquement agrandie à une taille minimale adéquate. -Enfin des instructions en français! Hexit est "Train-Miniature-Ware", c'est-à-dire que si vous aimez et/ou utilisez ce logiciel, vous pouvez vous Enregistrer de deux façons: -En envoyant des items de trains miniatures (bouts de voies, wagons de tous genres (et échelles), murs modulaires DPM (Design Preservation Models), kits en tous genres, etc.). Si vous ne pouvez trouver de matériel de trains miniatures, vous pouvez envoyer des photos (de matériel ferroviaire, d'industries desservies par des chemins de fer, etc.), des cartes postales anciennes ou récentes liées aux chemins de fer dans votre région, bouquins sur l'histoire des chemins de fer, horaires des trains (anciens ou récents), etc. OU: -En envoyant 10$ en argent Canadien (ou 6$ en argent U.S. ou tout montant équivalent) par chèque, mandat poste, etc. (pour que je puisse m'acheter du matériel de trains miniatures ;) Envoyez-moi cela à l'adresse suivante: Charles-N. Jacob 195A Avenue Trenton Ville Mont-Royal, Québec, Canada Code Postal: H8R 3T7 Vous pouvez m'envoyer vos commentaires, questions, etc. à mon adresse ci-haut, ou à mon adresse électronique: cjacob@vif.com N.B.: Merci d'avance de vous Enregistrer pour ce logiciel, vous contribuez à supporter les développeurs pour l'Amiga et par le fait même à ce qu'ils continuent à créer de nouveaux logiciels! .