Short: 2nd little italian text adventure Author: esseerre@lycos.it (Stefano Regattin) Uploader: esseerre@lycos.it (Stefano Regattin) Type: game/text Distribution: OK Date: Wednesday, 27th June 2001 Program name: Avventura2-escape from planet This program is a little italian text based adventure that I have written in Blitz Basic 2.1. It is a bit more complex than my first one (stefadv.lha) It can be played only by who knows italian language. In the archive is supplied a font (Data70) that I have made for private use; to play the adventure you must install it in your FONTS: drawer, proceeding as follows: copy in your FONTS: drawer the file Data70.font; create a drawer named Data70 in your FONTS: drawer, and copy into it the file 13. I am not responsible of any damage this program can occurs to your system; you use it at your own risk! See my home page to the Internet address: http://utenti.tripod.it/esseerre/Stefano.html Note: I have used the TextLength_ function of the graphics.library for this adventure; the sintax for this function, that I have learned from the blitz mailing list in date 28th December 1999, is the following: PixelTextLength.w=TextLength_(RastPort(Window),&Text$,Len(Text$)) The following is the same text in italian. Data: mercoledì, 27 giugno 2001 Nome del programma: Avventura2-fuga dal pianeta Questo programma è una piccola avventura basata su testo che ho scritto in Blitz Basic 2.1. E' leggermente più complicata della mia prima avventura (stefadv.lha) Può essere giocata solo da chi conosce l'italiano. Se proprio non riuscite a procedere nell'avventura, digitate AIUTO e vi verrà mostrata la frase esatta che deve essere digitata. Nell'archivio è fornito un font (Data70) che ho creato io per uso personale; per giocare all'avventura dovete prima installarlo nel vostro cassetto FONTS:, procedendo come segue: copiate nel vostro cassetto FONTS: il file Data70.font; create un cassetto chiamato Data70 nel vostro cassetto FONTS: e copiateci dentro il file 13. Non sono responsabile dei danni che questo programma può arrecare al vostro sistema; lo usate a vostro esclusivo rischio! Guardate la mia pagina su Internet all'indirizzo: http://utenti.tripod.it/esseerre/Stefano.html Nota: Ho usato per questa avventura la funzione TextLength_ della graphics.library; la sintassi per questa funzione, che ho imparato dalla mailing list di Blitz il 28 dicembre 1999, è la seguente: LunghezzaTestoInPixel.w=TextLength_(RastPort(Finestra),&Testo$,Len(Testo$)) Ciao! .