### ### ### ### ### #### ### ### ### #### ### ### ##### ### ### ### ### ### ### ### ### ### ##### ### ### ########## ### ### ########## ### ### ### ### Underground eXperts United Presenterar... Intressant Svenskt Stoff [ #076 - Helvete ] _____________________________________________________________________ Helvete Så länge han kom ihåg hade han varit det ständiga offret. Han hade till och med börjat se sig själv som en kropp som omgivningen kunde göra vad de ville med. Det fanns fler tillfällen än han ville komma ihåg då han hade svalt sin stolthet och bara tagit emot. Hårda ord, knytnävar, spottloskor. På grund av det skrämde människor honom. Oavsett om de var stora eller små, kvinnor eller män. Soli böjde sig tillbaka mot den hårda träbänken som han satt på. Någon hade klottrat "KUKEN" med stora bokstäver i tusch över nästan hela sittytan. Han satt så långt ut det bara gick för att inte smutsa ner sina byxor. Klockan var snart halv tre på natten och den sista bussen denna lördagsnatt skulle snart komma in. Små grupper av ungdomar stod spridda längs bussgatan och pratade. Flertalet vinglade betänkligt och de flesta konversationer han överhörde bestod av korthuggna meningar, pinsamt kroppsspråk och långsökta syftningar. Han huttrade till och drog ihop kavajen. Han hittade en ensam cigarett i fickan som överlevt kvällen och tände den tacksamt. - Tjenare hure läge? Han tittad upp mot sällskapet som uppenbarat sig till synes ur intet. Killen som tilltalat honom borde ha varit ungefär fyra år yngre än honom. Hans tjocka bakåtslickade hår, den kraftiga guldkedjan kring höger handled och en stark doft av parfym avslöjade situationens allvar. - Vaere mere din jävel. Fan sägeru inge för. Soli försökte dölja de kraftiga skakningar som skälvde genom hans kropp. Han försökte förgäves komma på något att säga men kunde inte tänka på något annat än rytmen av Afzelius "Tusen bitar". - Jag, jag… - Ja vadå? Haruen cigg då? - Jag är bara på väg hem. - Faneru så jävla kortklippt för! Äru nazist eller! - Nej, jag... Han visste vad som inte gick för sig att säga. Han visste av erfarenhet att det inte gick att förklara det hela med dålig ekonomi. Inte heller att... I helvete! Någonstans måste det ta slut. Nu hade han tagit skit färdigt. - Nej, jag är inte nazist, fascist eller rasist. Han försökte sig på en konstpaus men misslyckades. - Jag är jude på mödernet och dessutom homosexuell, ditt jävla arsel! Soli blundade och väntade på den välbekanta knytnäven. Hoppas bara att de slutar när jag ligger ner, tänkte han. Men när han förvånat öppnade ögonen några sekunder senare hade hela sällskapet gått därifrån. Han satte sig på bänken och lade händerna på vaderna. Hela kroppen skakade och han hade en stark metallsmak i munnen. Det rus som han under de föregående timmarna påtvingat sig var som bortblåst. Nu satt han där, nästan nykter, med kraftiga darrningar men lite mer rakryggad. ____________________________________________________________________________ uXu 2000 Av Joseph 2000 uXu ____________________________________________________________________________