### ### ### ### ### #### ### ### ### #### ### ### ##### ### ### ### ### ### ### ### ### ### ##### ### ### ########## ### ### ########## ### ### ### ### Underground eXperts United Presenterar... Intressant Svenskt Stoff [ #073 - EnAnnanAnna ] _____________________________________________________________________ EnannanAnna Runt Soli träffades människor och pratade och skrattade högljutt. Han satte ner sin drink på det kladdiga bordet och försökte fokusera på kvinnan som skrattade som mest intensivt och högljutt. Hon var klädd i en röd klänning med en urringning som i stort sett nådde henne till bäckenet på båda sidor. Hon svepte sin tonåriga kropp kring en muskelbyggare med sammanväxta ögonbryn och slickade honom retfullt i nacken. Det var längesedan Soli hade slutat bry sig om såna människor. Han hade resignerat och lugnt konstaterat att de spelade i en annan division. Han vände bort blicken och försökte ta ett djupt andetag. Luften var varm och fuktig och han kunde tydligt känna den svaga men omisskännliga doften av kön. På dansgolvet spelade de den sista "tryckaren" och Soli blev än mer törstig. Han högg tag i en kypare och beställde en starköl och två "Gula snö". "Gul snö" var något han hade kommit på vid en tidpunkt som denna. När tvåhundra spänn ligger och bränner i plånboken och kvinnorna vill ligga med någon annan. Drinken bestod till största delen av ren sprit och sedan citron. För de flesta, Soli inräknat, var det svårt att dricka 12cl ren starksprit. Det var därför han kommit på den utomordentligt simpla men effektiva blandningen. Hemligheten låg i citronen. Han svepte den första drinken och grimaserade. Musiken tonades ner och köttmassorna rörde sig mot utgången. Framför honom stod en tom stol och bredvid honom fyra vackra kvinnor som bytte telefonnummer med svettiga karlar som var vackrare än honom. Girigt tog han några djupa klunkar ur ölen. Slamrandet från omkullvälta barstolar och de skrikiga ludren störde honom allt mindre. Trots många år av erfarenhet hade han, som vanligt, varit hoppfull när han gick ut den här kvällen. Någon stötte till honom och han spillde öl över kavajen han hade i knäet. "OjdetvarintemeningenUrsäktamej!" sa något. Han tittade inte upp och just det köttet fortsatte bort mot utgången för att någon timme senare hamna i underläge mot två karlar och en pantflaska. Det var i stort sett bara Soli och några kvarglömda pundare kvar när hon dök upp. - Hej, jag heter Anna. Varför sitter du här själv då? Han var osäker på om det var paljetterna på hennes klänning eller hans allt allvarligare fylla som fick hennes kropp att glittra. - Soli, mitt namn är eh… Soli? - Vilket ovanligt namn. Betyder det något där du kommer ifrån eller? Visst betydde det något, men det var inget som han berättade för folk. Hon pratade oavbrutet i fem minuter tills två vakter vänligen men bestämt lyfte ut Soli. "Bry dig inte om honom, han har haft det litet tufft", sa de till henne. Utanför stödde han sig mot SevenEleven-butikens skyltfönster och försökte dämpa sina kväljningar. - Hur är det Soli? Klarar du dig? - Fint, det är ingen fara. Jag mår hur bra som helst. - Du ser inte helt frisk ut. Om du bara visste, tänkte han. - Så, Anna du har möjligen inte lust att följa med hem. Jag har lite opera och vitt vin hemma. Vetskapen om hur omöjligt det var tillät honom inte ens att få det att låta som en fråga. - Ja. Han ryckte till och torkade sig om munnen. Han lyckades stanna en taxi. "Trehundra spänn till Johannesbäck om du inte rör bromsen". Chauffören skakade på huvudet och skrattade. "Fan Soli, haru fått napp eller!". I den stunden kunde han inte hata en människa mer än denna. Fyra minuter senare och trehundrafemtio kronor fattigare låste han upp ytterdörren och ursäktade stöket. Han stängde innerdörren efter henne och gick in till köket för att hälla upp vin. När han steg in i vardagsrummet hade hon redan satt på hans favoritskiva, Tosca. "Slå dig ner på soffan här vetja". "Var som helst utom längst till höger", sa han med det senaste samlaget i färskt minne. Hon satte sig ned med ryggen mot väggen och benet uppdragna mot hakan. Han satte sig bredvid henne och tog en klunk vin. Hon böjde fram knäna för att rätta till sitt ena bröst och Soli sprang in på toaletten med munnen full av kvällens jordnötter. När han kom tillbaka hade hon tagit av sig tröjan. Den tajta t-shirten visade de runda konturer som han så starkt förknippade med ljudet av förhud mot handflata. Hon pratade med honom och efter några minuter började han lyssna. - Visst är det väl så, ibland känner man att det klickar på något vis. Att man liksom stämmer överrens från första början. - Så är det nog. Själv har jag aldrig sett på kärleken på ett så dramatiskt vis. Jag har ofta fått den uppfattningen att de kvinnor som stannar hos mig fler än en natt gör det antingen av medkänsla eller nyfikenhet. - Ja, där ser du. Man blir ju liksom nyfiken på varandra. - Nyfiken kanske snarare på ett sätt som en biolog som hittat en trebent groda. Nyfiken på det viset som är mer grovt, världsligt och banalt. Hon satte ner ena foten i golvet och drack några klunkar vin. Hennes huvud lutade sig mot soffkanten och hon slöt ögonen. Han kunde utan någon vidare ansträngning se henne naken framför sig. Han visste att det var så det skulle bli. Först nakna kroppar, sedan gråt och örfilar. Hon fortsatte att prata. - Åhh, lyssna på det här! Just när han sjunger såhär, lyssna!, det är precis som om man vore där. Jag skulle så gärna ha velat åkt till Grekland i somras. Dricka paraplydrinkar och knulla strandraggare, tänkte han. - Grekland är väl fint antar jag. Tror nog aldrig att jag kommer dit. Skulle inte stå ut med nattlivet. Placido Domingo sjunger ett vackert vibrerande solo och Soli flyttar sig närmare. - Vill du ha mera vin Anna? Om du inte har något emot det så fyller jag på lite. Jasså, ja, men lite till. Pyttelitte. Han fyllde på hennes glas och lika plötsligt som en rännskita efter en rödvinsfylla slog det honom varför han drack sina kvinnor så fulla. Alkoholen som han hällde i dem underlättade ju faktiskt inte samlaget, så fort de stigit in genom dörren hade de ju praktiskt taget sagt ja till sex. Det var någonting annat. - Det här var ju jättefint Soli. Tänk att du faktiskt var en sån person som gillade opera och bjöd på vin. Trodde nog mera att du var liksom, vad säger man, pang på rödbetan. Liksom. - Förmodligen har jag överraskat både en och två kvinnor. - Tänk vad fint det är i Grekland i alla fall. Med Parthenon och allt det där. Hon lutade sig fram mot honom och vidrörde hans knä. Han ryckte till och flyttade blicken från hennes bröst till hennes ögon. De var simmiga och ofokuserade. Han reste sig upp och dämpade ljuset i rummet. Han gick in i köket och släppte sig och drack någon centiliter whiskey. När han kom tillbaka hade hon klätt av sig och lagt sig i sängen. När han några minuter senare tömde sig i henne visste han varför. Han visste varför de inte fick ha fullgod syn. Han visste varför de inte fick vara nyktra. Det var inte de som var fula eller vulgära. Det var han. ____________________________________________________________________________ uXu 2000 Av Joseph 2000 uXu ____________________________________________________________________________