### ### ### ### ### #### ### ### ### #### ### ### ##### ### ### ### ### ### ### ### ### ### ##### ### ### ########## ### ### ########## ### ### ### ### Underground eXperts United Presenterar... Intressant Svenskt Stoff [#007- Historier Ur En Sjuk Hj„rna II - The Return ] _____________________________________________________________________ Festligt ======== Ja, s† var det d† helg igen; klockan „r halv fem och vi (jag och Micke) „r nyss inkomna i mitt k„cka lilla rum. Naturligtvis lyckas man med konstycket att s”ka sig till Herrg†rn' just den kv„llen d† de spelar enbart 60- och 70- talsmusik (Hej Babberiba varvat med Yes Sir, I Can Boogie). V„l hemkommen drabbas man som vanligt av sin egen ambition att n”dv„ndigtvis fixa n†'t att k„ka innan man l„gger sig (trots att det snart „r dags f”r frukost). -"Visst skulle det vara gott med en liten macka s† h„r p† kv„llskvisten...."; det var b”rjan p† el„ndet... K„nslan att misslyckas med att steka champinjoner ”vertr„ffas endast av insikten att man inte ens klarar av att hyvla LiTHe ost att l„gga p† det snustorra tunnbr”det man k”pte f”r ett par veckor sedan. Efter att ha f†tt hj„lp av den gode Mikael med att fixa till den satans pepparkvarnen lyckades jag med konststycket att g”ra b†de svampinjoner och sm”rg†sar o„tliga (men jag tyckte faktiskt att det var ganska gott „nd†). Sittandes p† k”ksgolvet konstaterade jag raskt att jag nog „nd† var relativt j„tte-tr”tt. N†v„l - de fotogensmakande champinjonerna gick ner till slut, mycket tack vare den distraktion den fina filmen som Nightclub Channel visade erbj”d (varf”r g”r dom s†? (och hur ofta?)). Trots allt „r det sk”nt att veta vad man skall f”rbruka L”rdagen till (hur lyckas man fylla diskhon till bredden bara genom att fixa lite nattmat?). Japp!, till slut lyckas vi kravla oss, genom den med Cindy Crawford-affisher tapetserade korridoren, till mitt rum, bara f”r att konstatera att de verkligen utnyttjar stereom”jligheten p† radion; Chris Rea p† den v„nstra h”gtalaren ackompanjeras glatt av annonser p† begagnade traktorer i den h”gra. Trots den f”ga smakfulla blandningen av audiell sm”rja, lyckas jag med mycket m”da och stort besv„r, med bedriften att †la mig fram till min k„ra Amiga, sl† p† den, samt knappa in just denna text (alltmedan Micke, ljudligt snarkande i sitt lilla h”rn av det 17 m3 stora(!) rummet, verkar ha uppn†tt Nirvana). D† jag efter ett tag, p† grund av fylld urinbl†sa, tvingas upps”ka mitt badrum, f”rh”js k„nslan att inte direkt vara vid mina sinnens fulla bruk av konstaterandet att stora delar av mitt ansikte „r m†ttligt vackert dekorerade med en delikat gr”n makeup, som den alltid hj„lpsamma Marianne i CM berikat mig med... Nu „r det Peps Persson som delar etern med den glade annonsuppl„saren, och jag b”rjar inse att det nog „r dags att g”ra lille Hr. Lindberg s„llskap i John Blunds v„rld...s† godnatt, trevlig helg och allt m”jligt annat lismande......... ----------------------------------------------------------------------------- En stj„rnas fall, av Ajo - realisten ==================================== Greger hade just b”rjat fundera p† hur mycket 5 burkar s”mnpiller kunde kosta, eller huruvida arsenik var receptbelagt. "Galen! - Jag blir galen...", satt han och muttrade. Han hade suttit ett par timmar och f”r”kt f† sina 30:- att r„cka till hyran p† 2500, telefonr„kningen p† det dubbla, samt alla utgifter i samband med D”mD-helgen; han hade n„stan f†tt ihop det, s† n„r som p† en femtiolapp, n„r en sm„ll i brevl†dan markerade ankommandet av dekoderhyran p† ytterligare en halv lapp... "Galen! - Jag blir galen...", var det enda som han kunde †stadkomma i verbal v„g (f”rutom det glurglande ljud som undslapp hans strupe i ett par fruktl”sa f”rs”k att sv„lja tungan). Efter ett ”gonblick av marxicism, d† tankar som: "Žh - pengar „r ju bara pengar" florerat i hans, av s”mn- och n„ringsbrist, f”rtvinande hj„rna, hade det faktum att han, kv„llen innan, r†kat radera hela sin labb-kurs (som skulle varit inne f”rra veckan), uppenbarat sig som en d”dens „ngel, och raskt slitit ner honom p† jorden igen. "Galen! - Jag blir galen...", t„nkte han en stund innan han funderade p† huruvida duschen blev tillr„ckligt varm f”r att kunna sk†lla ihj„l honom. Att dricka 3 liter ljummet sockervatten, †tf”ljt av 6 paket j„st, var ocks† en ide' han haft i huvudet - men avf„rdat vid tanken p† hur „ckligt det skulle bli om han trots allt skulle ”verleva. Greger stod just i begrepp att inhalera inneh†llet i en dosa General Snus, d† han v„cktes ur sitt filosoferande av en g„ll telefonsignal. Han kastade en hysterisk blick p† telefonsvararen och inv„ntade dess †tg„rder - han hade inte mod att personligen lyfta luren, d† han hade kapitala skyldigheter gentemot de flesta som visste hans nummer. 'Klick' - 'N„san bak p† er, detta „r Greger. Jag „r inte hemma nu - men l„mna ett pip efter meddelandet...' - 'Piiiiip' - "Greger? Det „r Mormor! Mamma ringde och ber„ttade f”r mig att du har gjort slut p† alla dina pengar!! Jag har ju sagt †t dig att inte vara s† v†rdsl”s!! Nu har jag satt in 10.000, men det „r sista g†ngen om du inte sk„rper dig!!" 'Klick' "Galen?", t„nkte Greger medan han med en gnus hastighet pressade ner 'REV' och d„refter 'PLAY' p† sin fantastiska apparat. 'Klick' "..10.000, men det „r sista g†ngen om du inte.." 'Klick' - Han avbr”t den gamla damens inspelade st„mma med ett f”rvirrat tryck p† 'STOP'. Medan han, som i ett f”rlamande rus, f”rs”kte ringa Gota-Svar, f”r att verifiera gl„djebeskedet, fick han syn p† vad som m†ste ha varit ett omen; d„r under s„ngen skymtade han en nyss helt bortgl”md diskett - "Gregers Labb-Disk-Backup" l†g d„r och formligen sken av sitt betydelsefulla inneh†ll - han var r„ddad!!!! I en hastig, b”jande r”relse, med syfte att komma †t sin guld v„rda diskett, lyckades Greger dr„mma tinningen i skrivbordsh”rnet med en kraft som l„tt skulle s„nkt en nosh”rning, och varseblev strax att han inte l„ngre befann sig inuti sin, p† golvet liggandes, bleka och helt livl”sa kropp. - "P† ditt betalkonto „r beh†llningen tio-tusen-trettio kronor...tryck fyrkant f”r ins„ttningar och uttag..." h”rdes en samplad st„mma ur telefonluren... Hans begravning var det inte m†nga som kom p†, Greger hade aldrig varit s„rklit popul„r bland sin omgivning.... popul„r bland sin omgivning.... ______________________________________________________________________________ uXu Av Ajo uXu ______________________________________________________________________________